Suomen hintapyynneissä on kautta linjan vähintään 3k liikaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8/S8 D3 ostamassa.
Collapse
X
-
Onko mitään veikkauksia paljonko Lang tuo tullin veroarpakoneeseen lisää verrattuna perusmalliin? 4.2tdi ja jos pysyy max -06:ssa 200tkm pinnassa niin vero on ihan kohtuullinen ~7k. Olisi vain muutamia mielekkäitä lang ehdokkaitakin sattunut silmään. Mutta ei mitään hajua vaikuttaako veroihin kuinka ikävästi.
Comment
-
No mikä ei kasissa olisi kallista :) Mutta ainahan sen voi koodata peruscruiseksi, jos oikein huono tuuri käy. Toisin päin retrofit taas vaatii sitä sun tätä palikkaa.
Onko muuten sormenjälkitunnistin aina yhtä kuin keyless go? Vai onko sitä saanut ilman avaimen etäluentaa tyyliin pelkän penkin säätöjen muistia varten?
Comment
-
Kyllä se ACC pitäisi onnistua koodaamaan normaaliksi.
Itse olen tutkaillut ACC:n retrofittiä 4F A6:seen ja eipä siinä muuta eroa normaalin ole, kuin johtosarja ja tutkayksikkö. Cruisehan sijaitsee ainakin A6:sessa mittaristossa ja tuo tutka on vain ulkoinen anturi. (Mittaristossa pitää näkyä cruisen nopeus digitaalisena, jotta tukee ACC:ta) Lisäksi kun viime syksynä noita osia katselin, niin käytettyjen hinnat pyörivät n. 250€ nurkilla.
Toki vielä en ole kyseistä operaatiota tehnyt, joten voi olla että esim. softaversioissa voi jotain ongelmia tulla vastaan.
Eli jos nyt ACC tuntuu liian monimutkaiselta ja kalllliisti huollettavalta varusteelta, niin varmaan on parempi pysyä erossa A8:ista. Siinä on aika paljon noita "monimutkaisia" "kalliita" laitteita, joille ei voi muualla kuin merkkiliikkeessä tehdä korjauksia... =)
Comment
-
No ei tutka aina rikki ole :) Mullakin herjaa kalibroinnin tarvetta ja sen pystyy tekemään vain marmorilla. En ole vielä raaskinut, mutta pakkohan se joskus on sitteen teettää. (ehkpä Tallinnan marmorilla?) Tutkayksikköjä on myös myynnissä eebayssä parista sadasta eurosta alkaen.
Comment
-
Mitä ACC:n jälkiasennuksesta olen ymmärtänyt, niin tarvitsee vähintään tutkan, maskin ja viiksen + johtosarjan. Noiden lisäksi pitää olla ACC:tä tukeva mittaristo ja CECM. Riippuen muista varusteista noita jälkimmäisiä ei välttämättä tarvitse uusia. Tosin ACC keskustelee extended CANissa, jota ei kait käytä kovinkaan moni muu laite.
Comment
-
Omassa 4F:ssä on tuo ACC. Jos nyt saisin valita niin ottaisin mielummin normi cruisen, ainakin suomalaiseen liikenteeseen jossa oikealta kaistalta vasemalle vaihtavat ovat sitä mieltä että ohituskaistalla ajavan täytyy hiljentää sen sijaan että itse nostaisi jalan kaasulta hetkeksi.
Yritin selvitellä tuon koodaamista normaaliksi mutta vaikuttaa siltä ettei onnistu. Jäin myös käsitykseen että ihan helpolla tuota normia ei saa adaptiiviseksi.
Comment
-
Vieras
Jos ei ole ACC:tä, niin ei ole niitä valonäyttöjä mittaristossakaan. En tiedä vaatiiko ACC välttämättä niitä. Ja kun kyseessä A8 A6 niin ohjainlaitteiden vaihto lyö komponenttisuojia päälle.
Comment
-
Kävin viime viikolla pitkästä aikaa A8:n "renkaita potkimassa", autoliikkeessä oli -03 4.2 bensakoneella, mittarissa vajaa 240 tkm. Huoltokirjaa ei löytynyt eikä oikein muutenkaan tietoa auton huolloista, myyjältä kysyessäni jakohihnan vaihtotiedoista lupasi soitella edelliselle omistajalle. Myyjä soittikin vähän ajan päästä ja kertoi että edellisen omistajan mukaan autoon oli vaihdettu hihna ja öljyt moottoriin ja vaihteistoon n. 200 tkm kohdilla.
Tuntui ettei kuitenkaan ihan kaikki täsmännyt ja kun ei mitään kuitteja tms. löytynyt, tarkistin vielä Trafin historiatiedot autosta. Siellä oli merkintä viimeisimmistä vuosikatsastuksista; 15.2.2015 356523 km, 4.2.2014 331684 km, 29.7.2013 309574 km...
Comment
-
HeipäHei Audilaiset.
Täältä tulossa uusi jäsen ja tarkoitus noukkia Saksanmaalta 2007 A8 4.2TDI. Kokemusta moisesta kun ei ole niin verotuksesta olis yksi kysymys. Tullin taulukoista katsellut että moisen auton verotusarvo on n. 30k ja autovero ollut 7-9k. Eli jos auton haen, niin joudun maksamaan veroa tuon 7-9k?.
Auto saksassa maksaa n. 15k ja suomessa vastaavat ovat 30k -->, joten tuossahan voittaa aika pitkän pennin, mikäli siis olen asian oikein ymmärtänyt.
Comment
-
Aika härskiä toimintaa! Oliko kyseessä tämä yksilö: http://m.nettiauto.com/audi/a8/72406...nt=20&vifNav=Y
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Timo K. Näytä viestiKävin viime viikolla pitkästä aikaa A8:n "renkaita potkimassa", autoliikkeessä oli -03 4.2 bensakoneella, mittarissa vajaa 240 tkm. Huoltokirjaa ei löytynyt eikä oikein muutenkaan tietoa auton huolloista, myyjältä kysyessäni jakohihnan vaihtotiedoista lupasi soitella edelliselle omistajalle. Myyjä soittikin vähän ajan päästä ja kertoi että edellisen omistajan mukaan autoon oli vaihdettu hihna ja öljyt moottoriin ja vaihteistoon n. 200 tkm kohdilla.
Tuntui ettei kuitenkaan ihan kaikki täsmännyt ja kun ei mitään kuitteja tms. löytynyt, tarkistin vielä Trafin historiatiedot autosta. Siellä oli merkintä viimeisimmistä vuosikatsastuksista; 15.2.2015 356523 km, 4.2.2014 331684 km, 29.7.2013 309574 km...
http://www.nettiauto.com/audi/a8/7586712
Comment
Comment