Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hipistelin ässän Tahkokuntoon. Kytkimen työsylkän ilmaus ja nesteen vaihto (meinas olla ahdasta) sekä vastamaalatut orkkisvanteet uusilla nastarenkailla alle (pyöränpulttikaupan kautta).

    Comment


    • Askartelin vaimon kanssa ruotsalaiseen jääkaappiin vähän viimasuojaa Huyndain kumimatosta. Tuli kyllä nätimpi kuin Tammerin "mallikohtaisesta" ja logokin mukana:)

      Comment


      • Askartelin Polar FISsin paikalleen väylään, tai eihän se ollut kuin poistaa polkimien päältä paneeli ja napsaista liittimet kiinni. Samalla askartelin paikalleen Vw Media In poksin hanskalokeroon, ei tarvitse enää leikkiä cd levyjen kanssa kun on usb. Polar fis kanssa meni oma aikansa kun asetteli näkymiä mieleiseksi, vielä olisi kaksi näkymää asetettavaksi kunhan jaksaa.

        Click image for larger version

Name:	IMG-20180212-WA0024.jpg
Views:	1
Size:	149,3 Kt
ID:	1640406

        Comment


        • Subbari lootaa nikkaroin Allun konttiin. Jospa se rupiais kohta soimaan teknot täysillä tuossakin autossa

          Comment


          • Uutta rojektia kävin tutkailemassa naapurin luona ja innostuin leveässä liittymässä että jospa se auto kääntyis kaasulla... virhe. Sinnehän se auto puski itsensä tiensivuun kovan reunapaltteen varaan ja pohjastaan kiinni.
            Pois päästiin kun crafter antoi vetoapua, mutta siinä rytäkässä autosta leuka loksahti irti. Pikkuaskaretta siis tiedossa, mut tuskin merkittävää rahallista tappiota. Alpin pohjapanssari toimi hienosti ;)

            Tallissa siis sulattelin hieman ja tutkailin vahinkoja.

            Comment


            • Koitin hehkua vaihtaa, mut rupes hehkun "mutteri" pyörimään tyhjää. Seuraavaks pitää ruveta ihmettelemään millä ihmeellä sen saa irti. Ei oikeen nyt käy järkeen että mikä hehkussa oikein petti.

              Punanen rinkula, eli pitäis olla metalliset.

              Samalla tuli todettua webaston aivojen olevan tiensä päässä, kerkesin muutaman päivän ihmettelemään että mikä syö akkua. Tänään tallissa ihmettelin pientä jatkuvaa hurinaa vaikka autosta virrat pois, vcds kiinni -->
              1207 - control module for auxiliary heater (j364) 004 - no signal/communication. Webaston sulake irti niin sai hiljaseks. Pitänee siis tuokin möhkäle irrottaa jokupäivä tutkittavaksi.

              Comment


              • Alibaba tuningia. https://youtu.be/hyuEr6bcnFI

                Comment


                • Jatkoa hehkuun, liikaa voimaa ja lopputulos ilmeisesti sama kuin kuvassa. Vielä en oo tota yläpäätä pyöräyttäny irti. Vähän huonosti saa otetta, jatketaan harjoituksia.

                  http://www.fototime.com/7E4321C17F5AAF1/standard.jpg

                  Comment


                  • Päästelin rälläkällä fordin laatikon kytkinkopasta laipan. Sama temppu bemarin gs6 dz37 laatikon kytkinkopalle. Vielä pitäisi saada halkaistua tuo bmw laatikko että saisi jigin tehtyä hitsausta varten. Todella huonosti on purkuohjeita tuolle laatikko tyypille.

                    https://plus.google.com/109470384621...ts/Fhqhf5oxpWb

                    Comment


                      Mummon poloon takajarrut, eipä oo aiemmin tarvinnu rumpujarruihin syventyä, joutu laakerit vaihtamaan samalla.

                      Comment


                      • A3seen korkeapainepumpun paininkupin, laturin vapaakytkimen sekä ahtopaineensäätimen. Nykiminen vaikuttaisi loppuneen...
                        Attached Files

                        Comment


                          Uudet projektorit askartelin kolmoseen. Bi-xenon, voisi sanoa että nyt näkee.
                          Aluksi lämmitykseen että butyylit sulaa. Purkua ja kiinnikkeiden teko, ennen kasausta vähän mustaa kromeille.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Kilvet finnittömiin, ledit kilpivaloille, sumareille ledit ja tietenkin perus ”vajaa litra” lisää öljyä tuohon kakstahtiseen :) viikon alussa pääsee lukkolaitteen vaihto hommiin.

