Tuolla ylempänä lukee ettei katit ole paikallaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 Facelift, NoMoreNogaroblue,stageRS4/6 hybridi
Collapse
X
-
Pelkkä suora dp paikallaan kävin ajelulla, ei muutosta. Nyt on yön coolerit lionnu bensassa ja olihan siellä paskasta. Virtasi läpi hyvin mutta katsoraan miten kulkee puhtaammilla coolereilla. Toisessa kuulerissa oli pienehkö hiushalakiama että joku ramma ilmaa kavonnu siitä mutta sehän ei tätä ongelmaa edistä oikeastaan.
Comment
-
Persdynossa puhistetuilla/tiiviillä coolereilla ei vaikutusta.
Muutoksen käyntiin sain kuitenkin siirtämällä huohotuksen ulko ilmaan ja ilmansuodattimen poistolla. Nuiden kahden toimenpiteen jälkeen käynti muuttui humpaavaksi ja tasoittui koe ajolenkin jälkee, persdynossa ei edelleenkään muutosta. Tiedä sitten kummasta johtui, suodatin on kuitenkin "uusvakio".
Pitää huomenn käydä ajamassa taas logit ja tsekata samalla tuon kaasuläpän aukeaminen. Se kuulostais äkkiseltään oireisiin sopivaksi.
Comment
-
Grammat on kyllä pienet ja ei missään nimessä kohdallaan. Mikäs maf sinulla olikaan? Jos siellä ei ole mitään imupuolella tukossa, niin mites ahdot mitattu? Grammat on kuin olis 0,6bar ahtoja. Kyllä se vika löytyy.
Jos sais logia jakoon, niin pääsis enempi tutkailemaan.
Comment
-
Oon yhden S4b5:n Stage1+ vastaavan menohaluttomuuden fiksaillut. Alkuperäinen softan vääntäjä oli kehottanut paneutumaan pakoputkiston ahdistavuuteen. Auton outoa käytöstä loggaillessani huomasin kuitenkin sen, että jo 4000-4500rpm koneen suutinten aukiolo oli ~97% ja tuosta eteenpäin käytännössä load arvot lähti laskuun. Ahdot ja kaikki on sinällään ok, mutta eculla tulee seinä vastaan. Tuo yksilö korjautui isommilla suuttimilla ja uudella softalla.
Comment
-
Ideat alkaa olla sen verta vähissä että seuraavaksi taitaa lähtä kuitenkin vaparin nokat tilaukseen. Ellei jollain ole muuta ideaa?
Vähän yhteen vetoa vielä:
-Rs4rs6 hybridi puhaltimet
-Ev1000 suuttimet
-Rs4 dp ilman katalysaattoreita
-Rs4välijäähdyttimet
-044 bensapumppu
Ja oletettavasti samainen tukkoisuus on ollut jo pari vuotta sitten kun viperin ohjelmaa ajettiin tällöin se pistettiin lämpöjen piikkiin, nyt kuitenkin se ei tunnu enää järkevältä kun on e85 käytössä ja ilmamassat on todella alhaiset koko kierrosalueen jo ennen kuin imulämmöt merkitsevästi nousevat.
Kaikki imu ja paine putket on puhtaat.
Kokeiltu ehjällä ilmamassa mittarilla ei muutosta.
Kaasuläppä aukeaa ainakin tietokoneen mukaan 100%. Mites tuon varmistaisi?
Jakopää on tehty oikeilla työkaluilla ja auto käy ja toimii normaalisti.
What the fuck?
Comment
-
Mikä MAF, orkkis? RS4 ahtimillakin 1,5 bar ahtopaine pitäisi tapittaa VCDS:n 364g/s jo 5-5k rpm tienoilla jos rauta kunnossa, MAF skaalaus ei sotkettu ja anturi ehjä. S4 MAF:n maksimi tulee tosin jo tuota ennen vastaan, eli pätee vain RS4 MAF:lla tai skaalatulla isommassa putkessa olevalla.
