Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mulla olis ylimääräinen 034 F-letku jossain jemmassa, vois vaihtaa omistajaa edukkaasti jos päätät olla deletoimatta f-letkua.

    Comment


    • Hyllystä löytyisi valmiiksi vetonivelrasvaa, kävisiköhän se?
      Kuparitahna on ittellä toiminu hyvin. Hyvin vain hoonaa hiekkapaperilla ne akselin putket ni hyvä tulee.

      Comment


      • Päivitetäänpä tätäkin välillä, vaikka mitään ihmeellistä ei ole tullut tehtyäkään.

        Pyyhkijäsysteemi oli loppujen lopuksi niin pahasti jumissa, että sille joutui antamaan vähän elvytystä vasaralla. Elvytys ei vain onnistunut ihan toivotulla tavalla, joten jouduin hankkimaan toisen vivuston tilalle :) Tutulta löytyi Risasta purettu vivusto, joka puhdistuksen ja voitelun jälkeen tuntuisi toimivan ihan mainiosti.

        Huohotinjärjestelmääkin tuli vähän sipisteltyä, kun nyt kerran letkujen irrottelu ja puhdistus oli ajankohtaista.
        Koska F-letku oli jo alkanut murtua, päätin poistaa sen käytöstä kokonaan sen sijaan että hankkisin uuden. Edellinen F-letku oli jostain syystä "sulanut" sisäpuolelta, joten mielenkiinnosta leikkelin tuon pari vuotta vanhankin palasiksi. Sulamisen merkkejä ei näkynyt, mutta en kyllä enää ihmettele noiden tukkeentumista. Keskimmäisen letkun reikä on kooltaan pienimmillään ehkä puolet pikkurillini päästä. Kuva.

        Koska huohotinhämähäkin "jalat" on vaihdettu suurempihalkaisijaisiin letkuihin, letkujen kiinnittäminen yhdyspurkkiin on ollut vähän hankalaa. Klemmarit eivät ole oikein meinanneet mahtua paikoilleen Siksi teetinkin uuden, isomman purkin, jossa lähdöt ovat vähän enempi erillään. Maalasin tuon vielä mustaksi, jotta se olisi vähän siistimmän näköinen.
        Click image for larger version

Name:	IMG_1295.jpg
Views:	1
Size:	125,8 Kt
ID:	1609695Click image for larger version

Name:	IMG_1296.jpg
Views:	1
Size:	124,9 Kt
ID:	1609696Click image for larger version

Name:	IMG_1301.jpg
Views:	1
Size:	167,4 Kt
ID:	1609697
        Vaikka nykyisestä huohotinsysteemistä F-letku onkin poistettu, halusin säilyttää purkissa F-letkun lähdön, mikäli mieli joskus muuttuukin. Nykyisellään F-letkulle menevä lähtö on siis tulpattu.

        Ai niin, ja ne ihanat pallovanteet on vaihdettu tuuman suurempiin vakiokokoisilla nastarenkailla. ;) Ensi kesäksi sitten taas 18-tuumaiset renkaat ja vanteet alle.

        Comment


        • Vähän turha päivitys, mutta muutama kuva tämänhetkisestä tilanteesta:
          Click image for larger version

Name:	IMG_1365.jpg
Views:	2
Size:	266,5 Kt
ID:	1609787Click image for larger version

Name:	IMG_1368.jpg
Views:	1
Size:	307,5 Kt
ID:	1609788Click image for larger version

Name:	IMG_1371.jpg
Views:	1
Size:	154,1 Kt
ID:	1609789Click image for larger version

Name:	IMG_1375.jpg
Views:	1
Size:	139,4 Kt
ID:	1609790

          Hukkasin oikeanpuoleisen peilinkuoren :P, voisin lunastaa joltain edullisesti..

          Comment


          • Hyvä,hyvä angra. Vanteet tekee niin paljon, vähän niin kuin kengät ;) !

