Oldsmobilea katsastuskuntoon. Deadline olisi lauantaille kun paikallisella konttorilla on harrasteajoneuvojen katsastuspäivä. Omana huomiona että onpa ollut mukavaa pitkästä aikaa turata hallilla. Oli tässä välissä pidempi ajanjakso ettei voinut vähempää kiinnostaa enää mikään autonrassaus pitkien työpäivien ja -putkien takia mutta nyt on kipinä taas vähän syttynyt.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mitä turasit tänään tallissa?
Collapse
X
-
Asentelin aakasiin suppoofferin ja styrkkarin kun ei tehdasBose oikein riittäny omaan makuun ja noita soittokamoja on nurkkiin aiemmista vehkeistä jäänyt. Nuokin pitkään maannu kaapissa vaan nyt on pitkästä aikaa taas sen verran hyvä lähtökohta melutasoltaan että viitti jotain rakentaakin.
Ground Zero Hydrogen GZHA5125XII 5-kanavainen josta ei ny tähän aaltoon tullu käyttöön kuin vitoskanava 12" tuplapuhekelaiselle SPL Dynamicsin elementille 1 ohmin kuormaan sillattuna. Tällä setupilla saa terveen lähemmäs kilowatin jatkuvaa tehoa subbarikanavalle. 12" sopi niin nätisti kotelon kanssa tavaratilan perälle hattuhyllyn alle että hylkäsin Plan-A:n joka oli saman valmistajan kertaluokkaa muhkumpi 15" elementti. Tämä mulla oli farkun peräkontissa kun tilantarve pystysuunnassa ei ollut samanlainen ongelma kuin konttiperässä.
Ovikaiuttimet totesin tässä vaiheessa riittäväksi, siellä on ainakin etuovissa niin erikoisen näköiset bosen velhojen suunnittelemat kaiutinkotelot etten lähtenyt sooloilemaan. Above my paygrade sanois jenkki. Verraten hyvin niistä kuitenkin tulee eteenkin keskimatalaa kun miettii mitkä onnettomat pahvikajarit siellä on. Hattuhyllyllä on pari sen näköistä ja kokoista paikkaa että taidan vielä konttisubin kaveriksi iskeä noitten tilalle pari tangbandia. Niistä on hyviä kokemuksia jo edellisistä projekteista. Nälkähän kasvaa aina ja tuskin tää tähän jää mutta tää nyt oli se mitään tänään turasin.
Comment
-
Borbet a vanteita pesin hinkkasin 3/4 vanteista ihan täynnä sontaa sisältä. Vannehapot heitin kahteen ja harjalla hinkasin. Ei tullu puhdasta ihan karhunkielellä sai hioa paskan pois pinnasta. Kolmas vanne pinnoittunut niin pahasti raudasta että irtoilee osaksi lastuina pinnasta. Varmaan jääny pahasti jarru päälle kun tuossa kunnossa on.
Comment
-
Vaahdotuspesurin testailua ja vedin parin viikon pölyt A8:sin ja A5:sen päältä pois. Että pöllyää tiet ja siitepölyt vaikka auto olisi pääosin katoksen alla suojassa yöt.
Itsessään toimi ihan hyvin ylläpitopesuun mutta aika virittely on vehkeissä, niin ei yhtä autoa varten viitsisi viritellä. Ja kun pohjilla on kohtuullinen pinnoite, niin helpottaa sekin urakkaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Aaltospoika Näytä viestiVaahdotuspesurin testailua ja vedin parin viikon pölyt A8:sin ja A5:sen päältä pois. Että pöllyää tiet ja siitepölyt vaikka auto olisi pääosin katoksen alla suojassa yöt.
Itsessään toimi ihan hyvin ylläpitopesuun mutta aika virittely on vehkeissä, niin ei yhtä autoa varten viitsisi viritellä. Ja kun pohjilla on kohtuullinen pinnoite, niin helpottaa sekin urakkaa.
Comment
-
Siivosin ja inventoin duuniauton. Ihastuttavan paljon porukka saa paskottua ja hukattua työkaluja 4kk aikana, kun auto on ollut milloin kenelläkin lainassa. Työkaluja puuttuu tai on säretty taas parilla tonnilla ja kabiini oli lattiasta kattoon savessa. No ei minulla ole siinä euroakaan kiinni, mutta vituttaahan se kun vehkeet sotketaan ja rikotaan.
Luonnollisesti en tietenkään laittanut roskia roskikseen, vaan kävin kippaamassa kaikki työpaikan hallin lattialle, josta jokainen saa poimia omansa ja tehdä niillä mitä parhaaksi näkee.
