Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kellään ylimääräisenä Fidanzan vauhtipyörän kitkapintaa?
    Mulla on.

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti
      Laatikkoon oli tarkoitus laittaa uudet synkrot ja siirtopakat (ainakin 1-2). Mistäs ne?
      Laita tämä setti.

      Comment


      • Männät

        Kanget

        Tai sitten isommin

        Ahtimien kunnostuksen sanoitkin. Kaikki tiivisteet samalla. Ja jos ei alkuperäisten laakereiden hintoja huvita maksaa niin 034 ja IE antaa järkevämpiä vaihtoehtoja, sieltä löytyy myös veivien lakrut. Muistaakseni Jari mainitsi omassa topicissaan noitten risan vakio osie hulluja hinta eroja.

        Kankiahan saa myös halvempia, joihin itse päädyin hinnan vuoksi. Mutta noita IE veivejä ovat ainakin Jenkit kehuneet mittatarkoiksi ja kestäviksi +800whp sinkkuturboilla. Mutta ite en oo kokkeillu, en sano varmaks.

        Comment


        • Mielenkiintoista luettavaa JE vs Mahle. Jape voisi kysyä tuota JNL:ltä kanki/mäntäsettiä, taitaa tietää mistä puhuu ja saanee oikeanlaista settiä kohtuu hintaan.

          Comment


          • Noniin, hupsista s*tana. Onhan tuo aika valmiin näköinen. (näin näyteikkunaan) Lievää projektin tynkää havaittavissa. =D

            Comment


            • Päätit ajaa karstat kerralla pois yhestä sylinteristä.

              Comment


              • Meneekö lohko poraamalla? Kansiahan löytyy aihioiksi.

                Comment


                • Mitenköhän kampura ottanu itteensä... Aika valmista näyttää olevan.

                  Comment


                  • Oliko kaikki muut sylinterit ehjiä?

                    Comment


                    • Ei hyvältä näytä. Voi hitsi harmi jos kampura menny. Joudut varmaan 3.0 stroukin tekee. ;)
                      Viimeksi muokannut ittnah; 16.10.2013, 15:23. Perustelu: lisäys

                      Comment


                      • Onko pudonneen venttiilin painin ehjä? Vai miksi vena on pudonnut?

                        Tuskinpa kampura on hajonnut.

                        Comment


                        • Onko mäntä vai venttiili pettänyt ensin? On se ilkeen näköistä tuhoa.

                          Comment


                          • Melkein satavarmasti venttiili ensin.

                            Comment


                            • Lienee saanut ylikuumaa ventiili jossain vaiheessa.

                              Comment


                              • Hyvä olisi saada selville se juurisyy milä on ollut kaiken pahan alku jos kaikki muut pytyt OK eikä ole merkkejä kuumana käymisestä. Loppuiko ruutasta metku, viallinen suutin... Tuskin vena ihan heikkouttaan hajonnut tai softan takia laihalla käynyt. Vai oliko tämä säädetty ihan vesiruutan kanssa?

                                Comment


                                • Miten väljät on pakoventtiilien ohjurit?

                                  Comment


                                  • Ilman metskua on säädetty. Käytän sitä puhtaasti ekstrana. Koko mosaa ei ole purettu vielä, vasta kuskin puolen kansi. Oletuksena kuitenkin, että muut pytyt on aivan ok.

                                    Pakovena on mennyt poikki, mutta miksi sitä ei vielä tiedetä. Auto on ajettu 178tkm ja ollut melko topakassa käytössä aina. Rich veikkaili että vena on voinut vaan väsyä tässä rääkissä ja antaa periksi. Vaihtoehtoja on toki muitakin. Suuttimet täytyy mitata. Mistäs tietää onko EGT kyykännyt, vikakoodeja ei ollut mistään kun lukasin ajon päätyttyä.

                                    Tuli melko varoittamatta tämä failure. Soppa ja pakolämmöt oli koko ajan ihan jees, mut sitten petti kerrasta. Suraus ja tupsaus, game over.

                                    Menen hakemaan uuden pohjakattilan ensi viikolla eräältä vielä himppasen tarkemmalla pidolla autojaan pitävältä harrastajalta.

                                    Comment


                                    • Männän kunnosta voisi päätellä, että bileet olleet käynnissä jonkin aikaa ennen kuin on lopullisesti antautunut.?