            Comment


            • Hieno vekotin! Kyllähän tuohon mustaan koriin käy nuo orkkis takalamppuliinit. Itellä on jotku erikois-edulliset mallit... sietää harkita uusien laittoa kyllä. Mustat vanteet on kyllä hienot ainakin miun autossa. En vielä omaa moisia talvivanteina, mutta ehkä jossain välissä :) Nuo orkkis vanteet ei varmaan näytä kovin kaksiselta mustaksi maalattuna, joten joutus uuden setin hankkimaan.

              Comment


              • Kiitos! Kyllä tuo omaankin silmään alkaa olla ihan hyvän näköinen (ainakin projektin alkuun verraten), vaikka vielä pientä siistimistä vaatiikin. Pelkkä lokasuojien maalaus paransi ulkonäköä melko paljon, ruosteenalut ehtivätkin harmittaa kohtalaisen pitkään. Helmathan tuosta vielä puuttuvat, mutta eivätköhän nekin jossain vaiheessa löydä taas paikkansa.

                Kylläpä nuo vanteet tuntuvat muuttavan auton ulkonäköä jonkin verran. Vähän haaveilin ässän orkkisvanteista talvivanteiksi, mutta eivätpä nuokaan oikeastaan hassummilta näytä. Mustia vanteita itselle ei ole tulossa, mutta joku hitusen tummempi harmaasävy voisi toimia.

                Pitempää matkaa ajaessa on alkanut vähän kyllästyttää tuo äänentoistopuoli. Tekeekö nykypäivän aktiivisubbareilla mitään? Coupessa oli joskus Blaupunktin näkemys moisesta, mutta se ei oikein miellyttänyt. En haluaisi menettää hirveästi kuljetuskapasiteettia enkä varapyörää. Eikä sitä painoakaan välttämättä tarvitsisi hirveästi lisätä.

                E: Peilinkuorikin löytyi, iso kiitos Mehtalalle! :) Täytyy piakkoin askarrella paikoilleen.
                Viimeksi muokannut angra; 29.1.2013, 17:07.

                Comment


                • Menipä taas turha työ hukkaan, kun oletin kaikkien pikkupeilien olevan samanlaisia. Maalasin tuon viikolla hankitun peilinkuoren, mutta eihän se piru käynytkään paikoilleen.

                  Millä osanumeroilla olevat peilinkuoret nyt käyvät tuohon minun malliin?

                  Comment


                  • Mulla olis peilit runkoineen niin käy ainakin.

                    Comment


                    • Kiitos tarjouksesta, pidetään mielessä. Yritän ensiksi löytää pelkän kuoren, koska peili ja kuoren alapuolelle tuleva muovi ovat vielä tallessa.

                      Auto on toiminut uudella talvimodauksella (huohottaa ulkoilmaan) hyvin. Viimeksi tänään ajoin parin sadan siivun ilman ongelmia. On jopa vähän outo fiilis, kun ei ole näköpiirissä mitään isompaa korjausta vaativaa :)

                      Comment


                      • Käväistiin viikonloppuna mökillä ja muutama kuva omastakin autosta tallentui kameraan tuossa jäätiellä päristellessä.






                        Ei ole oikein ollut muuta näperreltävää, joten tuli vähän tunattua kulahtanutta avainta.


                        Peilin kanssa sen sijaan on edelleen ollut vähän huonoa tuuria - mulla olisi nyt muutamakin kappale ylimääräisiä prefaceliftin pikkupeilin kuoria, mikäli jollakulla on tarvetta. :) Lisäksi ostin Saksasta kokonaisen peilimekanismin, kun halvalla sain, mutta senkin lähetys tuntuu kestävän kummallisen pitkään...

