On tullut maalattua mutta eipä auta tässä asiassa. Tuli vedettyä ne korin väriin, kun samalla meni muutakin maaliin. Mustathan ne on oikeasti, koodia en tiedä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 Ebony Black Pearl
Collapse
X
-
Äläs nyt, itse taisit joskus sanoa, että mitä sitä hyvää vaihtamaan :) Ei onneksi ole autokuume kummemmin ehtinyt vaivata, kun kakkosautot vaihtuvat riittävän tiheään tahtiin.
Itse topikkiin liittyen, sovin eilen kaupat jonkinlaisista katalysaattoreista, koska auto pitäisi leimata ensi kuussa. Luultavasti muuten mennään edelleen ilman katteja.
Comment
-
No niin, tänään tuli haettua auto kotiin tallilta. Viikonlopun aikana ei tullut paljoa puuhailtua Ässän parissa, koska tuli muita kiireitä, mutta vikakoodit lukaisin (ei koodeja) ja havaitsin pienen vuodon pakoputken keskiliitoksessa, jonka paikkauksen delegoin eteenpäin. :) Nyt pitäisi olla tiivis. Parin viikon päästä täytyy käyttää auto jossain pakoputkipajalla kattien laitossa.
Ensi viikolla vielä pieniä hifistelyjä sekä renkaiden vaihto. Vannearpajaisten lopputuloksena alla ovat toistaiseksi 16-tuumaiset A6:n originaalialut, koska niihin sattuu löytymään käyttämättömät renkaat.
Keula aiheuttaa edelleen aivoverenvuotoja sivulistamiehille.
Comment
-
Tämä varmaan kuuluisi tyhmien kysymysten puolelle, mutta haittaako softausta, jos pakoputki vuotaa (vissiinkin taas putkiston keskivaiheilta säksättää hieman, ei iso vuoto)? En tajua, miten noinkin korkealla autolla voi hidastetöyssyssä ottaa putki osumaa, vaikka kuinka pysähtyy ja hitaasti hivuttaa yli.
Hitto, kun inhoan noita Jyväskylän töyssyjä!
Comment
-
Täytyy varmaan alkaa bongailla noitakin liikenteessä. Ja ehdottomasti tuolla tarralla on vähintään sama vaikutus kuin tällä :)
Keulanraiskausefektin vähentämiseksi tilasin (viimein) loppuviikosta ohuempaa RS-look -verkkoa, se odottelee matkahuollossa noutoa. Pakoputkipajallekin on yritetty soitella, mutta eivät näemmä ehdi vastailla puhelimeen...
Comment
-
KCS:ltä tilasin, kun ei ole ollut aikaa metsästää ulkomailta (joka paikasta olisi joutunut kysymään levyn paksuuden erikseen). KCS:n valikoimista ohuin verkko oli muistaakseni 2mm paksua, itse en tosin ottanut sitä.
Täytyy illalla ihmetellä enemmän, että mitä sitä taas tuli ostettua. :)
Comment
-
Kävinpä tuossa illan ratoksi kötöstelemässä verkot puskuriin ja kierittämässä vähän mustaa teippiä silikoniletkuihin, kun sille ilmeni tarvetta. :)
Käyttämäni verkko on n. puoli senttiä paksua ja sopivan taipuisaa omiin tarkoituksiini. Kuviokin on lähes samanlaista ja saman kokoista kuin OEM RS4-verkossa, joten olen tyytyväinen hankintaan. Laitan kuvia myöhemmin.
Palataan huomenna vikalistan merkeissä.
Edit 3.7.
Kuva katsastus-lookista.
Odotetusti pomppasi leimalta katalysaattorien puutteesta, sekä (tuohon liittyen) liian korkeasta CO-arvosta korotetulla käyntinopeudella. Itse asiassa päästöistä läpipääsy jäi melko vähästä kiinni, katsuri kehui, että hyvin on kone säädöissä. ;)
Comment
-
Kävin viime viikolla sopimassa pakoputken laitosta. Katit tulevat seuraavaan versioon laipoilla kiinni, joten putken kanssa pelaaminen helpottuu ehkä jonkin verran. XS-Power –tyyppiset katalysaattorit eivät saaneet kovin mairittelevia arvioita, mutta pelaavat varmaan siinä käyttötarkoituksessa, mihin itse olen noita suunnitellut.
