Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minkäs jousisarjan rissaspena Audiisi vaihdatit? Näyttäisi olevan hyvässä balanssissa.

    Comment


    • Hieno peli ja säät hellii ässää. Mut eikös noi oo jo aika soppelisti ilman spacereitäkin kaarien tasalla? Kännykällä katselen nii ainaki näyttää sopivalta.

      Comment


        H&R sportit. Kyllä noihin ainakin 5mm lätyt menisi vielä kivutta. Kovasti mieli tekisi uusia vanteita, mutta ehkäpä maalautan konepellin ja etuloksun ekana kun ovat niin kivenhakkaumilla. BBS CH replicat ois kyllä edukkaasti saatavilla tuossa lähistöllä, joten ei tiedä mitä tähän seuraavaksi tulee.

        Comment


        • Tuli taas öljyä lisäillessä ihmeteltyä tuota käynnistysräminän ja öljyjen suhdetta. Millä logiikalla startit ovat öljynvaihdon jälkeen lähestulkoon täysin hiljaisia muutaman tkm, ennenkuin se 1-2sek pitkä rallatus palaa? Aiemmin ajattelin että liittyisi ehkä öljynpinnan tasoon, mutta kyllä se rämisee ja kolisee vaikka on ihan maksimiin asti täytetty taas. Voiko öljyn joku asiaan vaikuttava ominaisuus heikentyä näinkin nopeasti, vaikkei vaihtoväli ole edes puolessa vielä?

          Comment


          • Onko kukaan uskaltanu kokeilla paksumpaa öljyä? Aika litkuja ainakin nuo LL ölpät. Ihan niinku vettä kaatas koneeseen. Castrol Magnatec on kyllä toiminut minulla edellisissä autoissa ja parantaneet mm. venttiilien ääniä huomattavasti. Käyttääkö joku ässässä kyseistä merkkiä?

            Comment


            • Mulla taas elää ihan omaa elämää nuo käynnistysräminät, välillä ei kuulu minkään näköisiä ääniä. Talvella kovilla pakkasilla kun laittoi auton tulille ilman esilämmitystä, niin oli aina täysin räminätön käynnistys.

              Edit: Itse olen aina käyttänyt Castrolin Edgeä LL, voisi kyllä ensi öljynvaihto kerralla kokeilla testi mielessä normiöljyä, hyvällä tuurilla tuostahan saisi täysin hiljaisen räminöiden suhteen.
              Viimeksi muokannut 2 FAST; 19.4.2013, 20:24.

              Comment


              • Mulla aina ensikäynnistys rämisyttää, pakkasella kovemmin. Jos seisonut 10min niin saattaa rämähtää hiukan, mutta ei aina.

                Comment


                  longlife-öljyjä ei tule minun autoihin, kerran vuoteen vaihtuu öljyt oli ajettu sitten 3 tai 13 tkm.
                  Edellinen omistaja onneksi samaa koulukuntaa, tehnyt motorflushit yms kun sai auton ja shellin öljyt koneeseen, pitää tarkistaa tarkempi tyyppi kun käy autossa. Eikä rämise käynnistäessä, tosin 113tkm ajettu vasta.

                  Comment


                  • Eihän tuo LL öljy ole huonompaa, kuin normiöljy. Omasta on aina vaihdettu öljyt 10tkm välein, vaikka LL on aina käytettykin.

                    Comment


                      Eihän siinä LL ölpässä mitään vikaa ole, muuta kuin hinta! Siksi moni on luopunut LL öljystä! Omaani oon nyt vaihtanut hieman liiankin usein öljyt (5k ja 8k väliin), koska tarkoitus on saada mahdollisimman paljon "moskaa" irti koneesta, jota on LongLife öljynvaihtovälin takia sinne muodostunut. Tämän kyllä havaittiin, kun venttiilikopat oli auki. Eikä edes motor flusheilla lähtenyt irti.