                        Comment


                        • Minäkun ajattelin että mulla ois uniikki aivain! Itselläkin oli yks päivä tylsää :)

                          Comment


                          • Joo mullakin on tommonen uniikki avain. tosin pitää kohta jo hiilikuiduttaa uudestaan :)

                            Comment


                            • Jaa muillakin on tollaisia uniikkeja avaimia ;)
                              Saa nähdä, kuinka kauan tuo kestää paikallaan/siistinä, mutta kyllä tuolla vähän sai piristettyä avaimen kulahtanutta perusilmettä. Ainakin uusi näppäinmatto oli mielestäni ihan hyvä ostos.

                              Comment


                              • Pari vuotta mulla kesti teippi, samaten näppäimet on taas vaihtokunnossa.

                                Comment


                                • Asiallinen diudi. Otsikon perusteella odotin pinkki / musta yhdistelmää :) Mutta suureksi onnekseni olin väärässä. Onko rojektissa seuraavana mitä luvassa?

                                  Comment


                                  • No joo, tuo otsikko oli olevinaan jonkinasteista ironiaa. Kai se naiskortti pitää jossain käyttää?

                                    Mikäli tekniikka vain pysyy kasassa, niin seuraavaksi yritän perehtyä siistimään auton ulkoista olemusta. Helmat laitan takaisin kiinni tässä piakkoin, kun jääratailut on saatu ratailtua. Loppukeväästä auton maalipinta täytyy kiillottaa, talvella en sitä viitsinyt tehdä, koska naarmuja tulee väkisinkin. Olen peitellyt pesu- ja muita naarmuja talven ajan Bilt Hamberin Auto-Balmilla.
                                    Uusi OEM etupuskurikin on pitänyt hankkia monena vuonna, mutta aina on tullut jotain tärkeämpää tai kiireellisempää ostettavaa. Ehkä tänä kesänä saisi aikaiseksi!
                                    Yritän saada myös nuo viime keväänä hankitut 8.5x18 ja 10x18 -kokoiset BBS:t vihdoinkin alle, viime kesä kun meni niillä kuuluisilla pallovanteilla ajellessa.

                                    Pitemmän tähtäimen haaveissa olisi, että tämän statuksen voisi muuttaa harrasteautoksi. Se tosin vaatisi jo oman tallin, missä pääsisi puuhailemaan.


                                    Tässä vielä yksi otos Joutsan jääratapäivältä:

                                    Seuraavat päivitykset tulevat kesärengaskauden alettua..
                                    Viimeksi muokannut angra; 18.3.2013, 10:49.

                                    Comment


                                    • taitaa tässä joutua itsekkin askartelemaan. komian tai tässä tapauksessa ehkä paremminkin nätti on kyllä auto! musta pukee.

                                      Comment


                                      • Kurvailiko kyseinen pirssi tänää Mikkelin suunnalla?? ;)

                                        Comment


                                        • Juu, todennäköisesti minun auton olet bongannut, Mikkeli osuu mökkireitin varrelle..

                                          Comment


                                          • Vähän hiljaiseloa on ollut tämän kanssa, kun ei ole ollut oikein aikaa laittaa autoa (tai tehdä paljon mitään muutakaan). Piakkoin kiireiden pitäisi kuitenkin helpottaa ja ehtii puuhastelemaan tämänkin kanssa.

                                            Kesävanteita tuli hieman mallattua alle ja tuolla rengastuksella taitavat jopa mahtua pyörimäänkin:
                                            https://www.dropbox.com/s/raoh21pi74...622%20copy.jpg

                                            Takapäähän pitäisi hommata vielä oikeat spacerit ennen kuin settiä uskaltaa laittaa lopullisesti alle. Kysytään nyt vielä kuitenkin, että minkä verran tilaa tukivarren ja vanteen välissä olisi hyvä olla?

                                            Autoa pitäisi saada myös hieman alaspäin, noilla renkailla korkeus korostuu entisestään. Kannattaako alkaa hankkimaan pelkkiä madallusjousia?
                                            Viimeksi muokannut angra; 5.6.2013, 22:29.

