Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B5 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikä multa nyt menee ohi? Dynokäppyrässähän on 744hv ja 998Nm.

    Comment


    • Oishan se leuhkempaa 700hv/1000nm kuin 1000hv/700nm.

      Comment


      • mee tuplaa kohden ;)

        Comment


        • Pöydän täytettä. Jos näistä sais jottain aikaseksi.
          Viimeksi muokannut jsahlman; 17.11.2014, 21:20.

          Comment


          • Erkiltäkö hommasit? :)

            Comment


            • Vaiko kuningaskunnasta? Otappas tönärillä mittoja imukanavien koosta.

              Comment


              • Imu oli 54x25mm
                Pako 35,5mm

                Jos nuo ees siistittäs ja pestäs ensin ja laitetaan muuta sisään. Joskus siis.

                Comment


                • Eli taas yksi legenda kompuroi mittatikun tarkastuksessa :) katos piruuttas onko kaikki kanavat samankokoiset. Jotkut väittävät, että ovat isoimmat kanavat vaparikansista mutta mulla 2.4 kansissa isoin oli 56,5mm ja pienin 54,5mm, korkeus 25,9mm. Tosin helposti tulee pieniä mittavirheitä noin pienissä mitoissa.

                  Comment


                  • Ei ne olleet samankokoisia mutta jospa niistä tulis samankokoisia :)

                    Mitat oli noin mittoja sillä en jaksa pilkkuu pienempii kattoo :D

                    Nuo on 2.8 N/A kannet.

                    Comment


                    • Juu niin siitä myynti-ilmoossa luki, että ovat 2.8 :) Laita ne Loballe jyrsittäväksi niin säästät postikuluissa kun tilaat ahtimet ja muut hilut!

                      Comment


                      • Siellähän niistä tulee samankokoiset ja saan valmiiksi kasattuna takaisinkin :D
                        Eikun nostaa päälle vain :D

                        Comment


                        • On kyllä väärä paikka mutta menköön, kuinka pitkälle pitäisi 2.8 kansissa virtaus riittää?

                          Comment


                          • Rautapuolelle kannattaa vaihtaa kaikki muut osat ennen kuin alkaa huolestua 2.4/2.8 kansien riittävyydestä. Loban tekemistä CNC koneistuksista tuskin koskaan saadaan faktaa miten paljon lisätehoja tuovat enkä lähtisi koneistamaan jos ei tehotavoitteet ole lähempänä 800hp.

                            Comment


                            • Tuo kysymys tuli nimenomaan mieleen siitä kun ymmärtääkseni alkuperäistenkin kansien virtaukset riittävät jo aika pitkälle. Mutta kysymys olikin kuinka suuri hyöty saavutetaan kansien vaihdolla suuremmilla tehoilla.

                              Comment


                              • Nyt kun noita kansia alkaa olemaan vähän joka tallissa viritettävänä, niin pitäisiköhän alkaa kisaamaan virtaustuloksilla :) Nimim. aihiot odottaa kutituksia

                                Comment


                                  Eikös kuitenkin virtauksien parantaminen paranna kaikkiaan koko koneen toimintaa oikein tehtynä. Kun nyt muutekin ollaan jo lähellä sitä viimeistä huippua,niin eikö samaan hätään hoida kannetkin kuntoon, aivan varmasti löytyy parannettavaa kun vie oikealle miehelle laitettavaksi.

                                  Comment


                                  • Ei muuta kuin oikeita nimiä pöytään kelle noita viittii laittaa kairattavaksi. Ihan perus peräkylän peltisepälle en veisi vaikka jonkun toisen auton kansia olisi jyrsinyt.

                                    Comment


                                    • Jokaisen nelitahtisen polttomoottorin toimintaperiaate on kuitenkin sama. Ne jotka kansia tekee niin tietää varmasti minkä muotoiset kanavat pitää olla ja muutenkin mikä vaikuttaa mihinkin ja miten on paras.
                                      Ei ne Bitin kannetkaan nyt niin erikoiset ole. :)

                                      Comment


                                      • Eri kansia vaan on niin monenlaisilla erimallisilla kanavilla. Kaikista ei voi tehdä samanlaisia.

                                        Comment


                                        • Ei samanlaisia mutta kyllä tekijä näkee mikä toimii missäkin kannessa. Tottakai kanavaprofiileita on erilaisia. Ja varmaan se joka tekee niin haluaa kuulla mihin käyttöön auto tulee ja saa esittää toiveita jos on jotain mielessä.

