Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nyt pieni kysymys liittyen tuohon pakosarjaan ja välijäähdyttimeen. Eli minkälaisissa tehoissa kannattaa noitten vaihtoa rueta miettimään ja toki samalla kun jäähdytin vaihdetaan niin putken uusiksi? Ja autona toimii vm.00 1.8t quattro avant a4 b5.

    Comment


    • ite tuli asennettua Tuo TD04-15T ihan sovitelaipan kanssa orggispakosarjaan.

      Eli pakosarjan ja kannen väliin yksi pakosarjan laippa. Muuten ahdin otti kiinni koneenkannakeeseen. Sitten ihan 20mm levystä adapteri pakosarjan ja ahtimen väliin.

      Eli laippa kiinni ahtimeen uppokanta kuusikoloilla, ja sitten koko paketti kiinni
      alkuperäiseen pakosarjaan.

      Jotkut hieman pelkäsi pakopaineita, mutta eipä tuossa ole ongelmia havaittu.
      siis lähinnä kun alkuperäinen pakosarja on maltillisesti mitoitettu.

      Ahdin kyllä toimii moottorissa ihan mukavasti. Hyvä käyttömoottori.
      muistaakseen 1900rpm ja jotain 0,7-0,8bar ahtoja. täydet ahdot ihan himpun päälle 2000rpm.

      Voisihan tuosta kuvia laittaa jos osaisi... :)

      Comment


      • Olisko tuosta kokoonpanosta lappuja tai jotain lukematietoa? =) Kiinnostaisi nähdä, että miten tuo ahdin käyttäytyy.

        Comment


        • Kokeiles laittaa laipalla Garret gt2871RS mukavasti tehoa ainakin Nissan 200 SX:ssä

          Comment


            Tuo Garretin "diskopottu" on aika nähty. En audiin laittais kyllä mistään hinnasta.

            Comment


              Voisitko perustella miksi?

              Comment


                Eiks ton tilalle käy paremmin tää tuoreempi gtx2863r esim ;)

                Comment


                  Tai toinen fiksu valinta saattas olla GTX3071r. Viive ei ole oikeastaan sen pahempi kuin GT28RSllä mutta voimaa saadaan ulos reippaasti enemmän.

                  Comment


                    Aijuu onha tos viel välimalli gtx2867r myös. Houkutteleva kyllä, jos sais viel isommalla pakoropelilla.

                    Comment


                      Ei vaan ole kovin fiksu ahdin 1.8T koneeseen heräämisen kannalta. Ja sit ei kuitenkaan puhtia riitä kunnolla rajottajalle asti. On vähän niinku tukossa jo valmiiks koko hyrrä.

                      Comment


                        Voin kyllä kompata sen verran että onhan noissa pääsääntöisesti siipiyhdistelmät vähän outoja. Siis hyviä siipiä, mutta vähän oudosti yhdisteltynä pääsääntöisesti.
                        Huoltamattomuus on tietysti myös oma miinuksensa.

                        GTX en ole vielä tutustunut eikä kokemuksiakaan itselläni ole.

                        Comment


                        • Jos orkkis ahtimella vedellään parhaimmillaan puoli miljoonaa ja ilman jäätymisiä huonoimmillaankin satkun pintaan joitain poikkeuksia lukuunottamatta, niin näinköhän tuosta on haittaa että ahdinta on vähän huono huoltaa?
                          Yleensä jos vehkeitä viritetään niin joko jotain hajoaa muutenkin, ja siinä samassa yhteydessä päivitetään taas ahdin pykälää suurempaan "kun nyt paikat on auki niin samalla vaihtuu kivasti". Tai jos pelit sattuu kestämään nipussa, niin nälkä kasvaa ja yleensä se ahdin on melkein ekana vaihtolistalla, eli tässäkään kohtaa ei paljoa ollut merkitystä voiko sitä ahdinta huoltaa.
                          Missä kohtaa tulee siis se hetki kun se pakasta vedetty ahtimesi kaipaa huoltoa... Kuten edellä mainittu niin mikäli paketti pysyy nipussa eikä kenenkään nälkä ole kasvanut niin autosi on toisella ja mitä todennäköisemmin kolmannella tai neljännellä omistajalla jo siinä vaiheessa. Ei ainakaan itseä liikuta siis tippaakaan vaikka siinä kohtaa olisi koko auto menossa kohti sulattamoa, enkä viitsisi kovin suurta painoarvoa antaa sille että ahdinta ei juurikaan voi huoltaa. Ainahan siitä voi jotain läpi mennä, mutta kyllä se on siinä kohtaa vain yksi osa muutenkin pitkällä listalla eikä se liukulaakeroitu vaihtoehto tuossakaan kohtaa huoltamalla kuntoon tule.

                          Comment


                          • Hieman offtopic. Itselle tuli laitettuu kanssa kyseistä ketjua vastaava auto nii minkäköhän verran mahdollisesti tehoa vakiossa johon jonkinmoinen lastu laitettu? Mistäs kantsis alkaa viritteleen jos lisää tehoja vailla?