                                            Comment


                                            • Ite ainaki tykkään noista Eibachin -30 jousista. Vähemmän ajetut vakio iskarit vielä paikallaan kun oli budjettiratkaisu, HR vakaajilla. Kuvia korkeudesta voin ottaa jokusen kunhan saan auton takaisin maalarilta, varmaan ens viikolla.

                                              Comment


                                              • Mulla oli vajaan vuoden H&R -40mm jouset vakioiskareilla ja tykkäsin. Silloin tuli vaan ensimmäinen talvi pitkään aikaan, että Lahdessa oli lunta enemmän kuin omiksi tarpeiksi ja kotikatu oli sellaisessa kunnossa, että pohja laahasi kiinni lumessa. Hermostuin ja vaihdatin alustan FK:n coilover-settiin.

                                                Comment


                                                • Aika pienellä välillä menee se renkaan ja tukivarren dilemma. Ei siinä tarvi montaa milliä olla.

                                                  Comment


                                                  • Suurin piirtein 5mm taitaa tuolla et:llä jäädä tukivarteen väliä.

                                                    Laita toki jargo kuva Eibacheista auton alla, jos vain jossain vaiheessa muistat. Noita H&R jousia olen hieman katsellutkin, itsellä ainakin on niistä ihan laadukas mielikuva. Ainakaan tässä vaiheessa säätömahdollisuuksien puute ei haittaa, hankalammissa maastoissa tulee muutenkin ajettua toisella autolla. Aiemmin vähän mietin myös noita FK:n coileja, mutta negatiiviset käyttökokemukset kyllä jättävät ne laskuista pois.

                                                    Comment


                                                    • Riittää aivan mainiosti renkaan ja varren väli.

                                                      Comment


                                                      • Juu, hyvin on tuntunut tuo 5mm vanteen ja tukivarren välissä riittävän.

                                                        En onneksi ehtinyt toteuttaa suunniteltua jousien vaihtoa - leimalla käydessä ilmeni, että toinen takaiskari alkaa pikkuhiljaa olla tiensä päässä. Lisäksi auto on katsastusta ajatellen matalimmasta kohdastaan inauksen liian matala. Täytyy siis aloittaa korkeussäädettävän alustan etsintä; vaikka noilla menikin vielä leimasta läpi, niin eipähän alusta tuosta itsestään ainakaan paremmaksi muutu.

                                                        Haluaisin laittaa kiveniskuille arimpiin kohtiin (helmojen päädyt, lokasuojan kantit) kirkasta kiveniskuteippiä. Ebaystä näyttäisi saavan edullisesti 3M:n teippiä, mahtaakohan tämä olla aitoa? Suomi-hinta on jotain aivan muuta…

                                                        Comment


                                                        • Vaikea sanoa onko aitoa, mutta voi törky mikä hintaero! Joskus kauan sitten maksoin vastaavasta 100€! :(

                                                          Comment


                                                          • Katos perkele olin luvannu kuvia, anteeksi tyhmä pääni. Haluatko vielä? Mitä sulla nyt on tuossa alla?

                                                            Comment


                                                            • Vakioiskarit tuossa ainakin on, eikä auton korkeus anna aihetta epäillä, että jousetkaan olisivat jälkiasenteiset. Auto ei siis ole mitenkään matala, katalysaatorien laipat vain tulevat sen verran alas, että 8cm raja ylittyy hieman.

                                                              Nou hätä, periaatteessa en tarvitse enää kuvia, koska alustasuunnitelmatkin muuttuivat tuon katsastuksen myötä. Koska iskarit eivät ole enää parhaassa iskussa, niin on parasta uusia koko paketti. Onpahan hyvä syy investoida korkeussäädettävään alustaan..

                                                              Täytyy kokeilla tilata tuota kiveniskuteippiä, toivottavasti eivät lähetä tuolla hintaa kirkasta pakkausteippiä. :)

                                                              Comment

                                                              Working...