Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Paitsi, jos ei jää kiinni.
    Niinpä =)

    Comment


    • #32
      no ei ainakaan kantsi K1:llä katsastaa:)

      Comment


      • #33
        nii eli jos pistän nyt autoon turbot, cuulerit, suuttimet, sun muut nii mitä ootte repiny irti vai ootteko menny vaa katastaa.

        ja toinen pikku kysymys mitä ootte mieltä tästä pakosarjasta AEB moottorissa gt28rs turbon kans.

        linkki:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Au...Q5fAccessories
        Viimeksi muokannut okkim; 10.1.2009, 13:14. Perustelu: Viestit yhdistetty, kirjoita edelliseen jos siihen ei ole vielä vastattu

        Comment


        • #34
          Menee läpi jos menee, mutta tuskin..? Mahdollisesti joudut repimään irti, joten katsasta ennen asennuksia!

          Pitää hiukan osata ainakin suunnitella konehuonetta lähelle alkuperäistä ulkonäköä, tai tehdä huomaamattomaksi, vaikka romua on tungettu kilokaupalla keulalle. Helpottaa huomattavasti.

          Tuon pakosarjan jättäisin sinne missä se nytkin on..

          Comment


            #35
            Onko tietoa minkä auton (3"?) maf sopisi suoraan aeb moottoriin anturin ja liittimen osalta?

            Comment


            • #36
              S8 maf runko taitaa olla ihan bolt-on tuolle aeb maf sensorille??? itsekkin tuollaisen tarvitsisin mutta mistä?

              Comment


              • #37
                tee 3" putkesta, jossa on laajennus päässä johon voit liimata verkon ja ritilän. Ite tein ja tuli hyvä.

                Comment


                • #38
                  Minulta löytyisi A8:n maffi ylimääräisenä..

                  Comment


                  • #39
                    Ihan asialliseen suuntaan ollaan menossa..!
                    Lähtökohdathan on oikein edulliset AEB koneen kohdalla; Suurin ongelmahan on pakopaineet jotka ovat kys.koneessa varsin huimat johtuen vakio pakosarjan ja ahtimen pakopesän tilavuudesta ja muotoilusta.
                    Kun aletaan virittelemään konetta suosittelen käymään läpi varsinkin käytetyssä laitteessa oli kilometri mitä hyvänsä ensi sijaisesti polttoaine puolen suodattimet, paineensäätimen, pa-pumppu. Ja sitten itse huomasin että VAG-com on näissä laitteissa erinomainen apu...nakutus sensoreiden tarkkailuun..ja miten arvot muuttuvat ja mitä arvoja Maffi antaa... niin ja suosittelen tarkistamaan nakustus sensoreiden kunnon eli on kunnolla kiinni ja ovat puhtaat on kuulemma antaneet väärää tietoa eculle ja siitä seurannut paljoon harmia.

                    Itelläni kävin kaikki perus jutut läpi ja tarkkailin arvoja joita tuli otettua joitakin ylös:
                    Vakio hilujen kanssa ja vakio softan kanssa nakutuksen korjaus 3000-5500rpm välillä 12-18astetta ennakoita. Pakopaineita pienentämällä samalla alueella korjaus oli enään 1-7 astetta ennakoita.

                    Ja sitten mitä siihen omaan latteeseen on vaidettu ja mikä oli tulos:

                    -garrett inconel valupakosarja fin-turbolta
                    -garrett GT28r pakopesän AR. 0.64 kuulalaakeriahdin pate racingilta
                    -2.5" downpipe ja putkisto ensimmäiselle vaimentimelle asti (vakiot vaimentimet vielä paikoillaan) sekä Race-metal catti marteliukselta
                    -vapaa virtaus suodin ja 2.5" imuputki
                    -softa on edelleen vakio
                    Tulokset 205hv ja n.250Nm ahdot vain 0,45 (ahtopaineet hieman putosivat pakopaineiden laskettua) ja loistavat arvot, kierrosten yläpäässä jopa liian paksulla. Penkitys suoritettiin AM-worksillä Lappeenrannassa. Ahdin lätee mukaan siitä2000rpm ja paras vääntö alkaa 3000rpm ja jatkuu rajottajalle asti.

