Löysin googlella tämmöisen:
”Käy hakemassa paikalliselta kuorma-autojen osia myyvältä firmalta 3-sarjan Scanian ilmankuivaimen korjaussarja. Ei maksa paljoa ja saat pienen ämpärillisen samoja rakeita mitä siellä on vakiona.”
Ilmeisesti ne vanhat ryynitkin kuivaa uunissa parissa tunnissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Mitä ryyniä sinne pitää muuten laittaa? Vai onko se sama, mitä silica-pohjaista kissanhiekkaa käyttää?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja pope Näytä viestiLöytyisiköhån täältä apuja seuraavanlaiseen vaivaan.
Auto on 2007 Q7 ja viime talven loppupuolella se päätti, että perän ei tarvitse enää laskea. Perä jäi siis ylös ja vilkutteli ilmajousituksen valoja. Keväällä tehtiin alustalle uudelleen opetus/synkronointi ja sen jälkeen alusta pelasi moiteettomasti kunnes tuli taas talvi ja pakkaset. Nyt jäi ylös kuskin puolen takanurkka ja vähän ylemmäs kuskin puolen etunurkka. Pelkääjän puoli on aikalailla alhaalla. Vikavalo tai valot syttyvät muutaman minuutin ajon jälkeen. Kompurakin käynnistyy, mutta alustan asento ei muutu. Tänään sitten kokeiltiin taas alustalle opetusta/synkronointia, mutta se ei anna sitä tehdä ja erroria pukkaa.
Onko jollain ollut vastaavaa vikaa tai osaisiko muuten vain veikata missä vika voisi olla. Itsekin olen yrittänyt googlella etsiä tietoa ja jos ei parempaa tietoa löydy täytyy varmaan alkaa vaihtamaan venttiileitä tai koko valve blockia. Vai voisiko olla, että ryynit on märät ja nyt järjestelmä jäässä kun vika tuli takaisin taas talvella?
vikakoodi vuodosta on ollut aina, mutta ikinä ei ole päivienkään seisomisen aikana auto laskenut.
vikakoodit.
02250 function deactivation. Valve duty cycle
001 - upper limit exeeded - intermittent
Error code 46
01583 leak in system detected
000 —
Error code 70
01437 control position not learned
005 - no or incorrect basic setting / adaptation
error code 6
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja pope Näytä viestiLöytyisiköhån täältä apuja seuraavanlaiseen vaivaan.
Auto on 2007 Q7 ja viime talven loppupuolella se päätti, että perän ei tarvitse enää laskea. Perä jäi siis ylös ja vilkutteli ilmajousituksen valoja. Keväällä tehtiin alustalle uudelleen opetus/synkronointi ja sen jälkeen alusta pelasi moiteettomasti kunnes tuli taas talvi ja pakkaset. Nyt jäi ylös kuskin puolen takanurkka ja vähän ylemmäs kuskin puolen etunurkka. Pelkääjän puoli on aikalailla alhaalla. Vikavalo tai valot syttyvät muutaman minuutin ajon jälkeen. Kompurakin käynnistyy, mutta alustan asento ei muutu. Tänään sitten kokeiltiin taas alustalle opetusta/synkronointia, mutta se ei anna sitä tehdä ja erroria pukkaa.
Onko jollain ollut vastaavaa vikaa tai osaisiko muuten vain veikata missä vika voisi olla. Itsekin olen yrittänyt googlella etsiä tietoa ja jos ei parempaa tietoa löydy täytyy varmaan alkaa vaihtamaan venttiileitä tai koko valve blockia. Vai voisiko olla, että ryynit on märät ja nyt järjestelmä jäässä kun vika tuli takaisin taas talvella?
vikakoodi vuodosta on ollut aina, mutta ikinä ei ole päivienkään seisomisen aikana auto laskenut.
vikakoodit.
