Mulle on tullut vastaan yksi tarvikepumpun vaihto. Siitä oli akselin päästä haljennut sokkaura ja akselin sai vedettyä ulos rungosta. Ikää en muista, mutta ei se vanha ollut. Puhutaan ehkä parista vuodesta. Tuon perusteella kaikki ei ole paskoja, mutta OE on aina OE..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Faija sai C4 2.8q:taan RVS:n käsittelyllä häviämään kaikki äänet. Melkein puoli vuotta tehostin möykkäsi ja sanoin hänelle, että kokeilee siihen RVS:ää. Itse en siis muuten tiennyt toimivuutta, mutta täälläkin oli joku noita tuotteita kehunut. Nyt yli puoli vuotta ajellut päivittäin, eikä ylimääräisiä ääniä ole enää ollut käsittelyn jälkeen.
Tietty tuohon hintaan jos saa koko pumpun uuden, niin voisihan se olla varmempi ratkaisu ongelmaan kuitenkin.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Tuli kuluttajariitalautakunnan päätös liittyen taannoiseen nokkahihnan katkeamiseen. Tiivistelmä loppulausunnosta:
"Lautakunnalle on lisäksi esitetty videomateriaalia siitä, millaiseen rata-ajoon autoa on käytetty Autosähkön tekemän korjauksen jälkeen. Lautakunnan käsityksen mukaan videomateriaalista ilmenevä rata-ajo on verrattavissa moottoriurheilutapahtumaan, joten auton käyttö on ennen sen rikkoutumista ollut auton tavanomaista käyttöä selvästi kuormittavampaa, mikä on ollut omiaan kuormittamaan myös jakopään osia epätavallisella tavalla."
Kuluttajariitalautakunta ei suosita hyvitystä. Tuo edellämainittu rimpsu oli se johon päätöksessä pääosin nojattiin. Ei pelkästään viime vuoden Joutsan tapahtumiin vaan kaikkiin kertoihin kun kerhon ratapäivillä on käyty "moottoriurheilemassa".
Takuuehdot toki ovat mitä ovat mutta aika hurjalta tuo kuulostaa. Pelottava ennakkotapaus jos miettii miten paljon kerhon tapahtumistakin on netissä videomateriaalia, takuun antajan ei tarvitse edes todistaa osien virheettömyyttä jos pystyy näyttämään toteen että autolla on kerrankin käyty vaikkapa kerhon ratapäivillä.
Comment
-
Eräälle ex-työkaverille kävi vähän vastaavalla tavalla. Hän kävi uudehkolla autolla Ahvenistolla rataa ajamassa ja pois tullessa jakohihna katkesi. Kun korjaamo ja maahantuoja saivat tietää tästä, he vetäytyivät saman tien korvausvastuusta.
Mistä Mikon tapauksessa korjaamo on saanut kuvamateriaalia käsiinsä?
Comment
-
Tilannehan olisi ollut selvä jo aikapäiviä sitten, jos autolla olisi käyty vaikkapa saksan moottoritiellä avaamassa hieman kaasuläppää
Comment
-
Ei auttanut argumentiksi että auton pitää kestää muun muassa Saksan autobahn siirtymät, kuinkahan jos hihna olisi poikennut vaikka nyrrellä? Sehän ei ole moottorirata vaan käsittääkseni yleisessä käytössä oleva tie.
Videomateriaalia nyt saa kuka tahansa käyttöönsä niin paljon kuin jaksaa netistä hakea, kerhon tapahtumaketjut ovat videolinkkejä täynnä.
Aika masentavaa että tuollaiseen tekniseen neppailuun vedoten voi päästä kaikesta korvausvastuusta. Melkoinen "vapaudu vankilasta" kortti erinäisille tahoille. Tämän taisi ko. korjaamo tietää jo etukäteen, sen verran koppavasti tuli eräänä päivänä kesken työpäivän minun työpaikalleni keulimaan.
Comment
-
Vieras
Johan on perusteet. Ei kyllä pitäisi oikeudessa, eihän...
Ja jos yrittäjä on vielä käynyt kukkoilemassa, niin lienee selvää ettei sitä puljua enää käytetä.
Edit. Hetkinen, eihän nuo tapahtumat ole moottoriurheilua vaan ajoharjoittelua, kuten radalle.com yms. tapahtumat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiJohan on perusteet. Ei kyllä pitäisi oikeudessa, eihän...
Ja jos yrittäjä on vielä käynyt kukkoilemassa, niin lienee selvää ettei sitä puljua enää käytetä.
Edit. Hetkinen, eihän nuo tapahtumat ole moottoriurheilua vaan ajoharjoittelua, kuten radalle.com yms. tapahtumat.
Hyvänä esimerkkinä esim. se, että työn tehnyt asentaja ei käyttänyt jakopään ajoitukseen tarvittavia työkaluja vaan laski hampaita ja siirti liitumerkkejä vanhasta hihnasta uuteen. Tästä kun kävin reklamoimassa koska kone tärisi hiukan tyhjäkäynnillä, sai korjaamolta vastauksen "ei voi olla mitään pielessä meidän jäljiltä, kyllä kaikki on katsottu moneen kertaan kohdilleen!". Tästä syystä jakopää on sitten omaan laskuun otettu auki, tarkistettu, todettu jaon olevan pielessä, korjattu ja laitettu nippuun oikeillä työkaluilla. Tätä asennusvirhettä ei noteerattu millään tavoin koska minulla ei ollut esittää mitään todisteita että työ oli alunperin tehty väärin. Oli vain todettu että mahdollinen asennusvirhe olisi tullut esiin aiemmin kuin hihnanvaihdon jälkeen ajetun 18tkm aikana.
