Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    http://www.lamtekno.fi/shop/product_catalog.php?c=340

    Pitäisikö tuosta ymmärtää, että 1x0.61 m palanen maksaa 35 e? Ei varmaan koskaan noin isoa palaa tarvitse, mutta ei kyllä hintakaan ole mahdoton.

    Comment


      Siltähän se näyttäisi.

      Comment


        Itse asiassa ei, tuo 35e on ALV 0 -hinta ja lähetettynä hinta pomppaa yli 60 euroon. En nyt tiedä, onko sekään älyttömän kallista, mutta ainakin reilusti kalliimpaa kuin ebay-kama. Tosin leveämpi pala olisi ehkä monikäyttöisempi?

        Comment


          No niin tietysti.
          http://www.lamtekno.fi/shop/terms_and_conditions.php

          Comment


            Ahveniston ratapäiville oli järjestetty mahdollisuus oiotuttaa parkkipaikkalommoja. Ässän etuovessa oli kaksi pientä, mutta selvästi näkyvää, terävää lommoa. Olin luullut, että terävien lommojen oikaiseminen ei onnistu ilman suurempia toimenpiteitä, joten ajattelin vain elää tämän asian kanssa.

            Nyt kuitenkin tuli kysäistyä paikalla olleelta Oikomo-yrittäjältä, että onnistuuko oikaisu, ja näköjään se on mahdollista :)

            Ennen:
            Click image for larger version

Name:	IMG_3485.jpg
Views:	1
Size:	154,4 Kt
ID:	1613843
            Jälkeen (tässä vielä kiillotus kesken):
            Click image for larger version

Name:	IMG_3493.jpg
Views:	1
Size:	136,8 Kt
ID:	1613844


            Muuten rojekti jatkuu alustapähkäilyllä KW v1/v2 vs. Eibach pro street S sekä talvivanteiden metsästyksellä.

            Comment


              V2 varmaan vähän turha normaaliin käyttöön. V1 ja prostreet samoilla iskareilla ja aivan tasavertaiset. Eibach taitaa jäädä vähän edullisemmaksi. :)

              Comment


                Syksyn kuluessa ongelmaksi muodostui se, että mitään isompia huoltoja ei viitsinyt aloittaa, kun ajokuntoista vara-autoa ei ollut. Tätä tarvetta paikkaamaan ostin marraskuussa vikalistalla olevan 80 quattron, joka paljastui vähän huolettomasti pidetyksi. Jonkin verran sai auton parissa viettää aikaa, ennen kuin leima irtosi..
                Click image for larger version

Name:	20140118_124841.jpg
Views:	1
Size:	357,0 Kt
ID:	1616460
                Lopputalvi olisi tarkoitus ajella tuolla (kop kop) ja laitoinkin ässän seisontaan, jotta ehtisin kunnolla perehtyä siihen.

                Syksyn aikana ässään ei oikeastaan tullut tehtyä muuta, kuin akun ja tuulilasin pyyhkijöiden vaihto. Auto on toiminut tekniikan puolesta mukavasti, mutta jotain laittoakin olisi.

                Takajarru meinaa välillä jumitella. Ainakin toiselta puolelta yksi suojakumi/pölysuoja on rikki, saakohan noihin facelift-ässän takajarruihin korjaussarjaa?

                Tukivarret meinasin myös uusia ennen seuraavaa leimaa. Olen katsellut valmiita tukivarsisarjoja, mutta ilmeisesti vuonna 2000 alatukivarret ovat muuttuneet toisenlaisiksi eivätkä valmiit sarjat siis kaikilta osin sovi. Onkohan kaikissa 2000-vuotisissa nuo uudemman malliset vai ovatko vaihtuneet kesken vuoden?

                Comment


                  Oliskohan täällä sopiva jarrujen tiiviste-sarja eli Budweg BCK4342:

                  Brakeparts

                  Omaani kun tein saman remontin tilasin tuolta B5:seen tarkoitetun sarjan joka olikin pre-faceliftiin eli 38.1 mm männälle mutta B6:sen sarjassa on tuo männän tiiviste 43mm joka sitten käykin faceliftiin. Muut tiivisteet näyttäisi olevan samoja, varma en kyllä ole!

                  Comment


                    Olisin kokeeksi tilannut, mutta verkkokaupan saldo näyttää nollaa ja tiedusteluun vastauksena oli I’m afraid we cannot get these kits from our suppliers at the moment, sorry. No, täytyy yrittää etsiä muualta.

