Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Facelift, NoMoreNogaroblue,stageRS4/6 hybridi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuolla ylempänä lukee ettei katit ole paikallaan.

    Comment


    • Pelkkä suora dp paikallaan kävin ajelulla, ei muutosta. Nyt on yön coolerit lionnu bensassa ja olihan siellä paskasta. Virtasi läpi hyvin mutta katsoraan miten kulkee puhtaammilla coolereilla. Toisessa kuulerissa oli pienehkö hiushalakiama että joku ramma ilmaa kavonnu siitä mutta sehän ei tätä ongelmaa edistä oikeastaan.

      Comment


        Venttiilikoneistosta ei kuulu mitään ylimääräistä että venat kantaisi tai nostajat jumisivat?
        Viimeksi muokannut Carbin; 5.8.2014, 16:03. Perustelu: typo

        Comment


          Egtvika pukkaa myös paksulle jos ei ole lokeista todettu olevan alle 940c.

          Comment


          • Jani osaa ottaa kantaa mitä egt on antanu. Nekin vaihettu molemmat ennen viperin säätöjä eli 2v /35tkm.

            Auto käy nätisti, kulkeekin nätisti uupuu vain tehoja mitä pitäs setupilla tulla. Eli laiska.

            Comment


              Mites kaasuläppä? Jos ei aukeis 100% vai oliko se 99jtn niin sillon ei kyllä kaikkija vetojakaan ole. Yhden murtuneen poljin asetelman nähneenä.

              Comment


              • Persdynossa puhistetuilla/tiiviillä coolereilla ei vaikutusta.

                Muutoksen käyntiin sain kuitenkin siirtämällä huohotuksen ulko ilmaan ja ilmansuodattimen poistolla. Nuiden kahden toimenpiteen jälkeen käynti muuttui humpaavaksi ja tasoittui koe ajolenkin jälkee, persdynossa ei edelleenkään muutosta. Tiedä sitten kummasta johtui, suodatin on kuitenkin "uusvakio".

                Pitää huomenn käydä ajamassa taas logit ja tsekata samalla tuon kaasuläpän aukeaminen. Se kuulostais äkkiseltään oireisiin sopivaksi.

                Comment


                  Kompuran letku irti n75:lle ja varovasti testaamaan. Näkee ainakin mihin mekaanisesti pystyy. Jos ei auta niin kiristää hukkiksia. Oliko ne pakosarjat varmasti ehjät sisältä?

                  Comment


                  • Eihän tuon ikäisissä ole ilmanputsarinkoteloon tulevaa erillistä imuputkea? B7:ssa oli siinä imuputkessa harva ritilä, joka oli aivan tukossa lehdistä yms., eli ilma ei virrannut edes uudella suodattimella.

                    Comment


                      Grammat on kyllä pienet ja ei missään nimessä kohdallaan. Mikäs maf sinulla olikaan? Jos siellä ei ole mitään imupuolella tukossa, niin mites ahdot mitattu? Grammat on kuin olis 0,6bar ahtoja. Kyllä se vika löytyy.

                      Jos sais logia jakoon, niin pääsis enempi tutkailemaan.

                      Comment


                        Käytä sitä akkua n. 20 min irti niin ainakin nollautuu opitut arvot. Eiks niitä lokeja tai graafeja saa näkyviin? Sieltä vois jotain tarttua jota ei älyy kysyy.

                        Comment


                        • Ja ei muutosta logeissa ic puhistuksen jälkeen. Alkaa ideat ollee vähissä, seuraavaksi vois käyttää imusarjan irti ja kurkkia miltä kanavat näyttää.

                          Comment


                            Mites Injector Duty Cycle?

                            Comment


                            • Ei mitään hajua mitä äsköinen kysymys tarkoittaa mutta rikkaalla käy.

                              Comment


                                Joku tais kysyä, mutta eihän vahingossa oo jääny rättiä tai paperitolloa johonkin imu-/ahtoputkeen kun on kone ollu irrallaan ja putkia suojailtu lialta?

