Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Ebony Black Pearl

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • On tullut maalattua mutta eipä auta tässä asiassa. Tuli vedettyä ne korin väriin, kun samalla meni muutakin maaliin. Mustathan ne on oikeasti, koodia en tiedä.

    Comment


    • Mun ETKA sanoo 8D9 853 273 E, brilliant black Y9B. Oikea puoli 8D9 853 274 E. Kaippa tuosta asiansa osaava maalari saa värin tehtyä.

      Comment


      • Kiitos, kiva että tuokin selvisi! Täytyy jossain vaiheessa kesää perehtyä noihin, samoin etukaaret vaatisivat vähän fiksailua kiveniskeämien vuoksi.

        Eipähän ainakaan tekeminen lopu kesken. Mitä enemmän tekee, sitä enemmän tuntuu, että olisi tehtävää. :)

        Comment


        • Sit kun tuntuu että auto on valmis ni mieli muuttuu ja autoa pitää alkaa muuttamaan uudestaan. :D

          Comment


          • Saisi nyt edes valmiiksi ensin :)

            Comment


            • Sittenhän se myydään ;)

              Comment


              • Äläs nyt, itse taisit joskus sanoa, että mitä sitä hyvää vaihtamaan :) Ei onneksi ole autokuume kummemmin ehtinyt vaivata, kun kakkosautot vaihtuvat riittävän tiheään tahtiin.

                Itse topikkiin liittyen, sovin eilen kaupat jonkinlaisista katalysaattoreista, koska auto pitäisi leimata ensi kuussa. Luultavasti muuten mennään edelleen ilman katteja.

                Comment


                • No niinpä, kyllä aina yksi ässä pitää olla. ;)

                  Comment


                  • No niin, tänään tuli haettua auto kotiin tallilta. Viikonlopun aikana ei tullut paljoa puuhailtua Ässän parissa, koska tuli muita kiireitä, mutta vikakoodit lukaisin (ei koodeja) ja havaitsin pienen vuodon pakoputken keskiliitoksessa, jonka paikkauksen delegoin eteenpäin. :) Nyt pitäisi olla tiivis. Parin viikon päästä täytyy käyttää auto jossain pakoputkipajalla kattien laitossa.

                    Ensi viikolla vielä pieniä hifistelyjä sekä renkaiden vaihto. Vannearpajaisten lopputuloksena alla ovat toistaiseksi 16-tuumaiset A6:n originaalialut, koska niihin sattuu löytymään käyttämättömät renkaat.
                    Click image for larger version

Name:	2012-06-10 13.09.14.jpg
Views:	1
Size:	384,4 Kt
ID:	1607855
                    Keula aiheuttaa edelleen aivoverenvuotoja sivulistamiehille.

                    Comment


                    • Tämä varmaan kuuluisi tyhmien kysymysten puolelle, mutta haittaako softausta, jos pakoputki vuotaa (vissiinkin taas putkiston keskivaiheilta säksättää hieman, ei iso vuoto)? En tajua, miten noinkin korkealla autolla voi hidastetöyssyssä ottaa putki osumaa, vaikka kuinka pysähtyy ja hitaasti hivuttaa yli.

                      Hitto, kun inhoan noita Jyväskylän töyssyjä!

                      Comment


                      • lambdojen takana olevat vuodot ei vaikuta muuhun kuin happipitoisuuteen 4-kaasuanalyysissä.

                        Comment


                        • Niin minä sen itsekin järkeilin, että ei varmaan ole merkitystä.

                          Jos vielä pari viikkoa pääsisi eteenpäin tuolla nykyisellä putkella, niin sitten saisi sen itselle mieleiseksi.

                          Comment


                          • Harrastin hieman tarratuunausta.
                            Click image for larger version

Name:	101_0003.jpg
Views:	1
Size:	223,6 Kt
ID:	1607944

                            Comment


                            • Ihan hyvin tuntuu tarrat "potkivan" ;)

                              Comment


                              • Tuntuu toimivan vaikka tarra onkin vielä hanskalokerossa. Pitää varmaan liimata, että saa kiinni sen Riikan muutaman kymmenen pikkuponin etumatkan. Tuo keulanraiskauscoolerihan ei asiaan mitenkään vaikuttanut ;)

                                Comment


                                • :)

                                  Itse liimasin tarran samaan paikkaa, kun Viperiltä sain....

