Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 harraste"kilpuri"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kietasin nyt kuitenkin 225/45 16 Toyot vanteille ja täytätin typellä. Varmaan enemmän radalla ajaneet on punninnu rengas/vanne painoja, niin minkä painoisia settejä teillä pyörii alla? Tämä yhdistelmä painaa 17,98kg. Pelkkä vanne 7,9.

    Joka puolelta kun painoa otetaan pois, niin paljon voisi säästää akussa. Kuinka pienen akun tuohon voi laittaa? Kunhan käyntiin lähtee? :)
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Kyllä se käyntiin lähtee helposti semmoisella 5Ah litium akulla, kunhan lähtee laakista käyntiin eikä tartte vähän väliä käynnistellä. Myös mitä pienempi akku sitä hitaammin sitä voi ladata, joten ihan pienellä ei välttämättä pärjää vaikka käyntiin lähtisikin. Painoa semmoinen 1kg/5Ah ja 20Ah riittää paremmin kuin hyvin vaikka päivittäiseen käyttöön.

      Comment


      • #63
        RS vanteet on kyllä hintaansa nähden kevyitä, joskus oli sellaiset 18 tuumaisena ja harmittaa suuresti kun niistä luovuin pilkkahintaan. Nykyistä settiä en ole punninnut mutta koitan muistaa kun varastolla käyn.

        Akkuna mulla on Varleyn red top 25 apukuskin takana lattialla, vielä ei ole käyttökokemuksia mutta uskoisin ettei jää käynnistyminen akusta kiinni.

        Comment


        • #64
          Minulla on omassa Magnapowerin 19A akku. Minun topicista löytyy tietoa siitä. Muistaakseni 6-6.5kg se painaa.

          Comment


          • #65
            Ja itellä ollu Odyssey pc625 kuten monella muullakin harrastajatoverilla, taisi painaa tuonne kuuden kilon luokkaan. Eli yli kymmenen kiloa säästyy helposti.

            Kyllä tuo pyörivän massan paino alkaa olla aika optimissa, ehkä tuosta kilon/nurkka saisi pois vielä kohtuusijoituksella vanteisiin (oz ultra/superleggerat) mutta sitten enemmät kilot alkaa jo maksaa ihan setelirahoja.

            Comment


            • #66
              Ei tuo huono lukema ole rengas/vanne-kombolle, ainakaan tuohon hintaan. Saahan siitä halutessaan muutaman kilon pois, mitta kustannukset kyllä nousee. Matalampi kumi olisi kevyempi ja pienentäisi kokonaisvälitystä. Kapeampikin olisi kevyempi, mutta se näkyy varmaan pidossakin..

              Comment


              • #67
                Yksi tuollainen magnapower olisi ylimääräisenä 130e hintaan. Jos siis akkua kaipailet.

                Comment


                • #68
                  Päivitellään välillä ettei ihan unholaan jäädä.

                  Sain puslat tosiaan vaihdeltua uusiin tukivarsiin ja vaihdoin ne paikoilleen samalla kun alusta saapui. Kw v3 löysi siis paikkansa. Katsoo nyt miten tuo asettuu, vai pitääkö hieman nostaa ajokorkeutta. Jarruiksi tuli laitettua nyt ainakin aluksi EBC:n levyt Ferodon DS2500 paloilla.

                  Myös keventelyä on hieman harjoitettu, joka päivä jotakin tyyliin :) Konepellin ja takaluukun vahvikkeet karsin pois, niin suojauksista huolimatta konepeltiin tuli semmoiset naarmut, että päätin hioa ja maalata mattamustalla ammattikoulu tyyliin. Anteeksi siitä. Muutakin tuuninkia piti tylsyyspäissään harrastaa. Tarpeellisen rrs:n ralliratin lisäksi tuli laitettua käteen sopivampi vaihdekepin nuppi ja rs4 maski. Eteen on tulossa poikkituki ja taakse jäykempi H&R vakaaja.

                  Jossain vaiheessa kun vielä raaskisi ostaa ne säädettävät tukivarret eteen. Onko kokemuksia mikä se toimivin ratkaisu olisi?
                  Attached Files

                  Comment


                  • #69
                    Minkä hintainen tuo kw v3 sarja on ja mistä hommasit sen? Nua etujouset näyttää vaikioihin verrattuna olevan sumpummassa/kapiemmalla alueella? En oo aivan varma ottaako itsellä ohjausvarsi tappiin käännettäessä jouseen joissakin tilanteissa.