Comment
-
Alkuviikosta vaihdoin pemariin rungon ja koneen välisen maajohdon ja nollasin vikakoodit ja resetoin jakolaatikon (öljynvaihto tehty juuri).
Vanha maajohto oli Flukella mitattuna 99 ohmia, uusi 0,2 ohmia. Neljä vikavaloa sammui, radiohäiriö takalasinlämmitin päällä loppui ja autosta tuli takavetoisen sijasta neliveto.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viestiSiivosin ja inventoin duuniauton. Ihastuttavan paljon porukka saa paskottua ja hukattua työkaluja 4kk aikana, kun auto on ollut milloin kenelläkin lainassa. Työkaluja puuttuu tai on säretty taas parilla tonnilla ja kabiini oli lattiasta kattoon savessa. No ei minulla ole siinä euroakaan kiinni, mutta vituttaahan se kun vehkeet sotketaan ja rikotaan.
Luonnollisesti en tietenkään laittanut roskia roskikseen, vaan kävin kippaamassa kaikki työpaikan hallin lattialle, josta jokainen saa poimia omansa ja tehdä niillä mitä parhaaksi näkee.
Comment
-
-99 vuosimallisen quattroauton takajousien vaihto. Eilen illalla jo aloitin ja ny tarttis mennä uusilla voimilla jatkaan. Ihan vaan vähän vitusti muunmuassa aivan kaikki takapyöräntuennan kiinnikkeet umpiruosteessa ja jumissa kun 20 vuotta ollut avaamatta. Samaan autoon jo etuvetarin vaihdoin eilen, siinä ny ei ollu mitään ihmeellistä ja pultit aukes ihan nätisti. Lienee osaksi Audin V-moottorin COCS-järjestelmän ansiota.
Comment
-
Parsin kasaan työnnettävää lannoitteen ja kalkinlevitintä. Olen levitellyt sillä tiesuolaa vuosia ja pesuista huolimatta suola oli mennyt reiästä ohuen putken sisään ja mädäntynyt poikki. Muualtakin aika mätä ja tervettä putkea sai etsiä.
Nyt osaan kuvitelle milta tuntuu hitsailla vanhaa Ooppelia joka vuosi katsastuskuntoon.
Comment
-
Hiukan hangannut B5 tällä viikolla, ensin käytin abs boxin korjattavana, sen kun sain kiinni äkkäsin mistä johtuu ujo bensan vivahde. Tankin huohotinventtiilin letkukara konehuoneessa poikki. Uusi paikalleen. Tänään ruuvasin kusijussisäiliön takas joka oli irti että abs boxin sain irti parkkipaikalla. Sitten modasin sisälokasuojat koska 19” vanteet, saa nähä vieläkö rullataan kaaret. Sen jälkeen uudet umpiot paikalleen. Sit pesuhommiin. Imurointi ja sisäpesu. Ulkopesu ja pinnoitus. Huomenna vielä lasien pesu ja sisätilojen viimeistely. Tänään en tee enää mitää...
Comment
-
Vaihdoin febin kaasujouset takakonttiin. Pallonivelet olivat hieman kuluneita, mutta ajanevat asiansa rasvattuna. Harmittelin kun en raatsinut ostaa stabilusta, mutta pusseissa olikin stabilus made in germany kepit. Autossa oli orggikset kiinni, ei ihme etteivät olleet enää terässä. Konepellin jouset eivät nekään ole uudet, mutta toimivat riittävän hyvin.
Comment
-
Päivitin MMI:n ja navin kartat onnistuneesti. Viikolla/tulevana viikonloppuna täytyy vaihtaa vielä etupään laakeri, ni ei muuta kuin kovaa ajoa sitten :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viestiMuutenhan tuo olikin ihan näpsäytyshomma vaan kun se kiristin ei mahdu pois ack moottorisen A4:n konehuoneesta ilman huoltoasentoa. Ja tottakai t45 hylsy oli kateissa ja piti välillä käydä shoppailemassa
Comment
-
Lähinnä se kiristin:). Jakopään kopan ja flektin väli on muutaman sentin kapeampi kuin tuon kiristimen säätöosan paksuus, joka siellä siis pelkästään oli paikallaan. Koitin pystyssä ja kyljellään ja vetää vaikka mitä kautta mutta ei mahtunut. Ja kokonainen kiristin varmaan vielä huonommin.En tiedä mitä eroa meidän autoissa sitten on. Jossain youtube videossakin tyyppi vaihtoi purkamatta.
Comment
Comment