                      Olen kanssa pistänyt merkille, että esim. nyt noin 2k ajetut Mobilin öljyt on yön yliseisomisen jälkeen paljon mustemmat, kuin lämpösenä.
                      No joo mutta toi mun auton moottori on nyt muutenkin outo ton öljyn suhteen. Tiedä sitten jos löisi seuraavaksi jotain toista öljyä sinne. Motulin xcess 8100:lla se nyt ei ainakaan toiminut. LL Castrol toimi kyllä paremmin. Mutta Mobilin 1:nen on ollut tähän astisista paras.

                      Näihin liittyen, omassa ongelmana tuo öljyn min valo (anturin vaihdan kohta puoleen ihan vaan varmuuden vuoksi) se tekee sellasta, että saataa syttyä ja kun tarkista öljyt niin kaikki on ok. Pistät virrat päälle niin min valo sammu. Oikeestaan se sammuttaa sen valon oli sitten tilanne mikä tahansa ja ei syty normaali ajossa, vasta pitemän ajon jälkeen. En ainakaan usko ja kukaan ei ole myöskään toisin väittänyt, että tuossa olisi joku systeemi valon suhteen, eli kun avaat konepellin, nostat mittatikun tai avaat öljy korkin, niin valo nollaisi itsensä?! Joku muuhan voisi myös kokeilla, kun seuraavan kerran min valo syttyy, avatkaa konepelti, tarkistakaa öljymäärä, käytäkää öljy korkki auki ja tarkistakaa uudestaan palaako valo!

                      Itsellä sytty sopivasti viimeksi ennen Treen kerhotapaamista ja ajattelin, että olkoon, ihmetellään tuota sitten porukalla, ajoin töistä tankille, sieltä kotiin ja lähdin tapaamiseen. No prkle valo sammu 2 km ennen tapaamista, enkä siis ollut tehnyt tuossa välissä mitään konehuoneen puolelle! Se saakelin valo tuntuu vainoavan mua ja tekee kiusallaan tollasta. Kohta repäsen johdot irti ja annan palaa, kunnes yläpää alkaa ropiseen :D
                      Mutta joo vitsit sikseen, pidän kyllä huolen et siel on tarpeeksi öljyä :)

                      Comment


                        voipi olla siihen konepellin nostamiseen tuo öljynpinnanvartijan valo kytköksissä. Kun kerran pelti on käytetty ylhäällä, niin loogisesti on tarkistettu öljyt. Eikös siellä ole mikrokytkin joka antaa varoituksen näytölle jos pelti auki lähtee liikkeelle?

                        Comment


                        • Kerran on itsellä syttynyt öljyn min valo, ja sekin oli silloin kun olin juuri ostanut ässän, ja ajoin sitä autoliikkestä kotiin. Mulla on semmoinen muistikuva että toi öljyn min valo, nollaantuu kun avaa/sulkee konepellin. Kuulostaa Calle sun tapauksessa anturi vialta. Eihän toi longlife öljy, montaa euroa kallimpaa ole kuin normi öljy (Castrol LL 10€/l)

                          Paljos teidän ässät syö öljyä? ja oletko huomannut, onko eri öljymerkien välillä ollut vaikutusta kulutukseen? Itsellä menee vajaa litra 2000 kilometrillä.
                          Viimeksi muokannut 2 FAST; 19.4.2013, 22:48.

                          Comment


                          • Mulla menee myös litra/2000km. Liqui Moly 4200 koneessa edelleen ja ajattelin kokeilla n.5tkm päästä castrolin ölppää jos se siitä muuttuis. Ja eikös tuo oo suositeltukin käytettäväksi. Öljykorkkikin niin kertoo.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viesti
                              Niin oisko tuo teippaus parempi, jos ois tehny kokonaan tuon takaikkunan lipan, tai sitten jättäny teippaamatta ollenkaan.
                              Noissa teippauksissa tulii ottaa huomioon sopivasti vaihtuvat alueet, heti tuon katto-kuvan nähdessäni mieleen tuli että itse laittaisin koko lipan mustaksi, näin tuo musta alue jatkuisi 'neutraalina' takalasin ominaisuudessa.

