Ei kait se ikinä ole huonoksi ahdetussa että hatut hengittää paremmin? On sitten puristettu vaikka kuinka pienistä reijistä mitä, niin ainahan siitä tulee vastapainetta ja lämpökuormaa. Oletan ja muistelen että vaparin kansissa oli isommat kanavat? Korjatkaa jos meni aivan metsään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Passatin piristäminen PES G2:lla ja upgreidaus 2.7bitiksi
Collapse
X
-
Ei toki, mutta jos puhutaan hyödystä suhteessa rahanmenoon, niinkuin tuossa vähän ylempänä vähän meinattiin. Kansien lisäksi kun pitää vaihtaa imusarja, bensakisko, kaasuläppä, Y-putki ja ahtoputket, kaikki niin ihanan halpoja RS4 osia ;)
Ja sanoohan nuo isot (isommat) pojat että pienillä kanavilla turbot herää paremmin, toki ei ainakaan kavereilla kovin huonosti vehkeet herää vaparin kansilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ViLe Näytä viestiAika hyvä "diili", että saa koeajaa tulevat ahtimet ennen ostopäätöstä ;)! Harvalla kuitenkaan taitaa sitä mahdollisuutta olla! Odotuksetkin ilmeisesti täyttyi!?
Eipä noita kansia kannata sitten turhaan alkaa irroittelemaan. Imusarjan ja öljypohjan ajattelin käyttää irti ja tarvittaessa putsata paikkoja. Huohotin putkia oli tukossa ja letkuja rikki turbolle. Millainen huolto tuolle koneelle kannattaisi tehdä, ennen kuin alkaa istuttamaan paikoilleen? Huohotusjärjestelmän nyt ainakin aion pistää uusiksi. Pitää nyt selailla noita topiikkeja aiheesta. Kait nuo pakosarjat kannattaisi irti käyttää?
Comment
-
Vieras
-
Oisko vinkkejä käytetyn moottorin elvytykseen? Mitä nyt kannattaisi vaihtaa, mutta ei liiallista fiksailua? Jakopää uusiksi, imusarja irti ja putsailua huohotukseen/uusimista, pakosarja irti ja tarkastus, Öljypohja irti ja sihdin puhdistus tarvittaessa. Moottori on kuitenkin tuleva suoraan E85:lle, joten mitä muuta kannattaa suorittaa? Startin ajattelin vaihtaa kuitenkin, kun on niin vittumaisessa paikassa vaihtaa myöhemmin. Ideoita ja ohjeita otetaan kiitollisena vastaan.
Comment
-
Eipä sille mitään kummallisia tarvitse tehdä. Noiden sinun listaamien lisäksi kaikki tiivisteet kannattaa vaihtaa, ehkä jälkijäähypumppu, ja turbojen hukkaporttien letkut. Huohotin melkeinpä kannattaa tehdä letkusta uusiksi, koska vanhat haurastuu ja hajoaa.
Comment
-
Hukkaporttien letkut olivat rikki valmiiksi. Kampparin tiivisteen unohdin mainita. Huohottimen letkutuksen ajattelin tehdä kokonaan uusiksi, kun palstan juttuja lueskelin ja muutenkin oli jo putket tukossa. Tuohon tulee käytetty 2.7:kan vauhtis ja ajattelin Mister Autosta RS4 kytkinsetin ostaa.
Comment
-
Pahasti ovat hapettuneet imusarjan, sekä venakoppien pinnat. Tarkoitus olisi maalata uudestaan, joten mikä olisi paras väline puhdistukseen? Ultraäänipesu, sooda vai muovikuulat? Nykyisissä venakopissa ei ole maali pysynyt, kun maalasin suoran uuden päälle. Ei kuulemma tarvinnut mitään pohjamaalia alle.
Comment
-
Noihin uusiin koppiin pistin VHT SP-450:stä ilman pohjia ja nyt irtoaa maali helposti pinnasta.
