Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ei se rs4 setti vaan tuossa minun autossa toiminut. Ihan uusia osia oli kaikki ja luisti heti. Sitten oli clutchmastersin joku kombo tuon teräsvp:n kanssa ja se pelasi noin 10tkm. Nyt on ollut tuolla ojennuksen levyllä lähes 100tkm ja edelleen pitää hyvin.

    Comment


    • #62
      Täältäkin ääni RS4 asetelmalle jos auto on lähinnä arkiajossa ei rataa tule kierrettyä tai muuten annettua jatkuvasti löylyä. Näissäkin kuitenkin taitaa olla eroja kun yhdellä luistaa melkein uutuuttaan ja toinen antaa runtua sen minkä ehtii eikä ole ongelmia. Ja saahan tuolle RS4 asetelmalle myös vähän pitävämpiä levyjä.

      Mitä kytkimien ajettavuuteen niin itselle RS4 setti vaihtui Southbendin 6-lapaiseen keraamisella levyllä olevaan DXD-B settiin. Pojintuntuman ensivaikutelma oli että mentiin jopa löysempään suuntaan. Vielä on sisäänajo menossa eli vielä ei paljoa voi ajettavuudesta sanoa mutta mitä tuo nyt on ehtinyt tekeytyä niin tuntuu tarraavaan vähän hanakammin (etenkin pakilla?) mutta mielestäni käyttömukavuus ei juuri ole kärsinyt. Vääntöä luvattiin kestävän jonkin verran päälle 800Nm mutta tuntuu että nuo lupaukset ovat yleensä enemmän tai vähemmän henkimaailman lukuja.

      Comment


      • #63
        Aikoinaan kun ostin tämän auton, sitä oli ajettu yli 550hv tehoilla vakio RS4 kytkimellä, ja kytkin kesti hyvin vielä omassakin käytössä.

        Vakion tullessa tiensä päähän kokeilin Clutchmastersin FX400 sintterikytkintä joka antautui 10tkm ajolla, ilmeisesti sintteri ei tykännyt kaupunkikäytöstä. En harrasta viivalta lähtöjä kovinkaan usein.

        Omat kokemukset (4,5v) on parhaimmillaan alkuperäisellä RS4 kytkimellä ja Fidanzan kevyellä vauhtipyörällä (kitkapinta vaihdettu jo kerran, kätevää).
        Kuten Make jo aiemmin mainitsikin, kestää yrmäytellä myös RS6 turboilla.

        Comment


        • #64
          Kaikki saa tosiaan hajalle ja lipsumaankin halutessa. Rs4 kytkin kestää tällä hetkellä 650-700 nm väliin asettuvia vääntöjä ratakäytössä itsellä. Kertaakaan ei ole sutinut, muutama kytkin ylös lähtö varteilla tehty ja rata-ajoa useamman vuoden kertymä.

          Jos tähtäimessä on varttimaili ja kuormalla kytkin ylös, niin sitten ehkä varmuutta voi hankkia muilla komponenteilla.

          Comment


          • #65
            Kyllähän mullakin rs4 paineasetelma ja joku keraaminen levy oli rs6 turbojen kanssa.Alkoi kyllä aika nopeasti
            antamaan periksi(luisti). Kylläkin oli 2 baria ahtoja.

            Comment


            • #66
              Jeps luokkaa 750 nm on 2 bar väännöt, joten ei nyt ihan siihen varmaan vakio kytkin riitä :)

              Comment


              • #67
                Niinpä, eipä ne kestäny turbotkaan 2 baria pitkään

                Comment


                • #68
                  Joo niinpä taisi käydä.

                  Comment


                  • #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja Mikko P Näytä viesti
                    Niinpä, eipä ne kestäny turbotkaan 2 baria pitkään
                    Repesin kuin luin ton :)

                    Comment


                    • #70
                      No mutta ilo se lyhytkin ilo :)

                      Comment


                      • #71
                        Niinpä:)

                        Comment


                        • #72
                          No, ehkä minä sitten uskon enemmistöä tuon RS4 kytkimen suhteen. Mitään viivalähtöjä siinä mittakaavassa kuin edellä on kuvailtu, ei tule harrastettua, eikä varttimailillekaan ole asiaa noilla tehoilla/painolla/kuskilla :) Kiihdytykset vähän raskaammallakin kaasujalalla pitää kestää ilman, että kyykkää samantyyppisesti kuin tuossa videossa.

