Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 A4 1.8t takaveto harraste/ maalausprojekti menossa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Ok, nostatitko konetta tai laskitko öljypohjaa vai jopa molempia?

    Comment


      #92
      Click image for larger version  Name:	9FFC3E2F-A1BD-4C24-BD82-BB80DAB84CD7.png Views:	0 Size:	1.42 MB ID:	1857900
      Muistaakseni nostin vaan konetta. Pitää kaivaa kuvia josko niistä muistaisi paremmin.

      Löysin kuvat, tuossa näkyy putki jolla nostin sitä moottorin korvakkeesta.
      Viimeksi muokannut okkim; 31.7.2019, 11:12.

      Comment


      • #93
        Tahdotko jakaa kuvan? Helpottais itelläkin ideoitten luontia?

        Comment


          #94
          Sainkin sen näkyviin, tässä toinen.
          Click image for larger version

Name:	EC3DB162-67E3-49E5-A9EA-472771C42E23.png
Views:	2584
Size:	1,44 Mt
ID:	1857903

          Comment


          • #95
            Joo eiköhän näillä eväillä lähetä koittamaan.. Oliko öljypohjan ne isot takapultit vaikea saada apurungon välistä?

            Comment


              #96
              Enpä muista koska tein tuon 2011, mutta eiköhän ne lähde samalla tavalla kuin biturboissa mistä olen irroittanut ne usein. Eli jos ne on alkuperäiset kuusiokolot, niin sitten räikkälenkkiavain johon sopiva kuusiokolopää. Jos taas normikanta, niin isompi räikkälenkki.

              Comment


              • #97
                Meinaan niitä isoja ja pitkiä pultteja, jotka ovat m8-m10 kokoa. Että mahtuvatko ne ulos rei'istään.. Mutta senhän näkee sitten :D

                Comment


                  #98
                  B5 Passatista irrotin AEB öljypohjan pari viikkoa sitten, elsan mielestä vaatii apurungon irrotuksen. Kyllä sen kikkailemalla sai sen verran esiin että sai öljypohjaa raotettua ja pääsi irrottaan imusihdin.

                  Moottorin ja vaihteiston kumit auki ja nostaa koko pakettia sen verran ylöspäin että mahtuu ne takareunan M10 pultit pois.

                  Comment


                  • #99
                    Okei. Nyt en enää sihtiä putsaile vaan uusi pumppu suoriltaan, kun ei sekään maksa kun sen 100e.

                    Comment


                      Voi olla ilkeimmät avata ne vauhtipyörä ja öljypohjan välissä olevat ruuvit. Kampuran takastefan alapuolelta siis.
                      Kytkinkopan reijistä hoikalla jatkolla onnistuu.
                      Tosin jos vasta kasattu ja ollut levällään niin tietää mitä siellä on eikä kukaan ole pyöritellyt paskaksi.

                      Comment


                      • Jep ne voi olla vittumaisimmat. :D jos nylppääntyneet/kireällä nii voi katsella peiliin ja miettiä että ketähän syyttäs:p ei varmaan oo kerenny gaskettikaan kuivaa viime kerrasta! :D

                        Comment


                          Ne vauhtipyörän välistä avattavat kaksi pikkupulttia ei ollu loputtoman pahat. Ite katkasin perus L-mallisen kuusiokoloavaimen ja otin siitä sen pidemmän pätkän käyttöön. Teippiä vähän ympärille ja saman kokoiseen hylsyyn kiinni, pitkällä 1/4" jatkovarrella hylsystä kiinni ja muljuttaan paikalleen.

                          Comment


                            Vahvasti suosittelen Weran kuusioloavaimia niiden vittumaisten pulttien avaamiseen. On meinaan avaimissa eroa ja noi ei juuri koskaan pyörähdä. Mulla ei oo edes kaavelissa reikiä ja sain silti nuo hankalat pultit sieltä pois. Jos sinne mittarin/anturin laitat, niin itsellä on tyhjäkäyntipaineet kuumalla öljyllä 3-3,5 bar ja kun kiekat menee yli 2000r niin aletaan olla jo lähellä vitosta. Mun tyhjäkäynti on tosin vähän korkea, n. 950.

                            Comment


                            • Kiitos vinkistä. Pitää töistä lainailla erilaisia kuusiokolo settejä. Minkä merkkisen pumpun istutit ?

                              Comment


                                Ihan alkuperäisen. Loodassa oli volkkarin ja audin logot. Mulla on ylimääräisenä myös yks ns. vahvistettu malli, jonka olen tilannut Saksasta CS-auto partsilta. Mun mielestä työn jälki tuossa ei vastannut orkkista. Rosoisemmat valut jne.

                                Comment


                                • Avasin nyt sit keulan nii saa samalla kateltua vähän paremmin kaikkia asioita uusiks jaja.. Sit ois vuorossa koneen nostattelu ja miettiminen mitä pääsee purkaa edestä

                                  Comment


                                  • No sieltähän löyty kivuuksia. 1400km ja tuon näkönen puhistettu sihti. On vähän päässyt karsta liikkelle.. Viimesin suodatin sentään näytti jo puhtaalle, eli uskois että nyt rupeis enimmät paskat olemaan poissa kierrosta. (kolmet eri öljyt ollut tuona aikana) pitää varmaan vielä ihan vaan omaks mielenrauhaks vetästä polttoöljyt läpi ja sit vielä uus pumppu sinne nii eiköhän sillä taas oteta vetoja.

