Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Juu alla ne on jo. Taitaa olla ne säädettävät ylävarret madallettujen camberin korjaamiseen . Tarkoitus oli, että olis pari astetta saanut lisää kenolleen ;) Mutta jos niitä vähän modais, jotta sais nivelet millin pari enemmän sisäänpäin ruuvattua. Sen tarkemmin en kulmista tiedä kun ei ole vielä mitattu/säädetty.
Etupäähän RS4 B7:an jarruihin vaihtelin jarrupalat Ferodon Ds2500 malliin.
Tuli herkisteltyä palojen liike samalla. Aika jumissa oli nuo muutaman vuoden ajetut yellow stuff palat. Pintaahan niissä kuitenkin oli puolet vielä jäljellä.
Jännästi kertyy "kakkaa" palojen alapäähän siihen tappiin. Jumittaa palojen liikkeen. Herkisteltynä alkoi löytymään jarrut taas ihan pienellä polkaisulla.
Ajelin hiukan aikaa sekapaloilla kun toiselle puolelle ei paketissa paloja tullut. Pyrki heti vetämään tuonne Ferodon puolelle ojaan :)
Aikamoinen puhdistelu oli minullakin kun uusin Red Stuffit kesällä. Jouduin vielä leikkaamaan siitä kitinänpoisto pellistä toisen reunan pois että mahtui paikalleen ja paremmin liikkumaan, vaikka oli putsattu hyvin niin ei vaan mennyt paikoilleen ilman tuota leikkausta. Jouduitko sinä muokkailemaan noita Yellow Stuffeja?
Ei kait niitä tarvi lisää teettää, kun palikat on jo kotona :) Ehtis vaan viimeistelemään. Mihin sullakin on talvella niin kiire että tarvii jäykistää osia ;)
Illan ratoksi tuusastelin nuo Neuspeedin tekemät vahvikkeet takapään kallistuksen vakaajille.
Nehän meni paikoilleen kuin isä äitiin.. Testiajollakin toimivat vielä. Ei ollut omassani takapää vielä murentunut ja noiden ansioista ei pitäs murentuakkaan.
Tietty harvoinhan ne tallissa seisoessaan rasittuvat :D
Pitkään mennyt ettei mitään oo tullut tehtyykkään. Näköjään sitä jotain pientä aina saa aikaiseksi.
Ennen Kemoraa sain vaihdettua nuo alumiiniset peilitkin paikoilleen.
Samoin pientä soitin päivitystäkin tuli tehtyä. Alkoi bosetkin laulamaan selvemmin. Metralta tuli kaulus ja Connect2:lta bosen sovitejohdot.
Näyttääpä kovin samalta soittimelta ku omassa kabiinissa.
Kyllä se vaan on ainakin mun mielestä niin että pioneeri kuulostaa huomattavasti paremmalta ku alkuperäinen vai?
Pumpussa on kiinni takaiskuventtiili jota ei ainakaan RS4:ssa tarvitse. Tai se oikeastaan pitää ottaa pois jotta pumppu mahtuu olemaan järkevästi tankissa. Tilalle pitää hommata 8mm letkukara 12*1,5mm kierteellä.
Käsitänkö tämän nyt oikein, laitoitko tuon kuvassa olevan banjon, vai sitten tuon letkukaran joka käsittääkseni tulee suoraan pumpun kierteisiin kiinni pystyyn?
Suoran letkukaran laitoin vain pumppuun kiinni. Eli otin pois sen takaiskun mistä lähtee banjoliitin.
Sen olisi saanut siihen banjoonkin kiinni jos olisi letkua pujottanut sopivasti kaartelemaan tankissa.
S4:ssa pitää taas laittaa siihen banjoon kiinni kun siinä ei ole muistaakseni takaiskua bensalinjassa. Tai näin ainakin itse yhteen S4:een tein. Sama tankkihan noissa molemmissa on kyllä.
Tarkennetaas vielä. Eli tuo kuva valehtelee? :) Otitko siis tuon sivulle sojottavan banjoliittimen pois, ja laitoit sen tilalle pystyyn toisenlaisen osan? S4 hommelit on hanskassa, RS4 systeemiä pohdin.
Minä laitoin RiSaan noin kuten kahdessa ekassa kuvassa on. Joutui muutaman kerran kääntelemään pumppua / letkuja oikeaan asentoon että mittari alkoi näyttämään oikein eikä jäänyt letkuihin kiinni.
Niin ja kerran jäi matka kesken kun en ollut napsauttanut (ahtaassa paikassa tankissa) kunnolla paineletkun pikaliitintä kunnolla pohjaan... Kyllä hitotti tien päällä lähes täydessä tankissa laittaa liitintä kiinni.
Niin omasta mielestäni olen jo tuolla sanonut että en tehnyt sen mukaan mitä siinä kuvassa oli :D
Laitoin kuten se on alkuperäisestikkin siinä.
Tuo kuvan mukainen systeemi menee oikeastaan S4:een hyvin. RS4:een on helpompi laittaa se orkkis letku pumpun suoraan karaan kiinni joka sinne kannattaa laittaa.
Mukavasti kaikki istui paikoilleen. Adapterijohtojen sovittelussa piti hiuka miettiä mutta saihan ne sinne jotenkin.
Tulppina ainakin alussa kätän noita F5DP0R versioita joissa on 0,6mm kärkiväli.
Kehoitivat isontamaan kärkivälin 1,0-,1,1 mm jopa. Pitää joskus kokeilla mitä sanovat.
Kaikkihan onnistui kun auto lähti käyntiin ja toimi yhtähuonosti kuin ennenkin :D
Ei nuo orkkispuolat niin huonossa maineessa ole (paitsi vaynella menny riittävästi?) että olisi must juttu päivittää? Jos vaihtoehtona on uusia kaikki puolat ja ehkä sytkävahvarit niin sitten tämä voisi olla varteenotettava vaihtoehto mutta siinäkin tapauksessa tuo 034 hinta hipoo ahneuden huippua ainakin taviskuluttajalle.
Janihan voisi jumpata 1mm käkrivälitulpat ihan testimielessä, että muuttuuko käynti/kulku suuntaan tai toiseen.
Tyhmänä kyselen että kuinka tulppien kärkiväli vaikuttaa kulkuun? Tulppien kestoon vaikuttanee kuitenkin? Pitää koputtaa puuta kun oon yli 120000 omalla ajanut eikä oo mennyt yhtään tulppaa tai puolaa... Tietysti nyt huomenna menee heti.
Eikös se pidempi kärkiväli anna vahvemman kipinän ja sitäkautta misfiren mahdollisuus pienempi sekä syttyminen/palaminen on tehokkaampaa? Siis teoriassa..:)
Comment