                            Comment


                              Olisi hieman topickia, jos lukisit vaikka nämä kaikki viestit läpi tästä aiheesta?
                              Siis täh, jos autossa on uusi softa, niin ei siitä vamrastikkaan sen enempää saa tehoa. Hieromalla ja hieromalla muutamia hevosvoimia saattaa saada enemmän... Virittelystä löydät todella kattavasti tietoa tältä foorumilta ja google on ystävä.
                              Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2017, 08:13. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                              Comment


                              • Pystynkhän jostai kautta selvittää minkä moinen ohjelma lastu tms autossa on, ei osannut myyjä kertoa mitä sinne on tehty.
                                Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2017, 08:15. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                Comment


                                  Hieman "sinne päin", jos saat katsottua vaikka paljonko koneeseen menee ilmaa. Vaati esim. VAG-COM/VCDS ohjelmiston ja kaapelin. Siitäkin haulla hyvin juttua.
                                  Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2017, 08:16. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                  • Aikalailla yleispätevä kysymys tuo: "Mistä lähteä jos haluaa teho lisää?". Tehotavoite olisi hyvä tietää ensin ennen kuin voi auttaa enempää.

                                    Nopeasti vastattuna joku T25 laippanen pakosarja ja siihen sopiva ahdin on hyvä alku. Tämä vaatii katin ja mahdollisesti downpipen muutoksen myös, mutta pidemmällä tähtäimellä antaa vähän pelivaraa tulevia muutoksia varten. Suuttimet joutuu varmasti vaihtamaan ja tietysti ohjelma.

                                    Tällä forumilla on projektipäiväkirjoja ja muita topiceja kaikenlaisista erilaisista kokoonpanoista. Kannattaa noudattaa vanhoja hyviksi todettuja kaavoja, eikä koittaa keksiä pyörää uudestaan.

                                    Comment


                                    • Tuosta maffista vielä eli riittääkö vakio maf tuossa k-04 ahdinpäivityksessä jos rungon halkaisia on 3"?

                                      Moottorina vm.00 1.8t AWT?

                                      Comment


                                        Riittää sähkökaasussa ihan tehdaskuntoinen kampe. Ei sillä k04-15 kuuhun tosiaan mennä.

                                        Comment


                                        • Joo sen nyt olikin jo tiedossa, ettei sillä kuuhun mennä, mutta mites tuon maffin laita? Jos isonnan rungon niin tarvitseeko ohjelmoida uudestaan?

                                          Mutta jos tehonälkä joskus yllättää niin käykö nuo suuttimet tuohon koneeseen, ettei tarvitsisi enää sitten rueta suuttimia miettimään.

                                          Sitten menee varmaan vähä OT, mutta kun ei tuolta muualta tunnu tulevan vastausta niin jos täältä sitten nappaisi. Eli ongelmana on se, että kun kaasupohjassa kiihdyttää niin ahtopaineet seilaavat tuon 4.5k keirroksen jälkeen noin 0.5bar edestakaisin (max. paineet 1.5bar ja hummaa välillä lähelle tuota 0.5bar), että mistähän lähtisi tuota vikaa selvittämään?

                                          Comment


                                          • Onko tuo sinun MTM softa tarkoitettu K04selle? Ainakin omassa ahdot "seilasi" aika rankasti kun K03sen tilalle vaihdettiin K04. Siis ennen kuin autoon laitettiin uusi softa.

                                            Comment


                                            • Tietääkseni ei taida olla ikävä kyllä sovelias tuolle softalle:/

                                              Mietin itsekkin tuota softa asiaa ettei taida olla aivan kohdallaan tuolle ahtimelle.

                                              Täytyypi varmaan rueta keräilemään isompaa palikkaa kasaan ja sitten uudelleen säätöön;)

                                              Kiitos vielä vinkistä!

                                              Comment


                                                Ensin rauta, sitten säätö.

                                                - Varikon vanha viisaus.

                                                Comment


                                                • Juup tuo asia oli kyllä tiedossa, mutta ilmeisesti ei edellisellä omistajalla/korjaamolla ollut tietotaitoa tuohon hommaan:(

                                                  Comment


                                                  • Mites tuon maffin laita on noissa sähkökaasullisissa riittääkö jos ennen softan uusimista suurentaa vaan tuon rungon esim. siihen 3"?

                                                    Comment


                                                      Lueppas 7 viestiä taaksepäin. Vastauksen olet asiaan saanut.
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2017, 08:16. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                      Comment


                                                      • turbo

                                                        Kuinka paljon täällä porukka ajellu vakioturbolla ennen vaihtoo? Itellä ois varmaan ajankohtanen niin jos laittelis hieman isompaa sitten.

                                                        Comment


                                                          No onhan noita monilla kilsoilla. Parhammaimmat taitaa olla jo yli 500 tkm. Ei turbolla ole mitään "parasta ennen" päivää, mistä niin päättelit että vaihto olisi jo ajankohtainen?

                                                          Comment


                                                          • Tässä nyt on monelta taholta kuulunut että pitäs vaihella mutta eipä sitä varmasti kannate turhanpäite jos se kerta toimii :D

                                                            Comment


                                                              Niin eihän sitä kukaan kiellä vaihtamasta, mutta miksi vaihtaa toimiva ahdin pois, jos ei nyt pakko ole? Toki, jos nyt enemmän kuin lastu viritykset ovat ajankohtaisia, niin sitten isompaa pilleriä.
                                                              Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2017, 08:17. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X