Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mulla ei ole huoltokirjaa mukana, mutta arvioisinko, että 20-25tkm on ehkä tullut ajoa edellisen rempan jälkeen. Kertoo jotain myös huolto/korjaussuhteesta.. Aidot ja käyttämättömät rs4 turbot sinne silloin aikoinaan laitettiin. Öljyjä on vaihdeltu säännöllisesti, ei hirmuista kiihdyttelyä kylmällä autolla, on harrastettu jälkikäyttöä, suurin osa talvesta ajettu huohotus ulkoilmaan modattuna jne. Tehoja olen kyllä käyttänyt..

    Mitään valmiita suunnitelmia jatkon suhteen ei ole, olen tietoisesti vältellyt lukemasta mitään lisävireistykseen liittyvää, ettei mopo lähtisi lapasesta. Että kiitos vain Hopsis tarjouksesta :) Voisin Ville tulla joku kerta ainakin kyytiin sitten kun saat kytkimen pitämään. Mielenkiintoista olisi ainakin vertailla omaan toimivaan, eihän lisätehokaan tuossa omassa pahitteeksi olisi.

    Täytyy katsoa, saisiko jostain endoskooppikameraa lainaan. Joku etäinen mielikuva tosin on että joku kiinanmalli olisi ollut kohtuu halpa ostaa vaikka omaksikin.
    Viimeksi muokannut angra; 3.2.2015, 07:08.

    Comment


    • Ei ne kovin kalliita ole. Mutta ei kannata ostaa mitään ihan halvinta mallia, eikä sellaista minkä kameran halkaisija on yli 14 mm. Se ei mahdu tulpanreiästä sisään. Voi tulla kuitenkin tarvetta. Ai mistäkö tiedän...

      Comment


      • Se on kyllä Mikko hyvä että sie testaat nää asiat etukäteen, niin ei muiden tarvii. :)

        Comment


        • Joo, mutta välillä se vaan tulee kalliiksi... :)

          Comment


          • Vähän päivitystä tähänkin. Jatkosuunnitelmien suhteen sävelet eivät ole vieläkään selvät, mutta hieman edistystä on kuitenkin tapahtunut. Päätin nimittäin kokeilla, onnistuuko biturbon vuosihuolto tällaiselta humanistilta.

            Click image for larger version

Name:	2015-07-26 16.15.01.jpg
Views:	1
Size:	152,7 Kt
ID:	1627566Click image for larger version

Name:	2015-07-26 20.21.13.jpg
Views:	1
Size:	147,1 Kt
ID:	1627567

            Kone ja vaihdelaatikko ovat nyt siis irti autosta, turbot olisi tarkoitus irroittaa huomenna.

            Ensikertalaiselta hommaan meni toki konkareita kauemmin, mutta tähän mennessä tämä on ollut ihan mukavaa puuhastelua. Oma moottorinostinkin tuli hankittua, vaikka alkuun olikin aikomus pärjätä lainanostimella.

            Toistaiseksi isointa päänvaivaa aiheuttivat ehkä vetarit, ei nimittäin onnistuttu saamaan laatikkoa pois ilman vetareiden irroittamista kokonaan.

            Seuraava päänvaiva lienee sitten se, mitä noille turboille tekisi :)
            Viimeksi muokannut angra; 26.7.2015, 20:01.

            Comment


            • Kaikilla tuntuu olevan kesähuolto käynnissä biturboihin ;) Itse jouduin myös irroittamaan vetarit, kun tuntui olevan esteenä.

              Comment


              • Minä irroitan ne suosiolla, niitä ei ota kauaa pois (jos se paha pultti aukeaa).

                Comment


                • En tiiä mitä taikatemppuja pitäisi tehdä, että ilman vetareiden irroitusta koneen poijes sais. Tuleeko ahtimet huollettuina takasin vai isompaa tilalle?

                  Kiitokset kansista! Ässä saattaa vaikka ens kesänä liikkua.

                  Comment


                  • Kyllä ainakin itsellä kone tuli ulos ja uusi sisään ilman vetareiden irroitusta.