Ahtopainehan toki pysyy myös korkeana mutta massat matalana jos kone ei vain mekaanisesta syystä hengitä (esim. nokat tai se kaasuläppä).
Niin ja E85 ei tietenkään vaikuta mitattuihin ahtolämpöihin mitään, ne mitataan ennen polttoaineen sekoitusta ilmaan. Hirmuisen kranttu se ei lämmöille ole nakutuksen kannalta mutta kyllä se kuuma ja harva ilma puuduttaa sen menon muutenkin. 120C ahtolämmöillä (ei ilmanvaihtoa coolereille) tuli silti n. 340-350g/s läpi..
Comment
-
Iha ite oon jakopään laittanu ja nokka ketjut vaihettu ja vaihdon jälkee kaikki nokat merkissään kampuran lukitustappi ja nokkien lukitus rauta paikallaan, ja tämä operaatio tehty vast ikään eli jako ois pitäny laittaa kahdesti vituiksi kun samat kulkemiset oli edellisen säädön aikana.
Paineet tosiaan nousee 1,6 teen nätisti.
Rs4 maf s4sen vakio putkissa.
Pitää kattoa tuo kaasuläppä aivan omin silimin.
Ja jaon tarkistan kun on muut vaihtoehot loppu ja samalla vaihdan ne vaparin nokat aivan varmuuden vuoksi.
Comment
-
Kannattaa tarkistaa se jako työkalulla ennen kun niitä nokkia alkaa vaihtelemaan. On nähty sellanenkin tapaus että jako ei ole ollut avian kohallaan ja ei oo ollut vetoja. Jako kun on laitettu kohdalleen niin veto on palannut. Ja ilman muuta kannattaa kattoa venakoppien alta onko nokkaketjut kohdallaan, jos niille on joskus jotain tehty.
Edit. Pyörittelitkö montakin kertaa tuon jakopään rempan jälkeen konetta ja aina katsoit / säädit kohdalleen, vai menikö kerraasta kohdalleen etkä tarkistanut useampaa kertaa?
Comment
-
Kyllä pyörittelin konetta muutamia kertoja kunnes sain kohdalleen, ja en omista niin vahvaa itseluottamusta että voisin väittää että se ei missään nimessä voi olla pielessä. Oletus arvo nyt tällä hetkellä on että se on kohdillaan ja suljetaan pois muut vaihtoehdot ja sitten kun puran keulan tarkistaakseni jakopään niin siinä vaiheessa sinne on sama viskoa ne vaparin nokat kun ne nyt ei älyttömiä maksa käytettynä, tiä sitte kuin niitä kannattaa käytettynä ostaa? Eihän tässä ole kohta muuta vaihtoehtoa kuin että jako on pielessä tai nokat sen verran kuluneet.
Ja nyt on tarkastettu että kaasuläppä aukeaa täysin kun kaasupoljin on pohjassa.
Comment
-
Millä tavalla muuten todettu että käy rikkaalla vedossa, laajakaista-lambda putkessa? Laihallahan tuon pitäisi mennä jos anturi näyttää väärin ja ahtaa 1,6 bar. Toki jos skaalaukset on jostain syystä päin seiniä ja polttoainepuoli softasta myös, niin kaikki mahdollista. Mutta en näe syytä miksi skaalauksia ei tekisi oikein jos kyseessä RS4 maf.
Comment
-
Maffi on RS4 ja RS4 putkessa.
Laajakaista lambda on paikoillaan ja rikkaalle menee kun ei mene autosta ilmaa läpi. Saahaanhan se laihemmallekkin kyllä kun säädetään mutta syy miksi ilmaa ei mene läpi pitäisi selvittää.
Ahtopaine pn siellä 1,55-1,6 bar mutta ilmaa vaan ei mene läpi.
Imuilmojen lämmöt nouset 60 asteeseen että pölähtää vedon lopussa.
Pakoputkistokin on irroitettu ja katit eikä meno muutu kuulema.
Comment
Comment