                                Comment


                                  Oon yhden S4b5:n Stage1+ vastaavan menohaluttomuuden fiksaillut. Alkuperäinen softan vääntäjä oli kehottanut paneutumaan pakoputkiston ahdistavuuteen. Auton outoa käytöstä loggaillessani huomasin kuitenkin sen, että jo 4000-4500rpm koneen suutinten aukiolo oli ~97% ja tuosta eteenpäin käytännössä load arvot lähti laskuun. Ahdot ja kaikki on sinällään ok, mutta eculla tulee seinä vastaan. Tuo yksilö korjautui isommilla suuttimilla ja uudella softalla.

                                  Comment


                                  • Ideat alkaa olla sen verta vähissä että seuraavaksi taitaa lähtä kuitenkin vaparin nokat tilaukseen. Ellei jollain ole muuta ideaa?

                                    Vähän yhteen vetoa vielä:
                                    -Rs4rs6 hybridi puhaltimet
                                    -Ev1000 suuttimet
                                    -Rs4 dp ilman katalysaattoreita
                                    -Rs4välijäähdyttimet
                                    -044 bensapumppu

                                    Ja oletettavasti samainen tukkoisuus on ollut jo pari vuotta sitten kun viperin ohjelmaa ajettiin tällöin se pistettiin lämpöjen piikkiin, nyt kuitenkin se ei tunnu enää järkevältä kun on e85 käytössä ja ilmamassat on todella alhaiset koko kierrosalueen jo ennen kuin imulämmöt merkitsevästi nousevat.

                                    Kaikki imu ja paine putket on puhtaat.

                                    Kokeiltu ehjällä ilmamassa mittarilla ei muutosta.

                                    Kaasuläppä aukeaa ainakin tietokoneen mukaan 100%. Mites tuon varmistaisi?

                                    Jakopää on tehty oikeilla työkaluilla ja auto käy ja toimii normaalisti.

                                    What the fuck?

                                    Comment


                                    • Milloin jakopää on tehty ja miten olet varma, että se on oikein? Voisi selittää tuon mielestäni ja ainakin tarkistuksen arvoinen homma? Onko nokkien välistä ketjua vaihdeltu?

                                      Comment


                                        Eikös läppä tee kalibroinnin kun virrat kääntää päälle? Tai sitten vag-comilla testi ajo läpälle. Y-letku vaan irti ja kahtomaan.

                                        Comment


                                          Pakoputki?

                                          Comment


                                          • Mikä MAF, orkkis? RS4 ahtimillakin 1,5 bar ahtopaine pitäisi tapittaa VCDS:n 364g/s jo 5-5k rpm tienoilla jos rauta kunnossa, MAF skaalaus ei sotkettu ja anturi ehjä. S4 MAF:n maksimi tulee tosin jo tuota ennen vastaan, eli pätee vain RS4 MAF:lla tai skaalatulla isommassa putkessa olevalla.
                                            Ahtopainehan toki pysyy myös korkeana mutta massat matalana jos kone ei vain mekaanisesta syystä hengitä (esim. nokat tai se kaasuläppä).

                                            Niin ja E85 ei tietenkään vaikuta mitattuihin ahtolämpöihin mitään, ne mitataan ennen polttoaineen sekoitusta ilmaan. Hirmuisen kranttu se ei lämmöille ole nakutuksen kannalta mutta kyllä se kuuma ja harva ilma puuduttaa sen menon muutenkin. 120C ahtolämmöillä (ei ilmanvaihtoa coolereille) tuli silti n. 340-350g/s läpi..

                                            Comment


                                            • Iha ite oon jakopään laittanu ja nokka ketjut vaihettu ja vaihdon jälkee kaikki nokat merkissään kampuran lukitustappi ja nokkien lukitus rauta paikallaan, ja tämä operaatio tehty vast ikään eli jako ois pitäny laittaa kahdesti vituiksi kun samat kulkemiset oli edellisen säädön aikana.

