Kysytäänpäs nyt vaikka täällä, käykö a8 d3n ratin airbag tuommoiseen uudempaan sporttirattiin, jossa myös pyöreä bägi? Kyse ei siis d3n 3-puolaisesta vaan ns. Flat bottomista ym. vastaavista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8/S8 D3 ostamassa.
Collapse
X
-
Mulla on tuollainen 2008 4.2 tdi facelift. Eli toisessa faceliftissa tule muutoksia jonkin verran ja kaikki löytyy omasta autosta:
- Alustaa parannettu
- Ohjaustuntumaa parannettu
- Kaistavahti / kuolleen kulman vahti
- Sumuvalot
- Takavalot
- Äänieristystä parannettu
Tästä linkistä löytyy asiaa pidemmin.
http://www.audiworld.com/articles/au...ry-efficiency/
Comment
-
Onko tuossa A8 D3 korissa oleva 3.0 bensiini V6-kone sama kuin A6:essa ?Mites vaihdelaatikko ?
Onko noita tehty etuvetoisena tai manuaalina ?Erityistä mihin kiinnittää huomiota V6-koneessa ?
Comment
-
Comment
-
Noussut kauhea D3 polte sen jälkeen kun vastaan tuli lievä projekti, kyseessä on pienen keula pusun saanut 4.2l d3 lang malli. Repsikan etu loksu ja puskuri nyt ainakin menisi ihan kirkkaasti vaihtoon, samalla ympäri autoa pikku kosmeettista vikaa ja sisältä radio ei kuulu laisinkaan, mitä ilmeisemmin bosen vahvarilla alkaa olla kilometrit täynnä. Suuri kysymys kuuluukin että kaivanko verta nenästä jos tuon ostan itselleni puolella hinnalla markkina arvosta?
Varusteita on vähintäänkin mahdottomalla kädellä ruksittu ja auto on myyty uutena suomeen, tästä todisteena suomenkieliset kayttö ohjekirjat sekä takuutodistus myyjäliikkeen leimoilla yms. Tärkeimpänä se lang, kääntyvät ajovalot sekä ilmastoidut penkit..
Autolla ajetta tähän mennessä 260tkm.
Comment
-
Tsekkaa nyt ainakin vikakoodit, saattaa olla muutakin mykkänä, kuin radio. Bosesta pitäisi löytyä kyllä herja, jollei toimi. Jos selviää ilman runkoaisojen oikomista tjms, niin eipä tuollainen loksu ja puskuri nyt ihan mahdottomia maksa, noitahan saa purkaamoilta ainakin Saksasta.
Comment
-
Audi A8 D3
Ensimmäinen viesti foorumille joten toivotaan että tämä tuli nyt edes oikeaan osioon..
Mutta tosiaan kiinnostusta on ollut jo pitkään hommata itselle tuollainen vanha luksusauto. Vaihtoehdoissa on pyörinyt S-sarjan Mersu, 7-sarjan Bemari sekä juurikin otsikossa mainittu Audin A8. Enimmäkseen olen katsellut noita ensimmäisiä D3:ia 15000€ hintaluokassa. D2 korimalli on omaan silmään liian vanhan näköinen, joten valinta painottuisi tosiaan noihin vuosimallin 2003-2005 autoihin.
Suurin kysymysmerkki on, että löytyykö tuohon 15000€ budjettiin autoa, johon ei tarvitse joka vuosi upottaa järjettömiä rahamääriä? Tähän asti olen ajellut pääosin Alfa Romeoilla, joihin on välillä saanut laittaa reippaasti toista tuhatta jakoketjun vaihtoon yms, joten mitään Toyotaa en hae, jota ei tarvitsisi kuin tankata mutta ihan koko omaisuutta ei autoon viitsisi kuitenkaan upottaa.