                            Comment


                            • loggailin maffia. Huomasin hieman aikaisemmin polar fissin ilmoittaman 4g/s ilmamäärän tyhjäkäynnillä ja nyt vasta kun polar fis ilmoitti imulämmöksi hieman vajaa puoli miljoonaa astetta, arvelin että ehkä se ei olekaan bugi vaan ihan oikeasti maf rikki. No piuha irti, ei minkäänlaista vikavaloa mittaristossa, vain pari vikakoodia ecussa. Hetken päästä ecu arpoi korvaavat lukemat ja nyt dsg vaihtaa normaalisti. Kättä taskuun ja uutta maffia tilaukseen, oon kyllä todella iloinen jos laatikko korjautuu tällä panostuksella.

                              Comment


                              • Kunnostettavien aluvanteiden maalinpoisto kemiallisesti. Oikeastaan aika mukavaa hommaa aiemmin käyttämääni hiekkapuhallukseen verrattuna. "Speedline Italy" on kyllä laittanut valuseokset kohdilleen vuonna 1984, ei ole hapettumaa käytännössä ollenkaan.

                                Comment


                                  Uusin B7 lasinnostimen. Ei ihan niks ja naks mutta mukavaa parin tunnin ruuvailu. Samalla uusin oikean puoleisen pyyhkijänvarren, mutta edelleen jättää pyyhkimättä yläasennossa sulan keskikohdassa.

                                  Comment


                                    Touaregiin uudet levyt ja palat. Bonuksena vähän jarrunestettä imemällä läpi että voi sanoa sanoa että nesteetkin on vaihdettu ;)

                                    Comment


                                      80 2.6 ABC koneen termostaatti vaihdettu jakopäätä purkamatta, imusarjan tiivisteet vaihdettu, imusarja putsattu ja koiranluut eteen vaihdettu.

                                      Oliskohan jollain mahdollista ottaa kuva miten kaikki alipaineletkut tulee tonen ABC koneen kaasuläppään.

                                      Comment


                                        VoPon johtosarjaa levittelin etupäässä etupäähän.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Kattoluukun sovittelua tiiviisteellä kohdilleen, takaluukkun haku varastosta ja paikalleen sovitusta, cruisen kannake palkeella paikalleen ja reaktiotangon pituuden soveltamista... Hyvä päivä tallissa ::)
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Piti asennella pikaisesti A4 B8 2.0 TFSI:hin Defan letkulämppäri Webaston lisäksi, joka on odotellut asennusta jo kolmisen kuukautta, mutta ei se kyllä mielestäni ohjeen mukaiseen paikkaan sovi ihan heittämällä. Olikohan ohjeessa, että moottorin kiinnikkeen alemman pultin alle tulisi sen lämmittimen jalka, mutta ensinnäkin jalka ei ihan sellasenaan sinne mene (pitää varmaankin taitella johonkin muotoon ja toisekseen joku johto ja letku on kyl sen verran tiellä, ettei lämmitin mahdu. Sit alkoi ärsyttämään ja keräsin kimpsut ja kampsut ja lähin kotio.

                                            Olisiko kenelläkään laittaa kuvaa, mitenkä on tuon Defan kiinnitys toteutettu vai pitääköhän tässä alkaa rakentelemaan jotain omaa pidikeviritystä? Webastolla pärjää, mutta näin kovilla pakkasilla haluaisin vähän säästellä aukkua ja lämmittäisin välillä perus lohkolla.

                                            Comment


                                              Yhtä o-rengasta lähdin vaihtelemaan lohkon ja jäähynesteiden laipan väliin koneen takana. Pitihän siitä kaikki egr:ää ja turbon öljylinjojen kannakkeita myöden purkaa että sinne pääsi käsiksi. 4 tuntia siinä taisi upota ennen kun kaikki oli nipussa.

                                              Lisäksi tuli vaihdettua suuttimiin uudet o-renkaat, venttiilikoneiston huohotinventtiili, käytyä läpi kaikki alipaine liittimet, letkut ja takaiskut sekä tuli vielä heitettyä vanhasta autosta jäänyt Audisonin Voce erillissarja eteen orkkisten tilalle. Muuttui muuten hieman äänipuoli kun vertaa vakio kamppeisiin. Soittimeen tai mihinkään muuhun ei ole tehty mitään (vielä).

                                              Ihmeellistä tässä ähellyksessä on se että kaikki toimii. Vedet pysyy sisällä ja kone käy taas tasaista tyhjäkäyntiä ja vetojakin tuntui tulleen hieman takaisin.