                          Pitää huomenna ottaa selville, mitä kytkinpaketti maksaa marmorilla. Pääsisi tämän asian kanssa vähän eteenpäin.

                          Comment


                          • #73
                            Salakavalastihan ton marmorihinnan voi tarkistaa myös speed-autoteilen sivuilta, jos tietää vaan osanumerot. :) Toki kyllähä nyt pinkeempi naispuolinen tiskilla alennusta saa...kai. :D

                            Comment


                              #74
                              Kannattaa vielä ottaa huomioon se, että et saa marmorilta paineasetelmasta halvinta vaihtoehtoa (vaihto-osahintaa), ellei sulla ole antaa RS4:n vastaavaa vaihdossa. S4:n paineasetelma kun sattuu olemaan eri varaosanumerolla ja on ilmeisesti mallia "löysempi"..

                              Noiden vaihto-osien hankkimisesta Speediltä en osaa sanoa, Teppo kyllä varmaan valottaa asiaa häneltä kysyessä.

                              S4:
                              078141031SX levy, 178.01e / 139.69e (vaihto-osa)
                              077141117PX paineasetelma, 195e / 153.97e (vaihto-osa)
                              0B1141165 painelaakeri, 78.2e / 44.54e

                              RS4:
                              078141031SX levy, 178.01e / 139.69e (vaihto-osa)
                              078141123GV paineasetelma, 244e / 192.8e (ei vaihto-osaa)
                              078141123GX paineasetelma, 192e / 150.85e (vaihto-osa)
                              0B1141165 painelaakeri, 78.2e / 44.54e

                              Tosiaan homma tuskin jää tekemättä tuon n. 50 euron hintaeron seurauksena mikä tuolle RS4:n paineasetelmalle tulee, mikäli ei oikeanlaista asetelmaa ole antaa vaihdossa.
                              Viimeksi muokannut cRN; 15.11.2011, 22:31. Perustelu: Tarkennusta

                              Comment


                              • #75
                                Kiitos tarpeellisista tiedoista, noilla pääsee etiäpäin. Ei haittaa, vaikka asetelmaa ei pystykään ottamaan vaihto-osana, vaihto-osan hyvitys ei kuitenkaan tuossa ole kauhean suuri.

                                Comment


                                • #76
                                  Suurempaa edistystä ei ole tapahtunut.

                                  Sen verran kuitenkin on tullut puuhasteltua, että vaihdoin Forget tavallisiin 710N-mallisiin by-passeihin. Pimeässä ja pakkasessa oli vähän tympeää hommaa, mutta tulipahan tehtyä.
                                  Forgeissa alipaineohjauksen letkukara taisi olla hieman orkkiksia pitempi ja letkun pystyi juuri ja juuri kiinnittämään normaaleilla klemmareilla. 710N taitaa vaatia tuohon kohtaan sirommat klemmarit; minkälaiset?

                                  Olen tässä välillä hankkinut myös toisen ilmansuodatinkotelon RS4 MAFfia varten. Etsiskelin aikani RS4-mallin koteloa, mutta koska ne tuntuvat olevan kiven takana, päädyin sitten ässän koteloon. Siitäkin varmasti saa riittävän hyvän.

                                  Maskin teippausta varten hankin mattamustaa 3M-teippiä. Aluksi tarkoitus oli tilata teippi Suomesta Lamteknolta, mutta suurehkon hintaeron vuoksi päädyin tilaamaan teipin Ebaysta (pahoittelen linkin takaa avautuvaa autotunetusta). Pikaisen testauksen perusteella 3M teippi näyttäisi muokkautuvan huomattavasti paremmin kuin aiemmin ostamani Etolan halpa teippi.

                                  Comment


                                  • #77
                                    By-passien letkut voi kiristää vaikka pienillä nippusiteillä. Sinne on vaikeaa saada mitään ruuvikiristeistä mallia, alkuperäisethän ovat niitä kertakäyttömallisia puristettavia.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Itsellä on bypassissa pirun pieni klemmari. En muista nyt kokoa mutta siitä pienempää ei luultavasti edes ole. Pystyy hyvin kiristämään kuitenkin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kiitos vastauksista.