                    Comment


                    • Kyllä sen saa, mutta paljon vähemmän ne on tiellä kun ne ottaa pois.

                      Comment


                      • Joo en itse kyllä keksinyt, varsinkaan ei alkuperäisillä downpipeilla, miten saa paketin pois ilman vetarien irroitusta.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja ittnah Näytä viesti
                          Tuleeko ahtimet huollettuina takasin vai isompaa tilalle?

                          Kiitokset kansista! Ässä saattaa vaikka ens kesänä liikkua.
                          Eipä kestä!
                          Ahtimien kohtalo on vielä vähän auki. Tekisi kyllä mieli vähän päivittää tekniikkaa, yhtenä ajatuksena on ollut modauttaa nuo nykyiset.

                          Kuskin puolen turbossa "pientä" välystä:
                          https://youtu.be/EfebvLd4ipU

                          Oikeanpuoleinen ahdin vaikutti äkkiseltään olevan ok. Sitä en jaksanut vielä irroittaa kokonaan, kun ei ilmeisesti ole sopivaa avainta yhden banjon irroittamiseen. Ei mahdu kunnolla kääntämään mistään suunnasta.

                          Comment


                          • Jos tarkoitat sitä 19mm kantaa, niin itse ostin Biltemasta kiinto/lenkin ja otin nauhahiomakoneella paksuutta pois ja suoristin kiinnon kulmat. Jos saa kannan liikkeelle, niin siirtoleukapihdeilläkin irtoaa loput. Kiinnitykseen sitten tuo "erikois"työkalu.

                            Comment


                            • Onko tuo nyt se kevyt kenttä välys?
                              Saattaa olla kotelot aika hyvässä kunnossa, hyvä syy siis laittaa isompaa siipeä ;)

                              Comment


                              • Joo, saattoipa syy sille jännittävälle äänelle löytyä ;)

                                Täytyy käyttää joku näistä jäljellä olevista lomapäivistä tutkiskeluun ja koettaa löytää joku mieluinen ratkaisu. Jos olisi pohjaton lompakko, niin mopo lähtisi varmaan helpommin lapasesta..

                                Jos tarkoitat sitä 19mm kantaa
                                Joo, juuri siitä puhuin. Kaipa tuo täytyy nyhrätä pois tänään, hieman jo lähti pyörimään auki päin. Pitää viimeistään asennusvaiheessa tehdä tuo avainmodaus, jotta saa pultin kunnolla kiinni, kiitos vinkistä.

                                Comment


                                • Ihan tuollainen simppeli. Paksuus lenkille n.8mm ja se sopii silloin.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Kiitos. Täytyy käydä ostamassa ylimääräinen avain tuota modausta varten. Auki tuo pultti lähti vielä ilman special toolseja, kun vain malttoi nyhrätä.

                                    Millaisiahan tehoja (vääntöjä) vakioalakerralla uskaltaisi lähteä tavoittelemaan? 500hv? Vai onko järkeä mennä keston rajoilla, minä kun tunnun saavan kaiken rikki :) Nykyisellä setupilla penkitetty siis se 455/637.

                                    Comment


                                    • 600hv on semmonen aika järkiraja. Maailmalla ottaneet enempikin, mutta tiedä kestosta sitten.

                                      Miehän sain jo rikki noilla samoilla lukemilla 450/630(johtui softasta). Ja Antti ei saanu rikki vaikka yritti +500hv tehoillakaan.

                                      Comment


                                      • Vai tällaista täällä suunnitellaan.
                                        Ei olisi pitänyt päästää tätä ajamaan ViLe:n autoa.

                                        Comment


                                        • ViLe ja Okkim on kaiken syypäät :) Ilman heitä itse ajelisin edelleen 2.8:lla ja remmillä.

                                          Comment


                                          • Taitaa se 700Nm vääntö olla aikalailla vakio alakerran raja...

                                            Comment


                                            • Älkääs kuulkaas viitsikö, ainankaan minua syyttää, eihän tuo miun kosla edes todistetustikkaan mene mihinkään.

                                              Siitä saa syyttää, että pakotin angran ajamaan mutta liekkö siitäkään niin paha mieli jäi.