                    Comment


                      No mites täältä:

                      http://biggred.co.uk/catalogue.php

                      edit:

                      Tässäpä vielä kaupan ebay linkki:

                      BiggRed

                      Näköjään onkin tuo ebayn linkki etujarrujen osat mutta pitäisi kyllä löytyä takasatuloihinkin!
                      Viimeksi muokannut ViLe; 23.1.2014, 08:57.

                      Comment


                        Mittaristo sai uuden ajotietokoneen näytön, kiitos amalinille.
                        Click image for larger version

Name:	20140119_104023.jpg
Views:	1
Size:	75,0 Kt
ID:	1616670 --> Click image for larger version

Name:	IMG_3827.jpg
Views:	1
Size:	194,0 Kt
ID:	1616669

                        Mittariston irrotukseen löytyy ohjeet tältä foorumilta, mutta kertauksena kuvien kera:

                        - Aseta ratti ala-asentoon.
                        - Irrota kaksi ruuvia saadaksesi ratin ylämuovi irti.
                        Click image for larger version

Name:	20140119_104226.jpg
Views:	1
Size:	55,0 Kt
ID:	1616671
                        - Poista kuvassa näkyvä peitemuovi vetämällä (yläpuoli ensin; muovi on kiinni alhaalta J:n muotoisilla muovikyntösillä).
                        Click image for larger version

Name:	20140119_104529.jpg
Views:	1
Size:	234,2 Kt
ID:	1616672
                        - Mittaristo on kahdella torxilla kiinni. Poista ruuvit, tämän jälkeen mittaristo lähtee vetämällä kolosestaan pois.
                        Click image for larger version

Name:	20140119_110753.jpg
Views:	1
Size:	75,1 Kt
ID:	1616673
                        - Tämän jälkeen pääsee irroittamaan liittimet.
                        Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.


                        Ja kiitos ViLelle linkistä, yritän ehtiä jossain vaiheessa kysellä, lähettäisivätkö noita takajarrujen korjaussarjoja Suomeen (lähettävät vain eBayn välityksellä ulkomaille, eBayssa ei just nyt ole takajarrujen tiivisteitä).

                        Comment


                          Paitsi, että turhaan irrotit ton rattiputken ylämuovin. Siihen vaan rätti päälle, ettei naarmuunnu mittariston irrotuksessa.

                          Comment


                            Talviautoilukausi (jos sitä nyt olikaan) alkaa pikkuhiljaa olla taputeltu. Ässä on ollut talven ajan tallissa odottelemassa inspiraatiota, mutta kevään aikana auto olisi tarkoitus ottaa takaisin liikennekäyttöön.

                            Alustasarjaksi valikoitui lopulta Eibach pro-street-s. Se odotteleekin jo asennusta. Samalla meinasin uusia tukivarret - josko noilla toimenpiteillä saisi ajettavuutta hieman paremmaksi. Tilasin tänään Lemförder-tukivarsisarjan, toivottavasti ehtii pääsiäiseksi perille.

                            Click image for larger version

Name:	20140410_181257.jpg
Views:	1
Size:	320,8 Kt
ID:	1617605

                            Pääsiäisenä pitäisi aloitella tuolla alustaremontilla. Jotain pientä muutakin puuhastelua varmaankin on, mutta niinhän näissä aina.

                            Comment


                              Tänään tuli aloiteltua alustaremppaa, ensimmäinen kulma alkaa olla loppukiristelyjä vaille valmis. Kaikki etutukivarret, raidetangon päät sekä jouset ja iskarit tulevat uutta.

                              Click image for larger version

Name:	IMG_4254.jpg
Views:	1
Size:	101,8 Kt
ID:	1617772

                              Hieman ihmetellessähän tuo ensimmäinen nurkka meni, mutta seuraava menee varmasti edellistä nopeammin. Mm. pelätty ylätukivarsien yhdyspultti lähti nätisti ilman suurempaa suostuttelua irti, mutta raidetangon pää ei meinannut irrota millään. Pitkin päivää kun muisti sumutella ruosteenirroitusainetta, niin vihdoin illasta irtosi.

                              Mökillä piti olla tallissa jousipuristimet, mutta niitäpä ei tähän hätään löytynytkään, koska oli kuulemma tarvittu toisaalla. Talouden melkein valmis insinööri™ kehitteli sitten tuohon tarkoitukseen sopivan virityksen, ja ihan hyvin tuntui toimivan.

                              Huomenna pitäisi mennä jatkamaan toista puolta.

                              Mikä funktio muuten noilla ylimääräisillä (alatukivarsien kiinnityskohdan vieressä) rei'illä on?

                              Click image for larger version

Name:	IMG_4252.jpg
Views:	1
Size:	131,1 Kt
ID:	1617771

                              Comment


                                Ne on käytössä aakutosessa.