                                    Comment


                                    • Ja niin sitä vaan uudella pumpulla päästellään :)

                                      Comment


                                      • Mitä aineita olette itse käyttäneet koneen puhdistukseen? Kuumottaa kyseisessä operaatiossa jos paska vaan lähtee liikkeelle ja jää sihtiin..
                                        Ostin huvikseen kyllä motonetista ainakin moottorin sisäpesuainetta..

                                        Comment


                                        • Rupeaa näyttämään sille, että saa heittää orkkispuolilla vesilintua (en oikeesti).
                                          ​​​​​​Käyntiin lähtö meinasi eilen olla mahdottomuus ja kerran moottorijarrulta auto sammui eikä meinannut käyntiin lähteä.. Joten veikkaisin heikkoa kipinää yläkiekoilla joka sit taas polttaa tulpat.. Tänään vielä testata uusilla tulpilla, mutta varauduttava on jo tulevaan. Mitä puolia suosittelette (Tfsi konversaatio) ?
                                          ​​​​​​Uudet liittimet on jo hyllyssä odottamassa :)

                                          Comment


                                            2.0 TFSI puolat ovat ainakin itsellä toimineet hyvin.

                                            Comment


                                            • Vikakin paikannettu. Eli ajosta sammui kerran ja sit pari kertaa ei meinannut millään lähteä pyörimään parkkipaikalta... No siinä hetken tuumailtua totesin että bensapumppu ei kuulosta pyörivän, surahti kyllä kun virrat laittoi päälle, mutta ei pitänyt sit enää kun starttaa.
                                              No siitä innostuneena rupesin mittailemaan ja selvisi, että bensapumpun sulakkeelle ei tule virtaa.. No eikun sit seuraavaan kohteeseen ja toteamaan rele että ei vedä todennäköisesti. ((Bensapumpun rele 372 ))
                                              Uusi maylen tuotos motonetistä 29.90e ja ekalla pyörimään :)

                                              Comment


                                              • Noniin elikkä ihan vaan välipäivityksenä.
                                                Autollahan on tullut ajeltua aika reilusti ja fiilisteltyä vaan. About 4000km.
                                                Töissä olen päivittäin käynyt eikä mitään ongelmaa ja 300hv voimin ohituksetkin onnistuvat sangen mallikkaasti, joskin ehkä vauhtia kertyy välillä jopa liikaakin. :D
                                                Positiivisesti yllättynyt ja tyytyväinen olen ollut siihen, että vaihdoin moottorin ohjauksen standaloneen.
                                                Ecumasteri ollut oikein hyvä ja helppi käyttöinen mitä itsekkin olen yrittänyt siitä jyvälle päästä..

                                                Mikähän voisi olla tuossa emännän 1.8tq b6, kun ns resonoi kiihdyttäessä aina välillä, ja joskus ei?
                                                -vetarin sisäpää?
                                                -moottorin tukikumi?
                                                -?

                                                Comment


                                                  Kas, OBG on sitten jälleen foorumilaisella. Oli minulla muistaakseni vuodesta -13 vuoteen -16. Resonointi alkoi heti softauksen jälkeisellä testi ajolla. Vauhtipyörä "pohjaa" kun lähtee 3. vaihdetta isommalla pykälällä esim. "ripeään" ohitukseen. En nähnyt vielä silloin tarpeelliseksi vaihtaa sitä kun jaksoin hämmentää ohitukset kolmosvaihteen kautta...

                                                  Comment


                                                  • Ompa hauska sattuma. :D
                                                    Nyt sitä on yritetty finnittömäksi saada ja muuta pientä. Kilven valojen ruuvit joku on nylpänny vituiks (niinkun aina)
                                                    Huonoilla lisätiedoilla oli kyllä myynnissä koska esim. Ko softauksesta ei mitään mainittu.

                                                    Comment


                                                      Erikoismuroja sille syötettiin joskus -15 keväällä. Vieläkö ovien alalistat näyttää siltä että ne olisi maalattu valuttamalla ylhäältä alaspäin?

                                                      Comment


                                                      • Minkä merkkistä kaurapuuroo se sai?
                                                        En ole ainakaan huomannut mitään kovin pahoja epäkohtia..

                                                        Comment


                                                        • Pikkuhiljaa voisi rueta keräilemään tuohon AEB:hen osia koneeseen.
                                                          Speedautoteileltä tulikin jo osista tarjous.

                                                          -Mistä tuohon koneeseen kiertokanget kannattaa hommata? Ihan jotkut kiinakanget käy hyvin, entä laakerit?

                                                          Comment


                                                            Mule tuli täältä kanget ja laakerit. Noi niiden omat kanget on vielä "rifle drilled" malliset, niin kuin alkuperäisetkin. Ei se ainakaan pahaa tee ylähelan kestolle.
                                                            http://www.prorace-engineering.com

                                                            Comment


                                                            • https://fcp-engineering.com tuossa yksi vaihtoehto, omat tuli tuolta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X