Joo aika kopsautuksesta lähtevää se kyllä oli vedin kiveniskumassat iskaritolppien päälle. Kahtoo nyt jaksaisko vielä kehitellä ylätukivarsille samaa kohtaloa yms. Kärsii vähän kiilto mutta oishan se kiva kun ei heti maalit karisis pois. :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B5 A4 1.8t takaveto harraste/ maalausprojekti menossa.
Collapse
X
-
Ekat ajot takana ja takapäästä löytyi välystä, renkaita pyörittämällä ja nopeesti pysäyttämällä saa kolkkamaan kardaanin ja perän välisen nivelen jollain lailla.. Mitä niveltä sinne nyt porukka on laitellut? Fordin nivelistä kuullut, mutta sitten ei käy suojakumit yms yms..
Voisitteko sanoa mitä kaikkea hommata siihen remonttiin?
Comment
-
Ootko käynyt käsin kääntelemässä ja todennut, että juuri se nivel on rikki. Mulla osui käsiin yksi foorumilaisen huoltama perä, joka olikin niin paska, että siinä oli kaikki laakerit sohlona ja hammaskosketukset ihan metsässä. Oma 160tkm ajettu perä oli vain vähän väljä ja hankin sen tilalle tuon edellä mainitun yksilön, mutta lopulta se oma alkuperäinen meni sinne takaisin. Lonksui välillä vaihdettaessa. Sen lisäksi oli välystä jossain loodan sisällä, kun vedolta pois tulo ja palaaminen aiheutti satunaisesti semmosen pienen hetken, jolloin veto katosi ja persuuksiin tuntui kaikki voimansiirron välykset. Sitä oppi kyllä ajamaan niin, että tuota ei tapahtunut. Varmaan backlash vähän pielessä ja veikkaan, että pinioneisakin oli sanomista. Vaihtelin sinne Scorpion nivelen aluksi, mutta eipä se risa perä siitä miksikään muuttunut. Quattron voimansiirrossa voi olla ihan uskomattoman monessa paikassa vähän turhan paljon välystä. Mä vaihdoin kaikki vetareiden ja kardaanin murrokset, perän etupuslan ECS uretaaniin, koneen ja loodan kumityynyt, Moottorin etupään puslan ECS puslaan, torsen yksikön todella vähän ajettuun, johon tein prikkamodin ja ne saakelin välykset vaan pysyi siellä. Aina lonksui tai kolahteli jostain. Lopulta sinne jäi enää sohlo voimansiirto ja siinä kohtaa mulle riitti.Viimeksi muokannut JM; 21.5.2020, 19:39.
Comment
-
Onhan se ihan kiva peli takavetona. :) kemppikään ei tunnu kovin pahalle, kun ei rykytä vaan pyörä sipsattaa oikein nätisti mukana :)
Taakse tuli tosiaan vakio letku-putki-letku virityksen tilalle teräspunosletkut.
Ja vikassa kuvassa minun oma pikku syndrooma, 1.8t :> kertaa kolme.
Comment
-
Yhtäkkiä @30kmh vauhista risteykseen tultaessa kytkintä nostaessa iski takapyörät sujoksi.
No kone jumiin ja eihän siinä.
Ekana jakopään tsekkaus - kunnossa.
Startilla ei kone pyöri.
Noo vähän aikaa väkisin työntelyä ja pyörimään saatiin kaameitten äänien kanssa ja eiku hinaukseen. :D
Pari lautasta karannu. Pitkäänhän toi kestikin.
Uutta konetta jo menossa paikalleen ja gumbalin jälkeen pitää istutella se että saa ajuille ennen syksyn seisakkia töissä. Lomalla onkin ollut aikaa ?
Comment
-
Oleksä laulattanut tuota oikein kunnolla rajoittajaa vasten? Mulla oli ADR nokilla rajoitin 7000r, eikä sen kanssa ollut kyllä mitään venttiiliongelmia. Pakovenoina oli supertechit, mut se nyt tuskin vaikuttaa mitään? Onks sulla ohjurit missä kunnossa? Jos ne venttiilit kanittaa kiinni niihin kun lämpenevät kunnolla?
Comment
-
Supertech jousta varmaankin saa ja ohjurit samalla uusiksi. https://fcp-engineering.com/en/audi-...k-audi18t.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiOnko jako vielä kohdillaan? Ettei ole vaan päässyt hyppäämään löysän hihnan tai kiristimen takia? Nokkien ketjut?
Ei kenelläkään pyöri 1.8t kansia nurkissa? Tarve olisi minimissään nostajineen ja venttiileineen olevaan.
Myös kokonainen 06A lohkoinen motti kiinnostaa.
o5o4077998 jos tahdot tarjota suoraan.
Comment
-
Mukava lukea vähän erilainen projekti kun mitä vanhanliiton audi harrastajilta yleensä ilmestyy.
Aika hyvin tuntui vakiomoottorikin kestävän kovaa käyttöä ennen kuin tuho tuli.
Näin kesällä siilissä kauppaan menossa kun läksit motarille, ei voinut olla huomaamatta vaihteenvaihdon yhteydessä tapahtunutta ylijäämäpolttoaineen palamista.
Ps. Ecumasterin käyttöönotto saattaisi kiinnostaa, voitaisiin aiheesta vähän privailla tms.?
- 1 like
Comment
-
B5 camper asiaa.
Oli puhetta erinäisen B5 harrastajien kanssa ja sieltä nousi ilmoille, että laittaisi alatukivarret uloimpiin reikiin mitä löytyy etuapurungosta.
Onko täällä kukaan sellaista tehnyt vai joutuuko itse koittamaan?
edessähän ei vetoakseleita ole, joten niistä ei ongelmaa tule.
Comment
Comment