02250 function deactivation. Valve duty cycle
001 - upper limit exeeded - intermittent
Error code 46
01583 leak in system detected
000 —
Error code 70
01437 control position not learned
005 - no or incorrect basic setting / adaptation
error code 6
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja STP Näytä viestipope : Tämän mukaan alkuun testaat, että…
onko ne jumittuvat venttiilit siinä valve blockissa kompuran vieressä vai onko jousessakin joku venttiili?Viimeksi muokannut pope; 26.12.2021, 20:36.
Leave a comment:
-
Nyt Allussa on uudet Aerosusin takaiskarit, kylläpä tuli hyvä! Mutta ei helposti. En tyhmänä ensin tajunnut katsoa että vuotaako uudet ilmapussit, laitoin ne vaan paikoilleen kun tuntui menevän hyvin. Nooh, molemmat puolet oli paikoillaan niin laitoin auton käyntiin että näen täyttyykö ne. No eipä täyttyneet!
Otin kaikki taas irti, ja aloin ihmettelemään. Luulin ensin että O-rengas oli vaan liian pieni, mutta en saanut sitä isommillakaan tiiviiksi. Kauan ihmeteltyäni tajusin että iskari ei vaan mene tarpeeksi syvälle pussin sisään. Sitä on vaikea nähdä että miten se istuu paikoilleen. Eikä iskaria saanut mitenkään käsin tarpeeksi syvälle.
Keksin painaa sen prässillä paikoilleen, tein kunnon patentin jolla sain tuettua pussin niin ettei se mene rikki.
Mutta kylläpä kannatti! Kaikki vikinät,kolinat ja lotinat hävisi. Jos nuo iskarit vielä kestääkin enemmän kuin muutaman vuoden, niin ei voi haukkua. Pussit on Kiinasta, ne odotti monta vuotta hyllyssä.Viimeksi muokannut okkim; 26.12.2021, 19:31.
Leave a comment:
-
A6 4G pre-facelift ilmajousituksella seisoi päivän taivasalla -24C pakkasessa, kun lähti ajamaan niin tuntui moottoritiellä pomppivan pienistäkin epätasaisuuksista, vaikka laittoi comfortille. Ei vikakoodeja. Muutaman minuutin ajon jälkeen alusta palautui normaaliksi. Pienemmillä pakkasilla ei ole vastaavaa tapahtunut.
Varmaan normaalia, eli johtuu vaimentimien öljyistä, jotka notkistuvat kun vähän lämpeävät?
Leave a comment:
-
Vaikuttaako havaitun vuodon vikakoodi adaptaation suorittamiseen? Ei suostu kuittaantumaan..
Leave a comment:
-
Tuotahan voisi kokeilla seuraavaksi tekeekö alusta mitään. Ajattelin kyllä ongelman olevan semmoinen, että kuskin takanurkan venttiili olisi juurikin jumittunut kiinni ja siksi järjestelmä sekaisin. Korkeustiedot näyttivät uskottavilta, ei kyllä mittaamalla tarkistettu niitä.. vikakoodit tosiaan tulevat heti takaisin kun yrittää aloittaa adaptaation, kompura käynnistyy, mutta mitään ei tapahdu.
kun näissä jumittavat venttiilit on tyyppivikana niin onko näitä korjattu vaihtamalla pelkät venttiilit vai koko valveblock?
Leave a comment:
-
pope : Tämän mukaan alkuun testaat, että nouseeko ja laskeeko etu- ja takapää ollenkaan ts. seuraako paine ja korkeus edes jollain tavalla toisiaan: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...eding/Charging
Tällä saa jumittavat letkurikkoventtiilit kiinni ja ne on tämän ikäisissä tyyppivikana. Adaptaatio ei onnistu, jos järjestelmässä on vikakoodeja aktiivisena.
Leave a comment:
-
Vähän on outo toi oma A6 4F.
Välillä laskee etupää, välillä kuskin puolen taka.
