Juu on nyt pikaisilla kokemuksilla ollut kyllä hyvä pala tuohon masiinaan!! No sottaaminen on vain plussaa:) tuleepahan puunattua vanteita useimmin:D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Lemförder ja TRW on orkkisvarsien valmistajat. Lähimmästä varaosaputkasta kysymällä saanet hinnan joka tuskin suuresti eroaa 034:n kokonaishinnasta tulleineen, veroineen ja rahteineen.
507$ = ~390€ + 10% tulli + 24% alv= 532€ + rahti, eli lähemmäs 600€ ennenkun ovat kotona.
Mikäli haluat keulan jämptimmäksi niin laita uretaanipuslia varsiin. Vaikkapa Powerflexiä. Kaikki etupään puslat on samat B6:ssa ja B5:ssa paitsi iskarikiinnitys ja vakaajatangon puslat.
Tuskinpa sullakaan kaikki nivelet on etupäästä väljiä joten mielestäni on turhaa vaihtaa kaikkia keppejä uusiin pelkästä vaihtamisen ilosta kun vanhoihin ehjiin (=välyksettömiin) niveliin voi laittaa rasvanipat ja pidentää niiden elinikää vuosilla, nuo kun eivät oikeastaan mistään muusta syystä kulu väljiksi kun rasvan puutteesta tai suojakumin rikkoutumisesta.
Kiinankepit on sitten aivan oma lukunsa..Viimeksi muokannut hoff4; 1.5.2013, 21:16.
Comment
-
Huvittavintahan tuossa Redstuff puffauksessa on se, että EBC itse kertoo punaisen olevan huonompi kylmänä, kuin keltainen.
Keltaista on nyt itsellä ollut wanhuksessa joka nurkassa jo useamman vuoden ja siinnä kohtaa kun edessä olikin Movit vakiopalat, kovemmilla pakkasilla jarrutukset tapahtui pelkästään takajarruilla, joissa jo silloin yellowstuff palat :S
Comment
-
Nyt on avon keulassa Strongflexin punaiset uretaanipuslat paikallaan. Pikkasen työläät nuo taaemmat alavarret on irroittaa kun joutuu apurungon löysäämään jotta mahtuu pultit tulemaan pois. Ilman kunnollista ulosvedintä lienee myös turha yrittää irroittaa alapalloja tolpasta, nuo kun on alumiiniä niin ei voi antaa pusua moskalla niihin niinkun valurautaisiin tolppiin.
Vähän pelkäsin että olisi tullut ainakin lievästi kivirekimäiseksi uusilla puslilla, vaan ei tullut. On todella jämpti ajettava ilman minkäänlaisia narinoita tai muitakaan negatiivisia fiiliksiä. Omasta mielestä hyvinkin onnistunut päivitys.
Kävin tänään myös rekisteröinti katsastamassa tuon, tai lähemminkin yritin. Vaatimustenmukaisuus todistuksen puutteeseen jäi kilpien saanti. Osasin kyllä vähän odottaakin tuota, kun tullissa jo pienesti haikailivat samaisen todistuksen perään viedessäni paperit sisään verotuspäätöstä varten, vaan eivät kuitenkaan sen koommin huudelleet perään.Viimeksi muokannut hoff4; 12.5.2013, 06:08.
Comment
-
Vaihda konttoria tai mene opettaan niille, ettei sun tarvi mitään COC todistuksia hommailla. Koittaa vaan kusettaan sua, että pääsee ite helpommalla. Löytyykö ulkomaan otteelta tyyppihyväksyntä numero? Entä variantti ja versio tieto? Jos noi löytyy niin ei tarvi mitään, jos ei niin riittää esim. maahantuojan sähköposti konttorille, josta selviää edellä mainitut tiedot ja noiden avulla ne saa sen löytyä ATJ:hin.