                              Comment


                                Niin hauskintahan tässä on se, ettei se valo aina sammu vaikka avaat konepellin ja tarkistat öljyt, meinaan sillon kun ne on oikeasti loppu, se valo palaa! Mutta joo testakkaas joskus, jos valo sattuu syttymään ;)

                                Tota mitähän Castrolin LL öljyä 2 Fast sä käytät ja mistä ostat?
                                Tosin Castroliin, en ole palaamassa takaisin, kun tuo Mobil on nyt ihan ok ollut...

                                Comment


                                • Mulla syttyy valo ainoostaa sillo kun öljy lopussa ja kuluttaa sen 1.4l/1000km laakkosella mitattuna. Öljynä on toi castrolin magna. Ei oo ollu täs merkitystä merkillä ihan samallalailla mikä tahansa öljy koneessa palaa läpi. Toivottavast menee mun kuluttaja riita läpi ni sais selvyyttä minkä takia öljy kuluu noin reilusti ja sais samalla koneen kuntoon niin sais muutettua auton toimimaan viina höyryillä.

                                  Comment


                                  • Itse nähtiin se lipan teippaaminen kaverin kanssa niin, että vedetään se niin kuin se olisi yhtä palaa katon kanssa. Eli pituussuunnassa menee katon kanssa linjassa. Koko lippa mustaamalla olisi tullut oudon näköinen pykälä lipan alkaessa ja teippaamatta jättäminen olisi tehnyt keskeneräisen näköiseksi. Tuossa kun ei ole sitä ässälippaa jostain syystä, niin noin siihen sai sivusta katsottuna vähän lipan muotoa näkymään. Jos siinä olisi se oikea lippa ollut, niin oltaisiin varmaan tehty se eri lailla, eli luultavasti jätetty kokonaan keltaiseksi. Totta kyllä tuokin mitä Toni sanoi, tehtiin siksi ensin pelkkä katto ja sitten mietittiin miten se lippa tehtäisiin.

                                    Siellä lojuu nyt kirkkaat kaiteet koloissaan, ei se mitenkään oudolta näytä niilläkään, mutta parempi tulee mustilla.
                                    Viimeksi muokannut LauriJT; 20.4.2013, 08:37.

                                    Comment


                                    • Calle: Castrol Edge FST käytän, ja sitä saa suomestakin edullisesti : http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=54

                                      Comment


                                        Aah ok, luulin että tarkoitat tätä: http://www.polarautovaruste.com/shop...ils.php?p=1845 siksi piti oikeen kysyä ;)

                                        Comment


                                          Hmmm tuolta meidän ölppä topicista, en ollut ees huomannut tätä:
                                          http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
                                          Aika mielenkiintoinen... Ei näytä toi Castrol ollenkaan pahalta vaihtoehdolta ;)

                                          Ihan hyvää keskustelua öljyistä yleensä:
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=46952

                                          Comment


                                          • Olen tän ennenkin maininnut, mutta olen itse ajanut nyt 2,5 vuotta Castrolin 10w60 -öljyillä ja noi sopii tolle koneelle hyvin. On niin paksua, että kestää koneessa ja ei menetä kovassakaan lämmössä niin paljon ominaisuuksia. Ei rämise ketjut eikä mikään muukaan. Omien kokemusten mukaan ohuet litkut ei vain pysy koneessa. Taloudessa olevaa Bemarin kutoskonetta ajetaan Castrolin 5w40 -öljyillä ja ne pysyy kanssa koneessa paremmin kuin ohuemmat öljyt.

                                            Mä unohtaisin ihan kylmästi näiden Audin koneiden kanssa jotkut 0w30 -öljyt valmistajasta riippumatta.