                    Hyötyä tästä on ajatellen kakkos- ja kolmospytyn pakonauloja ja niiden nostajia jotka alkavat napsuttelemaan liian kovien pakolämpöjen ja paineiden seurauksena.
                    Ja toisekseen pakosarjan ja ahtimen virtaus on paljon suurempi jolloin saadaan hyöty irti moottorin kannesta joka on jo tehtaalta lähtiessään erittäin hyvin virtaava (joku viisas virittäjävelho puhui muistaakseni n.240hv lukemista).

                    Laitteeseeni on tulossa:
                    -Supersprint vaimentimet2.5"
                    -Keulacooleri
                    -440cc suuttimet
                    -parempi pa-pumppu..bosch..???
                    -Karala custom-softa
                    Näillä toivottavasti 240-270hv ja n.400Nm
                    Autohan on joka päivaisessä käytössä ja on käyttö ystävällinen.

                    Laitan lisää kokemuksia kun saan muutoksia aikasesksi....!!!

                    Comment


                      #40
                      Onko dynokuvia? Vaihdatko MAFfia?
                      Viimeksi muokannut haraldh; 30.1.2009, 13:27.

                      Comment


                        #41
                        Karalan kanssa juteltiin kyseisestä ahtimesta ja Itsellä juurikin tuo. Mikan puheiden perusteella 1.4bar ahdoilla tuolla puhaltimella tehot jää siihen 260-270hp. Ja vääntö noin 360Nm.
                        Eli tehojen puoleen varmaan pääset tavoitteeseen mutta et vääntöjen.
                        Ihme että riittää laulu rajoittajalle asti. Koska omassani ei ainakaan puhalla sinne.
                        Viimeksi muokannut MikaSS; 30.1.2009, 13:58.

                        Comment


                          #42
                          Ei mahda olla vakiosoftalla nyt Janilla vaikka siltä tuntuisikin. Ei nimittäin mitenkään riitä ilmamassarajoittimet sun muut yli 200 hevoseen.
                          Boksi tilaa puhtaasti ilmamassaa tietämättä ahtopaineesta mitään. Tämä siis selittää myös miksi ahdot laskee kun vehkeet alkaa virtaamaan muilta osin paremmin.

                          Comment


                          • #43
                            Dynolapuista laitankuvia kun saan otettua selkeät kuvat ja itse paikan päältä myös.! Maffi menee vaihtoon jos on tarpeen. Eikös tuon vakio maffin pitäs riittää n.260hv.

                            Ahtimesta sen verran että GT28 ball bearing sarjalaisia on noin puolen tusinaa eri kompinaatiota eli AR. lukemat vaihtelee ja siipikoot vaihtelee ja sitten on GT25 ball bearin sarjalaiset jotka menee helposti ulkonäön takia sekaisin GT28 BB kanssa. Koska GT28 ahtimet on tehty GT25:en pohjilta.
                            Kyseinen GT28R ball bearing ahdin joka autossani on; sille luvataan tuottoa ja virtausta 330hv asti.
                            Ja kyllä tuo tuntui kiertävän 4-vaihteella rajoittajalle asti tuolla motukalla eräänä syksyisenä aamuyön tuntina,vauhtia tais olla vähän päältä 2 maraa (autonmittarin mukaan) ja ei tosiaan ollut alamäkeä vaan tasaista, 5-vaihteella en kokeillut rajoittajaa.

                            Karalalle rimpauttelin tuossa muutama kk sitten, vastaukseksi sain; Ottaen huomioon että tehot ja väännöt ovat kone kohtasia... mutta antoi arvion loppujen lopuksi että 1.0-1.2bar paineilla lukemat 240-270hv ja 370-390Nm. Kunhan kaikki on kunnossa koneessa. Ja sopivat vermeet. Ja tällä kyseisellä GT28R BB ahtimella.

                            Porkkis voipi olla täysin oikeassa tuon softa jutun kanssa. Autossa oli jokin optimointi softa Belgiasta Suomeen tullessaan,mutta sen kanssa oli ongelmia ja edellisen omistajan toimesta auto on käynyt Audicenter Helsingissä ohjelmiston korjaus/vaihto/optimointi huollossa... autoon oli kuulemma laitettu (huom.ed. omistajan puheiden mukaan) -98 tai -99 vastaavan auton softa tai korvaava softa. Tästä tuli mieleen että voisiko olla että softa onkin 180hv tai 160hv, 150hv sijaan. oli ollut varsin hinnakas remppa.