Comment
-
Tämä on US-versio, sieltä myös kotoisin ja viron kautta tänne tiensä löytänyt. Viron kilvissä tällä hetkellä. Asia joka ei tässä vaiheessa tunnu ainakaan helpottavan elämää on e-tyyppihyväksynnän puute ja päästöarvojen puuttuminen. Laseissa, turvavöissä ja valoissa on kuitenkin e-leimat, onneksi, koska muuten nuo olisi katsurin mukaan joutunut vaihtamaan. Alustanumero on WUARL4- alkuinen kun euroversioissa tuo alkaa WAUZZZ.
Comment
-
Okei, no se muuttaa tilannetta hiukan. COC ei voi silti vaatia, koska sellaista ei US-autoon edes saa. Sen sijaan vastaavuustodistus päästöistä ja meluista olisi se oikea lappu jota katsurin pitäisi vaatia. Kalliita lappuja tosin yleensä. Toi puhe valojen, turvavöiden ja lasien vaihtamisesta kuitenkin kertoo, että kaveri elää hiukan menneessä. Vyöt ja lasit kelpaa DOT merkinnöinkin nykyään. DOT valot käy myös, mutta lukumäärät, värit ja sijoitus pitää täsmätä. Tän takia yleensä jenkkituontiin täytyy vaihtaa esim. takavalot, että saa keltaset takavilkut ja lisätä sivuvilkut. Lähivalon valokuviosta voi antaa lausunnon, jos se on epäsymmetrinen. Nämä höpinät käy siis, kun oletin että se sinun autosi on varmaan joku -03 tai -04. Eri ikäsiin on hiukan eri vaatimukset, ei kylläkään paljon eroa.
Comment
-
Nonniin, pikkuharmia minullakin. Kun kaytin jouset vaihdattamassa, niin mainitsi vasemman sisemman vetarin suojakumin olen rikki ja nyt sitten kaytin vaihdattamassa sen, niin siellahan oli sitten taaempi pohjapanssari paskana ja joutuvat ottamaan sen pois kokonaan. Mitenkahan tarpeellinen tuo sitten on, kun asentaja meinas etta en tarvitse uutta ruveta hankkimaan, vaan kelpaa ilmankin.
Comment
-
Ei minullakaan ole sitä vaihdelaatikon alla olevaa panssaria. Ja edellisessä a4 tdi:ssäkin se oli heti madalluksen jälkeen raahaamassa maata, kun kiinnikkeet eivät kestä ensimmäistäkään kosketusta mihinkään. En usko, että on kovin pakollinen varuste.
Mistä hoff4 muuten hommasit ne strongflexin puslat? Pitäis varmaan nuo puslat alkaa vaihteleen omaankin, kun vähän tuntuu väljää olevan alemmissa tukivarsissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tumppim Näytä viestiOkei, no se muuttaa tilannetta hiukan. COC ei voi silti vaatia, koska sellaista ei US-autoon edes saa. Sen sijaan vastaavuustodistus päästöistä ja meluista olisi se oikea lappu jota katsurin pitäisi vaatia. Kalliita lappuja tosin yleensä.
Comment
-
Ei se lappunen ihan noin kallis pitäs olla. Mistä kysyit? Löytyykö moottoritilasta tai konepellin sisäpuolelta tarra, jossa puhutaan päästöistä? Ns. EPA-tarra. Jos löytyy ja siinä mainitaan, että tayttää Californian päästömääräykset, niin silloin ei tarvitse päästöistä todistusta. Puhutaan siis ns. CARB-päästöistä. Todistuksen hinta vastaavasti putoaa yleensä aika paljon, kun ei tarvitse päästöistä dokumenttia. Ihmettelen vaan suuresti, että tulli ei vaatinut rekisteröintikatsastus todistusta tässä tapauksessa. Onko auto jo verotettu? Paljonko oli veroprosentti? Sillä vaan kyselen, että joskus kannattaa maksaa vähän enemmän tosta vastaavuustodistuksesta ja ottaa päästöt siihen myös, jolloin veroprosentti muodostuu pienemmäksi. Massan mukaan verotettu vs. CARB ja laskennallinen co2 -> veroprosentti.
