Kyllä siellä vika on, kummassakin. Kait jokaisessa autossa tyhjäkäynti toimii seilaamatta normaalilla ohjelmalla vakiona. Nosta vaan niitä kierroksia tarpeeksi, niin loppuu seilaaminen. Vika ei tietenkään poistu, mutta mukavuus paranee.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 S6 ranetussaneeraus
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tässähän sitä on nyt pari sivua ihmetelty että mistä moinen sitten voisi johtua? Siinä Kilu on oikeassa että tyhjäkäynnin nosto auttoi. Säädin omasta tyhjäkäynnin 800rpm ja siinä pysyy. Alkuperäinen ~750rpm pumppaa parinkymmenen kierroksen haitarissa eestaas. Tuntuu vaan vähän kyseenalaiselta korjata oiretta eikä vikaa. En mitenkään usko että olisin tyhjäkäyntikierrosten valinnassa fiksumpi kuin saksalainen insinööri.
On jo käynyt sellainenkin järjettömyys mielessä kuin widebandin asennus vapariin. Olisi se vaan diagnostiikkatyökaluna sen verran kova.
Tämän auton vakiosoftassa ei tosiaan ole ollenkaan käytössä misfiren logitusta, oletan ecun sisäisesti edelleen valvovan misfirejä mutta sitä tietoa vaan ei jaeta ulos. Kunhan saan ensi viikolla yhden ylimääräisen ecun koekaniiniksi niin jyrmäytän jenkkien S6 softan jossa ko. ominaisuus on käytössä. Sillähän se sitten selviää lopullisesti että onko kyseessä vain harha vai onko ruuti oikeasti välillä märkää.
Comment
-
Mielenkiinnolla olen seurannut tätä ketjua kun löytyy niin paljon yhtäläisyyksiä oman S6:n kanssa. Itselläkin vielä ratkaisematta koneen tärinä.
Tuli tilattua vänkärin puolelle uusi katti kun epäilen alkuperäisen olevan tukossa.
Pari viikkoa sitten olin remontoimassa autoa ja vaihtelin myös voimansiirron öljyjä ja samalla tuli leikittyä infrapunalämpömittarilla.
Kävin välillä lyhyellä koeajolla ja tulin sen jälkeen mitanneeksi rasvamontusta käsin kattien lämpötilaa ihan mielenkiinnosta.
Kuskinpuolen katti näytti yli sataa astetta ja vänkärin puolen katti noin 50 astetta alapuolelta mitattuna. Aikamoinen ero lämpötiloissa. En mitannut heti ajon jälkeen joten siksi lämpötilat noin alhaisia mutta voisikohan tukkoisuus kuitenkin selittää tuon lämpötilaeron?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTuntuu vaan vähän kyseenalaiselta korjata oiretta eikä vikaa. En mitenkään usko että olisin tyhjäkäyntikierrosten valinnassa fiksumpi kuin saksalainen insinööri.
Comment
-
Olikos Mikko sulla millanen putkisto ässäs, ettei olis siitä johtuvaa?
Onko mahd. loppuun päin avartuva? (jos vaikka vaikuttais siihen H-palikan toimintaan, niin kuin itse olen vähän alkanut epäilemään) Senhän toiminta pitäis ymmärtääkseni ainakin vaikuttaa 8koneissa esim. tyhjäkäyntiin jne.
Comment
-
Mahtaako tämän ikäisessä saada VCDS:llä muutettua parkkitutkan offsetia? Vetokoukulle on vähän väliä jotain käyttöä eikä sitä hokittaisi aina irrottaa kun kärryn jättää pois. Ongelmana on parkkitutka joka huutaa siitä vetokuulasta kuin syötävä ja sitä myöten tekee takatutkasta käyttökelvottoman kun koko värkki tulee mieluummin kytkettyä napista pois päältä.
Tiedän että uudemmissa pystyy lisäämään muutaman sentin "tyhjää" siihen alkupäähän joka saattaisi tässäkin tilanteessa auttaa.
Comment
-
Boschin yleismallisessa parkkitutkan boksissa on johtokytkennöillä kerrotaan ohjainlaitteelle vetokoukun olemassaolosta. Tuolla ehkäistään juuri tuota turhaa huutamista vetokuulan vuoksi. Voisn kuvitella, että myös alkuperäistutkassa tämä sama toimenpide voidaan suorittaa joko ohjelmallisesti tai sähköisesti.
