Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Facelift, NoMoreNogaroblue,stageRS4/6 hybridi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eiköshän nuo kannet kannattaisi kuitenkin tarkistaa/huollattaa?

    Comment


    • Nii emminä tiiä mitä niihi ruukataan venttiilivarren yms. Tiivisteitten lisäksi vaihtaa/tehä.

      Comment


        Painetestaus olis paikallaan. Noissa on välillä ikäviä halkeamia piilossa. Omiin vaihdettiin myös ohjurit, r-seetit ja laitettiin tiukemmat jouset ja Ti aluset korkeampia kierroksia silmällä pitäen.

        Comment


        • No more nogaro, anteeksi ;) jotenkin se vaan ei mielyttänyt silmää se hailakka nogaro. Isompaa kuvaa vielä toivottavasti tälle syksyä...
          Attached Files

          Comment


            Mites tukkosuus-ongelma, onko selvinny? Onko rautapuolta vaihdeltu?

            Comment


            • Ei ole tehty vielä mitään kun tuli tuossa keväällä hommattua tekemistä ja rahanreikää, mutta 2,4 kannet ja imunokat on ainoa päivitys mitä teen nyt luistavan kytkimen lisäksi, toki jos kerkeän ennen lumien tuloa niin saa sääjettyäkin.

              Comment


              • Nyt alkaa tapahtua tämänkin kanssa, vähän on vielä työkalut vähissä kun kaikki on tuolla vanhempien tallissa mutta pikkuhiljaa kerääntyy.

                Kannet ja kytkin on nyt irrallaan. Eiköhän tuo kytkimen loppuminen johdu siitä että ei tullut tuota SAC säätöä tarkistettua/tehtyä viimeksi kun paiskasin paikalleen tuon asetelman.

                Nyt sitten taas kantapäänkautta tämäkin, tyhmä se on joka ei kysy, mistäpä sitä kaikkea osaa kysyä. Nyt uus asetelma on RS4 tällä kertaan sachsin laatikosta ja sachsin levyllä. Tämä siis se ns. +15%. Miltäs tuo SAC näyttää tuossa uudessa asetelmassa teijän mielestä kekkä on niitä säätäny? Tuon enempää ei kohtuudella kiertynyt tuo sac, toki en tiedä oisko tohtinu prässätä himpun enemmän kasaan oisko liikahtanu lähemmäksi tuota raudan reunaa. Kutakuinki nuin lähellä se oli Audiworldin artikkelin mukaan.

                http://www.audiworld.com/tech/eng86.shtml

                Toinen kyssäri sitten tuosta vauhtipyörästä, huvittas vaihtaa keviämpi mutta budjetti on jälleen kerran tiukka. Vähän oli laikukas pinta tuossa hiopasin vähän ja edelleen näkyy laikkua, mutta ei kovin pahoja uria. Pieni heitto tuntuu sormenpäässä keskellä kitkapintaa ikään kuin VP sisäreuna olisi hieman kulunut. Uskaltaakos tuon lyä tuommosena kasaan vai kuinka pienestä kulumasta alkaa kytkin luistaan?

                Kannet on nyt irrallaan ja lähtee Tornion moottorikoneistamolle nuiden 2.4 vapari kansien kanssa ja varmistetaan niiden ehjyys ja 2.4 kanteen laitetaan nuo 2.7 pakoventtiilit. Onkos nuissa muuta mitä pitää heittää ahdetun kannesta tuohon vapariin?
                Attached Files

                Comment


                  Venajouset varmaan ässässä vaparia tiukemmat jollet nyt sitten jotains superteckin settiä laita jossa vielä tiukempaa. Kyllä toi aika lytyssä on jo toi sun SAC. Se prässihän vapauttaa tuon säädön joten en usko että kovempaa prässäämällä saa enemmän sitä lyttyyn. Se kyllä hieman ihmetyttää miten ne pääsee joskus löystymään itsekseen esim kuljetuksen aikana?

                  Comment


                  • Joo ei tuokin oli "auki" eli väärässä asennossa, pittääpä vaihtaa ne jousetkin. Kiitokset. Kannnenpulteiksi varmaan kelpaa uudet varaosat? Elring.

                    Comment


                      Normi kannenpultit käy ihan hyvin.

                      Comment


                      • Nyt alakas olleen kone nipussa että pitäs alkaa heilauttaa paikoilleen, vielä pitäs laajakaista lambdalle paikka hitsata. Kyllähän siitä tännään savut otetaan ja se on varma.

                        Comment


                        • Victory!!! Vcds;n ilmamassat pohjaan ja autoki tuntuu toimivan kivasti. Mitään muuta muutosta ei tosiaan tehty kuin 2.4 kannet ja imunokat, vähän jäi mysteeriksi mikä niissä vanhoissa loppupelein oli kun ei niihin tuhlattu sen enempää aikaa tai rahaa, koneistaja meinas että oli vähä sen näkösiä pakoventtiileitä että kaikki ei ole sulkeutuneet kunnolla.

                          Comment


                            Hienoa että tämäkin selvisi lopulta. Löytyykö niistä venttiileistä kuvia?

                            Comment


                            • Nyt kun pikkuhiljaa viimisiä säätöjä vaille ois kone kunnossa niin synty tuommonen räpätin tuone vaihelaatikkoon. Kalkatus kuuluu aina kun vaihelaatikko pyörii, eli hiljenee ainoastaan kun auto on paikallaan kytkin pohjassa. Kaikki vaihteet pelaa ja menee kivuttomasti silmään lukuunottamatta että pakki näky olevan vähä hakusesa. Ääni kuulostaa kuuluvan kutakuinki tuosta keskeltä laatikkoa. Eli tuossa kuvassa tuo ruskeahko osa.