                                          Comment


                                          • Tuo Mikan mainitsema "mihin käyttöön auto tulee" on ehkä se paras atribuutti kansivelhoa etsiessä... jos ei tuota tekijä kysy, niin eikun seuraavaa etsimään ;)

                                            Onhan noita "kansijumalia" olemassa, jotka vain jyrsivät just niin paljon ku uskaltavat, vaan ei mitään käsitystä kanavan muodon tarpeesta jne.

                                            Comment


                                            • Loba taisi pilkkoa 6 vai 7 rs4 kantta tutkiessaan minkä muotoiset/kokoiset kanavat antavat parhaan lopputuloksen. Jokainen osaa ottaa dremelin käteen ja alkaa vinguttamaan mutta eipä ole tietoa tai kokemusta tämän maan kansivelhoista kuka tietää etukäteen lopputuloksen eikä siten, että ...joo tälläne tästä nyt tuli tällä kertaa...
                                              Mutta edelleen saa niitä nimiä laittaa kansivelhoista.

                                              Comment


                                              • Niin ja kun ei se pelkkä kannen kairaus, vaan myös tosiaan vesitilojen tunteminen, ja sitten vielä aerodynaaminen ymmärrys, että suurin mahdollinen kanava ei sittenkään ole se paras jos ilmavirta joutuukin kääntyilemään turhan rajusti.

                                                Comment


                                                • Minä suositan jatkamaan etsintää vielä "mihin käyttöön auto tulee" -kysyjienkin kohdalla ellei ole kyse koko paketin (kansi, nokat, sarjat) teettämisestä. Sitten kun tekijä aloittaa kyselyn sylinteritilavuudesta, maks. tehon kierrosluvusta ja nokkien asteista, niin aletaan olemaan asian ytimessä. Ja jos kutosen kannet on imukanaviensa puolesta samaa luokkaa neloskoneiden kansien kanssa, niin tekijän pitäisi melkein alkaa puhumaan imukanavien täyttämisestä ellei konetta ole tarkoitus kierrättää miljoonaa.

                                                  Nordic Porting Servicen Pirkonen voisi olla hyvä tekijä, en tiedä onko tehnyt juuri näitä kansia. Anorrback.fi on toinen mistä kannattaisi kysellä.
                                                  Viimeksi muokannut jipitkan; 12.12.2013, 19:48.

                                                  Comment


                                                  • Minä kannatan, että laitat ne kannet siltään, ilman imukanavien muokkausta.

                                                    Comment


                                                    • No eiköhän ne kannet nyt kuitenkin muokata ennen laittoa. Se että mitä se muokkaus sisältää niin tulee rajoittumaan aika paljon vain siistimiseen. Ei noita tarttee kummemmin kairata ainakaan.

                                                      Uudet ohjurit ja venat yms koneistukset sekä nokat ja ei muutakuin odottamaan alakertaa.

                                                      Comment


                                                      • Tuuhan käymään raahessa niin paikallinen kansivelho näkee suoraan mitä niille voisi tehdä.
                                                        Mulle se teki aeb:n kannen ja melko paljon sai irti vakioon nähden.

                                                        Comment


                                                        • Tarkoitin juuri pelkkää siistimistä. Kansien perushuoltoa en maininnut, kun senhän sinä teet tietysti niille. En ole itse ihan vakuuttunut siitä, että saako esim loban kansi kairauksilla rs6 pohjaisilla ahtimilla mitään merkittävää hyötyä. Varsinkaan hyöty vs. raha mielessä.

                                                          Ajatus lähtee siitä, että tietysti se virtaa enemmän, mutta auttaako se mitään. Esimerkkinä pakoputki. 3.5" riittää meille, mut jos laitan 4,5" ni tuleeko tehoja lisää.

                                                          Comment


                                                          • Jos kanavia aletaan muokkaamaan oikein isolla kädellä, niin eikö silloin pidä olla myös pako/imusarjakkin parina, että tulee sopivat mutkat/asteet kanaviin, ja kaasut virtais jouhevasti ilman pyörteilyjä?

                                                            Comment


                                                            • Tosiaan tässä lueskilin itskkin tän topicin niin enhän mie ole edes FATS aikoja ottanut tuolla E85:lla. Unohtunut ihan kokonaan tuo.
                                                              No pitää ottaa joskus :)

                                                              Itse vien ainakin pakosarjat kansien mukana niin saa kairaita pykälät pois.

                                                              Aikaisemmin ainakin ollaan kairattu ihan tiivisteen mukaan molemmet eli kannet ja niihin liittyvät romut. Näin ei pykäliä pitäisi jäädä vaan virtaus olisi jouhevaa.
                                                              Viimeksi muokannut jsahlman; 17.4.2014, 12:48.

                                                              Comment

                                                              Working...