                            Jep jep ecu ei tosiaan ymmärrä tuon taivaallista ahtopaineista siinä olen täysin samaa mieltä. Ecuhan ymmärtää noita maffin antamia grammaa/sekunnissa arvoja joilla ecu ronklaa ennakoita, seoksia yhdessä lambdan,nakusensoreiden ja imuilman lämpöanturin kanssa ja tais siinä vaikuttaa tuo veden lämpöanturakin; ecu antaa singnaalin N75 potikalle kun on saavutettu määrätty ilmamäärä eli virtaus läpi N75:lta--->hukkaportinkellolle ja näin ahdot rajoittuu / saatavan ilman määrä rajoittuu. Korjatkaa jos meni täysin metsää.
                            Ahdoista puhuin vain koska kaikki eivät välttämättä ymmärrä g/s arvoja. Ei ollut tarkoitus johtaa ketään harhaan.

                            Omassa laitteessa maffin antama lukema 4-vaihteella täys kaasuvedossa on 206g/s. Maffin halkaisija on 70mm ulkop. ja sisähalk. tais olla 67mm. ymmärtääkseni vakio, mutta jos jollain tarkempaa tietoa niin kertokaa.

                            Kerron lisää kokemuksia sitämukaa kun niitä tulee :)

                            Comment


                            • #44
                              nyt on niin hieno kielisiä juttuja et en uskalla kirjotella tän enempää vaikka asioista kokemusta onkin...

                              Janin kanssa aikalailla samoilla linjoilla...

                              Comment


                                #45
                                Onko dynossa käyty? Kuvat eivät olisi myöskään pahitteeksi että miltä se asennus näyttää.

                                Comment


                                • #46
                                  Jep penkissä tuli käätyä viime syksynä.
                                  Ja tosa soppa ja paine käyriä.

                                  Parannuksia on tullut tänä keväänä; Supersprint, martelius,2,5" putkiston loppu osa, ja imupuolen hengityksen helpotusta...jossain vaiheessa kesää uusia tuloksia...tarkoituksena kuitenkin pitää auto joka päiväsenä perhesportti kiesi. Asennus on siisti kuin sika pienenä...eipä tuo katsuri tajunnut mitään; kehui että ompa loistavat päästö arvot.

                                  [IMG][/IMG]
                                  [IMG][/IMG]
                                  Viimeksi muokannut Jannuv; 24.5.2009, 13:04. Perustelu: oikein kirjoitus

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jannuv, mikä katti sulla paikalla?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Miten vääntökäppyrä on noin alas jäänyt?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Race metal-catti, siirretty tonne auton alle vaihteiston loppupäähän,marteliukselta, pitäs marteliuksen mukaan kestää hieman palamattomiakin bensoja ja ei ole vielä ollut mitään ongelmia.
                                        [IMG][/IMG]
                                        [IMG][/IMG]

                                        Vääntö jää alas varmaan sentakia kun ei ole vielä kunnollista softaa, ja kaikki moottorin ohjaus hilut paikallaan ja toiminnassa,sekä se että pakopaineet on tippunut todella reilusti. Jonka seurauksena ei päästä vielä kunnolla gt28r (gt2860r) ahtimen hyvälle hyötysuhde alueelle.
                                        [IMG][/IMG]
                                        tuossa vielä vakio k03 ja gt28r.
                                        Moottorin käyttö ominaisuudet paranivat todella paljon ja matka-ajossa sopan kulutus tippuin (laskettu) 1.1-0.8 litraa vakioon verrattuna. Sekä nakutus arvojen pieneneminen ja korjaus arvojen pieneneminen. (tarkistettu vag-comilla). Kaupunki ajossa pysyi kulutus kutakuinkin ennallaan.
                                        Viimeksi muokannut Jannuv; 7.7.2009, 09:30.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Vähän varastan tomm1:n topikkia ja kysäisen myös ahdinvalintaa AGU moottoriin.
                                          Vaihtoehtoja on käyty tähän mennessä k04-20, T3/T4E, GT2860RS, GT2871R...

