Toisesta ääripäästä voisin antaa esimerkin, että oma ysikymppi toimi radalla isoilla jarruilla hienosti halvimmilla paloilla, mitä löysin. Joten sen puolesta en lähtisi katuajoon välttämättä hankkimaan mitään superhyviä paloja, vaan laadukkaat tarvikepalat (TRW jne) toimivat varmasti hienosti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 Ebony Black Pearl
Collapse
X
-
Vaikka taas "varmuuden vuoksi" tekisikin mieli ostaa EBC:t, niin luulen, että minun käytössäni ne menevät vähän hukkaan. Seuraava ratakäynti saattaa olla ensi vuonna tai sitä seuraavana vuonna, ja normaaliajossa tulee yleisesti ottaen tehtyä kovia jarrutuksia vain äkkitilanteissa. Muuten jarrujen käyttö on hyvin kevyttä. Oikeastaan tässä vaiheessa tärkeintä olisi, että jarrupalat saisi nopealla toimituksella, sillä olen alustavasti sopinut pakoputken laitosta tälle viikolle ja tuollaisenaan autolla ei "pysty" ajamaan niin kauan kuin liikenteessä on muitakin (=joutuu pysähtymään risteykseen väistääkseen tms.)
Tuossa edellä oli mainittu Ferodon palat, ilmeisesti S4 jarruihin niitä ei saa eteen?
Flektikin tuli tänään, täytyy käydä mallaamassa sitä jossain vaiheessa paikalleen.Viimeksi muokannut angra; 16.7.2012, 13:30.
Comment
-
Ei se ihan koko aikaa sohvalla istunut, kävi välillä lipan alla valittamassa, että täällä sataa. Ja piti sateenvarjoa mun pään päällä silloin kun satoi kaikkein eniten:)
Eli nyt olisi taas autossa jarrut ja uskaltaa jälleen ajellakin. Kävin vielä illan päälle testaamassa, että jarrut pitävät varmasti.
Apukuskin puolella sisemmät palat olivat vähän liiankin loppu, kuskin puolella sisemmät palat olivat viittä vaille finaalissa. Uloimmat palat taas eivät olleet kuluneet puoleenkaan väliin kulutuspintaa. Mielestäni satula liukui liukutapeissa takertelematta, mutta voitelin niitä kumminkin ennen kuin laitoin uudet palat paikalleen.
Ei ole koskaan aiemmin esim. renkaanvaihdon yhteydessä (johtuu varmaan siitä, että vähemmän on tarvinut itse renkaita vaihdella..) tullut kiinnitettyä huomiota, mutta jostain syystä minua edeltävä ranettaja on katkonut kulutusvarottimet/vetänyt ne oikkariin. Koska noita kulutusvarottimien johtoja on katkottu, en itsekään vielä kytkenyt liittimiä. Täytyy joskus paremmalla säällä ihmetellä.
Comment
-
Se on ihan yleinan tapa, että vedetään kulumisvaroittimen johdot oikkariin, jos tarvikepaloissa ei ole kulumisvaroitinta. Kulumisvaroitin huutaa muutan aina, kun kääntää virrat päälle ja mittaristossa palaa merkkivalo ikävästi.
Kaikki asentajat vain eivät tajua sitä, että siitä vanhasta palasta voi ottaa sen johdon irti ja jättää sinne liittimeen killumaan. Johdot voi vetää oikkariin fiksummin siitä jarrupalan puoleisesta johdosta. Tällöin seuraavalla palojen vaihtajalla helpompi asentaa ne varoittimella olevat palat sinne siten, että varoitin on toiminnassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja CED Näytä viestiKaikella hyvällä ja kunnioituksella: hienosti sopii sävy sävyyn kynsilakka jarrusatuloiden kanssa! :)
Kerrankin noin että naiset korjaa autoja ja miehet kattelee vierestä, jos ois hattu ny päässä niin nostaisin sitä ;)
Comment
-
Enpä olisi uskonut lukevani keskustelua kynsilakan väristä autofoorumilla, naurattaa. :)
Mitä tuohon auton kanssa puuhailuun tulee, niin olen yrittänyt ja yritän kyllä mahdollisimman paljon tehdä itse. Perusperiaatehan yleensä on sama, vanha osa pois ja uusi tilalle – purkamisen määrä vain vaihtelee. Aina ei tule ensimmäisellä kerralla priimaa, mutta virheistä oppii ja seuraavalla kerralla osaa sitten paremmin. Isompia remontteja, joissa epäonnistuminen voi aiheuttaa reilusti alkuperäistä isomman laskun, en tee itse. :)
Tässä olen odotellut soittoa yrityksestä, jonka kanssa sovin pakoputken laitosta. Soittelin maanantaina sinne suunnalle ja sain kuulla, että putkea varten tilatut laipat eivät ole vielä tulleet. Keskiviikkona tai torstaina luvattiin ottaa yhteyttä, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Toivottavasti ehtivät tulla ennen kuin katsastus menee pitkäksi. :(Viimeksi muokannut angra; 20.7.2012, 10:24.