Välillä taas ei ollenkaan miltään kulmalta.
Ei muuta johdonmukaista, mutta yli -20°C pakkasessa tuo etupää putoaa.
Pitää varmaan jossain vaiheessa nuo lukkoventtiilit päivitellä ja katsoa, oisko sieltä apua..
Leave a comment:
-
Löytyisiköhån täältä apuja seuraavanlaiseen vaivaan.
Auto on 2007 Q7 ja viime talven loppupuolella se päätti, että perän ei tarvitse enää laskea. Perä jäi siis ylös ja vilkutteli ilmajousituksen valoja. Keväällä tehtiin alustalle uudelleen opetus/synkronointi ja sen jälkeen alusta pelasi moiteettomasti kunnes tuli taas talvi ja pakkaset. Nyt jäi ylös kuskin puolen takanurkka ja vähän ylemmäs kuskin puolen etunurkka. Pelkääjän puoli on aikalailla alhaalla. Vikavalo tai valot syttyvät muutaman minuutin ajon jälkeen. Kompurakin käynnistyy, mutta alustan asento ei muutu. Tänään sitten kokeiltiin taas alustalle opetusta/synkronointia, mutta se ei anna sitä tehdä ja erroria pukkaa.
Onko jollain ollut vastaavaa vikaa tai osaisiko muuten vain veikata missä vika voisi olla. Itsekin olen yrittänyt googlella etsiä tietoa ja jos ei parempaa tietoa löydy täytyy varmaan alkaa vaihtamaan venttiileitä tai koko valve blockia. Vai voisiko olla, että ryynit on märät ja nyt järjestelmä jäässä kun vika tuli takaisin taas talvella?
vikakoodi vuodosta on ollut aina, mutta ikinä ei ole päivienkään seisomisen aikana auto laskenut.
vikakoodit.
02250 function deactivation. Valve duty cycle
001 - upper limit exeeded - intermittent
Error code 46
01583 leak in system detected
000 —
Error code 70
01437 control position not learned
005 - no or incorrect basic setting / adaptation
error code 6
EDIT: vaihdoin venttiilit ilmajousiin, valveblockin ja kompuran. Tämän jälkeen auto nousi suoraan ja saatiin adaptointi tehtyä jolloin mittaristosta hävisi vikavalo.3 PhotosViimeksi muokannut pope; 1.3.2022, 09:13.
Leave a comment:
-
Kuulostaa samanlaiselle vialle, kuin meidänkin autossa. En ole saanut aikaiseksi ruveta leipomaan jumivaa venttiiliä auki. Iskarissa itsessään ei näy vuotojälkiä, eli on oletettavasti muuten kunnossa.
Leave a comment:
-
Ostin Aeroshopista C5 Alluun takaiskarit. Nooh, sieltä tuli eripari iskarit, ja toinen vuoti venttilin kohdasta. Sain kyllä vaihdettua sen ehjään ilman mutinoita, eli palvelu kyllä toimi hyvin eikä siitä tullut lisäkuluja. Mutta aikaa meni kolme viikkoa.
Vuotava iskari lorisi kun sitä pumppasi, ja se oli huomattavasti löysempi. Vielä kun nuo ehtisi asentamaan, niin näkisi miten ne toimii. Nykyiset iskarit on ihan löysät ja kolisee ikävästi kuopissa.
Leave a comment:
-
Autossa (Audi A6 2.7TDI 2007) ilma-alusta ei pelaa. Auto maassa joka nurkasta. pussit ei rikki. Kompura ei pyöri ( toimi pari päivää sitten) ilma-alustan vikavaloaan palaa ja se vihreä valo vilkkuu. Ennen on koodattu alaspäin ilma-alustaa ja nyt on yritetty koodata ylöspäin mutta ei anna tehdä mitään. Vikakoodi vaan jostain venttiilistä. Mikäköhän vois nyt olla vikana. Eikö kompurasta pitäisi tulla vikakoodi jos rikki?
