Automaatti kierrättää jatkuvasti 80 nopeudessa juuri sillä meluisimalla kohdalla non resonated versiossa. Ihan tyytyväisenä kahden vauvan otoksella testattuna nukkuvat äänestä huolimatta. Kyllä se takapenkille kuuluu ja keskustelu on vaimennettuun versioon verrattuna työläämpää, mutta ei mitään kauheeta amistelua sentään ole. Minulla on siis ollut molemmat versiot ja nykyinen on siis se non-res. Jätin veimennetut keskiputket kuitenkin varastoon jemmaan jos joskus pitää muuttaa hiljaisemmaksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B6/B7 ostamassa.
Collapse
X
-
Matalilla kierroksilla kyllä murisee, muuten ei meinaa ees huomata et on putket vaihdettu. B7:han ulostulot on eri kuin B6:ssa, joten se voi myös vaikuttaa äänimaailmaan ja niistä mulla ei ole kokemusta. Tuo Soundin setti on täällä päin kiinni Hessulla ja siinä taasen aika muikea äänimaailma myös, varsinkin noi piggiet ja katit vapauttaa tota konetta kivasti ja tulee kierrosherkkyyttä enemmän. Olis myös katit ja piggiet hankinta listalla, kun saa taas harrastusbudjettia kasaan...
Comment
-
Jousilautasia odotellessa. Piti sitten samalla tilata ilmansuodatin kun ei ollut hyllyssä. Eikö muka muut mallit käytä samanlaista kuin ässä?
Comment
-
Mitähän kautta kannattaisi alkaa apulaitehihnaa vaihtamaan? Räpsähdyksen saattelemana syttyi latauksen merkkivalo tuossa kotimatkalla. Yläpuolelta on ainakin näkyvyys heikko. Ja muutenkin on tilaa ihan älyttömästi... Huomenna saa nosturille ja pohjamuoveja irti... Loukkaantuikohan Ässä kun ostin eilen ooppelin...
Comment
-
puskurinhan tuo otatti irti luonnollisestikin ja syyläripakettia piti siirtää eteeenpäin huoltoasentoon. Ja samalla paljastui venttiilikoppien tiivisteiden kunto, vuotavat, sekä löytyi hajallinen sisempi vetoakselin suojakumi vasemmalta puolelta. Liian halvalta tuntuikin se 17€ minkä se hihna maksoi... ihanan kallista autoilua.
Comment
-
B5 lautaset laitoin eteen. Vielä se ehkä sen sentin olis saanu tipahtaa että saisi täydellisen stanssin suhteessa perään. Coilit on seuraava vaihe mutta ens keväänä sitten. Ei saa olla liian matala kuitenkaan talveksi.
Toiseen tolppaan piti käyttää aikaa ja turhia pulttien irroittelua ja pään raapimista monen tunnin edestä. Toinen tulikin sitten helposti kun tiesi mitä tekee. Avain onnistuneeseen irroitukseen on että voimalla koko pakettia alaspäin.. :) Ja että muistaa irroittaa kallistuksenvakaajan. Yksi rikkinäinen pusla löytyi mutta jos katsastussetä sen jättäis huomaamatta niin vois ensi kevään coilijumppaan säästää senkin vaihdoin.
Ilmansuodatin tuli vaihdettua samalla ja kylläpä vastaa kaasuun kevyesti. Kyllä imurin letkussa kolisi kun otti sinne kuulumattomat kakat pois.
Comment
-
Tälläinen oli ilmaantunut myyntiin http://www.nettiauto.com/audi/rs4/5761619 tuossa saattaapi olla kulkupuoli kunnossa reilusti:D
Comment
-
Tumppim:llä samoja tuntemuksia että jotain pitäis ehkä olla enemmän kun tuota rs:ää katsoo? ;)
Tänään vedin ekat puolkaasulaunchit ja voi pojat. Kyllähän se kumi pari sekuntia vikisi kunnes kiekkamittari tipahti alle vääntörajan ja meno hyytyi heti alkuunsa. Pelottaa tommosia tehdä jos vaikka kytkin hajoais, mutta mitäpä näistä iloa oiskaan jos ei vähän ees kokeilis :D ?
