Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämmityksessä tuo on aamuisin ollut, että ei se ihan kylmä ole ollut. Mutta näyttäis tosiaan siltä, että jos lämmöt on jotain muuta kuin tuon ~90 astetta niin saa sahata käyntiin sen 5-10 s. Äsken pysähdyin vartiksi ja moottori ei ollut täysin lämmin niin käynnistys oli nihkeää, mutta nyt kun vetäsin parkkiin ja käynnistin auton uudestaan niin startti pyörähti ehkä pari kertaa ja moottori käynnistyi kuten normaalisti on tähän asti tehnyt, ennen kuin tämä vika alkoi.

    Korjataan sen verran, että riittää näköjään että auto on parkissa 10 minuuttia niin starttiin menee noin 5s. Ja lämmöt oli siis normaalit vielä tuossa vaiheessa. Voisko tulpat jotenkin kastua tjsp?

    Voisikohan bensalinja vuotaa jostain? Minuutin sisällä sammutuksesta, kun käynnistää auton, niin starttaa normaalisti, mutta esim. vartin kaupassa käynti aiheutti sen, että sai startata taas sen 5-10s. Kummallakin kerralla moottori normaali lämmöissä. Eli ei nyt taida kuitenkaan vaikuttaa lämmöt tähän ongelmaan.
    Viimeksi muokannut RistoEe; 14.4.2014, 14:24. Perustelu: Lisä kysymyksiä.

    Comment


      Oli auto tänään Mehtäläisen hoivissa (tukivarret uusiks) niin siinä samalla sitten mainitsin tästä ongelmasta, niin aika varmasti nyt ongelma on siinä, että bensalinjastosta pääsee paine laskemaan. Tähän päätelmään tultiin sen takia, että aina pitemmän seisonnan jälkeen joutuu sahaamaan käyntiin. Jos käynnistää heti sammutuksen jälkeen niin lähtee normaalisti. Kokeilin myös sitä, että käyttää virtoja päällä muutaman kerran ennen starttausta, niin käynnistyy normaalisti (Mehtäläinen neuvo tämän kikan).

      Nyt pitää vaan katsoa, että vuotaako jostain konehuoneessa, vai kenties tuo täälläkin veikattu takaiskuventtiili sökönä. Onkos tuo venttiili pumpun sisällä?

      Entäpä, mitä kautta pääsee käsiksi pumppuun? Sehän taitaa kuitenkin olla tankin sisällä?

      Comment


        Takaiskuventtiilin voit laittaa vaikka ihan tankin ulkopuoliseksi. Oikeastaan noin se onkin helpointa laittaa. Eli ihan letkun väliin vain.

        Comment


          Itsellä sama ongelma ilmeni kun vaihdoin bensapumpun joten varmaan on aihetta laittaa itselläkin takaisku ulkopuolelle. Bensapumppuun pääsee takakontin kautta. Lattia verhoilu pois niin apparin puolella on luukku kolmella ruuvilla kiinni jonka alta paljastuu letkut ja kansi jotka irroittamalla pääsee sitten näkeen pumpun.

          Comment


            Ei kukaan satu muistamaan millasta letkua siinä tankin ulkopuolella on? Tai millanen takaiskuventtiili siihen menis?

            Comment


              Eikös siinä ulkopuolella ollut vain 5-10cm letkua jonka jälkeen se jatkui putkena? Olisikohan se ollut 10mm tai 8mm letkua. Itse pistäisin sen erillisen takaiskun tankin sisälle, koska siinä ulkopuolella ei ole paljoa tilaa.
              Viimeksi muokannut Joksa_; 15.4.2014, 23:18.

              Comment


                Ok, kiitoksia vinkistä. Täytyy tutkailla tuota tarkemmin jahka tässä kerkiää.