Ässän nahkapenkeissä oleva nahka on päässyt ehkä hieman kovettumaan, joten kävin hakemassa ratsastustarvikeliikkeestä nahka/valjasrasvaa. Nuo valjasrasvat sisältävät yleensä pelkkiä luonnontuotteita, joten ovat mielestäni hyvä vaihtoehto penkkien hoitoon. Haju tosin on lievästi sanottuna äitelä:)
Viime kesänä poistetun ilmastoinnin flektin tilalle ajattelin hankkia pikkuflektin, tilaan sen vielä tällä viikolla, niin ehtii ehkä vielä lämpimien (nyt kuulemma on kesä ja lämmintä) kelien aikaan asennella sen paikalleen. (Tilattu, ensi viikolla perillä.)
Tuossa vielä kännykästä kaivettu laatuvideo kesäkuun lopun dynovedosta, tai osasta sitä.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Uobp7Eoqin0"]http://www.youtube.com/watch?v=Uobp7Eoqin0[/ame]Viimeksi muokannut angra; 11.7.2012, 09:52.
Comment
-
Juu, Le Chat onkin jo ennalta tuttua tavaraa.
Rattia en ehkä viitsi vetää millään rasvalla. Jossain kakkosautona toimineessa kulkineessa edellinen omistaja oli "hoitanut" rattia silikonilla, oli melko liukas ja muutenkin (etenkin kuumalla säällä) vähän inhottavan tuntuinen käsitellä.
Comment
-
Juurikin RS2:sta mukaillen että se rasva ei varmastikaan imeydy riittävästi ja nousee ehkä pintaan takaisin vaikka kaikki olisi pyyhitty jo pois. Nahkasaippua/Le Chat/Marseillesaippua on ihan hyvä aloitus nahan pehmentämiseen. Laittaa sitten hoitoainetta perään tarpeen mukaan jos pinta ei jää mukavaksi.
Comment
-
Kävin viikonloppuna Motoparkissa kokeilemassa rata-ajoa. Muutaman ratakierroksen tuloksena kotimatka Jyväskylään oli hieman hankala, sillä varmaankin sisemmät jarrupalat edestä ovat kuolleet pois. Vaikka olin välttänyt jarruttelua parhaani mukaan, niin loppumatkasta jo hirvitti painaa jarrua kovan rohisevan äänen vuoksi, joten kotiparkkiin ajeltiinkin sitten kiertotietä ja pysähdykset hoidettiin moottorijarrulla ja käsijarrulla.
Yritän jo tänään tai viimeistään huomenna laittaa tilaukseen jotkin palat, niin saisi auton mahdollisimman pian ajokuntoon. Mitkähän olisivat hinta-laatu -suhteeltaan hyvät palat, jos pidetään mielessä, että auton käyttö on normaalia katukäyttöä.
Comment
-
Mastodonttia (kyllä, B5 ässä painaa saman ellei enempikin kuin C4 ässä) jos radalla rankaisee, niin Ferodo 2,5k tai EBC yellowstuff vähintään paloiksi.
Ei ole ollut omalla painavammalla (kaikilla varusteilla olevalla) urssilla ollut ongelmia kovassakaan käytössä tuoreilla jarrunesteillä + yellowstuff. EBC:n yellowstuff pitää myös kylmänä, vaikka tulisi ns tulipalopakkaset. Oli hiukan vittumaista jarrutella -35C lämmöissä, kun pelkästään takajarrut toimi (takana yellowstuff, edessä mov'it vakiopalat).
Yellowstuff palat saat reilulla 200e hinnalla eteen, kun englannista tilaat. Saattavat perus katukäytössä hiukan vinkua, mutta palkitsevat yleispalana erittäin hyvin.
Comment
Comment