Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiMIPI: Oulussa taitaa olla se Dynotest Center. Ja olin lukevinani että 4WD penkki löytyy.. Tai Jäälissä jos tarkkoja ollaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mipi Näytä viestino paljon sulla on näin talvipakkasilla ahtoja?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viestinoin 0.9bar näytti olevan ja pakkasta -18
Comment
-
Seuraavia vikakoodeja olisi muistissa:
16538 P0154
O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 No Activity Detected
17528 P1120
O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Open
elikkä lambdako siis rikki? Mitään vikavaloja ei ole kyllä välkkynyt. Ilmeisesti VPV-motorracingista on immeiset hommailut noita lambdoja? Kehtaisiko joku vielä heittää, että mikähän noista lambdoista kys. firman sivuilla olisi se oikea profiilini kulkineeseen?
Seuraavaksi tiedustelisinkin sitten, että mistä kannattaa lähteä metsästämään koko etutukivarsisettiä ja kaikkia tarpeellisia jakopään hiluja? Lemförder on siis ilmeisesti se, mitä kannattaa suosia tukivarsi-asiassa vai onko jollain kokemuksia esim. 034:n myymästä setistä?
Kiitos jo etukäteen!Viimeksi muokannut janhe; 20.1.2011, 14:59.
Comment
-
http://www.lambdasensor.com/ Tuolta lambda(t) ja tukivarsisetin saat Tepolta tai Slamitilta.
http://www.speed-autoteile.fi/
http://www.slamit.net/Viimeksi muokannut bonus; 20.1.2011, 13:58.
Comment
-
Myykääpäs joku jäsen mulle hyvä b5 ässä huonon hinnalla :) Mielellään maanviljelijä mallin korilla ja facelift.
Onkos kellään mitään ajatusta, mihin hintaan tollasta saisi sakemannilta, jos lasketaan verot ja muut byrokratian rattaat mukaan? Ne turkki jobbareitten pommit voi jättää suosiolla laskuista pois ja ihan ne pahiten hinnoitellut myös. Sellanen hyvä keskivertoyksilö. Onko järkevää vielä tuoda?
Joo kyllähän tuolle voisi itsekin suuntia selvittää pienellä viitseliäisyydellä, mutta tunnustettakoon nyt ihan rehellisesti, etten viitsi, kun ei asia ole kuitenkaan toistaiseksi käytäntöön asti tulossa. Mutta pähkäilen tässä olisiko b5 s4 varteenotettava vaihtoehto kun seuraavankerran täytyy rahojaan tärvätä huonoihin sijoituksiin.
Sen verran kuitenkin ko. malli kiinnostaa jo nytkin ihan yleisessä mielessä, että pikku tyypit voisi kummasti avartaa katsomusta suuntaan tai toiseen. Kun koskaan en ole tuollaisella ajanut. Siispä olisiko jollain audistilla tarjota tämä lysti järkevän matkan säteellä kuopiosta. Pullakahvetta saapi vaihdossa. Täällä ei oikein liikkeissäkään majaile noita.
Comment
-
En nyt sinänsä ole paras asiantuntija, mutta onhan tuo ässän tuonnin kannattavuus vähän heikentynyt päästöverotuksen myötä. Toisaalta, paljonko laskee arvoa sille että 2030 mennessä saanee kaikki verot takaisin...
Valikoimahan Saksassa on aivan eri luokkaa, ja mun mielestä hyvä vinkki on että osta auto, älä myyjää tai sen puheita oli sitten turkkilainen, saksalainen, suomalainen tai whatever =)
Jos dieseliä olisit hakemassa niin ilman muuta saksasta, ässässä varmaan ratkaisee se mitä on kotimaassa tarjolla ja että kuinka krantut kriteerit värin, varustelun jne suhteen. ja se veron takaisinmaksuaika.
Tullin Mahti-systeemi antaa aika eksaktisti verot ja byrokratiaan ja matkakuluihin voi laskea 500-1000€ riippuen lentääkö omaan piikkiin vai firman bonuksilla ja että ajaako Ruotsin läpi vai lauttaaileeko ilman hyttiä kotiin Rostockista. Kokeiltu, never again...diesel on halpaa ja ajaminen kyllä voittaa 36 tunnin lauttailun.
Comment
-
Ässässä, B5-mallissa menee päästöt painon mukaan eikä CO2-arvojen. Ehkä ihan hyvä niin, eikö?
edit: vorgängermodelle sanoo 271g CO2/km, ja kokonaismassa 2090kg. Tullin mukaan (PDF) tuo kokonaispainon mukaan antaa saman kuin 227g CO2/km eli 32,6% autoveroprosentiksi kun vuorostaan 271g tarkoittaisi että veroprosentti olisi luokkaa 37,9%.Viimeksi muokannut haraldh; 10.3.2011, 14:12.
Comment
-
Ei vaikuta moottorin koko, vaan auton kokonaismassa muistaakseni, jos on siis otettu käyttöön ennen vuotta 2001. Oma oli otettu käyttöön 10-2000, jotenka säästin jonkun verran. Bi-turboon kun on merkattu päästöjä 295, jotenka ei yhtään haittaa että menee verotus painon mukaa :)
Comment
-
Hienoa että joku muukin tuskailee biturbo kuumeen kera, en ole yksin hullu tässä hullussa maailmassa. Foorumi kateltu läpi ja samoin suomen, ruotsin ja saksan automarkkinat. Se ei ainakaan helpota. Jos lähtis vaikka pesemään urssin...
Tämä mulla tekis mieli hakea pois mutta tuo kurnun kurssi on niin suolesta :/
http://www.blocket.se/alvsborg/Audi_...htm?ca=1_5&w=3
Comment
-
Jos facelift farkkua haet niin tällä hetkellä tarjolla olevista(Suomi ja Ruotsi) ainakin paperilla parhaalta näyttäisi tuo Neukan vanha punainen Nettiautossa. 2001 malli, kohtuu km, hyvät varusteet, laatuosilla tehty kone ja niihin nähden halpa hinta.. Vai onko liian hyvä ollakseen totta? Miksi vaihtaa omistajaa taas,jne.. ;)
Comment
-
Ässässä, B5-mallissa menee päästöt painon mukaan eikä CO2-arvojen. Ehkä ihan hyvä niin, eikö?
Comment
-
en jaksa tarkastaa taulukoita mutta mutulla ~2000kg kokonaismassaltaan oleva B5 S4 vois olla painotaulukosta 30% veroa ja 290g co2 päästöjen mukaan 40%.
Jos verotusarvo on vaikka 15000€, on se 10% (1500€) mulle ainakin ihan käypää rahaa, jos saa valita 12/2000 tai 1/2001 vuotisen auton.
edit_ ai, harald oli tuossa ylempänä jo kaivellut veroprosentit. ei se ero ihan noin iso ollut kuin mutuilin, mutta ihan kohtuullinen kuitenkin. (295g päästöillä vähän enemmän kuin Harald on tsekannut)
Comment
Comment