Comment
-
Aakutosessa (C5) ei jälkiasenteisen koukun (myöskään OEM) kanssa saanut tutkalle tehtyä mitään VCDS:llä. Käytännön ratkaisu on laittaa rele/releet kahden keskimmäisen tutkan johtoihin ja releen ohjaus itse halutulla tavalla. Normaalikäytössä mikrokytkimelliseen pistorasiaan kytkettäessä peräkärryn pistoke keskitutkat putoavat pois pelistä. Mutta nythän ei ollut siitä kyse, joten keskitutkien deaktivoimiseen tulisi rakentaa ihan oma ohjaussysteemi.
Jos nykyään onnistuu, niin Audicenterkin on oppinut uutta.Viimeksi muokannut MrMicke; 17.9.2014, 20:07.
Comment
-
Tyhjä pistoke tai joku sellainen, joka saattaa parkkitutkan luulemaan että koukussa on jotain kiinni, ei tuo apua koska silloin takatutkat eivät ole toiminnassa. Haluan siis pitää tutkat päällä mutta en halua niiden piippaavan tyhjästä vetokoukusta.
Kaikestahan selviää kun irrottaa koukun. Siinä vaan on sellainen todennäköisyys että jos koukkua ei ole vaikka kuukauteen tarvinnut ja nyt ottaa irti niin huomenna tulee jotain vedettävää. Jos koukun olisi antanut olla paikallaan niin ei olisi tarvinnut todennäköisesti lähteä kotoa mihinkään.
Comment
-
Eilen illalla otin harjoitushommina työn alle ilmastoinnin höyrystimen kondensioveden viemäröinnin tarkistuksen ja putsaukset. Sehän nyt meni taas kunnolla käteen kun 4.2 koneisessa ei saa sitä kennolta tulevaa suppiloa kokonaan irti muuta kuin poistamalla kojelaudan ja purkamalla ilmastoinnin kokonaan. Tämä selvisi siinä vaiheessa kun olin auton jalkatilassa 10 minuuttia ihmetellyt ja avasin ensimmäistä kertaa Elsan.
No tuli se rintapellin poistoreikä ainakin tarkistettua. Matotkin olivat täysin kuivat. Siinä kuitenkin löytyi apukuskin jalkatilasta joku elektroniikkaboksi lattiamaton alta. Ihmettelin hyvin syvästi että mikä se voi oikein olla kun jotakuinkin kaikkien ohjainyksiköiden paikat tiedän. En lähtenyt sitä enempiä pois ruuvaamaan vaan otin kuvan siitä päällä olevasta varaosanumerosta.
Nyt muistin googlettaa osanumeron ja kyseessähän on tyhjä ohjainyksikön bracketti. Ei siellä alla ole mitään. Invaboxin ohjainlaite sinne sopisi mutta ei tässä autossa sellaista ole. Ihailtavaa huomaavaisuutta tehtaalta kuitenkin laittaa se ylimääräinen tukirauta sinne. Onkohan S6 kovalla laatikolla ollut sen verran harvinainen etteivät ole viitsineet edes jättää tarpeettomia osia pois.
Comment
-
Mietin vielä noita käynnin häiriöitä. Vähiinpäin kaikki seoksiin vaikuttava paitsi lambdat on uusittu tai hyväkuntoisiksi muuten todettu. Lambdatkin näyttävät vakkomin ruudulla järkeviä arvoja mutta eihän se välttämättä tarkoita että ne arvot ovat sitä mitä kone puskee. Laitoin nyt tilaukseen kaksi uutta Boschilaista anturia. Vaihtaa samalla kerralla kun raksii katit pois downpipeista.
Tähän jälkimmäiseen liittyen olen odotellut niitä V-Bandeja jotka eräästä kotimaisesta firmasta tilasin juuri ja vain sen takia että oletin saavani ne nopeammin kouraan. Tilaus on laitettu joskus reilu 2 viikkoa sitten ja tänään kun kyselin tavaroiden perään niin ei niitä ole vielä myyjälläkään. Mikä helvetti siinäkin voi olla niin vaikeaa että ilmoittaisivat verkkokaupassa rehdisti jos tuotetta ei ole varastossa. Ovat kai oikein sähköpostia aiheesta lähettäneet mutta jostain kumman syystä sellainen viesti ei ole perille tullut. Aiemmat ja sitä myöhemmät viestit kylläkin...
