Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 harraste"kilpuri"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Noilla a6:sen alatukivarren reikiä käytettäessä camber tulee noin 4asteeseen ja silloin ei riitä enää vetareissa pituus. Itsellä on käytössä taaemmat a6:n paikalla ja etummaiset a4:n paikoilla jolloin camber noin 2,5astetta ja etuakseli pykälän edempänä. Omasta mielestä toimii niin aika hyvin, mutta ainahan vois olla parempi.

    Comment


    • #92
      Etuakseli edempänä tai siis napa. Tulee enemmän casteria, joka taas antaa lisää dynaamista camberia mutkaan käännettäessä, tämä on positiivinen asia.

      Comment


      • #93
        Juurikin siis napa. Ja samalla napaan nähden koneen paino hiukan muuttaa kun tuo on kuitenkin hyvin keulapainoinen koneen sijoituksen takia. Tais kuitenki napa siirtyä sen 3-5cm eteenpäin. Ja tuolla asetuksella veturin pituus vielä riittää. Kaikki kolme vaihtoehtoa on tullu kokeiltua ja tuo on niistä vaihtoehdoista ollut paras.

        Comment


        • #94
          Tuohan kuulostaa hyvältä idealta. Onko kuvaa miltä se pyörän paikka näyttää suhteessa lokarin kaareen?

          Comment


          • #95
            Ei taida löytyä vakio kaarteen nähden. Kaivella koneelta jos jostain löytyy. Ja voin ottaa hiukan mittoja navan navan nykyisestä kohdasta.

            Comment


            • #96
              Eikös se rengas mee sit iha pirun lähelle puskuria?

              Comment


              • #97
                Menee se lähelle muttei oo ottanu kiinni.

                Comment


                • #98
                  parempaa kuvaa en tuosta löytänyt, ainoa minkä sivuprofiilista löysin.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    Tuo kävi itsellänikin mielessä, mutta enpä lähtenyt vielä tuumasta toimeen. Täytyypäs nyt ihan kokeilla mitenkä nuo kulmat asettuisi tuolla setupilla.

                    Comment


                    • Nyt on pyörät suunnattu ja eteen tuli tuolla kikalla kamberia se 2,5° ja caster on 7,3°. Mikähän mahtaa olla caster vakiona b5 audissa? Aika eteenhän tuo rengas menee, mutta ei se ainakaan tuossa koossa kiinni ota. Tai radallahan sen vasta huomaa jos se johonkin hankaa.

                      Katsotaan jos jo seuraavilla ratapäivillä pääsisi kokeilemaan miltä auto käytännössä tuntuu.
                      Attached Files

                      Comment


                      • On varmaan aika tapauskohtaista että riittääkö sen vetarin pituus jos taaempi varsi on ulommassa reiässä. Itseltä pääsi vetari irtoamaan ulommasta nivelestä. Sisäpäähän tulee nivelen ja vaihteiston tumpin väliin spaceri, koitetaan jos sillä pysyisi paikallaan.

                        Comment


                        • Maksaisko vaivaa teettää pidemmät kepit vetareihin? Pitää kysästä SK koneistukselta mitä tulisi maksamaan.

                          Comment


                          • Ittellä ei ollu mitään ongelmaa enää, kun laatikon ja vetarin väliin tuli 10 vai 15mm spaceri. Eikä tuo ongelma ollut omassa kun kuskinpuolen vetarin kanssa. Ja tuokin ongelma oli aika vähäinen verrattuna A6 setappiin nähden. Sillä tais juuri päästä kerran ahveniston ympäri kun ulkopää oli irronnut. :)

                            Comment


                            • Onko kukaan mitannut että paljonko A6 veturit on pidemmät?

                              Comment


                              • Äkkiseltään voisi kuvitella olevan sen verta pidemmät. Ei oo koskaan ollu sellasia käsissä. Lyhyemmän paikalle oli toisen puolen pidempikin jo aika sopivan mittainen. Oliko se nyt et kuskin puoli oli hiukan pidempi. Eli sinänsä ei tarvitsisi kuin kuskinpuolelle pidemmän jos a6:sessa on pidemmät.
                                Viimeksi muokannut Michi; 22.5.2015, 00:11.