                                            Comment


                                            • Kiitos Tono vinkistä. Itsellä ainakin mennyt ohi, tai jos kovin kauan sitten oot maininnu niin en ole täällä vielä kirjoitellutkaan. Minustakin tuntuu naurettavalta että kokoajan pitäis rampata konehuoneessa purkin kanssa ja autot ei kuitenkaan vielä halvimmasta päästä ole. Jopa nuo 5w40 katoaa parin tuhannen kilsan litra vauhdilla ja näyttäis olevan merkistä riippumatonta. Ja jos vielä räminätki on kadonnu niin jo pelkästään sen takia mielelläni laitan paksumpaa ölppää koneeseen. Hyvä että ainakin yks löytyy joka viitsinyt kokeilla! :)

                                              Comment


                                                Joo hyvä vinkki Tonolta, noita kans yhdes vaihees mietin.
                                                Tono varmaankin siis tämä ölppä: http://www.polarautovaruste.com/shop...ils.php?p=1783
                                                Tuossa tietenkin täytyy BMW:n vaatimuksen ja taitaa olla M sarjalaisille tehty, mutta VAG:n vaatimuksista ei puhuta?! Mutta luulisi, että täyttää vaatimukset, kun eikös uudemmat Ämmät ole alusil koneita myös?! Itsellä tää kaatu siis tohon vaatimuksiin. (Castrolin sivuilla kyllä maininta VAG 505 ja 507 vaatimuksien täyttymisestä).
                                                Huomasin tuossa päivällä nettiä selatessa, että tuo Mobilhan suosittaa meidän autoon Mobil 1 ESP 5W-30 ölppää ja toisena vaihtoehtona vasta käyttämäni New Life 0W-40.
                                                Noissa muuten vertailussa HTHS arvo tolle Castrolille on 3,7 ja Mobil New Life 3,8 (ESP 3,58) että ton perusteella Mobil olisi "jäykempää" lämpöisenä, kuin tuo Castrol, ainakin miten itse olen nuo arvot ymmärtänyt.
                                                No pitää nyt kattoo mitä tonne lyö seuraalla kertaa, onhan noikin jo tuolla kärynneet yli 2 k km, et kohta voi miettiä piruutaankin uutta kamaa koneeseen :D
                                                Viimeksi muokannut Calle; 20.4.2013, 19:22. Perustelu: Lisää infoa

                                                Comment


                                                • Jep juurikin sama öljy eli Edge 10w60 on kyseessä. Se on kanssa LL öljy, mutta itse olen vaihtanut öljyt 15tkm välein. On kama aika mustaa jo siinä vaiheessa. LL-vaihtoväleihin en kyllä viitsi lähteä, kun on kokemusta öljysihtiongelmista.

                                                  Bemareissa on ollut alumiinilohkot iät ja ajat ja noita samoja öljyjä käytetään myös Alfoissa. Oma mielipide öljykeskusteluun on se, että Audin kasikoneet käyvät ässissä aika kuumina ja siksi nuo kevyemmät öljyt eivät kestä niissä ja muuttuvat kovassa rasituksessa litkuksi ja eivät pysy koneessa. Toisaalta kyllä varmaan laadukas 5w40-öljy kestää myös, jos vaihtovälit pitää lyhyinä.

                                                  Suosittelen sitten alkuperäistä öljynsuodatinta mieluummin kuin tarviketta. Niissä tuppaa olemaan automerkistä riippumatta isompi pinta-ala kuin tarvikkeessa. Tarvikemallit ovat hötömpiä ja eivät pidä painetta kannessa koneen sammuttua -> öljy valuu pohjaan ja käynnistettäessä kannessa on nostajat ja nokat kuivina ja siitä seuraa naputtava ääni kun käynnistää. Eron käynnistysäänessä huomasi TT:n 1.8t koneessa ja myös ässässä. Kokeilkaa jos ette usko. Rallipuolen sedät on joskus leikelleet noita filsuja jo todenneet, että orkkiksissa voi olla 2-3 kertaa enemmän suodatuspinta-alaa kuin tarvikkeissa.