                Comment


                  Tuolta saat ainakin noita takaiskuja:
                  http://www.yritysnet.com/tarvikemotti/paine.htm

                  Ja mahtuu ulkopuolelle kun sen laittaa sen kannenkin ulkopuolelle. Sen hiffaa kun katsoo. Tietty letkua tarvitset hiukan. 8mm letkua ja 8mm takaiskun.

                  Comment


                    A6:ssa se luukku on sitten takapenkin istuinosan alla oikealla, ei takakontissa. Bensaa maksimissaan 1/3 tankillista jos tuon avaat, muuten tulee sotkuinen homma.

                    Comment


                      Kiitoksia vinkistä Jani. Täytyy siis ajella tankkia vielä tyhjemmäksi ennen kuin tuonne menee sörkkimään.

                      Onkos tästä tai tästä motonetin venttiilistä mihinkään? Onko noissa jotain eroja, että onko dieselille vai polttoaineelle? Tuon kun sais jo tänään haettua.

                      Comment


                        Jos paineet vuotaa pois, niin kylmänä kyllä lähtee kohtuullisesti käyntiin, mutta lämpimänä joutuu sahaamaan. Näin ainakin vuotavien suuttimien kanssa. Liittynee siihen, että kylmällä koneella pumppu nostaa paineet linjaan heti startatessa.

                        Comment


                          Mikko (Metsässä siis) sano, että pumppu kävis sekunnin pari kun pistää virrat päälle. Ja tuo aika taas ei riitä jos linjasto on kovinkin tyhjäksi päässyt. Tänään ois tarkotus tutkia konehuonetta, että näkyykö sielä vuotokohtia, ja jos ei niin sitten pääsiäisenä tutkimaan tuota tankin suuntaa.

                          Comment


                            Jos haluat ennen isompia purkuja varmistua että ongelma on vuotavissa bensanpaineissa niin vagcomin output testissä bensapumppu pyörii koko ajan. Se normaali primer käynti ei riitä jos takaisku tai bensanpainesäädin vuotaa mutta tuolla saa linjaan täydet paineet. Heti testin jälkeen pitäis siis lähteä ekalla startin pyörähdyksellä jos on paineista kiinni. Ei se varmaan linjasta ulos millään vuoda mutta suutinrungon päästä painesäätimeltä tai sitten pumpun takaisku valskaa.

                            Oma ässä teki aivan samaa, parani pumpun vaihdolla. Vanhasta oli takaisku rikki.

                            Comment


                              Täytyypä tuo testata tänään kun lähtee liikenteeseen. Kiitoksia vinkistä :)

                              Comment


                                Kyllä tuo nyt vaikuttaisi olevan ongelmana tuo vuotava bensanpaine. Pari starttia output testin jälkeen ja starttaa heti. Ilman testiä saa sahata starttia jotta käynnistyy. Nyt vaan pitää selvittää, että mistä vuotaa paineet.

                                Comment


                                  Laitat sen takaiskun linjaan ensimmäisenä niin saat rajata sen pois ainakin.

                                  Comment


                                    Juu, sitä tässä just rupeen räveltämään. Vinkkejä kuinka kutosesta saa takapenkin irti? Siis istuin osan.

                                    Comment


                                      Kaksi ruuvia etureunasta pois ja nostat tunteella.

                                      Comment


                                        Taitaa olla ässän hienouksia nuo ruuvit, kun en niitä omasta löytänyt.

                                        Nyt ois takaiskuventtiili paskarreltu tankin ulkopuolelle. Ekan testin jälkeen vaikutti toimivan. Nyt oottelen tässä "Esson baarissa" notta seisoo hetken tuo auto ja sitten uutta testi starttia.

                                        Mikähäb idea noissa Audin bensaletkujen koossa on? Tuossa omassa ainakin oli kokoa 7,3mm :D Saihan tuon 8mm letkun kiristettyä joten kuten siihen tankin päällä olevaan lähtöön.