                                        Viimeinkin tuli askarreltua maskin kehys valmiiksi, kunnollisella teipillä oli aika helppoa. Teippi saattaa hieman kutistua, joten kannattaa pitää hieman taukoa, ennen kuin leikkaa sen lopulliseen muotoonsa.



                                        Vielä pitäisi rinkelit teipata samalla tavalla, jos vain hermot kestävät niin pikkutarkkaa hommaa. :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Kyllä tuohon kromirinkelitkin käy :)
                                          Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:56.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Parempi kromirinkeleillä..!! ;))

                                            Comment


                                            • #82
                                              Eiköhän tästä mielipideasiasta ole keskusteltu tarpeeksi jo näillä foorumeilla. :) Minusta näyttää hyvältä ilman kromia tai kromin kanssa, riippuu täysin kokonaisuudesta. (nimim. vielä kehykset ja rinkelit kromilla)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Voithansä myös janilta (sahlman) ostaa mustat rinkulat,ne ei kovinkaan kalliit muistaakseni olleet

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Joo ei missään nimessä teippiä rinkuloihin! Siis kyllä ne mustat olla voi mutta kokemuksesta sanon että se teippaus on aivan kauheaa :D Itse jaksoin kolme rinkulaa teipata eikä niistä ihan priimaa tullu, pieniä rakoja jäi koska rinkulat oli pakko teipata erillisistä paloista. Sitten näin myyntipuolella muoviset rinkulat eikä tarvinnu kahdesti miettiä ostanko ne.

                                                  Itsellä tällä hetkellä käytössä sekä kromiset että mustat rinkulat, vaihtelen niitä vanteiden mukaan kun kesällä on huulivanteet rosterilipillä ja talvella mustat peruspallot :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tuolla aiemmin jo mainitsinkin, että mustat muovirinkulat tulivat maskin mukana. Olisin silti mielelläni teipannut nekin, niin ei olisi tullut yhtään sävyeroa kehyksen kanssa. Päädyin kuitenkin laittamaan renkaat maskiin sellaisina kuin ne minulle tulivat. Huomenna ehkä asentelen maskin paikoilleen, mikäli ei ole kovasti pakkasta.

                                                    Huomenna täytyy varmaan myös vaihtaa talvikumit alle.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Eikai se pakkanen mitään haittaa maskin asennuksesa kun sen nakkaa paikoilleen alle minuutissa :D

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Kyllä minä vain ehdin näppini palelluttaa :)

                                                        Ässä sai tänään nastat alle, ehkäpä oli jo aikakin?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Kävin tuossa viikolla noutamassa tämänvuotiset joululahjat...

                                                          Click image for larger version

Name:	101_0024.jpg
Views:	1
Size:	188,1 Kt
ID:	1604730

                                                          Muu auton parissa puuhastelu on rajoittunut puoliksi irronneen ikkunatarran pois rapsutteluun, liekö täyttää rojektin tunnusmerkit :)

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Itsellä myös 044-pumpun päivitys meneillään, mutta nyt tarvisi neuvoja. Millaisella työkalulla sait vanhan pumpun kehikon irti? Koitin vääntää tuollaisella itsetehdyllä raudalla kuin tuossa artikkelissa, mutta tuntui olevan vähän tiukemmassa, niin kehikosta rikkoutui yksi reuna. Voisin koittaa jotain toista (ja varmaa) keinoa, jos jollain on nyt antaa vinkkiä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Omassakin tuo kehikko oli tiukassa, kun se oli 11 vuotta ehtinyt asettautua paikoilleen. Parempi puolisko sen sitten sai irti talttapäisen meisselin ja vasaran avulla naputtelemalla. En kyllä takaa, että tuokaan on varma keino ehjänä irrottamiseen, ei ainakaan kannata käyttää kaikkein terävintä meisseliä. :)

                                                              Ei siis ollut mitään pro välineitä käytössä, joku muu varmaan tietää, millä tuo olisi pitänyt irrottaa. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X