Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 harraste"kilpuri"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Oli hyvä päivä kyllä Ahvenistolla. Rataa tuli kierrettyä ahkerasti ja kyllähän siinä reissussa kellon ympärys vierähti. Ainoat kalustotappiot olivat aurinkolasit, joten pitää olla tyytyväinen :)

    Ei nopein kierros, mutta parhaiten onnistunut kuvaus. https://www.youtube.com/watch?v=twGFL1zVXus pitää varmaan ne kaaret tehdä, että saa gopron kaariputkeen kiinni ;)

    Vetaritkin pysyivät ainakin tuon ajon paikoillaan ja painoa oli puntarilla 1331kg, joten keventämään siis :)
    Viimeksi muokannut zorza05; 19.7.2015, 21:51.

    Comment


    • Hianosti se päästää! Riisut sen autos kunnolla, takimmainen äänenvaimennin pois ens alkuu ja sitte pyydät hopsikse tai kilu7 flässäämää sulle sen, että kiertää ainaki 7500 niin saa sen kakkosenki karvan verran pidemmälle :D Ostat vaikka kilulta se remmisatsin siihe omaas niin seki pääsee kunnon käyttöhö sitte! :)

      Ite oon tykänny tosta, kun ei oo apukuskin penkkiä niin laittaa gopron apparinpuolen takaoven lasiin imukupilla kiinni ja tuoo sieltä sen verran ulos, että näkyy kuskin tekemiset ja selvästi tuulilasista pihalle. Tällä tavalla; https://www.youtube.com/watch?v=4Nfguzw4qUI. Takalasiin ei kannata laittaa, koska silloin harvemmin näkee tuulilasista hyvin pihalle. Yleensä tulee auringosta tai jostakin muusta tympeitä heijastuksia ja kamera itte himmentää tai ei muuten vaan saa kunnon kuvaa pihalle.

      Oliko auto punnittuna tankki täynnä? Ei varmaankaan kun puuttuu muutama kymmenkiloa :P ?

      Comment


        Minkälaisiin aikoihin 193hepalla pääsi ahvenistolla?

        Comment


          Tanella hyviä pointteja :) Jos joku on remmiä myymässä niin voidaan yv:llä jatkaa :) Tankissa oli 3/4 ainetta kun auto punnittiin.

          Karvan alle 1:40 mitattiin paras aika käsipelillä ja videotarkastuksella, kun jostain syystä en saanut ajanotto sovellusta toimimaan.... Juuri kun oppi radan, niin olikin jo aika lähteä. Tästä on hyvä suunta ylös päin.

          Muokkasin tuonne linkkiin vähän pidemmän pätkän.

          Comment


            Kysäseppä remmiä nimimerkki Kilu7:lta

            Comment


            • Millä jousijäykkyyksillä otit sen kw v3:sen? Miltä tuntui näin yhtä äkkiä radalla?

              Comment


                Se tuli ihan etuakselimassan mukaan. Jätin muutaman naksun iskarissa varaa kiristää, joten pitää seuraavalla kerralla koittaa miten vaikuttaa säätö tiukempaan suuntaan. Hyvin toimi kyllä omaan mieleen, ainakin kun vertaa edellisen ässän FK:n alustaan. Tosin vähän vaikea verrata toisiinsa, kun ässä oli muutenkin ihan perhekinnari :)

                Nyt kun tuo remmi olisi ihan varteenotettava vaihtoehto, niin onkohan tuo ihan mahdotonta saada katsastettua? Mitenhän se nykyään menee?

                E. Katsotaan nyt mitä saadaan seuraavaan punnitukseen painosta pois. Takasivulasit korvasin polykarbonaatilla, mutta joutuu jossain vaiheessa kyllä vaihtamaan karkaistuun malliin, kun tuntuu naarmuuntuvan ylättävän helposti...
                Attached Files
                Viimeksi muokannut zorza05; 25.7.2015, 19:53.

                Comment


                • Tänä kesänä pitäisi tulla muutoksia noihin auton muutoksia koskeviin pykäliin, jolloin ainakin luonnostekstin perusteella remmimuutoksen voisi tähänkin autoon saada muutoskatsastettua. Trafin profeettojen päätöksiä odotellessa...

