Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kummallista, koska nuo koneet ilmaantuu melkeinpä tekemättä yhtään mitään. Lämmityslaitteestakin sulla varmaan oli lämmöt päällä, mutta voisit kokeilla laittaa ne täysille ja antaa vähän kierroksia.

    Onko sen mittarin annturin tienoilla tehty jotain? Facelift, vai prefacelift?

    Comment


      Pitää kokeilla ajaa lenkki lämmöt täysillä ja pitää yllä hieman kierroksia.

      Missä mittarin anturi sijaitsee? Auto on prefacelift. Tästähän tuli jälkijäähyn pumpusta kaikki nesteet ulos kesken ajon, olisiko jäähdytysnestettä päässyt väärään paikkaan?

      Comment


        Se on lohkon etupäässä, tuossa alahihnapyörän tasossa, siitä suoraan oikealle. Kuvassa näkyy kuusiolokopultti, jonka tilalla prefaceliftissä on anturi.
        Attached Files

        Comment


          Tein edellämainitut toimenpiteet ja nyt toimii normaalisti.

          Öljynlämpöanturikin rupesi toimimaan kun kone pääsi lämpiämään kunnolla, oli varmaankin mennyt jäähdytysnestettä jonnekin väärään paikkaan.

          Comment


            Mikähän voisi pitää aikas korkeaa sirinää kun ahdot nousee, tulee kuljettajan puolelta. Yritin saada sitä videollekkin mut ei kovinhyvin kuulu.
            http://www.youtube.com/watch?v=Ynxxm...ature=youtu.be

            Comment


              Jaa-a, eipä tuosta oikein hyvin erota että mistä se voisi tulla.

              Onko tuota kuulunut aiemmin? Vaikuttaako konen lämmöt mitenkään? Paljonko turboilla on ajettu?

              Comment


                Kaippa se tossa jonkun tuhannen on kuulunut mutta voimistunut nyt äskettäin. En huomannut lämmön vaikuttavan, vaikka en kyl ihan kylmiltään tota poljekkaan. Autolla ajettu nyt 217tkm ja ahtimista ja pakosarjoista ei tietoa onko laittettu vai ei. Minkälaista ääntä pakosarjat pitää jos ne rupeaa murenemaan?

                Comment


                  Ei tuo ole pakosarjan ääni. Tuolta http://www.valitalo.org/manifold.htm löytyy minun äänittämä rikkinäisen pakosarjan ääni. Kylmänä kuuluu kovemmin.

                  Comment


                    Voisko hukkaportista sitten kuulua sirinää?

                    Comment


                      Voi, mutta käytännössä vain tyhjäkäynnillä.

                      Comment


                        Jep. Kuljettajan puolen pakosarjan lämpösuojan toinen kiinnike oli hävinnyt kokonaan. Eli pelti oli vaan yhdellä ruuvilla kiinni, ja pääsi resonoimaan.

                        Comment


                          Se on noissa tosi yleistä, ne on melkein aina poikki kuskinpuolelta.

                          Comment


                            Kävimpä pyöränkulmia säädättämässä ja camberit edessä on -1°43' ja -1°54' missäs vaiheessa noi säädettäviä ylätukivarsia kannattaa alkaa miettimään?

                            Comment


                              No vaikka heti, noilla kulmilla syö rengasta reilusti.

                              Comment


                              • Mietiskelin vielä tuota juhannuksen jälkeistä Viperin kimppatilaussoftausta. Mullahan on nyt "perus K04-setti" RS4-suuttimilla ja S4-maffilla. Jos tuohon löis 630 Decat tai jotkut muut isommat suuttimet niin eikös maffista lopu kapasiteetti ihan täysin kun se pohjaa jo nyt? Richiltä voisi kysyä haluaako se isompien suuttimien kaveriks myös RS4:sen maffin.

                                Comment


                                  Kysytäänpä että miksi et laittaisi jo suosiolla ihan muutenkin sen RS4:en maffin?

                                  Comment


                                    http://s4wiki.com/wiki/Mass_air_flow

                                    Ässän maffi loppuu johonkin 330 g/s, ja se on tuolla 0.8 laskukaavalla 412.5 hv. Kyllähän se on "tapissa" jos kaikki otetaan ulos.

                                    Eli laita vaan se RS4 maffi.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                      Kysytäänpä että miksi et laittaisi jo suosiolla ihan muutenkin sen RS4:en maffin?
                                      K04-setupille säätäjältä (dera) silloin kysyin, että ostanko RS4-maffin niin vastaus oli, että mielummin S4-maf koska pääsee samaan lopputulokseen kuin RS4-maffilla mutta helpommin.