                                          Harinen suositteli GT2871R:ää, jos joskus tahtoo ottaa moottorista irti "reilummin", mutta googlettaessa on suurin osa dissannut tuota ahdinta aivan sudeksi. mm.
                                          "GT2871 on kompressorilta liian iso vakiokoneeseen, tuotto on suurempi kuin koneen hengitys."
                                          Koneena joku 1.8t

                                          K04-20 olis vissiinkin se fiksuin vaihtoehto, käyttäjäystävällisin ja varmin, mutta yrityksenä ottaa yli 300hv moottorista.

                                          Mitäs asiantuntijat sanoo? Suuttimiksi tulossa 630cc DEKA:t, sitten T25 laipallinen valusarja... Ahdin vaan pitäisi vielä tietää, minkä ostaa. Toiveina pitäis herätä kohtuu alhaalta ja puhaltaa sitten loppuun asti. (ei niinkuin k03s jossa loppuu meno 4krpm jälkeen.) Ja varaa pitäis löytyä 400hv tietämille.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2017, 07:56. Perustelu: Viesti palautettu.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Herätä alhaalta 300hp tehoilla ja riittää varaa 400hp asti?

                                            ei kai tuommoista olekaan? vai onko?

                                            Comment


                                            • #52
                                              siksi siinä se kohtuu alhaalta on, auto kumminkin mallia "käyttis". Mutta joku kompromissi tuosta välimaastosta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tehoa ja käyttistä haluaa, niin kannattaa melkeen ostaa biturbo

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tuo oma hyrrä riittää sinne 330-340hv tehoille (gt28r).
                                                  Gt28rs n.360hv ja veto aluetta pystyy jonkin verran passailemaa pakopesän valinnalla, tuosta discoperunasta löytyy jo useampi pakopesä vaihtoehto.
                                                  Sitten tietysti esim. gt3071r n.450hv tietämille. Eli valinta osuis varmaan jonnekkin gt28rs ja gt3071r välimaastoon jos garrettin ahtimista etsit, nämä on saatavilla t25 laipoilla.
                                                  Mutta jostain mukavuuksista joudut todella luopumaan jos meinaat +300hv hakea ja ylimitottaa palikoita jotta kestää.
                                                  Kannattaa miettiä myös Holsetin ahtimia melkoisia lukemia antavat vaikka koko on melko mitätön. Itse olen enemmän perehtynyt garrettilaisiin kuin Holsetteihin.
                                                  Ja se mitä tulee niihin susi ahtimiin niin, suurin osa mitä olen nähnyt/kuullut mitä on hajonnut on ollut kiinan kopio ahtimia, joten suosittelen aitoja.
                                                  Ja kannattaa vaihtaa kokonaan se ahtimelle menevä öljyputki, se menee vakiona siitä pakosarjan päältä ja saa aikas reilusti lämpöä joten voisi olettaa että siältä voipi lähteä karstaa liikenteeseen ja tukkia ahtimen öljykanavat ja näin on poltettu ahtimen laakerit väljiksi kun ei ole ollut öljynkiertoa.

                                                  Se sudeksi dissaaminen voi olla myös täysin ohjelmoinnista kiinni ja totta myös koneen muista ominaisuuksista, eli jos haluat isommasta ahtimesta täyden hyödyn irti niin todennäköisesti rakennat myös samalla koneen uusiksi, imusarjat,pakosarja, cooleri, kansi,nokat,männät,kanget,pensa puoli,moottorin ohjaus. Ja edelleen laitteet ei välttämättä toimi niinkun toivottiin. Kompromisseja joutuu tekemään jos ei rakenna periaatteella kaikki uusiksi ja silloinkin joutuu niitä tekemään kenties.
                                                  Viimeksi muokannut Jannuv; 30.6.2009, 11:23. Perustelu: Lisäys

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Päädyin sitten tuohon GT2860RS ahtimeen .86 AR:ällä, se on monessa todettu toimivaksi niin parempi mennä sillä.
                                                    Ja muutenkin hyvin toimiva keskialue.

                                                    Ahtimelle lisäksi tilattu vband sarja outlettiin, öljykuristin ja parit tiivisteet.

