Paljos tuo -04 bfb koneella 1.8tq kytkin kestää potkua? 6 vaihteisella manuaalilootalla. Onko se tuo surullinen 300nm..?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt alkaa 1.8t viritys..
Collapse
X
-
A4 1.8T (2001/B6) Quattro tuli hankittua ja koneena on AVJ - varustettuna Kiinan ahtimella. Eli ahtimen vaihto on tulossa ja vaihdan anyway sen ihan länsimaiseen tuotokseen. Mieleen tulikin samalla lisätä tehoa/vääntöä jonkin verran. Ahtimen voi uutta hankkiessa laittaa mieleisen ja ajatuksena on mennä jota kuinkin seuraavilla muutoksilla.
- Uusi, sopiva ahdin.
- Isommat pa-suuttimet.
- Avarampi down pipe
- Tehokkaampi välijäähdytin.
- Softan muutokset
Eli kovin syvällisiä muutoksia ei ole tarkoitus tehdä, siis kansihommia jne... Enemmänkin ajatuksena on ottaa ilo irti ahtimen vaihdosta ja mielellään saada lisää vääntöä/tehoa mahdollisimman laajalla kierrosalueella ja kohtuullisin kustannuksin. Autossa on kovalla vauhtipyörällä oleva kytkin, vakiolevyllä ja -asetelmalla.
Ideoita, ajatuksia, kommentteja & ehdotelmia otan vastaan mielelläni.
Comment
-
Ketjussa on aika hyvin tullut jo ilmi eri settejä ja tehoja. Hifijussille esimerkiksi tämän ketjun ensimmäisiä viestejä.
Alkuperäinen kirjoittaja Putko Näytä viestiOmassa seuraava paketti ja on varsin miellyttävä ajaa:
-k04-15
-keula cuuleri/ahtoputket 2"
-dp 3" loppu putkisto 2,5" (katti pitäs vissiin vielä askarrella kiinni)
-isommat suuttimet
-walbron pumppu
-ja tietysti tuolle paketille sopiva softa
Jarna kai se bensapumppu tuossa 300hv kieppeillä kannattaa jo päivittää esimerkiksi bosch 040 pumppuun. Varsinkin jos vakio pumppu on vanha, jolloin tuotot voivat jäädä uudenveroisesta :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja flow Näytä viestiKetjussa on aika hyvin tullut jo ilmi eri settejä ja tehoja. Hifijussille esimerkiksi tämän ketjun ensimmäisiä viestejä.
Myös sawopowerin sivuilla on hyvin esitetty eri k04 setuppeja ja tehoja. http://www.savopower.fi/ajankohtaist...&category_id=0
Jarna kai se bensapumppu tuossa 300hv kieppeillä kannattaa jo päivittää esimerkiksi bosch 040 pumppuun. Varsinkin jos vakio pumppu on vanha, jolloin tuotot voivat jäädä uudenveroisesta :)
Comment
-
No joo, internetin maailma on ihmeellinen.
AEB fuel circulation tais antaa tuon kuvan.
Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viestiAeb:ssä vain yksi pumppu ja se on tankissa.
Comment
-
Laitetaas oma projekti vaikka tähän, eipä tuosta liene tarvetta omaa aihetta väsäillä.
Eli kävin taannoin ostamassa vaurioituneen AEB koneen jonka purin ja Tammer Diesel koneisti. Kansi kävi Hyvinkään kansityössä. Uudeksi täytteeksi laitoin IE-veivit ja JE-männät ensimmäisessä ylikoossa.
Kylkeen valikoitui HX35 Super 60mm kiinahukkiksella, MW-Steel Joni Marttila teki pakosarjan ja ahtoputket.
Clutchmastersilta kevyt vp ja 6-lapainen jousitettu sintteri.
Suuttimet Deka 630cc, Porkkikselle kiitokset säädöstä.
Vakionokat vielä paikallaan, tarkoitus olisi käydä niillä AMW penkissä ja sitten vaihtaa jotain muuta tilalle ja hakea uudet laput, niin saisi vertailla. Tehosta vaikea sanoa tarkkaan, suunnilleen samaa tahtia menee kaverin Evon kanssa josta AMW:llä penkitetty 365hv, eli jotain sen suuntaista lienee.
Kokemuksia nyt kerätty n. 25tkm verran, eli jos herää kysymyksiä tai kommentteja niin saa kertoa :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jarna Näytä viestiNo joo, internetin maailma on ihmeellinen.
AEB fuel circulation tais antaa tuon kuvan.
Kiitos
Ei ole ainakaan tuossa listalla.
Comment
-
-
Onkohan tällainen mistään kotoisin
https://www.himni-racing.com/index.p...roducts_id=959 tai
tämä, lienee sama
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...de=ATP-VVW-156
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rusty Näytä viestiNiin mikäs se nykytilanne näiden virityspakosarjojojen suhteen? Muutamaan kotimaan firmaan olen ollut yhteyksissä ja kartoittanut Googlen kautta saatavuuksia.
Edit: Futurez sitten ottikin yhteyttä. Asia jäi vielä mietintä asteelle kun pitää ensin vähän katsella miten tuo 420tkm rullattu pysyy yleensäkin vakionakaan nipussa.Viimeksi muokannut Rusty; 26.1.2018, 12:02.
Comment
-
Minkälaista olisi hakusessa mulla olis värkit vielä yhden tekemiseen. https://plus.google.com/109470384621...ts/No1gZFog6gy
Comment
-
Ei kai noita kannat itse tehdä, kun valmiita on maailma täynnä. Mun kokemuksen mukaan noiden murtuminen johtuu siitä, että putkea ei ole kiinnitetty tarpeeksi tukevasti. Omassa autossa tein vaihteiston pohjassa oleviin ruuvinpaikkoihin lattadaudan, joka tuli suoraan kiinni pakoputkeen. Lisäksi pakosarjan vieressä mulla oli alkuperäiset tuet paikoillaan. Ei murtunut mistään ja kyllä se oli aika lämpösenäkin käynyt. Kyseessä just sama sarja, mistä tuokin malli on otettu. Nissaneissa noi rst-kiinasarjat ovat kestäneet hyvin ja jotenkin ihmetyttää, että mikä siinä VAG-koneessa on niin ihmeellistä, että nimenomaan se rikkoo niitä. Sen ymmärrän, että tietyt mallit murtuvat ihan sen takia, että ovat suunniteltu huonosti ts. tosi lyhyet erimittaiset primäärit.
Comment
-
Olen alkava virittelijä ja autona seat leon 1.8t 4wd hommat on aloitettu asentamalla ISO välijäähy 3"tuuman downpipe tulossa ja 3" myös loppuosa suuttimet tulee boschilta niin isot ku tarvii ja turboksi tulee proturbolta sellane orkkispaikalle k04 jota tuunataan kuulemma jollain "jutuilla" millaisia tehoja näillä?
Comment
-
Nyt piti pariin kertaan lukea, että sai kiinni, jos siis sain. Edes pari välimerkkiä voisi olla kiva..
Tehojen määrästä on vaikea sanoa tietämättä esim. turbon tarkempia speksejä (siipikoot jne.). Myyjä varmaan osaa sanoa, millaisiin ilmamäärin ko. turbo kykenee. Suuttimien mitoitus olisi myös helpompaa, jos se seikka olisi tiedossa. Muussa tapauksessa menee iteroinninsi ja rahaa saattaa palaa turhaan oikeita suuttimia arpoessa.
Putkisto tuossa koossa riittänee K04-kokoluokan puhaltimien kanssa.
Comment
Comment