                  Comment


                  • Joku helpotushan niihin oli kaiketi tuloillaan, mutta vain euro3:n asti. Koitin itsekin katsoa, mutta tämän vuosimallia ei ole taidettu kertoa? -97:ssa taitaa noiden päästörajojen vaihto tapahtua?

                    Comment


                    • Olet oikeassa, muistelin että tuo helpotus olisi ylettynyt vm. 2000 autoihin asti, mutta näin ei taida olla.

                      Comment


                      • Täältä saa täydellisen virityspaketin 2.8 30V::en ja näppärän kaverin ei tarvitse katsastuksesta huolehtia :)

                        Comment


                          Joo ei se ongelma ole, mutta helpottaisi vain :) Tämähän on sitten juuri siinä kinthaalla, on otettu käyttöön nimittäin juuri 12/96. Tietääkö siitä helpotusten tarkemmista yksityiskohdista vielä kukaan, vai onko sekin vielä tekeillä?

                          Comment


                            Vuosimalli sinänsä ei ole ratkaiseva, vaan päästöluokka. Tarkista se.

                            Toki ne aiotut muutokset ovat vasta esitysvaiheessa. On ihan herra(i)n hallussa, mitä tulee muuttumaan, vaiko mitään. Omiin en lähde suunnittelemaan uusien sääntöjen mukaisia juttuja ennen kuin muutokset on siirretty kirjaan asti.

                            Comment


                              Uskoisin että jos muutoskia tulee niin menee rekisteröintipäivän mukaan. 97 asti siinä jotain mainittiin. Muuten liian hankala katsastusmiehille. Jos ja kun uudet säädökset tulee, niin kokemuksien mukaan se kannattaa painaa kovakantiseksi kirjaksi ja raahata joka leimalle mukaan.

                              Comment


                                Nyt on ratapäivät tältä kaudelta taputtele ja saa levitellä auton talliin. Tänään käytiin vielä alastarolla ajamassa.

                                Kuinka realistisia ja tarkkoja aikoja tuolla racechronolla saa? Onko sillä todellisuuden kanssa mitään tekemistä?

                                Comment


                                  Racechrono näyttää todella hyvin oikein eli voi luottaa jos käytettävä gps toimii ok.

                                  Comment


                                    Kamerasta loppu just akku nii viimeisiä aikoja ei voi siitä tarkistaa. Mutta näin se näytti.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Nopein poikkeaa toki aika paljon muista kierroksista eli jättää hiukan epävarmuutta.

                                      Comment


                                        Tuossa on joitain kierroksia liian lämpösillä renkailla ja muutaman jäähdyttelykierroksen jälkeen tuo nopein. Hyvin se kyllä onnistui, mutta mistä näistä tietää.

                                        Comment


                                          Jos ei löydy ulkoista 10hz gps mokkulaa, ajoilla voi nakata vesilintua. Esim Qstarz BT Q818XT on kovin suosittu tuote.

                                          Comment


                                          • Zorza paree ku teet niinku mä niin ei tartte arviooda ja on muutekin todisteita kun tekstiä vaan :) Tännehän pystyy kato kirjotella mitä haluaa, mutta video on video ;) https://www.youtube.com/watch?v=Y4KdEbf8bl8

                                            Comment


                                              Totta. Sun auto vaan ei ole tehty kulkemaan suorassa :)

                                              https://youtu.be/dk22DrOuVCs

                                              En osaa noin hienoja kelloja editoida videoon, mutta käsipelillä tällä kierroksella oli melko sama aika kuin GPS:llä. Tuo 1:33:xx voisi vielä olla realistinen, mutta tuossa nopeimmassa ajassa on varmaan joku bugi.

                                              Ensi kaudella siis satsataan myös ajanottoon.