Comment
-
Juu tekis jousilautanen hyvää tolle Risalle. ;-) Mulle kans uimassa saksasta jousilautaset eteen. Jotenkin noissa H&R:ssä vaan varmaan väsähtää toi takapää pitemmän päälle, niin alkaa kaipaan keulaan lisää madallusta.
Kävipä tossa hauska yhteensattuma. Multahan puuttui se audin merkki siitä moottorin takasuojan päältä. No pari viikkoa sitten kummisetä kaiveli mokillä takaluukustaan audin merkin ja sanoi löytäneensä sen tienposkesta jossainpäin Jyväskylää pyöräillessään. Tämä autohan pyöri Jyväskylässä automyyjien toimesta n.6kk. No minäpä kiitin ja aattelin samalla, et vois olla passelin kokonen siihen moottorisuojaan. Äsken sitä siihen sovitin ja sehän passaa siihen just. Kaikenlisäks nastatkin näytti olevan just samanlailla poikki merkistä ja ja suojasta.
Comment
-
Ei hauskuuskerrointa lisää ilmesty ilman euroja. Semmonen 15ke auton hintaan päälle ainakin :) ..
Tumppi aikamoinen yhteensattuma. Tai sit tehtaalla hauraat liittimet kaikissa merkeissä samalla kohtaa :D
Comment
-
Tullut tässä pari päivää mietittyä, että mitähän sitä tuota ässää tuossa pihassa seisottaa, kun työmatkat ja muut liikkumiset onnistuu varsin näppärästi/halvemmalla tuolla pihassa seisovalla Fabiolla. Tänään sitten tuli aamusta laitettua jo vaihtokyselyä autoliikkeeseen, missä olisi hajuton/mauton b8 2.0tdiq. Vastausta ei ehtinyt tulla klo 13:00 mennessä, jolloin piti jo alkaa miettimään töihin lähtöä.
No päätinpä sitte ottaa pitkästä aikaa ässän kulkupeliksi ja voi veljet, kun matka töihin kului mukavasti ja hymy korvissa! :D Eipä tarvi enää miettiä vaihtoa uudempaan ja tylsempään aanelkkuun. :) Niitä pakoääniä ja kaasun vastetta en muistanut edes olevan. Vaikka se vanha onkin, niin kyllä se nyt karvalakki b8 voittaa.
Eli säikähdyksellä selvittiin ja ässä pysyy talossa. :)
Ja tuosta H&R jousilla keulimisesta.
Mulla on H&R+koni iskarit ja nätisti istuu, jopa hiukan perä pystyssä. Eli ei todellakaan ole keulivan näkoinen. Olisiko siis noissa Konin iskareissa nuo jousilautaset alempana, jolloin ei jäisi niin ylös, kuin vakio iskareilla?
Comment
-
Ei puhettakaan marqs että johonki ledi-helvettiin menisi vaihtamaan oikeaa nelivetoa ja moottoria? :) Vaisulta tuntui vääntö kun oli ässän kyydissä terassikalusteet, kaksi kaveria, postista haettu 20kg paketti ja kauppatavarat. Silti vieressä istunut hiacemies otti kauhukahvasti kiinni ja totesi että menoa löytyy.
Stänssi kohillaan. Ens kesänä pitää perehtyä paremmin itsekin mutta nyt saa bertta5 jousilautaset kelvata. Tasan tarkkaan sekä etu että takakaarissa yhtä paljon tilaa, jos takana ei ole lastia.
Comment
-
No nyt on mullakin B5 lautaset paikoillaan H&R jousien kaverina. Napa-kaarimitat on edessä ja takana samat, eli visuaalinen keuliminen loppui. Alla kuva aiheesta. Kuvassa kylläkin etupää hiukan alempana kuin tasasella. Heikkona hetkenä menin sit laittaan Milltekin putkistonkin tilaukseen ja vielä non-resonated version, vaikka eräällä koeajolla moitinkin sitä ehkä liian äänekkääksi perheelliselle ;-) Noo, saa siihen vaimennetut keskiputket sit tilailtua.