Kyllä on meikäläisen tikapuuhermosto koetuksella tuon motin purkamisen kanssa. Ei tunnu yksikään pultti ilman kovempaa lyömistä mihinkään irtoavan. Melkein kaikki pultin kannat paskana valmiiksi. Sain sentään nuo aiemmat pultit auki, mutta hihnapyörän keskipultti nyt ongelmana ja viskon irroitus. Imusarjan nyppäisin pois, kun se sentään lähti ilman vittuilua. Pakkohan tässä on kaikki pultit uusiksi pistää, mitä auki saa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viestiLasikuulalla ekaksi, sitten happopohjaväriä ja sen jälkeen pintaväri. Tosin jos ostat jotain uunitettavaa maalia niin sitten ei happopohjaa.
Comment
-
Empä tiiä. Oikein mitoitettu perforated putki ei tarvisi mitään mutta en minä ainakaan osaa laskea minkäkokoisia reikiä ja kuinka paljon pitäisi putkeen pöntön sisälle porata jotta kumoaisi ne moottorilta tulevat ääniaallot. Sulla nyt tietenkin putkistossa on ymmärtääkseni pari solmua jotka jo itsessään vaimentaa aika paljon. Nyt kun oot jo peräpöntöt pilkkonut niin laittaisin ihan tuonaan takas nippuun koskematta tässä vaiheessa keskipönttöön.
Comment
-
Kuten kuvasta näkyy, niin takapönttö on jaettu 3:meen osioon. Pakokaasut tulee suoraan viimeiseen osioon (3). Sieltä ne kiertää takaisin ritilikköjen läpi 1 osioon, josta tulee putki pihalle. Ajattelin katkaista tuon ulostuloputken tuosta 3:s osiosta, niin että pakokaasut kiertäisivät pääasiassa vain tässä osiossa ja tulisivat siitä ulos. Tai sitten putki poikki jo 2:s osiossa. Nuo villat pistinkin jo roskiin. Keskivaimentimen ajattelin kuitenkin avata mielenkiinnosta. Tuo putkistohan on ylimääräisenä, joten voi rauhassa modata.
Comment
-
Näköjään sain taas hetkeksi selätettyä imuvuoto-ongelmat, jotka tuntuvan aina uusiutuvan. Kulkupuoli näyttäisi palanneen ennalleen, kun jaksaa yli +30c nykimättä ja miettimättä mittarinpohjat 260 kelata. Tuohon olen aina ennenkin lopettanut. Viimeksi tuolla näytöllä mittarivirhe oli +10km/h navin mukaan ja vakiorengastuksella. Ei ollut nytkään läppäriä kiinni, joten tarkat kierrokset ja nopeusvirhe ei ole tiedossa. Kierroksia on kuitenkin jäljellä ja kiertokin näyttäisi jatkuvan, joten milläköhän kaavalla 5:s vaihteen riittävyyden saa laskettua?
Edit: löytyikin tietoa teoreettisen huippunopeuden laskemisesta, joten turha kysymys.Viimeksi muokannut Kilu7; 5.8.2014, 17:43.
Comment
-
€uron 2.7bit swap
Swappiin liittyen, tallista löytyy tällä hetkellä:
- 2.7 ARE
- RS4/K04 ahtimet
- RS4/K04 imuputket
- RS4 kytkin
- 2.7bit vauhtipyörä
- RS4 coolerit ja ilmanohjaimet
- RS4 suuttimet vakiot, 630cc Dekat
- RS4 lambdat
- 034 TFSI puolakonversio
- 044 Bosch
- RS4 Maf ja ilmanputsarikotelo
- RS4 pakosarjat
- RS4 moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit
- 3" DP:t
Comment
-
Mitäköhän voimia tuo nykyinen laatikko kestää? 5:lla rajoittimille ajo (7280rpm) tarjoaa laskennallisesti n.275km/h vauhdin. 5-v välitykset on mielestäni aika hyvät normaaliin ajoon, toki dieselin pitkä 6:nen luulisi tiputtavan kulutusta maantiellä tulevalla setupilla. Oisko linkkiä tai taulukkoa, mistä voisi välityksiä vertailla?
Comment
-
Tuolla vähän taulukoita:
http://www.audizine.com/forum/showth...or-01E-amp-01A
Tässä muuta juttua:
http://audisrs.com/archive/swaping-o...__t_50297.html
http://www.elektro.com/~audi/01E/
Comment
Comment