                    Niin ja piti mainita, "keksi oma amistyylis" mulla oli eka mattamusta konepelli ja kiiltävämusta takakontti :P

                    Comment


                    • #70
                      Vähän alle 1800€ jäi hintaa ja ihan suomesta http://drwheelgoods.fi/. En eBaystä kovinkaan paljoa halvemmalla löytänyt. Onko niin pienet katteet sitten kuitenkin noissa sarjoissa.

                      Kontti mulla sentään jä vielä vihreäksi :) Ja jos se konepeltikin vaihtuisi vieä joskus hiilikuituiseen..

                      Comment


                      • #71
                        Kehitystä tapahtunut noissa tolpissa. Mulla alapäässä pitää pyörittää pienellä pinnillä sisäänjouston vaimennusta.

                        Comment


                          #72
                          Jarruiksi voisi kannattaa katsella Q7/Cayenne/Touareg Bremboja eteen. Pitäisi irrota n. 350e/pari ebaystä ja S4 takajarrujen kanssa jarrubalanssikin pitäisi olla suht kohdallaan. Mä tyydyin omassani kajakin takasatuloihin edessä. Jarrumäntien pinta-ala oli karvan pienempi kuin vakiossa, mutta eiköhän se tasaisempi puristus ja isommat palat kompensoi sitä. Jäähdytyspinta-alaakin on itse satulassa monta kertaa enemmän. 57mm männän pinta-ala on 2550 neliömillimetriä ja tuon takasatulan neljän 28mm männän pinta-ala 2460 neliömillimetriä. Samalla levy muuttuu karvan yli 300mm kokoiseksi. Takajarruihin en ajatellut kajota omassani, ellen sittenmyöhemmin laita 6-mäntäisiä eteen. Noi takasatulat tuli niin halvalla, että aion koittaa niitä. Samalla rahalla ei olisi saanut kahta uutta vakiosatulaa.

                          http://www.customobsessions.com/phpB...p?f=10&t=49679

                          Cambereista:
                          Mitäs jos apurunkoon paskartelis samanlaiset camberin säätölevyt, mitä bemareiden taka-akseleihinkin laitetaan? Ei tarttis värkätä erikoisvalmisteisten ylätukivarsien kanssa. Varmaan vaatis pikku laikkailua, että saisi sen takimmaisen levyn hitsattua paikoilleen, mutta tuskin se mikään ylitsepääsemätön ongelma olisi. Tähän tyyliin:
                          Viimeksi muokannut JM; 31.3.2015, 14:41.

                          Comment


                          • #73
                            Nuo takatolpat säädetään vielä sellaisella pinnillä.

                            Täytyy tuota camber säätöä vielä tuumailla. Ihmettelen jos ei joku ole jo koittanut muita vaihtoehtoja kuin säädettävät tukivarret/ tukivarren puslat?

                            Comment


                            • #74
                              Vanhempiin beevitosiin kun vaihtaa uudemmat alumiiniyläkolmiot, niin camberia saa 2.3. Näin ainakin omasssani. Paljon sitä pitäisi saada?
                              Tosin minulla on myös uudemmat alunilkat.

                              Comment


                              • #75
                                Rata-ajoon olis hyvä olla mahdollisuus säätöön välille n. 2-5 astetta. Riippuen vähän miten tuollaisessa camber-käppyrä käyttäytyy. Jos lähtee koria silpomaan, niin voihan sinne tehdä säädön sille koko yläkolmiolle?

