Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Facelift, NoMoreNogaroblue,stageRS4/6 hybridi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 Facelift, NoMoreNogaroblue,stageRS4/6 hybridi

    Noniin nyt on homma sitte vähä aloteltu. Ajatus risan palikka jumpasta ollu mielessä jo pitemmän aikaa mutta ollu vähä nämä velvollisuudet tiellä niin jos sitä nyt pikkuhilijaa alkas värkkäilee niinku projekteilla on tapana, eikö? Kulkinehan profiilin ässä noin 200tkm kilometreillä.

    Hommanhan alotin tuolla tietokone kikkailulla, kiitokset tästä Janille! Sillä hommala sai tuon todettua toimivaksi kamppeeksi, ainoa oli että pakolämpöanturista oli vikakoodi mikä kylläkin lähti pois eikä palannut ja ei päässyt näkemään pakolämpöarvoja mutta pelasi kuitenkin normaalisti. Lambdojen arvot tais pomppia jotenki kummallisesti, molemmat kylläkin samalailla. Joten egt:t kannattaa varmaan vaihtaa suosiolla uusiin.

    Tarkotuksena olis tällä erää vaihtaa seuraavanlaista palikkaa:

    -KKK K04 tulossa jossakin saksan ja suomen välillä http://en.turbolader.net/Default.aspx
    -DP:t sekä putkisto, ajatus oli RS4 DP:t sitten loppu putki jotaki kiinanrosteria
    -Suuttimet, Joko Deka 630, tai EV14, ehdotuksia?, säätäjä tietenkin vähä määrääpi sitte ku sen tietääpi
    -Kytkin RS4, mitä nyt täältä lueskellu niin suurella osalla kestänyt ja ollut ilmeisesti soiva kampe?
    -RS4 jäähyt löysivät tiensä talliin tuossa viime viikolla, foorumilta löyty nekin.
    -EGT, n249kö se nyt oli, ja oisko se maffi vaihettavaa palikkaa?

    Nuo nyt päälimmäisenä sitten säätöön ja ajoon.
    Eihän tämäkään auto ikkään valmiiksi tule, vanteet ja alustasarja näiden jälkeen ostoslistalla. Myllytys operaatio ajatus suorittaa tässä keväällä. Umpioiden vaihtoa olen miettinyt, sisustaanha ideat kulkee jo jossain aivan ufomaailmoissa ja ne varmaa siirtyy ehkä seuraavaan autoon tai ainakin kauas tulevaisuuteen. Pientä hifistelyähä löytyy loputtomiin.

    Kertokaapas mitä olette mieltä tämmösestä toiminnasta, pitää kirjotella tänne ku etenee ja eiköhä tässä vielä jokunen kyssäriki ilmaannu.

    PS: Clubiinki tuli liityttyä tässä ;)

    #2
    Juu perusprojekti, kyllähän näissä aina tekemistä riittää. :)

    Suuttimista sen verran että Deka 630 tai EV14, Viper ei laittanut näitä paremmuusjärjestykseen vaan kumpikin käy ihan yhtä hyvin.

    RS4 orkkiskytkin on hyvä tuolle kokoonpanolle.

    Vaihda ellei ole jo vaihdettu by-passit, EGT:t, lambdat, N75, tulpat F5DPOR, ja etkös laita RS4-maffin tulevaan kokoonpanoon. Osta siis RS4 maf (+ehkä haitariputki) sekä ilmansuodatinkotelo joko mallia RS4 tai S4. S4-kotelon muokkaat valmiiksi tuolle RS4-maffille ja tulet sitten sen RS4-maffin, muokatun kotelon sekä suuttimien kanssa sitten Jyväskylään. :)

    Comment


    • #3
      Ja bensapumppu menee vielä uusiks.

      Comment


        #4
        Joo sekin vielä, eli 044-pumppu kehtoineen vaikka Tepolta. Niin ja onko k04 imuputket hommattu?

        Muille kysymys: Mites tuo N249, mikä sen tehtävä on ja onko se "kuluva" osa? Eikös niitä ole jotkut deletoineetkin? Mitä sille kannattaisi tehdä tulevaa softausta ajatellen?

        Comment


          #5
          Muistelisin, että tuo N249 ohjaa bypassien toimintaa.

          Comment


            #6
            Näin on. Sen voi kyllä heittää mäkeen, ja koodata pois softasta.