                                        Comment


                                          Eipä ole B5 ässässäkään mitään ruuveja takapenkissä.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 17.4.2014, 08:37. Perustelu: Lisäys ;)

                                          Comment


                                            No kyllä ihan varmaan on, mutta vanhemmassa mallissa :) Otinkin viimeksi C4 ässästä ylläpitolaturia akulta irti ja muistin ruuvanneeni ruuvit auki kun istuinosaa irrotin.

                                            Minkälaisen takaiskun sinne laitoit? Mulla on nimittäin hyllyssä yksi B5 ässän pumppu jossa sama vika.

                                            Comment


                                              Tuommosen kävin mätänetistä hakemassa ja paskartellin sen paikoilleen. Tämmönen rävellys tällä kertaa.

                                              Kiitoksia jälleen kerran neuvoista :)
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut RistoEe; 17.4.2014, 10:23. Perustelu: Kiitokset :)

                                              Comment


                                                Jottei pääsis liian helpolla, niin hyyty auto sitten motarille, eikä pysyny enää käynnissä. Käynnisty kyllä, mutta heti sen jälkeen "tukehtu" ja sammu.

                                                Nyt sitten odottelee tuomiota Mehtäläisen pajalla. Tuonne kun sen sai, niin ei lähtenyt enää edes käyntiin. Ilmottelen jahka saan infoa, että mikä siinä on tällä kertaa.

                                                Comment


                                                  Kuinka vanha se pumppu on? Oireilee vähän siihen tapaan.

                                                  Comment


                                                    Eiköhän se alkuperänen oo, kun missään papereissa ei ainakaan oo mainintaa että ois vaihdettu.

                                                    Hinauskuski veikkaili myös sitä, tai sitten EGR:ää.

                                                    Comment


                                                      Ei siinä ole EGR:ää :)

                                                      Comment


                                                        Sitä mä kanssa vähän mietin, että ei tuossa taida olla EGR:ää, mutta en jaksanu ketutuspäissäni alkaa vänkää kuskille :)

                                                        Varmaan tuohon automaatti biturboon ei kannata tehokkaampaa pumppua hommata kuin OEM, kun ei tuota kuitenkaan enempää voi viritellä?

                                                        Comment


                                                          Ahtoputki irti? kokeilitko maffin johto irti?

                                                          Comment


                                                            Maffin liittimen käytin irti, ei vaikuttanut mihinkään. Muuta en oikeen siinä motarin pientareella alkanut testailemaan. Ja läppäristäkin oli akku loppu, niin en voinut vcds:llä Katella mitään.

                                                            Comment


                                                              Noniin taas jotain. Ongelmana on ollut viime syksystä takapäästä kuuluva jurina. Molemmat takapyörän laakerit on vaihdettu 2 vuotta sitten FAGgilaisiin.

                                                              Jurina on täysin vauhdin mukana kasvava, eli alkaa kuulua ihan lähes nollavauhdista. Jurinan voimakkuus pysyy muuttumattomana vaihteesta riippumatta tasakaasulla tai vapaalla rullatessa tai kiihdytettäessä tai moottorijarrulla. Ei mitään eroa. Käännöksillä ei tunnu olevan vaikutusta mikä viittaisi että vika ei ole pyöränlaakerissa. Vain vauhdin muutos vaikuttaa äänen voimakkuuteen.

                                                              Viittaako pyöränlaakeriin vai perään? Kuinka yleisiä näissä on perän rikkoutumiset? Ei noita ainakaan tällä foorumilla eikä juuri ulkomaisillakaan käsitellä. Peräöljyt on reilu parikyt tuhatta ajaetut Redline mössöt, puolet sitä tavallista sinne laitettavaa Redlinea ja puolet sitä heavy shittii.

                                                              Mitkä on vaihtoehdot. Aloitan varmaan helpoimmasta eli valutan peräöljyt pois ja katson miltä ne näyttää vai vaihdetaanko taas pyöränlaakerit?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X