                                Comment


                                  Varsinkin kierrejousien puristamisen kanssa kaikki purkkaviritykset on aina kivoja. Jos ei musta silmä tai naapurin kämpästä rikkoontunut olohuoneen ikkuna juuri haittaa :)

                                  Comment


                                    Itse laittelin vastaavan alustan ilman mitään puristimia. Säädöt vaan sen verran alas että pystyy niputtamaan. Helppohan se sitten on ruuvailla ylöspäin.
                                    Muista Riikka sitten vasta kiristellä alatukivarret ja iskarin alapää kun auto on tassuillaan.

                                    Comment


                                      Juu, muistin toki tuon. :) Vähän tympeää hommaa tuo kiristely kyllä noin oli, kun tilaa ei nyt ihan liikaa ollut.

                                      Eipä tuohon uuden alustan laittoon puristimia tarvitse missään vaiheessa. Vanhan paketin purkamisessa puristimista sen sijaan on/olisi ollut hyötyä. Eilinen systeemi toimi kyllä sen verran tukevasti, että en tuntenut omaa tai muidenkaan turvallisuutta uhatuksi - ja tänään sain ihan oikeat puristimet kulkeutumaan Mikkelistä tänne mökille. Eli siltä osin välineet kunnossa.

                                      Vanhoja alustan osia tarkastellessa huomasin, että tuossahan onkin ollut jo valmiiksi ABT:n madaltava jousisarja. Hyvä, ettei tullut hankittua pelkkiä jousia, muutos ei todennäköisesti olisi kovin kummoinen niillä ollut.



                                      Huomenna sitten alusta kokonaisuudessaan nippuun ja auton pesu sekä säilytysrenkaat varastoon ja kesäkumit alle.

                                      Comment


                                        Keväthuolto jatkui tänään jarrujen kunnon tarkistuksella.

                                        Mainitsinkin jo aiemmin, että takajarru on jumitellut ja vaatisi huoltoa. Ostin takasatuloihin korjaussarjat ja ajatuksena olisi puhdistaa satulat ja vaihtaa niihin tiivisteet ja suojakumit.

                                        Satulat on nyt irrotettu ja huomenna pitäisi purkaa ne ja katsoa, käyvätkö osat paikalleen (faceliftiin ei löytynyt omaa mallikohtaista korjaussarjaa).

                                        Click image for larger version

Name:	20140426_222246_night.jpg
Views:	1
Size:	138,4 Kt
ID:	1617916

                                        Jarrupalatkin näyttivät olevan vaihtoa vailla, joten vielä joutuu jättämään auton säilytykseen, kunnes saan tilattua ja vaihdettua palat.

                                        Auton hankinnasta lähtien minua on häirinnyt takaluukun lastaussuojateippaus. Tänään tuli vihdoin repäistyä tuo kaunistus pois. Liimajäljet pitäisi vielä saada jotenkin pois.

                                        Click image for larger version

Name:	20140426_180756.jpg
Views:	1
Size:	459,5 Kt
ID:	1617915

                                        Edit. Auto ei siis ole katollaan, vaikka kuvasta niin ehkä voisikin päätellä. :) Tabletilla en saa käännettyä oikein päin, muokkaan myöhemmin.

                                        Comment


                                          Onko tässä 43mm takajarrut? Mistä löysit korjaussarjan?

                                          Comment


                                            Itse ostin aikanaan marmorilta. Maksoi ~25€ silloin

                                            Comment


                                              Joo mikä tuossa suojakumisarjassa faceliftiin niin erikoista on. Marmorilta 30e ja esim Tepolta 25e, osanumero 4D0698671.

                                              Comment


                                                Tai Sparetolta TRW:n valmistamana 4€

                                                http://spareto.com/products/sj1039-r...-brake-caliper

                                                Comment


                                                  Hyvä tietää ensi kertaa varten. Toivottavasti joku muukin hyötyy noista osanumeroista. Paikallinen marmori tarjosi joitain tiivisteitä hintaan ~70e. Jäi ostamatta, kun jäi niin paljon epävarmuustekijöitä sopivuuden suhteen.

                                                  Nyt kuitenkin käsijarru pelaa, jarrupalat on vaihdettu ja auto on leimattu huomautuksitta. Uudella alustalla ja etutukivarsilla meno muuttui taas astetta mukavammaksi.

                                                  Lastaussuojan liimat lähtivät aika hyvin pois 3M:n liimanpoistoaineella (kiitti Ghousti!), hieman tuosta kohdasta joutuu pyyhkäisemään vielä kiillotuskoneella. Auton maalipinta on kyllä siinä kunnossa, että kokonaisuutenakaan myllytys ei olisi pahitteeksi.