                                  Siinä on kyllä hyvä paikka :)
                                  Viimeksi muokannut ozzz; 1.7.2012, 19:21.

                                  Comment


                                  • Ja samaan paikkaan se minunkin silmä pakotti tarran laittamaan, kylläkin jo viikko sitten ;)

                                    Comment


                                    • Täytyy varmaan alkaa bongailla noitakin liikenteessä. Ja ehdottomasti tuolla tarralla on vähintään sama vaikutus kuin tällä :)

                                      Keulanraiskausefektin vähentämiseksi tilasin (viimein) loppuviikosta ohuempaa RS-look -verkkoa, se odottelee matkahuollossa noutoa. Pakoputkipajallekin on yritetty soitella, mutta eivät näemmä ehdi vastailla puhelimeen...

                                      Comment


                                      • Riikka mistä semmosta ohuempaa rs verkkoa löytyy?

                                        Comment


                                        • KCS:ltä tilasin, kun ei ole ollut aikaa metsästää ulkomailta (joka paikasta olisi joutunut kysymään levyn paksuuden erikseen). KCS:n valikoimista ohuin verkko oli muistaakseni 2mm paksua, itse en tosin ottanut sitä.

                                          Täytyy illalla ihmetellä enemmän, että mitä sitä taas tuli ostettua. :)

                                          Comment


                                          • Kävinpä tuossa illan ratoksi kötöstelemässä verkot puskuriin ja kierittämässä vähän mustaa teippiä silikoniletkuihin, kun sille ilmeni tarvetta. :)

                                            Käyttämäni verkko on n. puoli senttiä paksua ja sopivan taipuisaa omiin tarkoituksiini. Kuviokin on lähes samanlaista ja saman kokoista kuin OEM RS4-verkossa, joten olen tyytyväinen hankintaan. Laitan kuvia myöhemmin.

                                            Palataan huomenna vikalistan merkeissä.

                                            Edit 3.7.
                                            Kuva katsastus-lookista.
                                            Odotetusti pomppasi leimalta katalysaattorien puutteesta, sekä (tuohon liittyen) liian korkeasta CO-arvosta korotetulla käyntinopeudella. Itse asiassa päästöistä läpipääsy jäi melko vähästä kiinni, katsuri kehui, että hyvin on kone säädöissä. ;)
                                            Viimeksi muokannut angra; 3.7.2012, 19:56. Perustelu: Lisäys

                                            Comment


                                            • Kävin viime viikolla sopimassa pakoputken laitosta. Katit tulevat seuraavaan versioon laipoilla kiinni, joten putken kanssa pelaaminen helpottuu ehkä jonkin verran. XS-Power –tyyppiset katalysaattorit eivät saaneet kovin mairittelevia arvioita, mutta pelaavat varmaan siinä käyttötarkoituksessa, mihin itse olen noita suunnitellut.

                                              Ässän nahkapenkeissä oleva nahka on päässyt ehkä hieman kovettumaan, joten kävin hakemassa ratsastustarvikeliikkeestä nahka/valjasrasvaa. Nuo valjasrasvat sisältävät yleensä pelkkiä luonnontuotteita, joten ovat mielestäni hyvä vaihtoehto penkkien hoitoon. Haju tosin on lievästi sanottuna äitelä:)

                                              Viime kesänä poistetun ilmastoinnin flektin tilalle ajattelin hankkia pikkuflektin, tilaan sen vielä tällä viikolla, niin ehtii ehkä vielä lämpimien (nyt kuulemma on kesä ja lämmintä) kelien aikaan asennella sen paikalleen. (Tilattu, ensi viikolla perillä.)

