Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarski, saatoit nähdä aivan oikein ;)

    Ehkä vähän turha nosto, mutta mielestäni tässä bensiskuvassa tulee aika makeesti kaarien pulleus esille.
    Julkaisin tämän kuvan jo aiemmin Facebookissa. Kaikki ei kuitenkaan seuraa JTmediaa facessa, joten tässä tämä heille.

    Comment


    • aivan sairaan siisti! 100++ :)

      Comment


      • Käytinpä tätä viime perjantaina Motestilla penkissä rikkinäisellä MAFilla. (huomattiin tuo varsinaisesti vasta penkityksen jälkeen, mutta Mika sanoi jo penkissä, että pyörii aika paksulla)
        Viime reissun jälkeen on vaihdettu Wagnerin kuulerit, ITGn ilmansuodatin 034 Motorsportin hiilikuituisessa kotelossa, sekä korvailtu katteja.
        592hv/802nm sinne piirtyi tällä kertaa. Tänään sunnuntaina Okkimin taikatallilta löytyi uusi pränikkä MAF ja taas kiskoo ihan eri tavalla. Vähän jäi harmittamaan tuo penkissä käynti viallisella anturilla. No, elämä on.

        Viikonloppuna oli myös NPS Big Meet Yyterissä. Sieltä myönsivät tollaisen todella hienon custom made palkinnon kotiinviemisiksi.



        [ame]http://www.youtube.com/watch?v=mOXGgHI937I[/ame]

        Comment


        • No niin, eiköhän tuonnekin löytyneet nyt ne kadonneet hevoset ja kulku vastaa modeja.

          Comment


          • Niin, unohtuikin kysyä että huomasiko kulkupuolessa eroa uudella maffilla? Ilmeisesti kyllä.

            Comment


            • En oikein ymmärrä tuota penkitysmenetelmää, kuullostaa että kierrätetään hissukseen ja sitten rykäistään viimeiset 3000-4000rpm?
              Mites tän kulkupuoli nykyään?

              Comment


              • Joo kivat lukemat tuli! Kulkupuoli eli FATSit kyllä kiinnostais myös.:)

                Eikös sulla ole VEMS mittari? Mitäs se on näyttänyt seosten sitten täyskaasulla olevan?

                Comment


                • Mikko, kulkupuoleen tuli se raivo takaisin, liikkuu paremmin. Tossa Mikselle toinen veto, vähän erilainen.
                  On Vems, nyt seos on täyskaasulla 11,5-12.

                  Comment


                  • Paljos se oli ku oli Maf rikki?

                    Comment


                    • Millä suuttimilla tätä ajetaan?

                      Comment


                      • Suuttimet Deka 630cc.

                        Comment


                        • Miehekkäät lukemat =) Onko tuossa vielä nuo GT28RS hyrrät paikoillaan? Jostain vanhasta esittelystä katselin. Onko kone muutoin vakio eli vain noilla "ulkoisilla" muutoksilla on tehot haettu ulos?

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                            Onko tuossa vielä nuo GT28RS hyrrät paikoillaan? Jostain vanhasta esittelystä katselin. Onko kone muutoin vakio eli vain noilla "ulkoisilla" muutoksilla on tehot haettu ulos?
                            Garrettit ja muu Tampereen seudulla tehty sonta poistettiin tästä autosta jo 2007. RS6 hyrrät siellä nykyään hönkii.

                            Comment


                            • Eikös ne ollutkin sillon 90 asteen dp-settien kanssa paikallaan? Muistelen kuvat nähneenä että oli kyllä miehekkäästi möhlittyjä asennuksia tuolloin tehty.

                              Comment


                              • Ja ne dp:t oli vielä "viripajan" tekeleet.

                                Comment


                                • Ahh, ok. Katselin vain tuolta etusivulta auton esittelyä ja turboista ei ollut mainintaa muualla kuin GTI lehden esittelyssä. Oisko huonompi juttu jos päivittäisi tuon etusivun ekan viestin vastaamaan auton nykyistä setuppia niin näkisi helposti mitä tuo on syönyt. Omasta pitäisi esittely tehdä myös, mutta pitäisi saada otettua muutama kuva edes puolipuhtaasta autosta ;-)

                                  Onko mahista saada käyrää esille? Kiinnostaa miten nuo tehot (vääntökäyrä yms.) tulee ulos tuolla setupilla. Bensalla ilmeisesti kuitenkin ajoit (suuttimien koosta päätellen)?

                                  Comment


                                  • Ihan mielenkiinnosta, antakaas vinkkiä mistä "viripajasta" on kyse.

                                    Comment


                                    • Mikäs niissä dp:ssä oli siis vikana? Mitään kuvia en niistä ole nähnyt.

                                      Hienot lukemat kyllä tullu! Tehoa suurinpiirtein sama kun discopotuilla, mutta vääntöä mukavasti enemmän. Käyrää kaivattaisiin täällä myös :).

