Nyt pieni kysymys liittyen tuohon pakosarjaan ja välijäähdyttimeen. Eli minkälaisissa tehoissa kannattaa noitten vaihtoa rueta miettimään ja toki samalla kun jäähdytin vaihdetaan niin putken uusiksi? Ja autona toimii vm.00 1.8t quattro avant a4 b5.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
ite tuli asennettua Tuo TD04-15T ihan sovitelaipan kanssa orggispakosarjaan.
Eli pakosarjan ja kannen väliin yksi pakosarjan laippa. Muuten ahdin otti kiinni koneenkannakeeseen. Sitten ihan 20mm levystä adapteri pakosarjan ja ahtimen väliin.
Eli laippa kiinni ahtimeen uppokanta kuusikoloilla, ja sitten koko paketti kiinni
alkuperäiseen pakosarjaan.
Jotkut hieman pelkäsi pakopaineita, mutta eipä tuossa ole ongelmia havaittu.
siis lähinnä kun alkuperäinen pakosarja on maltillisesti mitoitettu.
Ahdin kyllä toimii moottorissa ihan mukavasti. Hyvä käyttömoottori.
muistaakseen 1900rpm ja jotain 0,7-0,8bar ahtoja. täydet ahdot ihan himpun päälle 2000rpm.
Voisihan tuosta kuvia laittaa jos osaisi... :)
Comment
-
Tai toinen fiksu valinta saattas olla GTX3071r. Viive ei ole oikeastaan sen pahempi kuin GT28RSllä mutta voimaa saadaan ulos reippaasti enemmän.
Comment
-
Voin kyllä kompata sen verran että onhan noissa pääsääntöisesti siipiyhdistelmät vähän outoja. Siis hyviä siipiä, mutta vähän oudosti yhdisteltynä pääsääntöisesti.
Huoltamattomuus on tietysti myös oma miinuksensa.
GTX en ole vielä tutustunut eikä kokemuksiakaan itselläni ole.
Comment
-
Jos orkkis ahtimella vedellään parhaimmillaan puoli miljoonaa ja ilman jäätymisiä huonoimmillaankin satkun pintaan joitain poikkeuksia lukuunottamatta, niin näinköhän tuosta on haittaa että ahdinta on vähän huono huoltaa?
Yleensä jos vehkeitä viritetään niin joko jotain hajoaa muutenkin, ja siinä samassa yhteydessä päivitetään taas ahdin pykälää suurempaan "kun nyt paikat on auki niin samalla vaihtuu kivasti". Tai jos pelit sattuu kestämään nipussa, niin nälkä kasvaa ja yleensä se ahdin on melkein ekana vaihtolistalla, eli tässäkään kohtaa ei paljoa ollut merkitystä voiko sitä ahdinta huoltaa.
Missä kohtaa tulee siis se hetki kun se pakasta vedetty ahtimesi kaipaa huoltoa... Kuten edellä mainittu niin mikäli paketti pysyy nipussa eikä kenenkään nälkä ole kasvanut niin autosi on toisella ja mitä todennäköisemmin kolmannella tai neljännellä omistajalla jo siinä vaiheessa. Ei ainakaan itseä liikuta siis tippaakaan vaikka siinä kohtaa olisi koko auto menossa kohti sulattamoa, enkä viitsisi kovin suurta painoarvoa antaa sille että ahdinta ei juurikaan voi huoltaa. Ainahan siitä voi jotain läpi mennä, mutta kyllä se on siinä kohtaa vain yksi osa muutenkin pitkällä listalla eikä se liukulaakeroitu vaihtoehto tuossakaan kohtaa huoltamalla kuntoon tule.
Comment
-
Olisi hieman topickia, jos lukisit vaikka nämä kaikki viestit läpi tästä aiheesta?
Siis täh, jos autossa on uusi softa, niin ei siitä vamrastikkaan sen enempää saa tehoa. Hieromalla ja hieromalla muutamia hevosvoimia saattaa saada enemmän... Virittelystä löydät todella kattavasti tietoa tältä foorumilta ja google on ystävä.
Comment
-
Aikalailla yleispätevä kysymys tuo: "Mistä lähteä jos haluaa teho lisää?". Tehotavoite olisi hyvä tietää ensin ennen kuin voi auttaa enempää.
Nopeasti vastattuna joku T25 laippanen pakosarja ja siihen sopiva ahdin on hyvä alku. Tämä vaatii katin ja mahdollisesti downpipen muutoksen myös, mutta pidemmällä tähtäimellä antaa vähän pelivaraa tulevia muutoksia varten. Suuttimet joutuu varmasti vaihtamaan ja tietysti ohjelma.
Tällä forumilla on projektipäiväkirjoja ja muita topiceja kaikenlaisista erilaisista kokoonpanoista. Kannattaa noudattaa vanhoja hyviksi todettuja kaavoja, eikä koittaa keksiä pyörää uudestaan.
Comment
-
Joo sen nyt olikin jo tiedossa, ettei sillä kuuhun mennä, mutta mites tuon maffin laita? Jos isonnan rungon niin tarvitseeko ohjelmoida uudestaan?
Mutta jos tehonälkä joskus yllättää niin käykö nuo suuttimet tuohon koneeseen, ettei tarvitsisi enää sitten rueta suuttimia miettimään.
Sitten menee varmaan vähä OT, mutta kun ei tuolta muualta tunnu tulevan vastausta niin jos täältä sitten nappaisi. Eli ongelmana on se, että kun kaasupohjassa kiihdyttää niin ahtopaineet seilaavat tuon 4.5k keirroksen jälkeen noin 0.5bar edestakaisin (max. paineet 1.5bar ja hummaa välillä lähelle tuota 0.5bar), että mistähän lähtisi tuota vikaa selvittämään?
Comment
-
Onko tuo sinun MTM softa tarkoitettu K04selle? Ainakin omassa ahdot "seilasi" aika rankasti kun K03sen tilalle vaihdettiin K04. Siis ennen kuin autoon laitettiin uusi softa.
Comment
-
Comment