                              En usko että olen pioneeri tässä asiassa, onko jollekkin tuttua?

                              Ei tänne vissiin saanu videota lisättyä kun erroria pukkaa?
                              Attached Files

                              Comment


                                Vaihdoitko kiinteän vauhtipyörän tässä remontissa?

                                Comment


                                  onko kysessä vastaava ääni:
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=120917

                                  Comment


                                  • Vakio vauhtipyörä paikallaan. Ääni on melko kova ja terävä. Ja kuuluu periaatteessa koko ajan kun laatikko pyörii. Mites tuon laatikon purkaminen tapahtuu? Onko aiheesta DIY artikkelia tai videota tai edes hyviä kuvia?

                                    Comment


                                      Tässä olisi rebuild video dropboxissa.
                                      https://www.dropbox.com/s/buk5jwwb8k...eo_35.wmv?dl=0

                                      Comment


                                      • Loppukos tuo video vähä niinku kesken? 15min pitkä?

                                        Comment


                                          Jos luet tarkasti mitä sivuilla sanotaan, niin se on esikatselu ja näet sen kokonaan kun kirjaudut sisään.

                                          Comment


                                            Voihan tuon tuolta ladatakkin, ilman kirjautumistakin.

                                            Comment


                                            • Siitäpä ääninäytettä, videolla kuulostaa paljo rajummalta mitä se todellisuudessa oli. Mutta ei se kivan kuulone ääni ollu livenäkään. Ilmeni 3 vaihteen matalapaine logi-vedon jälkeen.

                                              https://www.dropbox.com/s/7aqmo9nmm0...34831.mp4?dl=0

                                              Ja tommonen pikkurillin kynnen kokonen raudan pala löyty öljyjen seasta.

                                              Lisäksi kun vaihde on vapaalla ja pyörittää kytkimenakselilta laatikkoa niin ei pyöri kuin puolikierrosta kunnes tökkää.

                                              Vaihdelaatikko ois nyt tuossa pöydällä. Hätyy vähän opiskella ja purkaa paloiksi tuo.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Auts, kylläpä kuulosti pahalta. Ei taida ihan pikkuremontilla selvitä. Tulee äkkiä tuon korjaus kalliiksi jos ei käytä käytettyjä osia. Rattaat yms maksaa uutena hitosti. Mulla voisi olla varaosia, mutta sitä ennen pitäisi ehtiä avaamaan pari lootaa ja katsoa että mikä niissä in vikana. Tarkoitus oli tehdä muutamasta huonosta yksi ehjä.

                                                Comment


                                                  Mulla saattaa olla levy jossa on purkuohjeet. Ja kasaus tietenkin.

                                                  Comment


                                                  • Kyllä tuo selvästi on hammas tuo palanen. Montakos vaihtoethoa sinne jää kun otetaan vain ne osat jotka pyörii koko ajan, joka vaihteella ja vapaalla ja moottorijarrulla?

                                                    Itekkin mietin että halvin ja järkevin vaihtoehto vois olla ostaa joltain vaihdelaatikko joka korjaantus tuolla JHM:n rebuilt kitilla. Löytyskö?

                                                    Pittää nyt purkaa vähän tuota niin löytää rattaan mistä tuo hammas uupuu niin saa hinnan sille. Toki vain luoja tietää mikä tuon on hajottanu? Vois olettaa että jossain on väljää reilummasti kun on tuolla tavalla pala lähtenyt, eikä tuo varmaan ainut "ajettu" osa ole tuossa laatikossa.
                                                    Viimeksi muokannut Jaski; 2.11.2015, 22:08.

                                                    Comment


                                                      Ykkösen ja kakkosen rattaat ovat pooreilla kytkinakselilla, eli ne pyörivät koko aika kun kytkinakseli pyörii.

                                                      Comment


                                                        Vihjaan sen verta, kun itsellänikin on just vkl otettu laatikko auki ja etsin uuden tilalle, että kannattaa ehkä etsia kokonaan uusi loota. Omani piti vinkumista 4 vaihteella jo edellisen omistajan aikaan ja kun otin nyt sen auki niin oli hammaspeikko käynyt aika hyvin vähän joka paikassa.

                                                        Comment


                                                        • Kannattaa se kuitenki avata ja kattoa mikä siellä ääntää, omalla laatikolla on ajettu nyt n300tkm ja ei pahaa hammaspeikkoa ollu.

                                                          Comment


                                                          • Löytyi foorumin kautta aivan itsekseen rs4:n pikkuvikainen laatikko. Joten nyt sitten kasataan näistä yksi toimiva, vielä ei ole tullu purettua niin pitkälle että näkisi mikä on vikana. 6-5 vaihteet on kuitenkin ehjät. Sekä tosiaan kytkinakselilla se rikko on kun se ei pyöri oikeen jouhevasti.

                                                            Nyt sitten pohdintaa aiheuttaa mitä budjetti antaa periksi, huvittas laittaa tuo jhm kokosetti mutta riittäisiköhän toimivan laatikon huolloksi pelkät 1-2 syncrot, siinäpä sitä on taas pohtimista.

                                                            Comment


                                                            • Onkos tuo nyt aivan normaalia? Tuolla painelaakerilla on ajettu varmaan tuhannen kilometriä ja siihen on nyt jo kulunut tuommonen ura kytkimen kynsistä?

                                                              oho tulipa paska kuva, mutta eiköhän tuosta ymmärrä.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X