                                                    Hariselta tilasin pakosarjan kun tarjouksessa on, ilmeisesti ihan hyvän oloinen sarja Click!

                                                    Missäs noita öljy/vesiletkuja kannattaa käydä teettämässä, jossain PK seudulla? Käyn tuossa paikallisessa hydr. liikkeessä kysymässä, josko niiltä löytyy sopivaa letkua/liittimiä, ja onko liittimet jotain standardi kokoja/kierteitä ettei ole jotain VW:n omaa saksalaista pystykierrettä?
                                                    Ja minkälaiset letkut kestää? Perus teräspunosletkut vaiko?

                                                    Suuttimet on matkalla Integrated engineeringistä, 177e 4kpl suuttimia holkkeineen.

                                                    Ens viikolla pitäis päästä asentelemaan, katsotaan miten käy.

                                                    Edit:
                                                    Noita T25 laipan ahtimia löytyy kuitenkin ihan kiitettävästi, joten vaihdellaan isompaan sitten jos nälkä kasvaa.
                                                    Viimeksi muokannut Mats; 30.6.2009, 11:30. Perustelu: Lisäystä

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Itse kävin paikkakuntani hydr.liikkeessä ja otin mukaa ahtimen kuristus nipan ja lohkosta/ suodattimen juuresta nipan ja mittasin letkun/putken mitan +10cm. Kerroin liikkeessä mihin tarkotukseen tulee, osasivat sen perusteella tehä oikeanlaisen. Metallipunos/teflon putkea ja ei ollut hinnalla pilattu n.1metri=n.20 eemeliä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kyllähän noita garretteja on vissiin hajoillut ja itsellä meni vasta kuukausi takaperin yhdestä kappaleesta pakopuolen laakerit ilman "mitään syytä"?! Eli siis varmasti syy on jokin, mutta eipä ole ainakaan vielä selvinnyt. Ja todellakin aivan aidosta garretista oli kysymys.

                                                        Tuosta 2860RS mallista omalla kokemuskella voisin sanoa, että tuo pienempi pakopesä olisi voinut olla "parempi" (siis vain oma mielipide) vaihtoehto tuon heräämisen kannalta?! Tuppaa tarviimaan kierroksia melkoisen kivasti tuo isompi pakopesä ja teho tulee tällöin melkoisen piikkimäisenä. Eli tyyliin 3500rpm 0,5bar ja 4500rpm 1,6bar.

                                                        No mutta laittele kokemuksia ja päivityksiä sitä mukaa kun projekti etenee.

                                                        Ah niin joo, ja öljykuristimesta vielä, että tuleekos tuo kuristin ahtimen öljytuloletkuun? Garreteissa on nimittäin tuo kuristin "vakiona" paikallaan, eli ei varmaankaan tarvitse kuristaa kahta kertaa?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          HT-Tune mistä ahtimen tilasin (on muuten loistaava palvelua, propsit sinne!)
                                                          myi kyllä mukaan tuon kuristimen, ja tietääkseni ne ei sitä vakiona sisällä. (mutua) Viisaampi korjatkoon.

                                                          Pistelen jotain inffoa/kuvia setupista kunhan se toiv. ens viikon loppupuolella on kasassa.
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 12.2.2017, 07:58. Perustelu: Viesti palautettu.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tuleeko tohon hukkiksen laippaan joku lätkä päälle? Onko nois teidän valusarjois kuinka vittumaiset nuo yläpultit kiristää, onko tilaa? Itte nyt vaihtanu kolme kertaa vuoden sisään ja ainaki noi mitä mulla ollu niin todella hanurista noi yläpultit. Entäs kuinka kestänyt? Oletteko modannu jotain tukihässäköitä turbolle?

                                                            Ajattelin vaan että jos ja kun tuo nykyinen "JDM-kiinasarja" halkeaa niin päivittäis t25 laipallisen sarjan ja gt- sarjalaisen turbon.
                                                            Viimeksi muokannut -03 tq; 30.6.2009, 14:59.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Aika jännä että valitsit AR .86. Jos ajettavuutta haet. Yhdessä A3 1.8T audissa oli juurikin tuolla pakopesällä ja se ei oikein ole hyvä. Niitä heräämiskierroksia miettien.
                                                              Ei pienillä kierroksilla ole oikein ajettava.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X