Ilmajousitushan noissa on vissiin se kallein paukku jos sattuu menemään, mutta nekään tuskin menee kaikki neljä kerralla? Yhden vaihdattaminen vielä menee, mutta jos kaikki neljä menisi kerralla ja korjauslasku lähentelisi kymppitonnia niin joudun kyllä nostamaan kädet pystyyn.. Ilmeisesti rautajousien vaihdattaminenkin on kuitenkin periaatteessa mahdollista? Siitä kuuluuko ne tämän kaltaiseen autoon voidaan sitten taas olla montaa mieltä..
Lisävarusteista olen miettinyt tuota kun AutoWikissä sanotaan, että varustetasoissa on suuria eroja, mikä ei näy kovinkaan hyvin käytettyjen hinnoissa, niin mistä erottaa "karvalakin" ja hyvin varustellun mallin? Onko jossain esim. listaa vakiovarusteista ja lisävarusteista, mitä autoon on aikanaan voinut ruksata?
Moottoriksi olisi tulossa varmasti monen mielestä tällaiseen autoon alitehoinen 3.0 TDI tai vaihtoehtoisesti samankokoinen bensakone, koska kyseessä kuitenkin käyttöauto, jolle kilsoja kertyisi noin 25 tkm vuodessa. Nuo pienet bensakoneet on ilmeisesti kuitenkin pääasiassa etuvetoja, mikä ei niinkään houkuttele ja muutenkin tuolla kilometrimäärällä diesel voisi olla järkevämpi. Millaiset on tuon 3.0 TDI:n korjauskustannukset ja pahimmat tyyppiviat? Samaa pannua kuitenkin ilmeisesti löytyy astetta pienemmistäkin malleista. Myöskään 4.0 TDI ei ole poissuljettu vaihtoehto, jos ylläpitokulut eivät ole aivan poskettomat ja hyvä yksilö osuu budjetin rajoihin.
Tuossa 2005 faceliftissä ei ilmeisesti tullut juurikaan muita eroja kuin keulan pieni muutos?
http://www.nettiauto.com/audi/a8/7980151
Tuota Tampereen A8:a olen hiukan katsellut sillä silmällä, kun kilsat ainakin vielä ihan kohtuulliset, mutta onko kyseessä karvalakkimalli vaikka huippuvarusteita mainostetaankin?
Tulipahan kysymyksiä mutta varmasti jotain jäi vielä kysymättäkin mutta kysellään sitten myöhemmin kun tulee mieleen.
Niin ja ennen kuin joku sanoo että "Jos täytyy miettiä ylläpitokustannuksia niin ei ole rahaa ostaa A8:a" niin kuten sanoin, olen varautunut kohtuullisiin ylläpitokustannuksiin, mutta jos oikeasti löytyisi rahaa niin hakisin kaupasta aivan uuden kasin isoimmalla koneella mitä saa, mutta koska olen vain tavallinen duunari niin joutuu tyytymään näihin halpoihin käytettyihin.
Toivotaan että tulee asiallisia vastauksia. :)
Comment
-
Lisävarusteiden vertailu on hankalaa. Kannattaa melkein pyytää varustelista nähtäväksi. Aika perusvarustelu tuossa tekstin mukaan on, avaimetonta käynnistystä ei taida ihan kaikissa olla eikä pysäköintikameraa vaan usein pelkät tutkat. Tosin yhden aidon Suomi-auton olen koeajanut jossa ei ollut edes navigaattoria...
Niin, ja ei se ylläpito ole niin kallista kuin pelotellaan ;)
Comment
-
Tossa Treen autossa on jo ainakin kunnon jakkarat, eikä ne kamalat peruspenkit.
Avaimeton käynnistys plussaa, samoin peruutuskamera, muutoin aika perus. 4.0TDi on fiiliksiltään aika eri, kuin se 3.0TDi. Liikkestä kun ostaa, niin saa jonkilaisen takuun. Moottoria kannattaa kuunnella, ettei kauheesti rallata, se oli muistaakseni 48h ja osat se jakopäänvaihto. Marmorin tuntihinnoilla menee toinen munuainen luovutukseen.
Faceliftissä tuli keulan maskin lisäksi ainakin uudet takavalot ja vilkut siirtyi etuloksusta peileihin.