                                              Comment


                                              • No tokihan minä mieleni pahoitin ;) On ollut vähän motivaatio kateissa tämän auton suhteen, joten tuossa kohtaa oli ihan hyvä, että pääsi ajamaan ehjällä "vastaavalla". Sitten pitikin muutama viikko vielä kerätä rohkeutta koneen irroitukseen..

                                                Eli kone voisi kestää enemmänkin tehoa ilman alakerran avaamista. Jos koneen avaukseen päätyisi, niin ilmeisesti veivien vaihto riittäisi, ellei hirmutehoja lähde hakemaan?

                                                Miltä nuo nokat näyttävät?
                                                Click image for larger version

Name:	2015-07-30 15.25.51.jpg
Views:	1
Size:	889,4 Kt
ID:	1627622
                                                Click image for larger version

Name:	2015-07-30 15.24.40.jpg
Views:	1
Size:	535,6 Kt
ID:	1627623
                                                Click image for larger version

Name:	2015-07-30 15.23.26.jpg
Views:	1
Size:	170,9 Kt
ID:	1627624
                                                Click image for larger version

Name:	2015-07-30 15.22.30.jpg
Views:	1
Size:	188,5 Kt
ID:	1627625

                                                Comment


                                                • Itsellä oli astetta tylpemmät pakonokat ja vaihdoin ne.. nostimet oli ottanut tietysti myös iskua.
                                                  Edit: Niin siis puhelimen kautta katsottuna näyttää kuluneilta. Onko kuva pakonokasta ?

                                                  Comment


                                                  • Jännää nuo mustat pilkut. Ihan kuin olisi valun jälkeisiä ilmataskuja. Nimittäin ne ne nokat mitkä kävin hakemassa eivät olleet kuluneet. Niissä oli vaan noita tummia pisteitä.

                                                    Comment


                                                    • Ei nuo ihan priimat ole, mutta ei vielä välttämättä vaihtokunnossakaan jos ei halua "ikostella" ;)

                                                      Mika, tuossahan on selvästi kuvattu molempia nokkia ;)

                                                      Ne mustat pilkut on pakko olla valussa tulleita ilmataskuja, tai sitten materiaalissa on jotain epäpuhtauksia. Noita näkyy tosi usein nokissa.

                                                      Comment


                                                      • Joo, kuvissa on tosiaan molempia nokkia, kuten harjaantunut katsoja yllä kertoi :) Pitää katsoa, ovatko varaosakansien pakonokat yhtään noita kuvan nokkia paremmat.

                                                        ne ne nokat mitkä kävin hakemassa eivät olleet kuluneet. Niissä oli vaan noita tummia pisteitä.
                                                        Hyvä, sitten ei varmaan ollut ihan niin turha hankinta kuin olisi voinut olla :) Jännän näköisiä nuo pilkut kyllä ovat..

                                                        Comment


                                                        • Omaan silmään tuo 4 kuvan vasemmanpuoleinen neänpää on aikalailla finaalissa. Itsellä oli toisella puolen tuollaisena pakonokat ja nostajissakin oli aikamoiset kulumat. Toisen puolen nokat oli vielä kuluneemmat. Ja kaikissa kuluneissa nenissä oli samanlaisia mustia kuoppia. Mistälie johtuu.
                                                          Onkohan tuo ahtimen hajoaminen sitten öljyn kiertohäiriön tekosia ? Jotenkin oudolta tuntuu, että ne hajoaisivat "sisäänajon" aikana. Kannattaa ainakin kaikki linjat käydä huolellisesti lävitse mahdollisten tukoksien välttämiseksi.

                                                          Comment


                                                          • Eikös siellä ole niitä 2.4 vaparin kansia nyt ns. riittävästi?

                                                            Comment


                                                            • Minä en ole koneinsinööri, mutta omastani vaihtaisin nuo, varsinkin, jos on vaihtoehtoja tontilla. Noissa poteroissa on kuitenkin teräviä reunoja, jotka ennen pitkää syö nostajiin urat ja pahenevat. Melko selkeitä valuvirheitä minusta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X