            Comment


            • #7
              Joo sen voi ohittaa, jostain täältä löytyy ohjeet tai ainakin gääglestä N249 delete-haulla. Itselläni ohitettu softalla.

              Comment


              • #8
                Imuputket on vielä hommaamatta, ehdotuksia? Mites voisko tuo putki homma toimia rs dp ja katit ja xs powerin catback? Kytkin hommaa mietin niin riittääkö pelkkä rs4sen kytkinläjä vai häätyykö vauhtis vaihtaa?

                Comment


                • #9
                  Ei tarvi vauhtista vaihtaa ellet halua.

                  Comment


                  • #10
                    etkös laita RS4-maffin tulevaan kokoonpanoon. Osta siis RS4 maf (+ehkä haitariputki) sekä ilmansuodatinkotelo joko mallia RS4 tai S4
                    Ilmamassa mittari vaihettu ~40tkm sitte, voisi olettaa pelittävän tuollakin, vai kuinka?

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Jaski Näytä viesti
                      Imuputket on vielä hommaamatta, ehdotuksia? Mites voisko tuo putki homma toimia rs dp ja katit ja xs powerin catback?
                      Tosta vaikka imuputket http://audisrs.com/RS4_B5_Inlet_pipe...bout32546.html Puuttuvan osan joudut tilaamaan jostain, esim. Tepolta, kun joku lokki vei noi ebay linkeissä olevat (Antti prkle! :D). Hinta menee sinne 300€:n, hujakoille mitä ne yleensä tuntuu maksavan.

                      RS4 dp:t ja xs-power toimii, mutta joudut väkertelemään väliputket, koska RS4 dp:t on lyhkäsemmät, kuin S4.

                      Edit. I stand corrected. :)
                      Viimeksi muokannut janhe; 16.3.2012, 22:13.

                      Comment


                        #12
                        Korjaus, vain kuskinpuoleinen on lyhyempi ;)

                        http://www.valitalo.org/images/engin..._downpipes.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Projekti etenee hitaasti mutta "varmasti"... Näkyy tuota aikaa tuhraantuva kaiken maailman ihmettelyyn. Tänään tuntu kyllä että mikkää ei onnistu taas vähhääkkää, [ame]http://www.youtube.com/watch?v=TtvTNhYi3VQ[/ame], mutta siitäpä ois nyt vetarit/kartaani irti, putki irti, keulapurettu, ynnä muuta roipetta kavonnu tuosta. Vielä siinä nyt ois ainaki keppi lootassa kiinni, johtokasa ja AC systeemit kiinni. Onneksi ei ole kiire ja kerkiää värkätä.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on ollu joulu tässä viime aikoina ku tipahellu tavaraa talliin. Ahtimet tuli yks päivä, rs4 imuputket(lukuun ottamatta sitä yhtä puuttuvaa, kiitos vinkistä janhe!) 140e köyhdyin niistä. Kiinan rosteria tuli catbackin verran, jätin toistaseks pihalle ku tallisa alkaa olee tavaraa, saa nähä kauan kiiltä ku lojuu pihamaalla ;) Kytkimen ja DPn jos sais tuossa ens viikolla ja jos siinä tulis ECSltä paketti, venttiilikopan tiivisteet, K04 hardwaret ja heräteostona fidanza shortsifter(onkoha toimiva kampe, jhmää verrattuna ainaki puolet halvempi?). Tepolta pitäs vielä tässä tilailla kytkimee painelaakeri ja kasa vaihettavaa romua, ne egt, bybass, tulpat, suuttimetki ostamati vielä.

                            Aikani kuluksi tuossa kokeilin tummennussprayta kromin päälle josko tulis sammaa sävyä kuin ikkunaliskoissa, ja tulihan siitä aika pähee sävy! Taitaa tulla peilit ja maski kyseiseen sävyyn, pittää pistää kuva tässä ku kerkiääpi!

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Jaski Näytä viesti
                              Aikani kuluksi tuossa kokeilin tummennussprayta kromin päälle josko tulis sammaa sävyä kuin ikkunaliskoissa, ja tulihan siitä aika pähee sävy! Taitaa tulla peilit ja maski kyseiseen sävyyn, pittää pistää kuva tässä ku kerkiääpi!
                              Spray lähtee kromista sitten irti nopeammin kuin ehdit sitä lisää laittaa, pienetkin maantiellä lentävät epäpuhtaudet syö sen pois, btdt. Jos päälle laittaisi läpinäkyvän teippikalvon niin pysyisi varmasti paremmin.