Comment
-
Vieras
-
Tulipahan äsken testattua että tuo telematiikka toimii myös suomessa. Kaveri nimittäin soitti vahingossa hätäkeskukseen mun autosta... "tapahtuuko tosta mitään?" *tökkäisy SOS-nappiin* ja sitten olikin silmät vähän pyöreenä, kun ensin tuli ajotietokoneen näytölle hirveet litanniat jotain saksankielistä tekstiä, joku countdown viidestä alaspäin, kaksi tuuttausta ja naisen ääni "Hätäkeskus". Siihen sit vaan hämmentyneenä sanomaan, että "öö.. sori tais tulla väärä numero", ja ihmettelemään että miten tuon puhelun saa pois päältä. Siitä en tiedä miten/millä tuo saksalainen järjestelmä osasi soittaa suomessa ylipäätänsä mihinkään, varsinkin kun ainakaan autopuhelin ei ole lainkaan kiinni kytkettynä...
*edit* Olisi varmaan pitänyt kokeilla sitä viereistä servicenappia perään, jos olis vaikka saanut yhteyden jonnekkin huoltoon, jossa neuvotaan miten tuo järjestelmä toimii, kun kaikki tekstit ovat saksaksi :D
Comment
-
Ilmeisesti vag-comilla saa muutettua tuota auton kieltä jostain valikosta? Navin/radion sai säädettyä englanninkieliseksi suoraan valikoista, mutta se ei taas vaikuttanut tuohon ajotietokoneen kieleen. Samalla pitäisi säätää oikeastaan jostain ajovaloillekkin suomeen sopivat asetukset, ettei tarvitse päiväsaikaan aina manuaalisesti laittaa valoja päälle.
Puhelimen ei kyllä pitäisi olla autoon mitenkään yhteydessä, BT ei ole päällä siinä lainkaan, enkä ole muutenkaan ikinä kokeillut sitä yhdistää auton handsfreehen. Autossa on vain oma nokialainen sisäpuhelin kiinnitettynä kojelautaan, mutta siitäkin olen ottanut kaikki piuhat irti aiemmin.
Comment
-
Vieras
Vanha oli 000.
Ilmeisesti jos autossa on telematiikka, on sen sisällä tuo hätäpuhelun mahdollistava tekniikka. Näin puhelu onnistuu vaikka autossa ei oli tehtaalta valittua puhelinta/ valmiuttaa.
Hyvä tietää jatkossa, että nuo uudempienkin siis saattaa toimia täällä. Koskaan siitä ei oikein varmuutta saanut, kun ei kehdannut soitella koesoittoja.
Comment
-
Hyvältä Thumppi näyttää ja kohta alkaa kuulostaan ;) kyllä se non resonated on parempi ja tiedä vaikka matala bassomainen murina olisi tuutulaulua teidän pikkuselle :)
Uh itellä on nyt terassiprojekti ja virkavallan muistutukset siirtäneet kaikkia hankintoja ja korjauksia omaan :( saas nähdä koska tässä taas ehtii viilaan ja höylään ;) Tosin ennen talvea pitää saada muutaman millin verran autoa nostettua, et mahtuu talvikiekot pyöriin alla kunnolla...
Comment
-
Kallen sanoihin on kyllä helppo yhtyä... viime viikolla piipahdin Panssarimuseossa ja menomatkan ajelin pikkuteitä myöden, Pertunmaa-Hartola-Sysmä-Vääksy-Hämeenlinna. Ihan kivaa oli... :D
Comment
-
Pesin auton ja pyyhkimet ku läppäsin alas niin toisesta lens sulka pois. Varsi iski lasin paskaksi. Vakuutuksista uus lasi, mutta mistä hyvät pyyhkimet joissa kunnon kiinnikkeet? Nykyiset on boschit ja lienee vakiot.
Comment
Comment