                                      Comment


                                      • Jarille päivitelty aloitusviestiä. Sammy, jiirii jiirii vois varmaan virrata paremminkin?
                                        Diskopottuteho vs nykyteho näyttää numeroina samalta, mutta ei ole vertailukelpoinen samalla viikolla. Diskopotuilla herättiin 4500rpm (ks dp) kun nykyhyrrät puskee jo kolmesta tonnista. No turbo lag.

                                        Tässä joku aika takaperin saatiin mahdollisuus biturboharrastajakollegan kanssa vertailla lähes samanlaisia setuppeja sillä erotuksella, että hänellä oli pykälää suuremmat Fin-Turbon valmistamat billet siivet. Kolmosella 80sta lähdettäessä allekirjoittanut sai hetken katsella kaveria peilistä, mutta viidentonnin jälkeen kaveri puhalsi ohi lentäen.

                                        Julkisesti en ala puimaan viripajakeskusteluja, ei kuulu hyvän etiikan piiriin. Privalla saa kysellä. Tästäkin tapauksesta on kuitenkin jo yli 6v aikaa.

                                        Liitteenä käppyrä.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Nyt on aloitusviesti kohdallaan =)

                                          Mielenkiintoinen käppyrä. Tuon mukaan auto herää todenteolla siellä 5500rpm tienoilla. Vääntöä tulee kohtuu tasaisesti. Itse pelkäsin juuri tuota käyttäytymistä ja en laitanut noita RS6 ahtimia. Tosin nyt olisi mielenkiintoa selvittää miten tuo olisi käyttäynyt noilla. Nyt tuo oma Riesa herää hyvin alhaalta ja on mukava ajaa...se ei juurikaan mietiskele kun painaa poljinta. Onko sulla muuten mikä bensapumppu tuossa?

                                          Onpa melkoiset viritykset ollu, tein itse ja säästin tyyliin =)

                                          Comment


                                          • Tuo toinen veto on olluna semmoine tehojen haku veto :)

                                            Näyttää tuo jo välillä 3500-6000 vetävän mielenkiintoisesti.

                                            E85:lle säädöt niin muuttuu taas ihan mukavasti. Jos ei kiertokanki napsahda :D

                                            Comment


                                            • Virtual dynoon voisi Jape ajaa kolmosvaihteen vedon, noi penkkikäyrät kun heräämisineen riippunee vastuksesta ja saisi vertailupohjaa tuoreeseen penkkivetoon. Mitä olen penkkejä kierrellyt, niin vastus on vastannu 2-4 vaihteen vetoja eri penkeissä (okei, st-motors:n penkissä ei taida riittää edes kutonen :) ) eli aikas iso ero tulee käyrän muotoon heräämisen muodossa.

                                              Comment


                                              • Otit siis "kermat kakun päältä" numeroiden suhteen :) Oisit vaan suoraan laittanut 583hp/802Nm kun ei suuria eroja ollut huipputehossa numeroidenmetsästysvedossa. Oliko pyörätehoja saatavilla? Kiinnostaisi nähdä mitä on hukka-%.
                                                Kelit alkaa olla otolliset FATS vedoille niin vayne vaikka laittaa samaan käppyrään mistä löytyy meidän muiden virtual dyno käyrät.

                                                Comment


                                                • Noin ne ilmoitti tehot viime kesänäkin kaikille. Jari, ei näillä ahtimilla ole minkäälaista viivettä, vetää tosi alhaalta.
                                                  Fats vedon voin vetää vaikka samantien kun joku kertoo miten sellainen logitetaan.

                                                  Comment


                                                  • Itse olen ajanut FATS :t näin. Kolmos vaihde/3000rpm ja kaasupohjaan. Sitten katsotaan logista 4200-6500rpm välillä kulunut aika. Tietysti mahd tasainen tieosuus. Samassa paikassa ajetut fatsit ovat itselle aina vertailukelpoiset.

                                                    Comment


                                                    • Sun pitää logittaa kierroksia.

                                                      http://ctny.audiworld.com/mark/s4/ecux/fats/

                                                      Ei vaan ole suoraan vertailukelpoinen koska risassa on lyhyempi kolmonen kuin ässässä.

                                                      Comment


                                                      • Pitäis päästä ajamaan näitä erilaisilla confiksilla olevia Riesoja niin saisi perstuntumaa. Melko hankalaa ja kallista alkaa kokeilemaan eri setuppeja. Sillä noita erilaisia vaihtoehtoja on melkoinen määrä =)

                                                        Comment


                                                        • Sovitaan joku päivä ja kokoonnutaan Leville dokaan :D Ajellaan roimuilla ristiin rastiin niin saa kaikki tuntumaa eri setuppeihin.

                                                          Comment


                                                          • Ei hullumpi idea, tosin taitaa lähin etanoliasema olla Rovaniemellä, joten joutuu ottamaan kanisterin mukaan, ettei aine lopu tankista =)

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                                              Omasta pitäisi esittely tehdä myös, mutta pitäisi saada otettua muutama kuva edes puolipuhtaasta autosta.
                                                              Parin viikon päästä 6-8.9 olen pe-su Oulussa Hötsissä. Voisin napsia sulle silloin joitakin kuvia puolipuhtaasta, jos olet maisemissa.
                                                              044nen siellä pumppaa bensaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X