Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Siellä se nyt istuu. Sen verran raskas suorite oli jumpata paikalleen että lopetin suosiosta tältä päivältä kun on vielä voitolla. Pakosarjat alkuputkeen kiinnittävät pultit halusi väkisin tunkea pakoputkeen sisälle ja samaan aikaan piti tapella vuotavaa moottorinosturia vastaan ja koittaa kohdistaa kytkinakselia. Kyllä tuli hiki.

    Rouvakin oli viinanhimoonsa hakenut valkkaripullon niin enköhän minäkin lysähdä sohvalle ja jatka sitten huomenna uudella virralla.
    Attached Files

    Comment


    • Noni. Kelpaa skoolata!

      Comment


        Jäin jumiin koneen takana olevien lämppärin kennolle menevien vesiletkujen liittämisen kanssa. Miten ihmeessä ne sokat kuuluu niihin liitoksiin laittaa? Letkujen päässä on sellaiset muoviset päät jotka tulevat kansien väliseen vesiputkeen kiinni ja lukitaan niillä metallisokilla.

        Comment


          Onko sulla syylärin pään letkuissa vielä ne sokat kiinni? Ne tulee samalla tapaa sinne taaksekin. Sokkien päissä on pienet mutkat, ne menee auki-asennossa siihen muovin päälle niihin koloihin mitkä siinä on. Sitten kun se on kiinni, sokan pitää upota sinne hahloihin. Eipä sitä sinne väärin oikein taida saada, ainakaan kun käytät vähän maalaisjärkeä ;)

          Comment


            No joo, menihän ne sinne kun aikansa nutasi ja pyöritteli. Meni monta tuntia hukkaan kun kaikesta huolimatta apukuskin puolella yksi pakosarjan ja väliputken välinen pultti oli sujahtanut alkuputken sisäpuolelle eikä missään ole niin paljon löysiä että saisi sen sieltä putken ulkopuolelle. Menee siis pakoputkiston irrottamiseksi kun moottorinosturin kävin äsken viemässä jo seuraavalle työmaalle.

            Edistyi se homma nyt kuitenkin aamulla klo 8-12 välisenä aikana ihan täydellä tohinalla mutta tuon pakosarjan liitoksen kanssa tapellessa meni niin kauan että hain isompaan vitutukseen askin karjalaa ja meen saunaan rauhoittumaan. Huomenna niputan loput etupäästä niin että saa auton alta tunkit ja pukit siirtää metrin taaksepäin ja pudottaa putken pois.

            Samalla taidan kokeilla tuota metsässä-Mikolta tullutta tüning putkea joka näytti olevan ihan ostohintansa arvoinen amistelussa :)

            Comment


              Tänään saanut paikoilleen imusarjan ja ilmastoinnin kompuran sekä startin, moottorintukien ja öljyanturien johdotukset eli kaikki alakautta tehtävä alkaa olemaan takanapäin. Yläpuolella pitää vielä kaikki johdot hakea paikoilleen sen verran että saa akun kaapelit laittaa kiinni. Mittasin piruuttani yleismittarilla tuon maaliskuusta asti irti olleen akun. 11.6 Volttia näytti vielä jänöä vaikka seissyt 4 kuukautta.

              Meinasin nyt ensin kaataa öljyt koneeseen ja sahata hetken startilla ilman suuttimien johtoja että saa öljyn nousemaan yläkertaan asti. Sitten suuttimine johdot kiinni ja tulille. Jätän apulaitehihnan vielä pois niin kuulee paremmin miten kone käy. Keulapalaa ja syyläriä ei tässä vaiheessa ole vielä paikallaan mutta kyllähän tuo 10 sekuntia kestää käyttää ilman vesiäkin.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                Mittasin piruuttani yleismittarilla tuon maaliskuusta asti irti olleen akun. 11.6 Volttia näytti vielä jänöä vaikka seissyt 4 kuukautta.
                Eli akkus on totaalisen tyhjä. Toivottavasti herää henkiin vielä lataamalla.
                Akkujen lepojännite antaa kuvan varaustilasta (Varauksen jälkeen akkujen pitää levätä
                vuorokausi, jotta jännite ehtii stabiloitua, ennen kuin lepojännite mitataan.)
                Täysin varautuneen akun lepojännite on noin 12.7 V
                Puoliksi varatun akun lepojännite on noin 12.2 V
                Purkautuneen akun lepojännite on noin 11.7 V

                Comment


                  Näinhän se oli. Startti pyöritti laiskasti kolmen puristustahdin yli. Olishan tuonkin voinut tietysti etukäteen ladata, ainoa oikea laturi oli 1A ylläpitolaturi jolla saa ladata tuota 105Ah akkua aika pitkään... Laitoin rinnalle vielä yhden ylimääräisen tietokoneen powerin joka näytti tuottavan 12.7V, kai sekin jotain auttaa. Ei mikään paras ratkaisu mutta eiköhän nuo yhden illan kestä kun vieressä oon vahtimassa kuitenkin jos alkaa jostain savu nousemaan.