                                              Paineet tosiaan nousee 1,6 teen nätisti.

                                              Rs4 maf s4sen vakio putkissa.

                                              Pitää kattoa tuo kaasuläppä aivan omin silimin.

                                              Ja jaon tarkistan kun on muut vaihtoehot loppu ja samalla vaihdan ne vaparin nokat aivan varmuuden vuoksi.

                                              Comment


                                                Kannattaa tarkistaa se jako työkalulla ennen kun niitä nokkia alkaa vaihtelemaan. On nähty sellanenkin tapaus että jako ei ole ollut avian kohallaan ja ei oo ollut vetoja. Jako kun on laitettu kohdalleen niin veto on palannut. Ja ilman muuta kannattaa kattoa venakoppien alta onko nokkaketjut kohdallaan, jos niille on joskus jotain tehty.

                                                Edit. Pyörittelitkö montakin kertaa tuon jakopään rempan jälkeen konetta ja aina katsoit / säädit kohdalleen, vai menikö kerraasta kohdalleen etkä tarkistanut useampaa kertaa?

                                                Comment


                                                • Kyllä pyörittelin konetta muutamia kertoja kunnes sain kohdalleen, ja en omista niin vahvaa itseluottamusta että voisin väittää että se ei missään nimessä voi olla pielessä. Oletus arvo nyt tällä hetkellä on että se on kohdillaan ja suljetaan pois muut vaihtoehdot ja sitten kun puran keulan tarkistaakseni jakopään niin siinä vaiheessa sinne on sama viskoa ne vaparin nokat kun ne nyt ei älyttömiä maksa käytettynä, tiä sitte kuin niitä kannattaa käytettynä ostaa? Eihän tässä ole kohta muuta vaihtoehtoa kuin että jako on pielessä tai nokat sen verran kuluneet.

                                                  Ja nyt on tarkastettu että kaasuläppä aukeaa täysin kun kaasupoljin on pohjassa.

                                                  Comment


                                                    Varmaan turha kysymys mutta tarkoitit siis että rs4 maffi rs4 maffin rungossa ? Eikä S4 maffin rungossa rs4 anturi ?

                                                    Noi kun menee ristiin kyllä ja alempana puhuttiin s4 vakioputkista.

                                                    Comment


                                                    • Rs4maf- anturi rs4maf-rungossa mutta haitari putki ja muut on s4 vakiot. Joo oli aika sekavasti tuossa aiemmin.

                                                      Comment


                                                      • Millä tavalla muuten todettu että käy rikkaalla vedossa, laajakaista-lambda putkessa? Laihallahan tuon pitäisi mennä jos anturi näyttää väärin ja ahtaa 1,6 bar. Toki jos skaalaukset on jostain syystä päin seiniä ja polttoainepuoli softasta myös, niin kaikki mahdollista. Mutta en näe syytä miksi skaalauksia ei tekisi oikein jos kyseessä RS4 maf.

                                                        Comment


                                                          Maffi on RS4 ja RS4 putkessa.
                                                          Laajakaista lambda on paikoillaan ja rikkaalle menee kun ei mene autosta ilmaa läpi. Saahaanhan se laihemmallekkin kyllä kun säädetään mutta syy miksi ilmaa ei mene läpi pitäisi selvittää.
                                                          Ahtopaine pn siellä 1,55-1,6 bar mutta ilmaa vaan ei mene läpi.
                                                          Imuilmojen lämmöt nouset 60 asteeseen että pölähtää vedon lopussa.

                                                          Pakoputkistokin on irroitettu ja katit eikä meno muutu kuulema.

                                                          Comment


                                                          • Nyt voisin väittää varmasti että jako oli ja on kohdallaan. Seuraavaksi ajellaa ilman välijäähyttimiä.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              No nyt alkaa olla mystistä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X