                                      Jos otetaan kaikki ulos vakio K04:sta 630 decoilla, RS4-maffilla ja metanoliruutalla niin taidetaan liikkua maksimissaan 450hv lukemissa? Sitä tässä vaan ynnäilen, että jaksanko sen muutaman kymmenen hevosen takia pistää vajaata kahta tonnia (suuttimet, maf, vesiruisku, ohjelma) haisemaan. Pitäis uudet vanteetkin ostaa.. uuh

                                      Comment


                                        Heikki: Jos sulla on nyt rs4 suuttimet/S4 MAF ja toimiva Deran softa K04:ille niin mun mielestä et saa rahalle vastinetta vaihtamalla kaikki osat paitsi vanhat pikkurusinahönkimet. Vesiruutan jos laittaa niin voi nykyistä softaa vähän viilata ja ottaa ne viimeisetkin hepat mutta jos softa on customoitu vesiruutalle niin sitten ilman sitä ajot pitää pitää maltillisena, tai ainakin softa pitää sytkät/nakut maltillisina.

                                        Comment


                                        • Tähän tulokseen olen itsekin päätynyt. Sitten jos K04:sia alkaa vaihtamaan isommaksi, olisi jo hyvä samaan konkurssiin avata kone ja vaihtaa vähän muutakin ja ottaa enemmän kuin muutama kymmenen hevosta irti vehkeistä.

                                          Comment


                                            Joo mutta ne vanteet taas ei tuo yhtään lisää hevosia. :)

                                            Eikä noihin nyt edes lähellekkään vajaata kahta tonnia mene, max 1200 euroa jos lasketaan suuttimien myynnistä laskettava hyvitys.. No joo, otetaanko Heikki pois ehkä-listalta?

                                            Comment


                                            • Vastasinkin jo tuonne viper-kimppatilausketjuun. Otetaan mut pois listoilta, mielummin se +100hv kun parikymmentä. Kaupan päälle saa sitten vielä pelätä, että menee akseli poikki kun mennään ihan K04:sten suorituskyvyn ylärajalla.

                                              Sitten on kiva kuunnella kun sanotaan, että mähän sanoin, että laita ne RS6:set :)

                                              Comment


                                              • Käykö mikään motonetin vetarinkumeista eteen sisempään niveleen?
                                                Onkohan tämä oikea?

                                                17-3309
                                                Nimike
                                                Vetoniv sisäkumi Audi/Vw

                                                Hinta
                                                10.90 €

                                                A4 Sisempi jos laippa-ø107mm (yl manuaali/bensa ->99)
                                                Viimeksi muokannut Jesper1; 16.3.2012, 12:20.

                                                Comment


                                                • Kun kukaan ei vastannut, niin ostin molemmat mahdollisuudet.
                                                  Entäs miten prefaceliftistä lähtee sisempi nivel irti? Ihan lyömällä ulospäin?

                                                  Comment


                                                    Ei se välttämättä ole tiukassa, mutta lyömällä kylkeen lähtee.

                                                    Comment


                                                      Mahtaisiko Tampereen seudulta / Pirkanmaalta löytyä yställistä S4 bit omistajaa, joka suostuisi korvausta vastaan tarjoamaan koeajomahdollisuuden kyseiseen ajoneuvoon. Ässä kuume olisi kohtalainen, mutta Tampereen seudulla ei ole yhtään ässää myynnissä ja ilman mitään tuntumaa kyseiseen autoon en viitsi Suomen ulkopuolelta lähteä sellaista sokeasti suoran uittamaan.

                                                      Comment


                                                        Suurin ongelma on varmaan löytää semmoista vakiokuntoista ässää ajoon. :D

                                                        Comment


                                                        • vvuorilla ja niconcellahan täällä on vakiot ässät, mutta taitavat olla sen verran "anaaleja" autojensa kanssa ettei ehkä tykkää antaa koeajoja.. ;) Omaani olisin voinut tarjota, mutta on aika kaukana vakiosta jo..

                                                          Comment


                                                            Joo, kynnys koeajoon luovuttamisella voi olla suuri. Kuinkas tarkkaan noi laitokset syynätään maahantuontikatsastuksessa? Meinaan vaan, jos nahkahousu on asentanut RS4 romut pellin alle...

                                                            Comment


                                                              No eipä ne sitä sieltä osaa erottaa. Eikä siellä autoa sen kummemmin kytätä kuin normikatsastuksessakaan. Ja onhan se jo hyväksytty Saksassa sellaiseksi, niin pitäisi mennä läpi suomessa. EU:ssa kun kerran ollaan...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X