Tuota, nyt on pakko jo sanoa sananen. Miten voi olla huomaamatta että pultti ei lähde kierteelle kiristymään kunnolla? Miten tuo kannessa oleva pultinreikä on saatu turattua tuollaiseksi vaikkei tiiviste anna pultille mahdollisuutta mennä edes kierteeseen asti?
Ylipäätään silloin kuin itse aloitteli joskus autojen/mopojen/prätkien kanssa puljaamisen niin tuli kyllä katsottua ihan jo maalaisjärjen opastamana että sopivatko osat toisiinsa ennen kuin alkoi pultteja pystykierteellä kiristämään. Puhutaan moottorin, ei traktorin peräkärryn puisien sivulaitojen kasaamisesta. Näitä tuloksia kun katselee niin jotenkin ymmärtää sen että joku työkalu on hajonnut "ennen kuin edes 6nm tuli täyteen", 6nm on sekin sellainen momentti että sormin vääntää tiukemmalle, 1/4 räikästä puhumattakaan.
Kyllä, imuvuoto sotkee asioita mutta koneen pitäisi silti yrittää käydä kaikilla, tässä tapauksessa kuulostaa lähinnä siltä kuin vain toinen puoli edes yrittäisi polttaa. Edellisen kerran kun jako laitettiin "kohdalleen" oli tuloksena venttiililautanen syvällä männässä, muistaakseni tästä oli toinen ketju poikki tms. ennen kuin duunia edes aloiteltiin, joten kysytään vielä, onko se jako oikeasti kohdallaan?
Sen mitä on itse harrastusten ja ammatin puolesta tullut moottoreita räjäyteltyä ja koottua uudestaan, voin kyllä sanoa että tekemistä ei ole minkään astrofysiikan kanssa, amatööri osaa kyllä kun katsoo mitä tekee ja etenee vaihe vaiheelta ja kiristää pultin kerrallaan. Kasissakaan ei ole niin montaa liikkuvaa ja irroitettavaa osaa etteikö niitä ilman väkivaltaa paikoilleen saisi.
Seuraavaksi vauhti pois ja silmä käteen ja katsomaan sekä miettimään mitä muuta on tullut lekalla kiristettyä, voima ei korvaa taitoa. Huomiona vielä se että tämä ei ole vittuiluna kirjoitettu, just my two cents.
Ylipäätään silloin kuin itse aloitteli joskus autojen/mopojen/prätkien kanssa puljaamisen niin tuli kyllä katsottua ihan jo maalaisjärjen opastamana että sopivatko osat toisiinsa ennen kuin alkoi pultteja pystykierteellä kiristämään. Puhutaan moottorin, ei traktorin peräkärryn puisien sivulaitojen kasaamisesta. Näitä tuloksia kun katselee niin jotenkin ymmärtää sen että joku työkalu on hajonnut "ennen kuin edes 6nm tuli täyteen", 6nm on sekin sellainen momentti että sormin vääntää tiukemmalle, 1/4 räikästä puhumattakaan.
Kyllä, imuvuoto sotkee asioita mutta koneen pitäisi silti yrittää käydä kaikilla, tässä tapauksessa kuulostaa lähinnä siltä kuin vain toinen puoli edes yrittäisi polttaa. Edellisen kerran kun jako laitettiin "kohdalleen" oli tuloksena venttiililautanen syvällä männässä, muistaakseni tästä oli toinen ketju poikki tms. ennen kuin duunia edes aloiteltiin, joten kysytään vielä, onko se jako oikeasti kohdallaan?
Sen mitä on itse harrastusten ja ammatin puolesta tullut moottoreita räjäyteltyä ja koottua uudestaan, voin kyllä sanoa että tekemistä ei ole minkään astrofysiikan kanssa, amatööri osaa kyllä kun katsoo mitä tekee ja etenee vaihe vaiheelta ja kiristää pultin kerrallaan. Kasissakaan ei ole niin montaa liikkuvaa ja irroitettavaa osaa etteikö niitä ilman väkivaltaa paikoilleen saisi.
Seuraavaksi vauhti pois ja silmä käteen ja katsomaan sekä miettimään mitä muuta on tullut lekalla kiristettyä, voima ei korvaa taitoa. Huomiona vielä se että tämä ei ole vittuiluna kirjoitettu, just my two cents.
Comment