                                                  Kävin eilen purkamassa katsastusmoodeja pois. Onneksi en ehtinyt vielä laskea alustaa, sillä pohjapanssari alkoi kotimatkalla repsottaa puskurin puolelta. Auto on tällä hetkellä edestä niin korkea, ettei muovin irrotukseen tien päällä tarvinut tunkkia, vaan mahduin hyvin auton alle poistamaan muovin. :)

                                                  Tällä ei ole talven jälkeen juurikaan ajettu. Uutena ominaisuutena huomasin, että tämä on alkanut työntämään sinistä savua käynnistettäessä. Täytyy varmaankin ennen Botniaa irroittaa huohotinputket ja katsoa, ovatko ne tukossa. Catch can ainakin oli aiemmasta poiketen ihan täynnä vettä (ennen kasikympin hankkimista ässä hoiti poikkeuksellisesti käyttiksen virkaa ja siten pätkäajoa kertyi huomattavasti aiempaa enemmän). Jos savutuksen syy ei löydy tuosta, niin sitten ei kyllä varmaan kauheasti naurata..

                                                  Comment


                                                    Etupäätä laskettiin hieman ennen reissuun lähtöä.


                                                    Madalluksen seurauksena (?) vasemmasta etukulmasta alkoi kuulua ikävää kitinää. Lauantaina aamusta yritimme nopeasti paikallistaa äänen lähdettä, tuloksetta. Kitinä alkoi hieman huolestuttaa, koska alustan osia on vasta uusittu, ja olisi "hieman" ottanut päähän, jos ääni olisikin kuulunut jo vaihdetusta osasta.

                                                    Kävin aamupäivästä tutkimassa tilannetta, ja kitinän syykin taisi selvitä: Kliks. (En saanut pidettyä kameraa kuin noin päin, sori.)

                                                    Click image for larger version

Name:	Ässä 150714.jpg
Views:	1
Size:	181,4 Kt
ID:	1619979
                                                    Ahtoputki ja/tai sen klemmari ottaa siis kiinni puskuriin ja aiheuttaa tuon kitinän. Täytyy kokeilla hieman vähemmän järeällä klemmarilla, josko se mahtuisi paremmin.

                                                    Tästä siis ehkä selvittiin säikähdyksellä, mutta se toinen ongelma onkin sitten edelleen olemassa. Turbo nimittäin pitää kovemmilla ahdoilla aika jännittävää ääntä...
                                                    Viimeksi muokannut angra; 15.7.2014, 17:02. Perustelu: Videolinkki korjattu.

                                                    Comment


                                                      No nih, tästä on nyt ajettu vika pihalle.

                                                      Ilmeisesti toinen turbo tuli tiensä päähän ja nyt pitäisi alkaa miettiä jatkosuunnitelmia. Tyytyisikö uusiin k04-hyrriin ja jatkaisi samalla softalla vai kokeilisiko jotain muuta..

                                                      Ei ole ollut oikein mielenkiintoa perehtyä vikaan (eikä juuri nyt ole kolmelle autolle tarvetta), joten ässä on seissyt tallissa. Ehkä auton tallissa piilottelu ei kuitenkaan ole pidemmän päälle järkevää, joten kaipa tuolle jotain tarttis tehrä :) Pystyykö turboille tekemään minkäänlaista alustavaa diagnosointia ilman moottorin irroitusta? Kiinnostaisi tietää, mikä sieltä nyt on hajalla..

                                                      Comment


                                                        Voi niitä katsoa endoskooppikameralla että pyöriikö siivet. Tarkempi diagnoosi vaatii kyllä paljon enemmän purkamista.

                                                        Teetä niihin isommat kompurasiivet?

                                                        Comment


                                                        • Kerkesitkö monta tkm ajaa rs4 ahtimilla ? Oliko ne ylipäätään uudet, kun autoosi ne asentui ?

                                                          Comment


                                                            Tuonko kuitenkin ne kannet Tahkolle?

                                                            Ihan siltä varalta jos Soliferin etupyörä nousee tiestä :)

                                                            Comment


                                                              Komppaan okkimia, vähintäänkin isommat siivet sisään jos ei muuta, niin ja viinaa tankkiin...Itseasiassa multahan taitais irrota jossain vaiheessa vähän ajetut orkkis RS6-siivet.

                                                              Tuota mun pulkkaa saa joskus tyypittää, jos haluaa referenssiä, kunhan siihen vaan saa sen pitävän kytkimen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X