Olisi siis pitänyt siinä vaiheessa viedä omaan laskuun toiselle korjaamolle (jossa toivottavasti olisi ollut enemmän ammattitaitoa tai osaamista) ja koittaa sitten periä korjauksen hintaa alkuperäiseltä tekijältä.
Näihin lakiteknisiin neppailuihin vaan hyvin harvalla on omasta takaa osaamista. Kuluttajariitalautakunnan mielestä kerhotapahtumien videoilla näkyvä liikehdintä on rinnastettavissa moottoriurheiluun. Piste. Takuuaikana ei siis kannata käydä radalla eikä oikeaa ammattitaitoa vaativia töitä kannata teettää jos ei ole 100% tekijän osaamistasosta. Tuonkin verstaan olisi parempi keskittyä vaan polttimon vaihtoihin tai lasinpesunesteen täyttöihin.
Comment
-
Tuo tehostin on vinkunut koko minun omistusajan heti kun nestepinta laskee vähänkään alle ylämerkin. Tein fortekäsittelyn joskus pari vuotta sitten mutta siitä ei ollut sanottavasti apua. Lievä ylitäyttö säiliöön (5mm yli ylämerkin) on tähän asti ollut toimiva lääke jolla hiljenee. Jostainhan tuo hikoilee kun kerran nestettä joutuu lisäämään mutta en ole vielä nähnyt riittävän pahaksi että malttaisi pumppua vaihtaa, varsinkin kun tehostus toimii normaalisti.
Comment
-
Oli kommentoitu mutta ei sille asialle ollut annettu mitään painoarvoa suuntaan tai toiseen. Kaikki kulminoitui siihen että lautakunnan kannan mukaan osilla ei ole takuuta jos niitä käytetään moottoriurheiluun tai siihen rinnastettavaan toimintaan. Jos takuu on jo rauennut, on ihan se ja sama mitä muuta on tehty tai jätetty tekemättä.
Comment
-
Niimpä. Eipä ole takuuasioiden kanssa tarvinnut aiemmin tapella enkä olisi ikipäivänä uskonut että minunkin ajolinjoillani voisi puhua moottoriurheilusta mutta minkäs teet. Lautakunnan päätöksestä ei voi valittaa, ei vaikka olisi kuinka paljon näyttöä että rata-ajoharjoittelu tällä kalustolla ei yksinkertaisesti kuormita auton jakopäätä yhtään enempää kuin samoilla moottorin kierrosluvuilla tapahtuva ajo kadulla.
Ei voi mitään. Sytytin eilen takan niillä lautakunnan päätöspapereilla. Paljon en odottanut mutta vähemmän sain.
Comment
-
Vieras
Millä verukkeella ajoharjoittelu voidaan rinnastaa moottoriurheiluun?
Ko. autollahan ei noilla varusteilla saa osallistua mihinkään AKK;n tai FIA;n hallinnoimaan kilpasarjaan, joten missä kohtaa on moottoriurheilua?
Lakiasiat on tosiaan kalliita ja syystä, niin kiemuraisia on lakipykälät ja niiden soveltaminen. Se on äkkiä 20ke sileänä kun tuommoiseenkin hakee päätöstä. Ja oikeusturvavakuutus kattaa johonkin 8,5ke asti.
Comment
-
Sepä tässä eniten syökin miestä että nyt jäi se todellinen vaurion syy saamatta selville. Vastaavissa tapauksissa todistusvastuu osien virheettömyydestä on takuun antajalla. Nyt ei tarvinnut toimia näin koska lautakunnan näkemyksen mukaan ajoharjoittelu suljetulla radalla vastaa moottoriurheilua tai kilpailutilannetta. Jos sama vahinko olisi tapahtunut ilman että autolla olisi kertaakaan käyty radalla, asiaa olisi käsitelty eri tavalla. Ei tarvi olla kovin paljon kokemusta ja ymmärrystä aiheesta että jo ymmärtää miten vähän se auton jakopää tietää missä ollaan ja ollaanko radalla vai kadulla.
Renkaiden, tukivarsien tai jarrujen ollessa kyseessä asia olisikin aivan toinen mutta väitän että ehjät jakopään osat kestävät kyllä myös rata-ajon rasitukset. Aivan samoja osia niissä kilpa-autoissakin kuitenkin käytetään.
Comment
-
Vieras
-
Siellä oltiin aivan täysin kyvyttömiä hyväksymään edes mahdollisuutta että olisi tehty joku virhe. Kuitenkin tekevät jotain V8 moottorin jakopäätä ilman oikeita työkaluja tai osaamista. No eipä se heidän kassassaan tunnu jos yksi asiakas jää jatkossa käymättä.
Rouva oli nähnyt Suomi24:n forumilla (tuolla kaiken tiedon lähteellä) jonkun haukkuneen Autosähköä paikkakunnan ketjussa. Kuka tunnustaa? Sinänsä minulla ei ole mitään moista toimintaa vastaan, puskaradion perusteella ne asiakkaat on ennenkin firmoihin tulleet tai lähteneet.
Comment
Comment