                                Comment


                                • Jostain varaosasivustolta sain tällaiset mitat;

                                  A6
                                  vasen = 632,6
                                  oikea = 654

                                  A4
                                  vasen 611
                                  oikea 632,5

                                  Molemmissa olisi eroa se ~21mm. Eli olisikohan se juuri sen verran kun laittaa molemmat tukivarret A6 reikiin? Eli pärjäisi silläkin, kun heittää oikealta vasemmalle oman vetarin ja laittaa A6:sen vetarin apukuskinpuolelle.
                                  Viimeksi muokannut zorza05; 22.5.2015, 08:27.

                                  Comment


                                  • Pitääkin ihan ottaa mitta käteen ja mitata A4 vetarit. Kerran niitä vertailin muistaakseni vierekkäin eikä mainittavaa eroa ollut.

                                    Comment


                                    • 034 myi ainakin ennen "RS4" spaceria näihin (puhuivat paskaa, ei siellä mitään RS4 asentoa ole). Nyt ei näytä löytyvän niiden sivuilta. Voisihan sitä olettaa että se leveys muuttuu 21 mm.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Mulla menee viikonloppuna purkuun A4:n vetarit, mittailen niiden pituudet samalla. Tallissa olisi yksi A6 pukeilla, jos aikaa ja intoa riittää niin voisin siitäkin mittailla.

                                        Comment


                                        • Eikös A6 (4B) ja A4 (B5) käytä samoja apurunkoja, samoja alatukivarsia ja samoja olka-akseleita (ainakaan mitä nopeasti aktesta pläräsin) joten ainoat erot olisi juurikin nuo tukivarsien kiinitysreijät ja vetareiden pituus. Eli jos molemmat tukivarret siirtäisi ulompiin reikiin, voisi A6 vetareita käyttää aivan huoletta (tietysti ohjauskulmat karkaisi aika hurjiksi). Mutta jos vain siirtäisi taaemmat varret ulompiin reikiin, saattaisi A6 vetarit olla liian pitkät.

                                          Comment


                                          • Kyllä se teoriassa on juurikin noin. Käytännössä en tiedä, joku voisi kokeilla :)

                                            Comment


                                            • Tänään haen a6:sen vetarit, joten katsotaan kuinka käy.

                                              Comment


                                              • Eihän siinä sitten sellaista pääse käymään, että vetonivel kääntyisi ikäänkuin "ylikulmaan" kun ohjaus on tapissa? Se voi kanssa olla aika murhaa tuolle akselin päälle.

                                                Comment


                                                • Ei ihan natsaa tuo a6:sen vetarin sisäpää. Onkohan olemassa 28 uraista 100mm halkaisijalla olevaa niveltä? A6:sen nivelen halkaisija kun on 108mm.

                                                  Comment


                                                  • Kun mistään ei suoraan sopivia vetareita löytymyt, niin päädyin vaihtamaan omat a4:sen vetarit ristiin ja apukuskin puolelle sorvautin oman spacerin. Näin sain tehtyä 35mm levittävän lätyn, johon sai tehtyä omat kierteet ja pultattua laatikkoon kiinni. Ei tarvinnut pelata pidempien pulttien kanssa.

                                                    Ainakin silmälle soma camber kulma. Täytyy vielä käydä säätämässä/mittauttamassa mitä sieltä tuli.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Missä teetit, ja oliko edullinen? :) Noita vois mennä mullekin jos ei jaksa kutosen akseleiden kanssa pelata.

                                                      Comment


                                                      • Mullekin kelpais yksi lätty. :)

                                                        Comment


                                                        • Tuo taisikin olla 100 mm laipalle?

                                                          Comment


                                                          • Joo. 100 laipalla. Jos useemman teettäis nii vois saada halvemmalla. N.170€ makso kun teki kierteitten kanssa. Keski-suomen koneistuksella ja kesti pari päivää. Tekee ne varmaan muunkin kokoisia :)

                                                            Comment


                                                            • Nonii, laita jo incaar videoo ahvenistolta! Haluan nähdä kuinka sä tyyräät ja kuinka se vapari naukuu :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X