Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuluvan syksyn aikana tämäkin laite on alkanut lopulta toimimaan. Suuri kiitos tästä Erikoismoottorin Porkkikselle ja Romppasamille. Tänään käytiin AMW:llä penkissä ja 630/775 jäi lappuun. Auto tuntuisi kuitenkin kulkevan raikkaammin kuin mitä numerot kertovat. Pääasia että kaikista pätkimisistä ja käyntihäiriöistä on päästy eroon.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=K59NXEKnD-Q[/ame]



    Kylkeen vielä pari kuvaa kulunelta kesältä.



    Viimeksi muokannut JAP3; 14.4.2016, 21:12.

    Comment


    • Tosiaan tuossa elo/syyskuun taitteessa aloiteltiin tämän kanssa, joten tyypilliseen viritettyyn biturboon verraten homma oli maalissa aika nopeasti :)

      Noita paria kuoppaa en siitä ikävä kyllä pois saanut vaikka päällään olisi seissyt :(
      Eivät selity ahdolla, ruokinnalla, sytkäennakolla eikä edes ilmamassalla. Tai no viimeisimmän kasvu stoppaa, mutta ei dyykkaa. Lienee kyse jostain imusarjan/kanavan resonanssista, joka on luontainen tälle kokoonpanolle.

      N75 ei käy alle 92% 4000 jälkeen, joten ahtimista on melkolailla kaikki ulkona.

      Vannesetuppi on mun mielestä nyt sellainen, jossa kannattaa pysyä :)

      Comment


      • Just meinasinki tos postailla et mistähä moiset kuopat tuolla yläpäässä oikein johtuu. Sen verran pieniä ehkä, ettei vedossa tunnu ?

        Comment


        • Joo ei noista kannata murehtia, yhdessäkään dynossa ei oma ässä ole toiminut kunnolla ja tullut ties mitä kuoppia lappuihin.

          Toki jos kadulla logeissa on isojakin kuoppia, niin sitten voisi miettiä.

          Comment


          • Unohtui laittaa pari pikkujuttua edelliseen postaukseen.

            Nykyinen kokoonpano:

            - RS6 ahtimet Fin-Turbon billet siivillä
            - 875cc suuttimet (Finjector)
            - 2 x 044 bensapumppuja (toinen tankissa toinen (toistaiseksi) konehuoneessa)
            - Autospeed pakosarjat
            - Vapaasti hengittävä pakoputkisto
            - Suurin nuorisosuodatin mitä löytyy
            - E85 polttoaine
            - Ahtopainetta 1.85 bar

            Vayne, olen huomannut samaa. Harvoin nämä rokkaa 100% oikein penkissä, aina jää puuttumaan jotain. Tiellä toimii kuin ajatus, niinkuin tämäkin.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja JAP3 Näytä viesti
              - 2 x 044 bensapumppuja (toinen tankissa toinen (toistaiseksi) konehuoneessa)
              Oliko sinulla kuvaa, kuinka sijoitettu/asennettu konehuoneeseen?

              Comment


              • Ei ole kuvaa, mutta tossa se on tuon nuorisosuodattimen takana ihan umpion perässä.

                Comment


                • Kyllähän se herra P osaa säätöhommat. Tämä tuli sit kuitenkin E85:lle. Mites suuttimien %:tit?

                  Comment


                  • Vajaa 85%

                    Comment


                    • Hienoa Jape, että oot saanut pelit rokkaamaan!! :) Itellä ei penkki antanut ihan toivottuja lukemia.. :(

                      Comment


                      • Tuudittaudutaan olotilaan, että bitukat menee maantiellä sitten paremmin mitä penkkitehot antaa olettaa.
                        Olen testannut asian tehokkaampia vastaan ja kummasti vaan pärjää.

                        Comment


                        • Eihän tuo mikään yllätys ole, että eri penkit antaa eri tuloksia. Mailihan on esim. kuitenkin hyvä mittari siitä miten se auto kulkee. Ehkäpä sitä pääsee itsekin ensi vuonna kokeilemaan =)

                          Comment


                          • Joo helpoin tapahan onki verrata vaikka vanha kunnon vartti. Tai sit maili, itse kun enkehtaa repäisylähtöjä ottaa kauppakassilla.

                            Ei ole tullut omaakaan vehjettä vielä penkkiin vietyä mutta kaverin 500+hv ariston kanssa kun meni rinnatusten/perätysten niin kyllä markon puheissakin perää on.

                            Comment


                            • "Vähän" otsikon ohi, kuten minulle tavallista, joten millainen ero on kulkupuolella RS4 modatuilla- tai RS6 turboilla?