Comment
-
Kuukausi vierähti, ja viimein autossa on leima lähes vuodeksi eteenpäin. :) Muutahan laittoa tuossa ei ollutkaan kuin katalysaattorien paikalleen puuhailu, mutta meinasi olla hieman hankaluuksia saada auto työn alle. Erilaisten käänteiden ja asiakkaalta vaaditun aktiivisuuden seurauksena katit ovat nyt alla. Ylimääräiseksi jäi muutama V-band-laippa sekä XS-Powerin vaimennetut de-cat väliputket, joista voisin luopua, mikäli jollakin on kiinnostusta.
Hain hyväksytyn päästölapun korjaamolta tiistaina ja suuntasin katsastukseen. Päästölapun lisäksi katsuri halusi nähdä katalysaattorit "livenä". Ilmeisesti paikalleen laitetut katit olivat katsastusmiestä tyydyttävät, joten armonaikaa myönnettiin taas ensi vuoteen saakka.
Seuraavaksi aion tilata eteen uudet jarrulevyt - jouduin myöntämään itselleni, että nekin ovat vaihtokunnossa. Täytyy vielä tämän päivän ajan tutkiskella, että mitkä levyt sitä tilaisi.
Lokasuojien kiveniskeämistä syntyneitä ruosteitakin on pakko piakkoin päästä korjailemaan, hävettää ajaa ruosteisella Audilla. :)
Osa varmaan tietääkin, että kesäkuinen softaus meinasi osaltani tyssätä viallisiin suuttimiin. Maanantaina laitoin suuttimet, 3kpl, Finjectorille siinä toivossa, että niistä pystyttäisiin paikantamaan viallinen suutin ja loppuja voisi käyttää esimerkiksi jossain nelos- tai vitoskoneisessa. Eilen tuolta sitten soitettiin, ja todettiin ensin yhden suuttimista olevan täysin pimeä.
Ultraäänipesurissa suutin kuitenkin virkosi, mutta eipähän noista suuttimista varmaan käyttöön ole: kaksi ehjää suutinta virtasi 5 prosentin erolla toisiinsa nähden, ja pesulla toimimaan saatu suutin oli loppujen lopuksi 20% (!) "isompi" kuin muut. Kolmea suutinta ei ole testattu enkä viitsi niitä enää testauttaa. Tuurillahan noista neljä voisi olla balanssissa keskenään, mutta epäilen sitä suuresti.
Kerron tästä vain varoittaakseni muita. Älkää sokeasti luottako esimerkiksi luvattuihin penkkilappuihin, ne on kyllä helppo tulostaa mielensä mukaan. Minullakin oli virallisen näköinen testilappu, jossa luki, että kaikki on OK. Mitä ilmeisimmin ei ollut. :)
Comment
-
No, taas yksi askel lähemmäs itselle mieluista ulkonäköä. Vielähän tuossa on parantelemista, mutta vähän kerrassaan. Seuraava askel on sitten se ehjä orkkispuskuri, mutta se taitaa jäädä ensi kevään hankinnoiksi :)
Tilasin Saksasta Zimmermannin sileät jarrulevyt nykyisten reikälevyjen tilalle, toiveissa olisi päästä ensi viikolla asentelemaan. Levyjen vaihto ei taida olla kauhean iso homma, pystyykö sen tekemään jossain parkkipaikalla?