                                              Comment


                                                Pesin auton ulkopuolelta ja käsittelin muoviosat hoitoaineella. Imuroin ja pyyhin pölyt sisustasta. Käsittelin penkkien nahkaosat ensin puhdistus- ja sitten hoitoaineella. Pesin konetilan käsin ja laitoin muoviosiin hoitoainetta. Tarkastin myös samalla nesteet.

                                                Irroitin viallisen radion valmiiksi jotta asentajalla on helpompi laittaa uusi. Myös kattoantennin kytkentöjä taitaa olla tarvis vilkaista... Vaihdoin jonkun kyläsepän tekemän sivuvilkku patentin joka oli kiinnitetty kitillä... Aloin myös tekemään uutta pakoputken loppuosaa koska nykyinen on aivan liian äänekäs...

                                                Comment


                                                • Pakkanen laski viiteen asteeseen, niin sai auton pestyä ja kuivattua pitkästä aikaa. Sinällään se ja sama, mutta jotenkin kivempi katsella puhtaana.

                                                  Myös jääradalla kerääntyneet lumet piti kapistella koteloista ja sulatella vanteista ja tukivarsista. Paljon sitä ehtiikin kerääntyä parissa tunnissa.

                                                  Comment


                                                  • Kasasin autoa sisustan pesun ja kuivauksen jäljiltä.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Keskiviikkona akku ja hehkut, kun aamulla auto totesi, että kevväämmälllä. Vanhoista hehkuista 1/6 oli kunnossa, ihmeen hyvin tuo siihen nähden on startannutkin.

                                                      Comment


                                                      • Pihalla tallin edessä pistin Allun subbarin virtapuolen parempaan kuntoon. B8 on akussa suoraan paikka vahvistimen kaapelille. Hain marmorilta tuohon sopivan sulakkeen ja purin aiemmin pistämäni erillisen sulakepesän pois.

                                                        Comment


                                                        • Ajoin vaimon pasuunan takasin talliin jatkotoimenpiteitä varten. Pomppasi vielä katsastuksessa, kun takajarrut vaatii hoivaa. Myöskin kumman reipas öljyvuoto ihmetytti nosturilla, mikä tällä hetkellä ajateltuna voisi olla jäätyneen huohotuksen syy. Mutta enivei, laina-autolla ajelut jatkuu...

                                                          Comment


                                                            Taistelin viikon sisään kolmannen kerran shitroenin kanssa. Se on nyt kylmien kelien aikaan alkanut vittuilemaan. Ensimmäisenä tuli ilmoitus että airbagit ei muuteen sitten ole käytössä. Seuraavana hävisi kaasupedaalin asentoanturista toinen piiri ja sen mukana cruise ja tehot koska limpissä on joku 0.4 varmaan ahtoja. Jossain vaiheessa lakkoon liittyi luistonesto ja ajonvakautus, nyt viimeisimpänä ensin tämän aamun töihinmenomatkalla nopeusmittari ja kierroslukumittari ja iltapäivällä kotiinpäin ajellessa koko hela mittaristo. No matkamittarin lukemat vielä raksutti eteenpäin mutta kaikki viisarit oli pois pelistä. Käyntiin on kuitenkin lähtenyt ja radio toimii joten on sillä nyt kestänyt tuota päivittäistä 120km siivua ajaa.

                                                            Mietin että noinkohan siinä oikeasti on muka noin montaa erillistä vikaa vaan kyllä tuo on joku single point of failure. Webastoa käytetään joka päivä sen 30 minuuttia molemmissa päissä ennen liikkeellelähtöä eikä käynnistymisen kanssa ole ollut kertaakaan mitään ongelmaa. Siitä huolimatta, menisköhän nuo kaikki vaan hiukan huonon patterin piikkiin? Nimittäin nyt kun iltapäivästä tunnin ajomatkan jälkeen otin auton talliin niin luulisi akun olevan aivan täynnä, varsinkin kun laturi on vaihdettu pari kuukautta sitten. Silti ulkoisen laturin kiinni laitto tapahtui oikein maadoituskipinän kanssa ja laturi lähti heti työntämään akkuun täydellä teholla 12A virtaa.

                                                            Kuulostaako yhtään loogiselta? Voiko akku olla huono ja silti näilläkin pakkasilla lähteä nelosdiesel käyntiin ilman ongelmia? Ei viittisi millään sijoittaa tuohon rytöläjään edes sitä satasta uuteen akkuun kokeilun vuoksi.

                                                            Comment


                                                              Voiko se olla vaan pakkasarka? Voi se kyllä lähteä kevyesti käymään mutta silti käyttää hetkellisesti jännitteen niin alhaalla että vikaa alkaa ilmenemään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X