                  Comment


                    Sitkeä ukko olet kyllä. Tsemppiä eka savuille ja toivotaan, että moottori rokkaa.

                    Comment


                      Meinasin sanoa, että kai nyt laitoit sen lataukseen, mutta oletin sen olevan itsestäänselvyys noin pitkän seisomisen jälkeen.

                      Jospa käyt hakemassa vähän tehokkaamman laturin nyt jostain. Eivät paljoa maksa, ellei halua "älykästä". Lainausmerkit siksi, että esimerkiksi Bentonin "älykäs" laturi ei suostu tyhjää akkua lataamaan, kun jännite on liian alhainen. Pitää ensiksi antaa apuvirtaa toisesta akusta, niin sitten suostuu lataamaan. Varmaan paperilla näyttänyt hyvältä tuokin ominaisuus...

                      Edit: Ei Biltema, vaan Benton.
                      Viimeksi muokannut pasi_; 18.7.2013, 20:39.

                      Comment


                        Eiköhän se viimeistään aamulla lähde jos ei tänään illalla jo. Ei ole ikunaan ollut kummemmalle akkulaturille tarvetta niin ei ole tullut hankittua vaikkei ne taida kuin parikymppiä maksaa. Ylläpitolaturin hommasin plussaan aikanaan kun pätkäajolla webaston kanssa tuli ongelmia mutta se on puolikiinteästi asennettu takapenkin alle.

                        Meinasin sanoa, että kai nyt laitoit sen lataukseen, mutta oletin sen olevan itsestäänselvyys noin pitkän seisomisen jälkeen.
                        Tämä osui kyllä ihan oikeaan. Menköön kokemattomuuden piikkiin, ei käynyt rehellisesti koko akku edes mielessä vaikka muutaman sekunnin pohdinnalla olis pitänyt olla täysin pässinlihaa.
                        Viimeksi muokannut hopsis; 18.7.2013, 21:59.

                        Comment


                          Lähtihän se kun oli yön yli akku latauksessa. Videon nimi valehtelee sen verran että ei ollut ensistartti vaan toinen. Ekalla kerralla ei lähtenyt, yski vaan muttei jäänyt käyntiin. Vikakoodeista löytyi maffin koodi, sehän oli se purkuässästä tullut maffi ja vaihdoin sitten omaan vanhaan jolla jäi käyntiin. Vähän köhien se tuota tyhjäkäyntiä kävi, todennäköisesti kasteli tulpat siinä ekalla maffilla testaillessa. Tai mistä sen tietää mutta nyt voi ainakin kasata keulan loppuun asti.

                          Pakoputki on yksin lattialla auton alla maaten oikeasti niin vaikea laittaa että lyön lossin sen verran nippuun että saa ajaa ulos ja etupään rampeille. Sitten kun vielä saa jonkun kaverin kaljapalkalla jelppaamaan niin eiköhän se siitä. Nyt oli aika harrikkamainen tunnelma tallissa kun on pakosarjan ja alkuputken välistä auki.

                          Kolme päivää ollaan omasta aikataulusta jäljessä mutta kylläpä tuntui hyvältä ottaa ekat savut pihalle.

                          [ame="http://www.youtube.com/watch?v=hp1u0WrgIwk&hd=1"]http://www.youtube.com/watch?v=hp1u0WrgIwk&hd=1[/ame]

                          Comment


                            Montahan pyttyä tuossa kävi? Yleensä kyllä moottorirempan jälkeen kyllä käynti on ollut hieman tasaisempaa ainakin omalla kohdalla. Varmista nyt, että kaikki on ok.

                            Ettei nyt vaan mennyt väärä moottori paikalleen:

                            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=P99tdlQOFEk[/ame]
                            Viimeksi muokannut pasi_; 19.7.2013, 11:08.