No ensi viikon maanantaina lupailivat lähettää. Jos ei silloin niin sitten ei minun puolestani milloinkaan. Olisi tämänkin tiennyt silloin kaksi viikkoa sitten niin olisi koko homma jo tehtynä.
Yhden ylimääräisen pikkuvikaisen ecun ostin kerhotoverilta. Saa nostaa alkuperäisen varalle ja jatkaa Koistisen kanssa tuon toisen kanssa. Oli melko erikoisesti vialla tuo tänään tullut purkki. Avasin kun epäilin jotain kondensaattori- tai muun komponentin vikaa mutta piirikortti oli niin hyvän näköinen ettei siinä ollut mitään.
Koko ecu oli kuitenkin vakkomin ja nefmoton mielestä aivan kuollut. Sain Gallettolla luettua purkista softan ja se oli jotenkin täysin korruptoitunut. Me7check löysi monta kymmentä virhettä siitä binarystä. Tönäsin kylmästi oman softan tilalle ja sen kanssa kaikki toimii.
Comment
-
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...nasarja-79735/
Välillä itsekkin yllättyy siitä mitä kaikkea tuolla on myynnissä.
Comment
-
Olis tänään ja huomenna ohjelmassa vaan jotain pientä. Webaston asennus ja umpioiden vaihto. Jälkimmäisessä nyt ei puolta tuntia pidempään mene mutta lämppärin kanssa voi jokunen peltikalja sihahtaa.
Tunetin aikani kuluksi ja talvea odotellessa yksinkertaisen launch controllin softaan. Lähtökierrokset on nyt ~5300rpm josta nousevat sitten alkuperäiseen 7200rpm kun vauhti kiihtyy. Tein samalla muutamia hyvin pieniä korjauksia bensakarttoihin, tuntuu vaan että näillä ajoilla kestää aina viikkokausia että adaptaatiot muuttuu. Tässä kuussa ajanut ehkä enintään 100 kilometriä kun kelit suosineet polkupyöräilyä.
Samalla koodasin softasta lisäilmapumpun kaikkineen pois. Nyt seuraakin haaveilua josko webasto mahtuisi sinne lisäilmapumpun paikalle jos sen purkaa kuitenkin autosta ulos. Siellä puolella kun olisi paremmin tilaa, letkujen mitta jäisi lyhyemmäksi kuten myös sähköjen veto. Siellä alkuperäisellä paikalla kuskin puolella on kaiken maailman alipaineakkua, lampunpesurien ja jarrunesteiden pyttyjä yms. täytettä. Tiedän kunhan tästä töistä kotiutuu ja saa auton talliin.
Comment
-
Omaan S6:een tuli laitettua eberi juuri vasemman pyöräkotelon eteen. Meni aikalailla heittämällä kun siirsi vähän sitä alipainevaraajaa. Tein alumiinista oman kiinnikkeen lämmittimelle jonka laitoin painevaraajan kiinnityspisteisiin kiinni.
Itse laitoin sellaisen eberin version jossa vesipumppu oli erikseen joten lämmitinyksikkö oli suht pieni. Taitaa olla arkistossa jokunen valokuvakin asennuksesta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti..tu sinne mitään mahdu...
Osalistaa
4b0265335b
4b0265336
4b0265584a
Tai sitten teet itse kannakkeet.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viestiKait kuitenkin muistit juoda ne asennusoluet?
Biltsu pääsi itsenikin yllättämään, kun noita etsin ympäri suomea ja naapurista löytyi.
Tulin välillä iltapalalle. Sinne kuskin puolelle se on pakko laittaa. Kannakehyllyn teko on vaiheessa. Vesiletkujen veto on kanssa yks haista vitun homma. Ei siellä moottorin ja rintapellin välissä kans liikoja tiloja ole. Webaston tuloletku on vedettynä, mittailen hiukan sitä lämmittimen paikkaa ennen kuin vedän kiepin poikki ja sitten samaa reittiä sisäkennolle lähtevä letku. Bensaletkut onkin sitten huomattavasti helpommat, kuten sähkötkin.
Veikkaisin että joku kolmannes urakasta on takanapäin. Samalla tullut tehtyä toki vähän muutakin huoltoa ja puunausta kun kerran sisälokarit ja puskuri on pois.
Comment
Comment