                              Comment


                              • #16
                                Pikkuhilijaa aloin suunnittelemaan konneen pois nostamista, niin ottako vetäny liinat lootanki ympäri vai onko joku tohtinu roikottaa konneen perseesä?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei tarvitse nostaa kuin moottorista. Laatikko tulee nätisti mukana.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laatikko on naurettavan kevyt verrattuna koneeseen. Eli helpommin tulee pakettina ulos kuin edes yrittäisi irroitella laatikon koneesta paikoillaan.

                                    Ehkä hiukan 2-5 sylinterilinjan takaa tarvitsee nostaa norsulla, mutta siinäpä se. Mikko nyt taitaa nostella paketin paljain käsin ulos ja takaisin, mutta me normi kuolevaiset taidetaan tarvita hiukan välineitä :P

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onkos jollakin kokemuksia, lueskelin vanhoja theardeja niin vastaavista ainakin jotakin? Fidanzan short shifter. Ainakaan itellä ei tuo pakin lukon pykälä osu kohilleen että häätyy yks uus reikä porata muutaman millin ylemmäs. Sitten ku kattelin tuossa että ei taija tulla toimimaan tuo pakin jousi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Taas on jotakin puuhasteltu ja ihimetelty, 3m hiilikuitustyle vinyylin kans tuli vähä värkkäiltyä ja kokeilin nuo toiset peilit teipata ja iha ok näkönen lopputulos, samoin vaihekepin ympärys, saa nähä mihin muuale tuota innustuu teippaileen ;). K04set löysi paikkansa, loota lähtee kohtapuolin irti. sitten saapiiki alkaa sovitteleen takasin pesäänsä tuota möykkyä. Pari kuvaa:
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #21
                                          Hoi! Miten tuo vaihdekepin ympärys lähtee irti? Mulla olis tuo vastaava teippausurakka edessä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kepinympärys tais lähtiä aivan varovasti väännäyttämällä, sitte pussi ja tuo kromi kehys lähtee altapäin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Muutaman pultin momenttiluku pitäs saaja; vauhtipyörän pultit, löysin näille 60nm+180´ onko oikea? Sitten asetelman kuusikolot? Tarviikos sitten lootan pulteille momentin?

                                              Comment


                                                #24
                                                Vauhtipyörän pulttien momenttien on oikea. Paineasetelman pulttien momentti on 25 Nm. Lootan yläpuolen pultit 64 Nm, alapuolen 45 Nm.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kiitokset tuosta Okkim! Riittääkös EV14 550cc suuttimissa tuotto kuin riittävästi, en pikasella haulla löytäny että mite nuissa riittää räkiminen? Ohessa taas pari kuvaa puuhasteluista. Paljonko on uudessa kytkinlevyssä pintaa, tuon levyn käytettynä ostin eikä ainakaan näytä pahalta?
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Muistelen että uusi levy on n. 9 mm, joten ei tuo uutta häpeä :)

                                                    Eiköhän nuo suuttimet piisaa +500 tehoille.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eihän tuossa ekassa kuvassa vaan oo joku RS4 DP ja XS-Power cat-back? Itelle on tuollainen paketti tulossa ja olisin kiinnostunut välipalojen mitoista ym tarvittavasta niin tietäisin ostella tarvikkeet valmiiksi.. Mikä tuon XS-cat backin ulkohalkaisija on siellä DP:n päässä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Se supiste on 54mm ulkohalkaisijaltaan. Muuten cat-back on 60mm.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jeps, noin sen muistelinkin olevan, kiitos vahvistuksesta! :)
                                                          *pieni thread kaappaus* Mun DP:t on 60milliset, niin lienee parempi pätkästä toi cat-backin alku tuon supistuksen jälkeen ja yhdistää se sit DP:hin 60mm "vaipalla" tai mikä se on nimeltään..? Väliin toki pitää vielä hitsata pätkät 60mm putkea.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Rs4 DPt ja xs-powerin catbacki on menossa auton alle, en vielä ole tehny välipalasta mutta väsään sen tuosta xspowerin putkesta mikä on tarkotettu katalysaattoreitten tilalle. Mäskäsin vainen tyhjäksi nuo esikatit nuista downpipeista että ei jää ahistaan turhaan. Toiset lambdan reijätkin pittää tukkia jollakin vielä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X