                                              Tuossa vielä kännykästä kaivettu laatuvideo kesäkuun lopun dynovedosta, tai osasta sitä.
                                              [ame="http://www.youtube.com/watch?v=Uobp7Eoqin0"]http://www.youtube.com/watch?v=Uobp7Eoqin0[/ame]
                                              Viimeksi muokannut angra; 11.7.2012, 09:52.

                                              Comment


                                                Kannattais kokeilla pelkällä nahkasaippualla ennen rasvoja niin ei vaatteet tykkää huonoa :)

                                                Comment


                                                • Meinaatko, että rasva jää siihen nahan pintaan, eikä imeydy?

                                                  Comment


                                                    Aluksi jää rasvaiseksi, jottei "satulassa" pysy. :) Osa aineesta tietty imeytyy nahkaan. Ajan myötä rasvaisuus häviää. Ja ainakin ratin kohdalla pitää pyyhkiä huolellisesti ylimääräiset pois, ettei sompa lähde näpeistä liukauttaan. Ja Le Chatilla eka sen nahan pesu.

                                                    Comment


                                                    • Juu, Le Chat onkin jo ennalta tuttua tavaraa.

                                                      Rattia en ehkä viitsi vetää millään rasvalla. Jossain kakkosautona toimineessa kulkineessa edellinen omistaja oli "hoitanut" rattia silikonilla, oli melko liukas ja muutenkin (etenkin kuumalla säällä) vähän inhottavan tuntuinen käsitellä.

                                                      Comment


                                                        Juurikin RS2:sta mukaillen että se rasva ei varmastikaan imeydy riittävästi ja nousee ehkä pintaan takaisin vaikka kaikki olisi pyyhitty jo pois. Nahkasaippua/Le Chat/Marseillesaippua on ihan hyvä aloitus nahan pehmentämiseen. Laittaa sitten hoitoainetta perään tarpeen mukaan jos pinta ei jää mukavaksi.

                                                        Comment


                                                        • Kävin viikonloppuna Motoparkissa kokeilemassa rata-ajoa. Muutaman ratakierroksen tuloksena kotimatka Jyväskylään oli hieman hankala, sillä varmaankin sisemmät jarrupalat edestä ovat kuolleet pois. Vaikka olin välttänyt jarruttelua parhaani mukaan, niin loppumatkasta jo hirvitti painaa jarrua kovan rohisevan äänen vuoksi, joten kotiparkkiin ajeltiinkin sitten kiertotietä ja pysähdykset hoidettiin moottorijarrulla ja käsijarrulla.

                                                          Yritän jo tänään tai viimeistään huomenna laittaa tilaukseen jotkin palat, niin saisi auton mahdollisimman pian ajokuntoon. Mitkähän olisivat hinta-laatu -suhteeltaan hyvät palat, jos pidetään mielessä, että auton käyttö on normaalia katukäyttöä.

                                                          Click image for larger version

Name:	101_0204.jpg
Views:	1
Size:	127,7 Kt
ID:	1608100

                                                          Comment


                                                          • No originaalit palat on aina hyvä vaihtoehto, ne lienee siellä 200 euron tuntumassa. EPC tekee myös laadukkaita paloja, mutta hinnat eivät varmasti ole ihan sieltä halvimmasta päästä.

                                                            Comment


                                                            • Mastodonttia (kyllä, B5 ässä painaa saman ellei enempikin kuin C4 ässä) jos radalla rankaisee, niin Ferodo 2,5k tai EBC yellowstuff vähintään paloiksi.

                                                              Ei ole ollut omalla painavammalla (kaikilla varusteilla olevalla) urssilla ollut ongelmia kovassakaan käytössä tuoreilla jarrunesteillä + yellowstuff. EBC:n yellowstuff pitää myös kylmänä, vaikka tulisi ns tulipalopakkaset. Oli hiukan vittumaista jarrutella -35C lämmöissä, kun pelkästään takajarrut toimi (takana yellowstuff, edessä mov'it vakiopalat).

                                                              Yellowstuff palat saat reilulla 200e hinnalla eteen, kun englannista tilaat. Saattavat perus katukäytössä hiukan vinkua, mutta palkitsevat yleispalana erittäin hyvin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X