                                                  Comment


                                                  • Opie oilsin mukaan ainakin briteissä suuri osa S/RS -miehistä käyttää Fuchsin 5W-40 öljyä melko hyvällä menestyksellä kulutuksen suhteen tuon merkkihuollon suositteleman 5W-30 sijasta. Itse olisin tyytyväinen, jos löytäisin öljyn joka poistaa ketjun räminän kylmäkäynnistyksissä, vaikka sitä sitten kuluisi pari litraa/tkm. Tuo tosin lienee käytännössä mahdotonta, mikäli kun tuo räminä loppupeleissä johtuu kiristäjien löystymisestä auton ollessa sammuksissa tarpeeksi pitkään.

                                                    Comment


                                                      Niin tuo BMW alkoi siis käyttään Alusilia 96 alkaen, sitä ennen ne ovat ollett Nikasilia, yhdistelmää käytetään sylinterin seinämien suojana, muuten lohko on alumiinia.

                                                      Veikkaisin, että tuo 10W60 ölppä poistaa kyllä kylmäkäynnistyksen rallatuksia.

                                                      Noita suodattimia kokeilin juuri viimeksi, enkä huomanut mitään eroa! Audeissa alkuperäinen suodatin on Kneghtin tekemä ja yhdessä TM:n testissä kyseisen valmistajan suodattimet, jotka testissä oli mukana, olivat surkeimmat (mm. patruuna suodattimen ohivuotoventtiili oli testin suodattimessa auki, eli öljy virtasi täysin ohi suodattimen). Enpä nyt sitten tiedä ovat ne alkuperäiset meidän koneessa sen parempia kuin tarvikkeet, kun käsitääkseni alkuperäisen valmistajalta saa myös tarvikesuodattimia.

                                                      Mutta totuuden nimissä, itse en ole niin perillä näistä tekniikan hienouksista, joista tarvitsisi tietää, kun aletaan hienosäätämään ja vertailemaan toisia tuoteita toisiinsa. Ihan musta tuntuu ja kaveri kertoi fiiliksellä pitää ratkaisuja tehdä ja toivoa, että "ongelmat" katoavat ;)

                                                      Comment


                                                      • Tuli sitten eilen otettua Porsche carrera 4 kanssa hieman viivaa ja yllätykseksi eipä kaveri mihinkään karannut vaan keulat vierekkäin mentiin. Kyllä siinä kaveria ketutti kun oli isoon ääneen kehunut että nyt on Audin tappaja alla:D

                                                        Comment


                                                        • Monet kerrat olen miettinyt, että mikä ihme tuossa on kun joskus vaihteen vaihdon jälkeen tehot ikäänkuin katoaa. Tänään huomasin sitte erittäinkin selvästi asian, kun vaihdon kakkoselta kolmoselle kohtuu rivakan kiihdytyksen jälkeen, ja painoin kaasun pohjaan niin auto ei kiihdy ollenkaan. Pari sekuntia pidin kaasua pohjassa ja mitään ei tapahtunut. Nyt ei kyllä sutia lyönyt, eikä sutimisen esto vilkuttanut eikä kytkinkään luistanut. Kun nosti kaasun, painoi uudestaan pohjaan, niin auto kiihtyi normaalisti. Onko muilla käynyt vastaavaa?

                                                          Tulipa sitten vaihdettua kesärenkaat alle :) .... Oli aika magean näköinen yksi talvirenkaista. Tässä kuva.
                                                          Viimeksi muokannut AnttiJuhani; 22.4.2013, 22:37.

                                                          Comment


                                                          • Menee ihan arvailun puolelle, mutta tuli mieleen että kaasuläpän asentotunnistimen hiilipinta on kulunut, ja läppä ei tajua polkimen asentoa. Tuosta se muuttuu vain huonommaksi, näin ainakin bemareissa.

                                                            Noi on nykyään kuluvia osia, ja läppärungon vaihto pelastaa tilanteen. Veikkaan että maksaa kolme-neljä sataa se osa ja sen vaihtaa itsekin aika helposti.

                                                            Comment


                                                            • Mahtaisikohan antaa vikakoodia tai jotain muuta dataa? Kiitos vinkistä. Siitä on hyvä lähteä etsimään vikaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X