Comment
-
Pystyy. Pyörä irti, satula irti, kannake irti ja levy pois. Joskus levy mahtuu tulemaan ilman satulan kannakkeen irrottamista, siihen kuitenkin kannattaa varautua tai ainakin katsoa etukäteen jos sattuu tarvitsemaan sitä 7mm kuusiokoloavainta jota ei ole yleensä työkalusarjassa mukana.
Oman ässän kannakkeet oli tavan 18mm pulteilla ja satulat avasin kannakkeistaan T50 torxilla.
Comment
-
Ja jos ei oo irroiteltu satulaa äskettäin, pultit voi olla tiukassa. Vähän ärsyttävä paikka antaa avaimelle lyöntiä kun pultit on just siellä satulan takapuolella, paineilmatyökalu on kova tuohon. Mutta jos ei oo tiukassa niin ihan on nopea juttu. Pultit pois ja ripustaa satulan roikkumaan rautalangalla tai jollain muulla vaikka tukivarteen niin ei tarvi roikottaa jarruletkun varassa.
Comment
-
Kiitos ohjeista! Omana omistusaikana satuloita ei ole tarvinut muistaakseni irrotella, joten saa nähdä, kuinka jumissa ovat. Vaikka ulkoinen habitukseni ei kaikkein raavain olekaan, niin aion silti ensiksi testata, josko levyt saisi vaihdettua omin voimin.
Tai lainahaballa, jos oma ei riitä. :)
Comment
-
Alkoi kuitenkin sen verran jännittää tuon parkkipaikkapuuhastelun onnistuminen, että kurvailtiin viikonlopuksi mökille rentoutumaan. Levyjen vaihto oli melko yksioikoista hommaa, satulan pultitkin lähtivät paineilmalla ongelmitta irti. Parin sadan kilometrin testilenkin perusteella väittäisin, että toimivatkin ihan suunnitellulla tavalla. :)
Kokeilin penkkeihin aiemmin ostamaani nahkabalsamia, sillä nahan pinta on alkanut palautua muotoonsa melko hitaasti erilaisten painaumien (esim. farkun takataskujen niitit tms.) jäljiltä. Toivon, että nahan kosteutuksella saa ominaisuutta muuttumaan ainakin hieman parempaan suuntaan. Muun sisustaputsauksen yhteydessä levitin rasvan istuimiin ja jätin vuorokaudeksi imeytymään. Tänään ennen kotiinlähtöä pyyhin imeytymättömän voiteen pois. Penkkien nahka tuntuukin nyt ainakin entistä pehmeämmältä, tosin nahan pinta jää hitusen normaalia kiiltävämmäksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKulunut aihe mutta on noi vanteet vaan jotain ihan muuta... :)
Comment
-
Kasaukseen ei sitten käytetä ainakaan pultteihin kuparitahnaa eikä muutakaan voitelevaa, vaan ruuvilukitetta.
Comment
-
Kai noissa on erilaisia koulukuntia, itse en laittanut pultteihin mitään voitelevaa, kuten tuossa edellä ohjeistettiin. Minun pitäisi varmaan ladata koneelle ohjelma, mistä näkisi noita ohjeita, niin säästäisi paljon aikaa ja vaivaa.
Nuo C5:n vanteet ovat herättäneet yllättävän paljon keskustelua, taisinkin jollekin vitsailla, että harvoilla merkkivanteillakaan herättää yhtä paljon huomiota kuin noilla. Täytyy myöntää, että nuo väliaikaisratkaisut ovat vaarallisia: koko kesän on pitänyt ostaa renkaat varastossa oleville 18-tuumaisille vanteille, mutta koska nuo alla pyörivät ovat ajaneet asiansa lähes jokaisessa tilanteessa, rengaskaupat ovat aina "unohtuneet" tai on tullut jotain kiireellisempää ostamista.
Ovathan nuo vähän auton tyyliin sopimattomat, mutta eivät mielestäni niin paha tyylirikko kuin jotkut kaikissa sateenkaaren väreissä kiiltelevät barzetta granturismot.
Comment
Comment