Comment
-
Ekassa faceliftissä 2005 (eli -04 syksy->) tulee keula ja uudet koneet. 4.0tdi muuttuu 4.2tdi:ksi. Tokassa faceliftissä 2008 (eli -07 syksy->) enemmän/paremmat ominaisuudet varusteihin, helpoin tuntomerkki kulmikkaat etusumuvalot.
Itse näitä nyt pyöritellyt ja katsellut viime syksystä lähtien ja ihan vain kuvien perusteella on helppo rankata ainakin seuraavat:
- Nekkeripenkit, joissa poikittain tiheä tikkaus -> unohda. Nämä ovat kyllä suht harvassa.
- Vaihdekepin vierestä oikealta puuttuu starttinappi -> ei avaimetonta käynnistystä.
- Takana keskikonsolissa vain tupakansytytin ja penkinlämppärit, ei ilmastoinnin näyttöä -> ei 4-piste ilmastointia. Facelift 2:sta eteenpäin vakio.
- Keulassa alaritilän keskeltä puuttuu tutkan lätkä -> ei adaptiivista cruisea. Ennen facelift 2:sta tunnistaa myös kapeasta mittariston näytöstä. Facelift 2:ssa aina leveä, oli adap.cruise tai ei.
- Ilmastoidut/hierovat penkit tunnistaa penkin namikoista. Pyöreä kytkin.
Lähtökohtaisesti "huippuvarusteilla" mainostetut tuntuu olevan aika peruskamoilla. Missään ei ole kaikkia varusteita ja ne missä on paljon, ovat aina Lang. Lisäksi hinta yleensä pari tonnia kalliimpi.Viimeksi muokannut jasso; 16.6.2016, 15:30.
Comment
-
Kannattanee myös tsekata mitä noi maksaa auto24.ee ja mobile.de.Sekä tullin autoverotaulukot.Noissa isokoneisissa kaseissa on verot tulleet ihan hyvin alaspäin.Esim.bensakoneisissa D3 malleissa auto + verot hinnat alkaa olla jo alle 8te luokkaa...
Comment
-
Onks kellään tuosta adaptiivisesta cruisesta nippelitietoa tai omakohtaista kokemusta, laittaako piipparin sekaisin? Voi vaikka vastata privalla jos ei tähän kehtaa kirjoittaa.
Comment
-
Ja sivututka (side assistant jne kuolleen kulman vahti) käyttää ~24GHz aluetta ja tutkan K-alue on 24.05-24.25GHz. Nuo anturit on tosin auton takaosassa, mutta onhan Pohjois-Amerikkakin suurehko markkina-alue Audille joten ihme jos eivät ole noita asioita mitenkään huomioineet.
Comment
-
Mitäs mieltä ootte tämmösestä?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...1&pageNumber=1
Ranskata tuotu Saksaan. Toinen omistaja Saksassa. Hihihina vaihdettu 10/2009 @ 74339km. Eli se olisi ainakin heti ekana listalla jos tuommosen laahaa tänne härmään.
Comment
-
Aika hyvä, paitsi melko kamala ratti (IMO). Penkeistä puuttuu tuuletus ja hieronta, mutta ei silti mitkään perus-albaania-jakkarat. Webasto puuttuu. Telkkariviritin on tuon ikäisissä yleensä analoginen, jos sille nyt mitään arvoa yleensäkään laskee. Hieno väri :) ja hienot vanteet :)
Comment
-
No niin no, onhan se tietty A8 joten varusteita pitäisi olla, mutta henk'koht en ole niiden perään jos vaan auto muuten on ehjä ja ryhdikäs. Parkkitutkat edessä ja noi orkkis 19" A8 vanteet on ne pakolliset. Webasto tietty plussaa, muttei pakollinen. Melkeen tinkisin varusteista jos auton saisi Langina. Nykynan vanha Kasi on niin varusteeton että on ehtinyt tottua ettei mitään ole. Kesäautossa taas on toisin.
Comment
-
Comment