Ei sitä voi autoon päin mitata.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tää otti järjen käteen ja tajusi bägiä tuijottamalla että neljästä johdosta kaksi on töötin johtoja. Sama varmistettu tökkäämällä hyppylanga johtosarjaan -> töötti huutaa.
Johtosarja ainakin slipringille asti on ehjä, siitä kun vetää liittimen langalla oikkariin niin vikavalo ei syty nollauksen jälkeen. Ei jää edes "resistance too low" koodia joka minusta on hiukan outoa. Eikö bägin vastus kuitenkin ole jotain muuta kuin tinalangan nolla ohmia? Testasin myös niin että se musta palikka (mikä sen nimi sitten oikeasti onkaan, se jossa on bägin kosketinrengas ja ratin kääntökulma-anturi) oli paikallaan ja kytkin saman hyppylangan siihen bägin tilalle joka sekin sammutti vikavalon. Tyynyä ei enää jaksanut alkaa askartelemaan paikalle mutta joko liittimien heiluttelu auttoi tai jos huomenna bägin kanssa jää vikakoodi, on minulla tyynyssä vikaa.
Käsittääkseni turvatyynyn vikaantuminen on hyvin harvinaista, kallistun Akin diagnoosin kannalle. Liittimet ja johtimet tosin olivat täysin virheettömän näköisiä mutta ei se elektroniikkasprayllä käsittely mitään haittaakaan voi tehdä.
Comment
-
Arvasin että tätä pitää avata. Nuo sprayt ei suoranaisesti voi parantaa kosketusta koska jos ne olisi sähköä johtavia niin silloinhan moninapaiset liittimet olisi oikosulussa. Ideahan näissä on että ne liuottaa hapettumia ja suojelee kosteudelta ja sitä kautta parantaa kosketusta. Mutta bägin liittimessä tuskin hapettumisesta on kyse joten kontaktispayn suihkuttaminen liitokseen ei sitä korjaa vaan mahdollinen liittimen avaaminen ja uudelleen liittäminen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viestiJa mitenkä niin ei voi? Vastusta mittaa liittimeltä liittimelle? Jos siis johtimien toimivuutta epäillään.
Comment
-
Joopa, kasailin kaikki nippuun ja taas jää Airbägin valo palamaan. Kun ottaa bägin irti ja laittaa johtosarjan puolesta nastat oikkariin niin vikakoodin saa nollattua. Vika siis joko bägin johdon liitoksessa tai itse igniterissa. Jälkimmäinen vaihtoehto aiheuttaa taas akuutin vitutuksen.
Comment
-
Nuo sprayt ei suoranaisesti voi parantaa kosketusta koska jos ne olisi sähköä johtavia niin silloinhan moninapaiset liittimet olisi oikosulussa. Ideahan näissä on että ne liuottaa hapettumia ja suojelee kosteudelta ja sitä kautta parantaa kosketusta. Mutta bägin liittimessä tuskin hapettumisesta on kyse joten kontaktispayn suihkuttaminen liitokseen ei sitä korjaa vaan mahdollinen liittimen avaaminen ja uudelleen liittäminen.
Aika monen airbagin kokemuksella tuo on toiminut, myös muuallakin kuin airbagissa. Jos ei toimi, on vika muualla kuin liittimissä, mutta turhaa työtä, jos aloittaa vaikeimmasta vaihtoehdosta.
Kokeilitko Mikko tuota liittimien rassausta ja kontaktisprayta? Muistaakseni Airbagin measuring blokeista näkee resistanssin, ainakin joissakin versioissa.
Comment
-
Ei nyt liity kummoisesti aiheeseen, mutta sanon silti. Perheen jaappanin riisselissä oli aikoinaan airbagi vika. Käytin merkkihuollossa, jossa liitin uudelleen kolvattiin. Jälki oli sellaista, että itse piti tehdä uudelleen. Eli ei kolvailla, vaan juotetaan, niin voi toimiakin. Näin entisenä elektroniikan ammattilaisena tekisin.
Comment
-
Liitintä putsasin ja rassasin eestaas. Virtapiiri on ehjä bägin liittimeen asti. Siitä kohdasta kun laittaa nastat johtosarjan puolesta yhteen niin koodi jää pois ja vikavalo sammuu mittaristosta. Joko vika on siinä bägin liittimessä tai itse bägin nallissa.
En tällä osaamisella koske yleismittarin kanssa bägin puolen johtoihin kun en itse varmuudella tiedä eikä huvita moisen pommin kanssa tehä mitään jackass tyylistä koetta.
Haen huomenna tutun varaosa S8:sta ratin lainaan ja kokeilen toisella tyynyllä.
Comment
-
Kävin hakemassa irtobägin lainaan mutta nyt on sitten kaikki vakkomikaapelit toisella työmaalla eikä vikavalo pelkällä tyynyn laitolla poistu. Sinänsä olisi suotavaa että vika olisi noin helppo korjata jos nyt jotain pitää hajalla olla niin kaiken helpoin tuo päkki on uusia.
Comment
-
Mamma oli tällä eilen töissä ja kotiin tullessa kertoi ne kaiken mukavimmat uutiset jota autostaan voi kuulla: "Siitä kuuluu joku outo ääni."
Ohjaustehostinhan siellä vaan jurnuttaa. Jostain se hiukan valskaa kun joutuu kerran tai pari vuodessa lisäämään nestettä. Viime heinäkuussahan tuo on edellisen kerran täytetty ja nyt oli sentin alle alamerkin kylmänä. Säiliön täyttäminen ei kokonaan poista pumpun jurnutusta, kylmänä se on aina hiukan metelöinyt mutta lämpimänä on hävinnyt melkein kuulumattomiin. Aikaa myöten on vaan pahentunut, tehostus toimii toki aivan normaalisti.
Mietin nyt pumpun uusimista. ZF valmistaman alkuperäisen saa ~330€ hinnalla ja Lauberin valmistaman tarvikepumpun 100€ hinnalla. Takuu siinä halvassa on yhtä lailla kuin kalliimmassakin, mietin vaan että kannattaako? Onko kokemuksia? ZF varmaan kestäis seuraavat 270tkm, oletan että autossa oleva on alkuperäinen.
Comment
Comment