                              Comment


                              • Sanoisin että iso. Melkein kuin yöllä ja päivällä, mutta ei ihan. Riittääkö? :)

                                Comment


                                • En oo RS6 turboilla ajanut autoa mutta RS4 ja RS4/6 olen ja siinäkin ero on lähes kuin yöllä ja päivällä :)

                                  Comment


                                  • Hyvä että auto toimii. Yksi harmi vähemmän. Mistä johtui pätkimiset?

                                    Comment


                                    • Softasta.

                                      Comment


                                      • Nyt on bensasofta taas sisällä talveksi. Kivasti jaksaa mennä bensallakin. On se velho säätämään tuo Petri.

                                        Etujarrulevyt on loppumaan päin ja pitäisi etsiä uudet laikat. Onko antaa suosituksia?

                                        B7 RS4 etujarruihin voi ostaa pelkät kitkapinnat ja käyttää alkuperäistä keskiosaa. JHM myy 365mm ja 380mm sarjoja suht ok hintaan. Onko kukaan laittanut noita isompia 380mm levyjä vakioihin B7 etusatuloihin? Pitäisi mennä kuulemma paikalleen bolt on, mutta osaan olla vähän skeptinen koska myyjänä ameriikkalainen yritys.

                                        Phaetonin levyt on kanssa samalla reikäjaolla ja paljon edullisempia, mutta eivät ole uritettu tai reijitetty.

                                        Phaetonin 365mm levy 3D0 615 301 N 342€/kpl
                                        B7 RS4 365mm levy 8E0 615 301 AB 890€/kpl

                                        JHM 380mm setti.

                                        JHM 365mm setti.



                                        Ohessa vielä kuva talvisen näköisestä talvilookista.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut JAP3; 13.11.2015, 12:21.

                                        Comment


                                        • Katsoin että levys oli halki mutta olikin vain palan kuvat :)

                                          Itselläni JHM:n 365mm levyt vanhoissa keskiöissä. Hyvin on toimineet.

                                          Ferodon DS2500 vaan syö levyä niin kulunuhan nuokin on jo vaikkei paljoa ole ajettu. Tietty hyvin pysähtyykin noilla paloilla.

                                          380mm levyyn tulee mukana se adapteri jolla satulaa siirretään ulommas. Tietty 18" vanne ei sen jälkeen mahdu.

                                          Comment


                                          • Oli ameriikan serkulla sen verran tyyriit toimituskulut (300usd), että jätin tilaamatta. Tuohon ois tullut vielä alvit ja tullit päälle.
                                            Sen sijaan tilasin Taroxilta levyt alkuperäisiin keskiöihin.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • No eihän nuo Taroxit sen halvemmat oikeastaan ole.
                                              Yhdet Taroxit joutunut palauttaa sorvaukseen takaisin. Mutta tais olla vain maanantaipäivän kappale.

                                              Comment


                                              • Toimituskulut ja ALV vähennyksen mahdollisuus tekee näistä edullisemmat.

                                                Comment


                                                • Duunasin joutessani koosteen kuluvan kauden vaiheista.

                                                  [ame]http://vimeo.com/146639455[/ame]

                                                  Comment


                                                  • Kyllä se vaan on huikeen siisti. Näinkin räsän tässä Niiralan huudeilla parkissa viikko-pari sitten, Rotorit toimii oikein mainiosti!

                                                    Comment


                                                    • Topi, oli Jaarlin kanssa vetämässä kebangia kituseen Duranssissa kun auto oli siinä huudeilla parkissa.
                                                      Piti muuten lisätä, että suuri osa tuon videon matskuista on kuvattu iPhonella. Sopivassa valossa silläkin saa ihan jees jälkeä.

                                                      Comment


                                                      • Mitäs tänne kuuluu?

                                                        Comment


                                                        • Vetelee sikeitä toukokuun puoleen väliin saakka. Sit taas viinat tankkiin ja toivon mukaan VAIN ajua.

                                                          Comment


                                                          • Toukokuun puolella alettiin jälleen ajella, vaikka onhan tuossa taas reilu vuosi kulunut edellisestä postauksesta. Edelleen mennään ihan bensalla. Rotorit on kasvanut tuumalla vuodessa RS5 9x20" ET26. Lemmarit pitää sapattivapaata.

                                                            Viime syksynä turvavyöt vaihtui punaisiin ja tänä keväänä jarrut maalattiin punaiseksi. Rotorit oli ostaessa aika karussa kunnossa, mutta ostin kun sain halvalla. Pari päivää meni fiksatessa kanttarijäljet kuntoon.




                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • On se vaan hiano.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X