Yritin ettiä mutten löytänyt.. Mikä on aeb koneen vakio ahtopaineet? 0.5?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
Onkos muuten näiden ominaisuutena se, kun tuntuu että kaasu pohjassa olisi vetoja huonommin kuin vähemmällä..eli siis kun poljinta hieman nostaa tulee vetojakin huomattavasti lisää?? Vai kartooko likaisesta ilmanpuhdistimesta? Aivan kuin kaasuläppä aukeaisi ´liikaa´ siis yli....
Comment
-
Quattron laitoin eilen talliin ja aloin ottaa konetta esille ajatuksena vähän remppailla sitä ja vähän voimaakin saisi tulla.
Konetyyppi on AVJ ja tehotavoite n.300hv
Kytkimeksi kiinteä vp ja S2 kytkinpaketti.
Uudet laakerit, jakopää, tiivisteet. Kannelle peruskorjaukset. Lohkolle hoonaus ja männille uudet renkaat.
Kysymystä aiheuttaa kestääkö ton AVJ:n sisuskalut näitä tehotavotteita?
Jos olen ymmärtänyt oikein AEB männät kestävämmät? Niihin kaveriksi IE:n veivit niin kestäis tavoitteet?
Suuttimiksi riittänee bosch 443cc? Ahtimeksi olen tavotteiden puolesta ajatellut discopottua mutta mitä olette mieltä.
DP 3" ja loppu putkisto 2,5" riittänee?
Comment
-
Itsellä rakenteilla vakio aeb johon tulee gt2860rs .64 pakopesällä, 3" dp ja 2,5" putki. Suuttimet on 470cc. Nuo 443cc suuttimet riittää kaavalla laskettuna 0,19x4x443=336hp jossa on 10% pelivara ja tuo 443cc on mahdollisesti 3 bar paineella kun 1.8t:ssä on 4bar bensapaine eli tuotto on vielä suurempi.
Comment
-
Tuolla tallissa pyörii noita K04-020 ahtimia ihan liki jaloissa niin mietittiin parin kaverin kanssa josko sellaisen istuttaisi BFB kylkeen. Niihinhän on saatavana bolt-on ahtimena K04-015 jolla saa n.230hp, nuo 020 potkinee himppu pidemmälle.
Muutamassa paikasta olen lukenut että tuo 020 ei käy. Pakosarjan laippa näytti olevan hieman erilainen ja dp eri kulmassa. Pakosarjan saa hoidettua helposti adapteri laipalla ja dp menee uusiks joka tapauksessa.
Olenko unohtanut jotain mikä ei kävisi? Tuon päivityksen kuitenkin tekisi n.2k€ sisältäen kaiken.
Comment
-
Lainataas tätä topikkia.
hyötyykö e85 mitään siinä vaiheessa, kun on e98 otettu irti kaikki mitä 1.8t irtoaa k04 ahtimella parhaalla kokoonpanolla. Esim. saako tuolla e85 vielä lisää hepoa/vääntöä, vai joutuuko hommaamaan isompaa ahdinta, että on jotain muutakin hyötyä tuosta e85 kuin, että vääntää joka kohilla paremmin? En oikee jaksa käydä uutta ahdinta hommaamaan, koska melko uus tuo k04... Ja muutenkin mielenkiinto loppunu 1.8t. Ellei tuota tosissaan sais e85 piristettyä? Vai onko tässä siirryttävä seuraavaan kaaraan...
Comment
-
Kattelin vanhaa sähköpostiketjua motestin kanssa E85 muutoksesta, niin arveli silloin että vaatii 440cc suuttimet K04:sen kanssa. Silloin oli tarkoitus laittaa kaksi karttaa. Toinen etanolille ja toinen 98:lle. Syy nyt silloin oli lähinnä taloudellinen hyöty etanolista ja hieman isommat tehot.
Comment
-
Nii meinasit multi map- systeemiä vai?
Itekkii aattelin tolla idealoogilla mennä... Olikos nuo sun 440cc/min tarkotettu 4bari paineella?
Tuossa omassa Aebissa ku on 4 bar peruspaine, siksi nuo 380:set pitäs riittää todellisuudessa pidemmällekkin kuin noin. 290hv 98:lla.
Eikös e85:lla mene N. 30-40% litkua enemmän?
Jaaha, löytyykö täältä sitten säätäjää e85? Ja nii, että toimis just haluttaessa normi 98 ja lämpimällä kelillä esim. Sitten tuo e85. Eikös tuo onnistu niin, että ajaa tankin tyhjäks ja vaihtaa sitten e85-->98e ja toisinpäin. Toki varmaa jostakin sitten myös päätetään mitä moottorinohjaus arvoja halutaan käyttää...
Comment
-
Ei se multimap varmaan ihan tuosta vain onnistukaan, mutta ilmeisesti Motest on keksinyt miten se onnistuu vakioecuun. Tosin kyseessä oli uudempi sähkökaasunen joten taitaa olla uudemman polven motronic kuin B5ssä. Itse ottaisin multimapin varmuuden vuoksi jos vaikka lähtee jonnekin reissulle, mistä E85sta ei ihan joka nurkalta löydy.
Tuskin Motest ihan huvikseen tarjoaa uusia suuttimia, joten varautuisin hommaamaan isommat suuttimet samalla. Muistaakseni B6:sessa on ihan 4bar paineet.
Kannattaa varmaan kysyä lähimmältä säätäjältä onnistuuko moinen ja tarvitseeko uudet suuttimet, ettei tule ikäviä yllätyksiä paikan päällä.
Comment
-
Joo kyllä mä kans luulen, että toi mun 557 purkki on aika alkeellinen. Hankala säätää edes 350-400hv 98:lle ilman, että idling kärsii. Voi olla, että todella hankala tehdä toi multimap tohon... Mutta kysymällä toki ei häviä mitään ;) Onkoha kellää b5 omistajista edes multimappia omassa motronic:ssaan... Niin ja siis 1.8t mallista.
Comment
-
Comment
-
Juu, on tyyliin pistepuikko, piirtopiikki tai puukon kärki tyyliset jäljet. Mietin olisiko venttiileitä irroittaessa ottanut joku kiinni. Tyhjänä kun tuo kansi tuli.
Comment
Comment