                                              Comment


                                              • Joo itsellä tossa videossa vaan roskiksesta löydettyjä kummia kädellä tunnustelemalla ja ulkonäköö kattomalla "tää vois olla pitävä" mutta aika liukkaitahan ne oli :-)

                                                Nonii, se näyttää tosi nopealta! :) Neliveto tekee autosta tosi vakaan ja renkaat tekee ihmeitä vauhdille! :D Mitä aijot talven aikana tehdä autolle? Onko aikomuksena osallistua ajamaan Radalle.comin time attack kisoja ens vuonna? Tuohimaan 1.8 turbo quattroo vähä kiusaamaa ;-) ?

                                                Itse käytän editointiin Sony Vegas Pro 12 ja täältä löytyy opaste kuinka asetat timerin :) https://www.youtube.com/watch?v=WT_fpQkx6K8

                                                Comment


                                                  Eikös siinä RaceChronossa näy kierroksista karttanäkymä josta voi arvoida gepsin toimivuutta. Samsung S3 oli yllättävän tasalaatuinen gepsin suhteen mutta kyllähän tuollainen 10Hz tietysti parempi on.

                                                  Comment


                                                    Jotain järkevää ja vähän vähemmän järkevää sitä varmaan tulee talven aikana tehtyä :) Semmonen hulluntyhmä ajatus ollut että laittaisi 2.7BiTin keulalle. Ei varmastikkaan kaikista järkevin vaihtoehto, mutta eihän tässä järkeä taida muutenkaan olla.

                                                    Ja kun jotain järkevääkin pitää tehdä, niin turvakaaret valmistuu ainakin talven aikana.

                                                    Time attacin sääntökirjaan en ole perehtynyt, että pääseekö moisella kitkottimella mihinkään luokkaan. Haluja olisi kyllä. Tuskin tarvitsee kiusaamista vielä suunnitella :D

                                                    Comment


                                                      Semmonen hulluntyhmä ajatus ollut että laittaisi 2.7BiTin keulalle.
                                                      Ihan hyvä ajatus se on ;)

                                                      Comment


                                                        Mikko, mulla muuten on jo turbot hankittuna ;) Sen setin ostin mistä vinkkasit.

                                                        Comment


                                                        • Sielähän on luokkia vaikka muille jakaa :) Aina pääsee johku ajamaan olipa auto minkälainen tahansa. Koitas vähä penkoa sääntökirjaa. Paljon mielenkiintoisempaa samalla muita vastaan ajaa, kun vaan omaksi iloksi pörrätä. Ratapäivillä sitte käydä hakemas lisää reeniä ja uusia asetuksia autoon. Tässä taitaa olla viimeisimmät säännöt; http://radalle.com/img/materiaalit/K...ck_saannot.pdf

                                                          Club alle 3000 tai Club yli 2,5l olisi varmaan sun luokkasi, selviää paremmin lukemalla ne säännöt. Täs on jotakin rekisteröityneitä radalle.com kuljettajia ja luokkia: http://radalle.com/kuljettajat

                                                          Kyllä sinulla ajosta ainakin välittyy tietoisuus mitenkä sitä kuuluu ajaa joten kyllä sillä helposti pääsee ainakin itseään kiusaamaan! ;-) Kaaret tupaan + muut turvavarusteet ja kevennystä autolle niin varmasti meet jo muiden mukana ihan sijoista taistelu mielessä :-)

                                                          Voi olla, että itsekkin jossakin vaiheessa vielä tuun koittamaan time attackia. On siinäkin nuo omat haasteensa jotka hieman vetää puoleensa :-).

                                                          Comment


                                                            Täytyypä ottaa ihan tosissaan harkintaan. Club luokassa vaan ei saa ajaa kunnon renkailla jne... Joten jos lähtee niin suoraan ottamaan turpaan modified luokkaan? ;)

                                                            Positiivista sanottavaahan on aina kiva kuulla :)

                                                            Oliko jollain clubilaisella 2.7Bitin jatkeena a4:sen 5- vaihteinen laatikko? Mites, kestääkö se voimaa vai suosiolla ässän laatikko?

                                                            Comment


                                                              Kestää se 5 pykäläinenkin time-ätäkkiä, siinähän ei tartte tehdä nollista lähtöä muuta ku varikon portilta ja varikkoruudusta, ja ne voi sitten tehdä lempeästi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X