Hyvin ne kestää, turboja ja nokkia ja jotain muuta pientä voi joutua joskus vaihtamaan. Niihin kun varautuu, niin ei hätää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Ja aika paljon on omasta käytöstäkin kiinni miten vehkeet kestää. Mulla on yks kaveri millä on hajonnu kaikki vehkeet; prätkät, kelkat ja autot. Sen mielestä vehkeet on tehty huuattamista varten ja moottori vaan tykkää jos sitä esim kierrättää paikallaan rajoitinta vasten :)
Ihme homma vaan kun samalle miehelle on sattunut niin paljon "valmistusvikaisia" ja "maantaikappaleita".
Comment
-
Ei nokissa taida mitään erityistä tyyppivikaa olla. Kuluvat ihan normaalisti. Lähinnä kannattaa varautua vaihtamaan 200-300tkm välillä.
Täällä on alla kohta 250 tkm ajettu yksilö ja nätisti toimii peruskoneen ollessa avaamaton, myös hieman suuremmilla paineilla.
Comment
-
Riippuu mitä turboilla haluaa hyötyä, K03 ohjelmalla voi ihan hyvin ajaa mutta silloin saan vain K03:n tehot irti (no okei, vähän enemmän puhaltaa tehoa K04 kanssa mutta kuuluu luokkaan marginaalinen), kun K03 ohjelma ahtaa niin vähän kierroksilla.
kyllä siitä 100 hv saa lisää k03-K04 päivityksessä, jos softan tekee ja muut komponentit kanssa ok tasolla.
Comment
-
Tarkoitus olis paukutella noilla vakio-osilla jos tuo tulee hankintalistalle ja vanhalle ostaja. Saako tuon pelkällä softallakoska muita toimivia osia ei ole halu päivitellä, jos olisi ihan pakko päivittää loput niin etsin ehkä valmiimman paketin. Kyseisellä olis ajettu kuitenkin jo 215K mutta huoltohistoria hyvä ja kaikki tiedossa, isommat kuluvat vaihdettu.
Comment
-
K04:sta alkaa saamaan hyvin hyötyä, kun on suuttimet, softa, välijäähyt ja putkisto. Ilman välijäähyjä ja putkistoa ahtaminen on vähän turhaa koneen rasittamista.
400 hv tulee siinä 1.2-1.3 bar, jos jäähyä ja putkistoa on, muuten voi joutua puhaltamaan pulloon kuumaa ja kovaa.
Comment
-
Hiukan on täältä saanut sellaisen kuvan, että näiden kanssa saa olla melkoisen ahkera harrastamaan (purkamaan pitkin autotallia). Itse olen seuraavan auton harkinnassa palloillut B5 ja C5 ässän välillä edestakaisin ja nyt hieman mietityttää että onko B5 S4 nopea taloudellinen itsemurha, mikäli ei tiloja/tietotaitoa riitä ihan koneen irroitteluun asti, vai olenko vain hieman liian vainoharhainen kaiken virittelysäädön pelottelemana? :)
Comment
-
Ei niitä tarvitse aina olla purkamassa jos ei halua, tai käy huono tuuri. Itse en ole joutunut tekemään mitään jakohihnan vaihtoa suurempaa hommaa yli neljään vuoteen.
Tietty jos virittää aivan tappin ja softa bugaa tms niin sitten saa kyllä rassata.
Comment
-
Comment
-
Mitenkäs muuten tuo S4:sen cooler päivittäminen.
Toiset taitaa suosia sivukoolereiden päivitystä isompiin (RS4 / viri versiot) ja toiset FMIC ratkaisuja, mutta onkos tästä jonkin sortin ihan vertailua olemassa onko näiden mieltymysten välillä mitään merkittävää käytännön eroa?
Äkkiä tulisi mieleen ainakin sellainen että suhteellisen fiksusti toimivan FMIC:n kanssa saa saman jäähdytyspinnan käyttöön kuin noilla sivucoolereilla ja jää sitten ne sivut vapaiksi vaikkapa lisä öljynjäähdytintä tms. varten.Viimeksi muokannut 4Ringspeed; 23.3.2011, 03:07.
Comment
-
Ainakin briteissä tuntuvat olevan kovasti FMICin kannalla, mutta en tiedä onko kuinka tieteellisesti tutkittu eroja. Ebay/XSPower/CXRacing-FMIC on kehuttu hinta-laatusuhteesta, mutta vastaavat SMIC haukuttu. MRC:llä on nykyään oma FMIC, jota myös kovasti kehuttu. SMIC löytyy Wagner ja ER, molemmat hyviä ja kalliita.
Monella valintaan on vaikuttanut se, että ainakin S4 puskuria pitää silpoa reilusti, että FMIC mahtuu taakse.
Comment
-
Itse näkisin myös, että esim. wagnerin smic olisi visuaalisesti sen verta lähellä originaali kamaa, ettei luulisi tulevan ongelmia katsastus yms. asioden kanssa. Kohtuu hyvä jäähdytysteho yhdistettynä suht stealth henkiseen asennukseen - oiva ratkaisu mun mielestä. Vaikkakin hinnakas.
Comment
-
En löytänyt muuta sopivaa ketjua tähän kysymykseen.
Eli putkiston vaihto projekti menossa parkkipaikalla. Kaikki muu sälä on irti paitsi downpipet+lämpökilvet vielä koloissansa. Kysymys kuuluu: Miten h***etissä nuo downpipet saa ujutettua alas? Täytyykö lämpökilvet ujuttaa alas ensin vai jäävätkö ne ylös "paikoilleen"? Eli mikä on tekniikka downpipejen (+lämpökilpien?) irroituksessa, nyt kaivataan vinkkejä?
Comment
Comment