Comment
-
Jaahas, alkoi sitten xenon remppa täälläkin... Eka toinen pimeenä, lamppujen vaihdolla alkoi palamaan, mutta sitten meni toinen pimeeksi ja hetken ihmettelyn jälkeen molemmat pimeenä, eli ballastit romuna. Aika pitkään kyllä olivat kestäneet, kun niissä on 03 vuoden leima. Onpahan nyt sitten uudet lamput ja kohta uudet ballastit, ihanan halpaa taas :D
Ja huomenna leimalle ottaa vikalappua ;) Etupäätä kun ei ole ehtinyt tässä kunnostamaan...
Comment
-
Löytyipäs se selitys tuohon mun puhuvaan tuhkakuppiin. Autoon on asennettu stingerin dsi, eli tutkanpaljastin. Ei oo tainnu olla mummelilla kauppakassina saksassa! :) Toimii, mutta tehoton suomen poliisin tutkiin. Käyttää k-bandia eli piippaa kauppojen oviin.. :D
Etupuskuri ottanut osumaa jo sen verran että maalausta harkitsen. Myös konepelti kaipaa uutta pintaa. Pelottaa vaan väriero mikä taatusti tulee olemaan.
Alustaa olen pähkäillyt. Haluttaisi kovasti coilit mutta en tiedä raskiiko niitä laittaa. Jenkeistä löytyisi mutta postikulut on kovat puhumattakaan veroista. Saako suomesta mitään?
Comment
-
Omasta maalattiin pari viikkoa sitten konepelti ja takakylki osittain. Minkäänlaista sävyeroa ei ole havaittavissa, vaikka itsekin sitä pelkäsin. Osaava maalari kyllä hoitaa homman himaan. Coileja vois kattella vaikka Modificars. Jos ite päädyn coileihin, niin aika varmasti Eibach Pro-Street S tulee alle, niin hyvä vaikutelma jäi noista edellisessä autossa.
Comment
-
-
Tota annan ääneni Bilsteinille coilien suhteen! Ainakin omassa B14 toiminut ihan ok ja takana on oikeesti riittävästi laskuvaraa! Edellisessä oli KW, en tykännyt ja takapäätä ei saanut tonttiin. Eibach varmasti kanssa toimiva setti. Noissakin kyllä budjetti määrittelee paljon mitä alle laittaa. Ainoa mitä näin jälkikäteen olisi voinut tehdä toisin, olisi ollut B16 sarja, jossa paineen säädöt, vaikka paineen säätöjä ainakaan takaa ei voi helpolla säätää. Tosin B14 oli kyllä jo sen verran edullinen, että päädyin siinä säästöön.
Comment
-
Muistelin että bilstein olisi melko kallis, jopa kw:n ohi menee? On ollut bilsteinit bemarissa ja kyllähän ne on uskomattoman mukavat siihen nähden kuinka matalalla oikeasti mennään. :)
Comment
-
-
Joo, tota Callen autoo ajaneena voin kyl suositella myös tota Bilsteiniä. Mäkin oon vaan ollut siinä uskossa, et noissa Bilsteineissä on tosi pieni se säätövara, mut kyl toi Callen auto ainakin tarpeeks tontissa on :) Kuinka korkee(matala) se sitten on korkeimmassa asennossa? Ton orggis alustan jälkeen tuntuu kyl kaikki hyvät alustat vähän liian pehmeeltä aluksi IMO. Jotenkin tottunut jo tohon vakion/H&R:n pintakovuuteen ja alkanut tykkään siitä. Vogtlandia oon kans harkinnut vakavasti. Saa Ebaysta ~600€. Harkinnassa myös edelleen ne B5:sen jousilautaset noiden H&R:n jousien kaveriks. Eikä mene mun mielestä edelleenkään liian alas keula noilla. Kattelkaa kuvia tuolta B7 madallus topicista. Ne Supersportin yms. lautaset ilmeisesti laskee paljon enemmän kuin noi B5:sen. Siinä tapauksessa joutus kuitenkin vaihtaan uudet iskarit eteen, kun toinen varottelee jo korkkaamisesta. Maksaa ~130€ pala, niin alkaa ero coileihin kaventuun. Audi siirtyy kuitenkin emännän käyttöön tossa loppu kesästä, niin en taida alkaa hakkaan rahaa tuhottomasti tohon. Mennään ihan perus ylihuollolla vaan:) Eiköhän tosta saa nautintoo viikonloppusin ihan noinkin ton Rellun jälkeen ;)
Comment
-
Minusta keula ei laske liikaa jousilautasilla vaan sopivaksi, mutta perä jää liian korkealle suhteessa keulaan. Coilit sen takia itsellä mielessä. Jos ei rahatilanne anna periksi nii myy mulle tumppi ne vieterit?
