Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 harraste"kilpuri"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Milläköhän ahtopaineilla voisi kuvitella tuon 140kw saada AGB koneesta? Kaikkia ei varmaan vakuuta esim. 0,2 bar :) Varmasti tässäkin on konttorien välillä eroja.

    Eräs konttori oli kaverille sanonut vastaavassa tilanteessa, että riittää jonkun asentamon/korjaamon lappu, jossa mainitaan että jarrut ja alusta on vaihdettu vastaamaan tehokkainta mallia. Tähän lisäksi sitten teholaput vertailumoottori +20 % max. ja pyöriensuuntaus todistus.

    Pitää käydä vähän tunnustelemassa konttoreiden mielipiteitä.

    E. Tähän tuli mieleen yhden kaverin tarina off- road auton katsastuksesta. Oli tuttu katsastusmiehenä, lyönyt leiman loppuun ja tokassut: "eiköhän me Pete sitten sovita niin että ajat tällä vaan siellä metässä. "

    Niinkuin sanottu, tulkintaeroja on :)
    Viimeksi muokannut zorza05; 4.11.2016, 20:14.

    Comment


      Laita joku kuristin sinne, niin saa sysätä enemmän painetta?

      Comment


        Olipas pudonnut jo kauas tämä aihe. Hyvä välillä nostella.

        Meinasin vähän haudata nuo katsastus haaveet, joten ajoin pikku E:n ja ostin trailerin :) Viritetään samalla tuo avant s4 ja ajetaan sillä liikenteessä. Nyt saa tälle kilpurille tehdä sitten melkein mitä vaan.

        Mitään kovin ihmeellistä ei ole kerennyt tapahtumaan. Turvatankki tuli asennettua peräkonttiin ja polttoainetta liikuttamaan bosch 044. Suuttimet 957 ev14 ja hyllyyn alumiiniset alumiinipuslat molempiin apurunkoihin.

        Motestille jo vein auton ja alkuun päästiin pienien vaikeuksien jälkeen. Nyt kuitenkin säätäminen jäi kesken, kun startti lakkasi pyörimästä ja näin jouduin hakemaan auton välillä kotia. Startti nyt vaihdettu, mutta samalla pitää ihmetellä moottorin lämpötila-anturin toimintaa.

        G62 antaa vikakoodia ja anturin uusiminen ei vaikuta asiaan. VCDS näyttää ihan järkeviä lukemia, mutta vikakoodi hyppii silti. Anturilta Eculle ja ecun alle liittimiin menevät jodot tarkistin ja ainakin näiltä osin johtosarja kunnossa. Mutta mihin tämä viimeinen johto menee? 220 earth connection (sender earth), in engine wiring harness. Ja anturina on nyt sininen versio. Onko näillä värin lisäksi muuta eroa?
        Attached Files

        Comment


          Tulipa tämä esiin, niin pitääpä kysellä mitä autolle kuuluu?

          Comment


            Nostettiin ylös niin sanotaan nyt pikaisesti jotain ja lisäillään kuvia ajan kanssa.

            Onhan tälle jotain ehditty tekemään, ajot on vaan jäänyt liian vähälle. Ei mitään isompaa, mutta paljon kaikkea pientä. Apurungot on alumiinipuslilla kiinni korissa, moottoria on ohjannut Maxxecu, polttoainelinjat suojattu ja tehty uusiksi jnejne. Päivitellään lisää kuvien kanssa myöhemmin.


            Syksyllä ennen liukkaita hain jo siirtokilvet ja oltaisi vähän kokeiltu säätöjä, mutta kaasuläppä alkoi kiukuttelemaan ja siitä asti auto on saanut miettiä tekosiaan. Kaasuläppä antaa vikakoodin ja lakkaa toimimasta, jos polkimen päästää 0% asentoon . Kun starttaa kaasu auki, niin toimii niin kauan kun jalan ottaa polkimelta. Kalibrointia kokeiltiin uusiksi, mutta se ei auttanut. Tarkoitus on nyt alkaa tutkimaan, kun aurinko alkaa lämmittämään mieltä. Jos tällä pääsisi kesällä taas radalle asti :)

            Comment

            Working...
            X