Kannattaa melkein testata tuo 5-lovisen kestävyys. Voi hyvinkin tuossa rata-ajossa kestää ja jos levee niin onhan noita tarjolla hyvin ja eikä kalliita ole. Eikös tq03:kin ole vetänyt koko uransa ajan 01a 5-lovisella? Tuskin tarvetta millekkään hirveille kytkinpommeille sielä on ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 harraste"kilpuri"
Collapse
X
-
Perimätiedon mukaan siinä 500Nm nurkilla alkavat antautua, saattaa antautua muutenkin kuin paikaltaan lähtiessä. Painoetua on 01e askiin nähden pari-kolmekymmentä kiloa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja zorza05 Näytä viesti
Oliko jollain clubilaisella 2.7Bitin jatkeena a4:sen 5- vaihteinen laatikko? Mites, kestääkö se voimaa vai suosiolla ässän laatikko?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja zorza05 Näytä viestiMikko, mulla muuten on jo turbot hankittuna ;) Sen setin ostin mistä vinkkasit.
Comment
-
Ihan perus setti. Huolletut rs4 ahtimet, imuputket ja pakosarjat. Koko paketin hinta 1000£, joten ostin valmiiksi hyllyyn. Ja kun tehotavote ei kuitenkaan ole kuin 450-500max, niin pitäisi viinan kera riittää.
Täytyy koittaa nyt ensin tuolla omalla laatikolla. Kestää, jos kestää. Se tuntuu muuten niin hyvältä ja eihän sillä ole ajettukkaa, kuin vaivaiset 230tkm.
Comment
-
Tähän olis nyt varmaan ihan kohtuullista vastata että toveri silppus niitä askeja väännön kans kolme jo silloin ku Tane ei ollu vielä nähy untakaan audista. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti..että toveri silppus niitä askeja väännön kans kolme
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiMahtaa tulla äkkiä paljon kalliimmaksi kuin 01E-loota. Siinä samalla saa sen kuudennen vaihteen, joten miksi pitäisi pitää kiinni 01A:sta?
Comment
-
Mr.Crossfire; :D
No nii, kaippa tämmösiä puheita jo voi sitten uskoa, mutta zorza05; aja eka se 01a "siliäksi" testiemiels :-) Ei täälä oo kellää videoo, että 01e menis ajos rikki niin nää vaan näitä puheita "JOO kaveri kans veti kakkoselta puhtaltimen kautta kutoselle ja pääakselin rattaat siliäksi" juttuja :D. Uusiksi menee kardaani ja takaperän välitys. 4.11 välitystä löytyy näistä manuaali a4 b5 2.6 v6 quattroosta kuin myös 2.4 30v quattroosta. Tässä 2.8 30v pitäis olla sama välitys kuin a4 b5 1.8t quattros eli se 3.89.
Olisikohan tuola 01a :P ? https://www.youtube.com/watch?v=q5MUJ4n4I_4Viimeksi muokannut Tanehau; 1.10.2015, 15:20.
Comment
-
Mikä noissa 01A laatikoissa aiheuttaa sitten tuon rattaiden hajoamisen? Ainakin 02A laatikossa vr6:sen perässä ongelmaksi muodostuu kuoren eläminen -> rattaat erkanee toisistaan vähäsen ja tämän takia ne menee entiseksi. 02A laatikkoon on ainakin olemassa tälläinen palikka jonka pitäisi nostaa kestävyyttä jonkun verran: http://www.usrallyteam.com/index.php...oducts_id=1049
Jos tuossa 01A laatikossa on tuota samaa ongelmaa niin olisikohan siihen joku tuollainen vastaava palikka olemassa?
Comment
-
Ja sitä kutospykälää ei Suomen radoilla edes tarvi missään, ellei saa koko askia välitettyä tosi lyhyeks.
En osaa kännykällä näköjään editoida postia, noh. Epäilen että tuo kuoren eläminen on se juurisyy 01a hajoamiseen. Mun mielestä 01e ei ole niin paljon järeämmillä sisäkaluilla muuten, mutta siinä on se askin kuoren keskiosa rautaa. Näinollen akselit pysynee paremmin paikallaan.
Comment
-
Kepin välitykset lyhyemmäksi ja kunnon öljyt laatikkoon.
Mahtaakohan yhdestäkään vakioaskista löytyä kunnollisia välejä suomen radoille? Tai no varmaan löytyy jos autossa on tarpeeksi voimaa koko kierros alueelle. Mutta sitten aski ei enää kestäkkään? Viis kiloeuroa pöytään ja välitetty suorakytky tilaukseen ? + lukotViimeksi muokannut ^^BeBe; 1.10.2015, 18:42.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti..mutta siinä on se askin kuoren keskiosa rautaa. Näinollen akselit pysynee paremmin paikallaan.
Comment
-
Aika teoreettiset on mahdollisuudet. En ihan niin vaativiin koneistuksiin aio lähteä tällä taitotasolla/työkaluilla enkä tiedä olisiko se edes taloudellisesti järkevää.
Omassa vessassa on 034 motorsportin vaihdevälin lyhennin, sillä oon pärjänny tähän asti.
Comment
-
Ei taida Suomesta löytä järkevää ratkaisua tämän suorakytkentään. Vai tietääkö joku?
Kait se on hankittava aluksi short shifter ja koitettava miten tämä 01a kestää. Onko tähän laatikkoon moisia jäykistelevyjä, mitä 54mmyn linkissä oli? Tai onko niistä oikeasti hyötyä, vaikka olisikin.?
01A:ta sai kyllä ronskistikkin vaihtaa tuolla radalla, taas kun 01E:n kanssa piti olla vähän "varovaisempi". Sitä en tiedä oliko varovaisuus oikeasti laatikosta johtuvaa, vai oliko se vain psykologinen ilmiö :)
Comment
-
Pitkittäiskoneen askissa vahvistukset pitäisi tehdä askin sisään, sinne keskiosaan jos meinaa. Ei ihan niin simppeli juttu kuin tuossa poikittaisessa askissa.
Comment
-
Tuolta kannattaa kysellä suorakytkentä asioita.
https://www.asiakastieto.fi/yritykse...4411/yleiskuva
Tälläkin foorumilla on useampi asioinut tuolla.
Comment
Comment