                            Comment


                              Jos nyt kuitenkin laitat sen käymään kunnolla, ennen kuin jatkat pidemmälle.

                              Comment


                                Kevyesti olisi ehkä voinut antaa kaasua, ja katsoa tasaantuuko. Ainakin kutoskone tahtoo toisinaan käydä vajailla, jos ensimmäinen startti epäonnistuu (syystä tai toisesta), tai jos kone on ollut käynnissä liian lyhyen ajan. Kylmällä koneella siis.

                                Comment


                                  Joo ei muuta kuin uutta starttia perään, ja annat vähän kaasua. Jos se ei ala käymään nätisti tyhjää, niin ei kannata koota enempää vaan etsiä vika. Aikamoinen harrikkahan se nyt on :)

                                  Comment


                                    Pakkohan se on toi putki laittaa ensin kiinni että kuulee mitään. Tyhjäkäynti oli kuitenkin ihan tasan 800 kierrosta eikä vikakoodeja tullut kuin irtiolleista lambdoista tuon startin jälkeen. Sain äsken keulapalan paikoilleen ja nesteet sisään. Nyt sen voisi käyttää vaikka lämpimäksi asti jos vaan kestää ton metelin.

                                    Comment


                                      Perheellisen velvollisuudet syö taas loppupäivän auton kanssa touhuamisesta. Kokeilin kahdella eri maffilla, molemmilla tulee koodit

                                      16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal Too High
                                      16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal Too Low

                                      Voihan ne olla molemmat rikki, varsinkin kun noita laatikoita on siirrelty ja kolisteltu eestaas moneen kertaan. Uusi Boschilainen maffi oli näköjään ~110€ rahteineen, laitoin tilaukseen. Olisiko kellään 40V V8 maffia lainata testiksi sitä odotellessa? Muita ehdotuksia kuin rikkinäinen maffi? Elsan ohjeiden mukaiset testit tein ja maffin liittimelle asti tulee virta ja maa ihan oikein.

                                      Comment


                                        Eikö tuo G42 oo ihan eri osa ku MAF? Pitäskö sitä kokeilla vanhasta moottorista?

                                        Comment


                                          Molemmat ovat samassa ilmamassamittarin rungossa, ei pysty vaihtamaan erikseen.

                                          Comment


                                            Mites jos lambdat ei oo toiminnas ku kerta pakoputki on irti? Vai onko ne pakosarjoissa kiinni? Tyhmänä kyselen :)

                                            Comment


                                              Lambdat on jo kiinni ja niistä jäis omat koodinsa.

                                              Comment


                                                Sitä vähä aattelinki mut piti kysyä silti.

                                                Comment


                                                  Mites maffin johto irti? Tuo nyt kuulostaa sille, että kaikki pytyt ei oo pelissä. Ei luulis maffin siihen vaikuttavan. Tai sitten mennään tooodella rikkaalla. Haiseeko bensa?

                                                  Comment


                                                    Tyhmä kysymys, mutta kai ne imuputket on oikein koottuna? Vikakoodien perusteella vaikuttaa siltä, ettei maffin läpi virtaa (tarpeeksi) ilmaa.

                                                    Comment


                                                      Maffin johto irti ei käy sen paremmin ja bensa haisee selvästi. Eikä noita imuputkia saa väärin kasattua.

                                                      Comment


                                                      • Katohhan ettei oo maffin johto poikki siitä kumitutin sisältä. Itse tein pasattiin turbo rempan ja siinä yhteydessä oli jossain vaiheessa katkennu johto sieltä sisältä, etin vikaa pikkkusen pitkään..

                                                        Comment


                                                          Mun ei Elsassa näy kytkentäkaaviot jostain syystä. Pystyykö joku tsekkaamaan? Saisin johdot helposti mitattua maffin ja ecun välistä kun olis sähkökuvat.

                                                          Comment


                                                            Mikä kieli valittuna elsassa. Jos Suomi, niin itsellä ainakaan ei näy sähkökaaviot. Englannilla näkyy.
                                                            Jos ei tuosta apua, niin mikä sun autos Sales mode ja Engine Type.

                                                            Comment


                                                              Lontoo minullakin on. Kaikki muut kuvat kyllä näky... Hämmentää.

                                                              Mietin että voisko ton maffin koodin ja huonon tyhjäkäynnin tehdä joku isohko imuvuoto? Joku alipaineletku jonka olen unohtanut laittaa toisesta päästään kiinni tai jotain muuta vastaavaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X