Comment
-
Mulla taas mun mielestä perä roikkuu liian alhaalla, siihen nähden mitä noilla pitäs. Sen takia noita lautasia kattellu, et sais keulan oikeella tasolle perään suhteen. Mielipideasioitahan noi alusta hommatkin on. Coileilla vaan sais just sellaseks kun haluaa. Kyl mä ne jouset myyn, jos coileihin siirryn, mut en tiä millon, jos ollenkaan ;) Tässä taas jahkataan ties kuinka kauan. Riippuu vähän missä auto milloinkin on parkissa, että mikä mieli on alustan suhteen. Välillä näytää ihan hyvältä ja välillä tarvii taas rueta selaileen Ebaytä kun keulii liikaa ;)
Comment
-
Jaahas taas on yksi huoltopäivä takana :D
- Uudet Xenonit
- Uudet Ballastit
- Uusi öljymäärä anturi
- Uusi etummainen pohjamuovi
- Öljyn ja suodattimen vaihto (nyt meni testiin Motulin 300V 5W40).
- Pesu
Ihan kivasti taas meni päivä autoa ropatessa :D Saas nähdä onko tosta Esteristä mihinkään ;)
Seuraavaksi menee etupään kepit vaihtoon ja varmasti tulee 034M kepit. Pientä välystä etualatukivarsissa ja taaimmaisissa ylävarsissa. Noita keppejä vertailin, niin päädyin nyt noihin. Nippa jippoja en aatellu tehdä, tehköön ne joilla on siihen intoa, minulla ei.
Comment
-
Mikäli laiskottaa eikä viitsi porailla reikiä ja nipottaa niveliä niin voi myös irrottaa suojakumien isomman kiristysjousen ja lykätä vaikka injektioruiskulla lisää vasukkaa niveliin. Sama kannattaa tehdä uusiinkin keppeihin, rasvaa ei ole kun nimeksi nivelissä tehtaan jäljiltä.
Comment
-
Ilmastointi pukkas nyt lämpimällä butaanin hajuista ilmaa kabiiniin. Aika tuju oli tuoksu. Oliskojan kyse baiteereista raitisilmansuodattimessa?
Comment
-
Noniin kytkin taitaa olla ehtoopuolella omasta. Kytkin pohjassa tuntuu, ettei irrota kunnolla ja vaihteiden kytkeminen takkuaa. Millään tavalla tuo ei ole luistanut missään vaiheessa, mutta kai sieltä on paineasetelmastä käpäliä poikki, jotka levyä painavat.
Muutama viikko sitten olin havaitsevinani, kun kytkin pohjassa odottaa liikkeellee lähtöä, niin polkimessa tuntui todella pieni nypytys. Olisiko tuo ollut ensioireita. Nyt kuitenkaan polkimessa ei tunnu mitään erikoista ja ainoastaan vaihteiden kytkeminen on hankalaa. Voihan se kyllä olla että jostain olisi päässyt myös ilmaa kytkinlinjaan, joka tämän aiheuttaa, mutta aika epätodennäköistä, kun nestettä on kokoajan säiliössä ollut.
Laitoin muutamia kyselyjä vauhtipyörästä ja kytkinpaketista ja toistaiseksi paras hinta on 1300e. Englannista näyttäis saavan muutaman satasen halvemmalla Luk:in kytkimen+vauhtipyörän.
Kai tuossa on sama vaihtaa myös työsylinteri, kun laatikon irroittaa kuitenkin.
Comment
Comment