                                      Comment


                                      • Ilman sylinterikohtaista mittausta seokset ja pakolämmöt näyttää vain keskiarvoja, yksittäinen sylinteri voi olla pahastikin pielessä ja silti lukemat näyttää ok. Useimmiten pakoventtiilin rikkoo ylikuumeneminen. Kuluneet venttiiliohjurit ei varsinaisesti auta asiaa, jos säädöissä vielä mennään rajoilla. Mitkä sylinterit mahtaa kutosessa käydä kuuminpana? Onko näissä vehkeissä vielä natriumtäytteiset pakoventtiilit?

                                        Comment


                                        • Takimmaiset pytyt eli 3 ja 6 taitaa olla ne herkimmät. Venat on Natriumtäytteiset. Ei kyllä tule mieleen tapauksia, että olisi venttiili hajonnut itsestään mutta kaikkihan on mahdollista. On noita ihmeellisempiäkin hajoamisia koettu.

                                          Comment


                                          • Kanki on myös muuttanut tilanteessa muotoaan, hiukan on kummallisessa asennossa. Miksen kanssa samaa mieltä, ei se ihan sekunnissa mäntä mene tuohon kuntoon? Jape painoi tietysti vaan kaasua...ohi on päästävä. No vitsi vitsi

                                            Männän reunat olis kyllä enemmän sulat, jos olis ollut oikein rankat pakolämmöt?
                                            Viimeksi muokannut Marko77; 17.10.2013, 08:04.

                                            Comment


                                            • Kannattaa muistaa kuinka monta kertaa kone ehtii pyöriä, vaikka heti nostaa kaasun ;)

                                              Comment


                                              • Juu ehtii monen monta kierrosta:) nähtävästi aikamonta on ehtinyt. Peilasin vain tätä muihin samanlaisiin rikkoihin mitä löysin netistä ja tämä on "pahimman" näköinen.

                                                Comment


                                                • Sehän menee vähän niin päin, että jos pakolämmöt on kovat, niin moottorin sisäosia sulattavan lämpöenergian määrä on pienempi kuin mitä se olisi pienillä pakolämmöillä. Eli lämpöenergian määrä on vakio, se käytetään joko eteenpäin vievään liikkeeseen ja/tai männän, sylinterien ja palotilan lämmitykseen tai sitten päästetään harakoille. Pakoventtiilit on todennäköisesti kovimmilla silloin kun lämpö menee harakoille. Ja samassa tilanteessa männät pääsee helpommalla lämpökuorman suhteen. Noin niinkuin yksinkertaistettuna, on siinä vielä monta muutakin vaikuttajaa määräämässä mihin ne lämmöt päätyy.

                                                  Natriumiventtiilit kärsii erityisesti kuluneista ohjureista. Niissä venttiilin jäähdytys tapahtuu suurinpiirtein 60% seetin kautta ja 40% ohjurin kautta. "Normaali" venttiili jäähtyy 80% seetin kautta ja 20% ohjurin kautta. Tai siis näin luki jossain moottorinsuunnitteluopuksessa.

                                                  Comment


                                                  • Mitäs kaikkea Jape on jo hommaillut koneeseen? FB päivitys kuullosti siltä että jotain kivaa on tulossa :)

                                                    Comment


                                                    • Jos jotain pientä ees niin saa moottorin kasaan ;)

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja juutasqsa Näytä viesti
                                                        Mitäs kaikkea Jape on jo hommaillut koneeseen? FB päivitys kuullosti siltä että jotain kivaa on tulossa :)
                                                        Heh, joo =D

                                                        - AZR moottori
                                                        - jakopään osat
                                                        - SRE levy ja laakerit
                                                        - männän renkaat (OEM)
                                                        - kiertokanget ja S4 laakerit
                                                        - kampiakselin laakerit
                                                        - vaihdelaatikon synkat
                                                        - RS2 tulpat
                                                        - kannentiivisteet
                                                        + hirveesti kaikkee muuta ja vielä pitäis tilata vaikka sun mitä, mm. pakovenat.

                                                        Comment


                                                        • Hämmentävää, oisin voinu vannoo aiemmin, et tästä tulee 3.0 :D

                                                          Comment


                                                          • Höh, tästähän tulee vakio :)

                                                            Comment


                                                            • Mutta tulihan ahtimiin billet siipeä! ;) joko on japella siipi koot tiedossa sitten? 2280 kenties?

                                                              Comment

                                                              Working...