                                Comment


                                • #76
                                  Säädettävät nelilinkin ylävarret tekee vaikka itse kovilla kunnon nivelillä. Onko järkeä, niin en tiiä. Säädettävät varret tais maksaa sen 3-400e
                                  B5 stw dtm mikälie vehkeessä tais olla keula muutettu kahdelle kolmiolle.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                                    Tai sitten tahkota sitä kitkaympyrää jotta saa hyvän tekosyyn vaihtaa se jumalkone pellin alle.
                                    Eikös V6 ole 4 konetta lyhyempi, jolloin koneen painopiste lähempänä etuakselia?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Onhan se ~puoli sylinterin halkaisijaa lyhempi. Mutta sitten taas oleellisesti painavampi, mikä merkkaa minun mielestäni paljon enemmän tässä kohtaa. Kuitenkin joka tapauksessa kaikki paino on etuakselin etupuolella.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Noita Touareg Brembo 17z ja 18z satuloita vois sit ylläri ylläri saada edullisemmin kotimaisesta varaosahausta. Toki ulkomailta tullessaan ne voi olla paremmassa kunnossa ku täällä suolakylvyssä ryvettyneet.

                                        Comment


                                          #80
                                          Eipä tullut edes mieleen. Mitä nyt varaosahakua on tullut selattua, niin aika kovia hintoja huutelevat purkuosista. Jarrusatuloita en tosin oo katsellut.

                                          Comment


                                          • #81
                                            17z = ~4.1kg
                                            18z = ~4.65kg
                                            TTRS/RS3 4-mäntä Brembo = 3kg tasan.
                                            Nuo painot ovat ilman kannakkeita. Joten pienillä valinnoilla saa myös vähän jousittamatonta massaa pois. :)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Paljonko tulee kilolle hintaa tuossa?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Riippuu mihin hintaan satulat saa. Rs3 satuloita saa kuitenkin aika edullisesti. Mitä tuollaisiin porkke satuloihin maksaa jarrupalat? Esimerkiksi ebc keltaiset.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Palan hinta on ihan validi pointti, satulan hinta tulee äkkiä syötyä. Noihin massiivisen kokoisiin satuloihin ei ole minusta mitään järkeä lähteä näin pienessä ja kevyessä autossa, koska ne vaativat sitten myös isot laikat -> tarvitaan iso vanne ja syöksykierre on valmis. :) Eli kokonaiskuvaa kun katsoo, niin ison satulan valitseminen tuntuu paljon pahemmin kuin pelkkä satulan paino.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Näytti halvimmillaan olevan n. 150e paikkeilla yellow stuffit. Juuri noista em. syitä itse kallistuin niihin takasatuloihin. Levyiksikin passaa sitten vähän pienemmät. Mä nyt en mitään ratapaloja edes tartte, laitan jotkut perus pagidit tai mut vastaavat. Uskon, että ero orkkiksiin tulee kuitenkin olemaan ihan mukava. Pikku parannus jarrutustehoon ja tietty parempi ulkonäkö :D Jos sitä vaikka eksyisi nürrelle syksyllä, niin olis sitten edes vähän vakiota paremmat pysäyttimet. Parasta ehkä se, että pääsee niistä liukutapeista eroon.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Kyllä sä tarttet, jos meinasit Ringille sillä mennä. Se harmittaa ujosti, kun siellä alkaa jarrumurheet ja niitä on tiedossa, jos ei asia ole kunnossa. Siellä keitteli viime reissulla ihan oikeatkin jarrut ja paloja vaihdeltiin hotellin pihassa melko moneen ratsuun.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Jos jäähdytys on kunnossa, niin Nyrrellä samat jarrut kestävät paremmin kuin esim. Suomen mutkaisilla radoilla jossa ei ole pitkiä pätkiä ja nopeuksia joissa jarrut jäähtyisi.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Etupäässä apurungossa itsellä ainakin oli valmiit paikat tuoda yksi pykälä ulommaksi alempia tukivarsia. Sillä saa ensihätään campperia hieman lisää.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ne ulommat reiät on käytössä A6:ssa, missä raideväli edessä on isompi. Noissa käytetään samaa apurunkoa.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Risulasi Näytä viesti
                                                              Jos jäähdytys on kunnossa, niin Nyrrellä samat jarrut kestävät paremmin kuin esim. Suomen mutkaisilla radoilla jossa ei ole pitkiä pätkiä ja nopeuksia joissa jarrut jäähtyisi.
                                                              Ahvenistolla tuli joskus ajeltua bemarilla ja silloin jarrut pelasivat ihan ok. Kun piti jarrutukset napakoina ja lyhyinä, ei ongelmia ollut. Ajoin n. 20min settejä ja auto pelasi ihan hyvin. Renkaina tais olla kumhon ecsta mx:t.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X