Leave a comment:
-
Juu, koodit nollattu välissä toki. Edelleen vikavalo poissa, täytyy ihmetellä mutta olla tyytyväinen =)
Leave a comment:
-
Ettei siellä olisi johdosta kuori halki jostain kohdin ja kostealla pääsee johdot yhteen tai joku karva maihin?
Toki melko jännä, että suoraan ecuun kytketty uusi anturi antaa saman vian. Kai ne koodit on kuitenkin nollattu välissä?
Leave a comment:
-
Pakkaset saapui ja vika "korjasi" itsensä. Vikavalo sammui ja on pysynyt poissa nyt jo useamman päivän, asiemmin syttyi aina muutaman kilometrin ajon jälkeen. Tuskin kuitenkaan on pysyvä tilanne tämä. Tutkiminen keskeyty kuitenkin hetkeksi kun vaikea korjata vikaa mitä ei ole...
Leave a comment:
-
Kuulostaa kyllä aika oudolta että anturin oikosulkeminen polttaa sulakkeen, mielestäni näin ei pidä tapahtua. Olisiko johtosarjassa kuitenkin jotain.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tamariinii Näytä viesti
Jatkoa tarinalle lisää, kytkentäkaaviot hankittu Erwinistä (kiitti vinkistä koitap, en tiennyt tuollaista palvelua olevan) ja valitettavasti on niin että sama resistanssi pääsee myös perille asti lämpöanturilta ja johdot mitatenkin ehjät ja samoin liittimet. Kytkin myös kokeeksi lämpöanturin suoraan Ecuun ja vikakoodi säilyy sekä diagnostiikan kautta mitattu lämpötila pysyy nollassa.... Eli valitettavasti taitaa olla ecu rikki. Yllätys.
Viimeksi muokannut Tamariinii; 18.11.2021, 20:22.
Leave a comment:
-
Madallettu A7 dynamic-asennossa. Ei paljon eroa takapaineet etupaineista.1 Kuva
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja ive1 Näytä viestiLiitteenä kuvat vikakoodeista.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Tulee takaisin tuo level control system c104600 nollaamisen jälkeen. Osaako joku sanoa paljon tuo system pressure pitäisi näyttää? Nyt näyttää 0.6bar.
Leave a comment:
-
Kuuluuko takapäässä olla noin hurjalta kuulostava paine? Jos nollaa koodit, niin mitkä tulee takaisin?
Järjestelmä ei tykkää jättää autoa ristiriipuntaan, vaan yrittää pitää sen suorassa. Siksi voi olla koko peräpää alhaalla vaikka vain toinen pussi vuotaisi.
Leave a comment:
-
Alustan kanssa ongelmia a6 c7. Heitti ajosta vikavalon kojelaudalle ja perän oli puottanut tonttiin mutta keula pysyi oikealla korkeudella. Liitteenä kuvat vikakoodeista. Kompuran sulakkeen oli polttanut myös ,mutta vaihto ei auttanut( pikkuisen jakso nostaa perää sulakkeen vaihdon jälkeen). Onkohan kompura entinen vai voiko puottaa perän alas molemmilta puolilta vaikkka toisella puolella olisi vain vuoto. Liitteenä myös paineet mitä antoi.7 Photos
Leave a comment:
-
Kiitos tiedosta. Pitääpä itsekin koittaa tuota anturin nivelien rasvausta. Itsellä on tullut neljä eri etunumeroa ja netistä löysin tietoa mitä saattaisivat tarkoittaa: 455687 (RR), 455688 (FL), 455690 (RL), 455693 (FR). Korjatkaa jos olen väärässä.
Leave a comment:
-
Sen verran tarkennusta, että omassani tosiaan oireena oli tietyssä risteyksessä hieman dynaamisemmin vasuriin lähtiessä vikakoodi ja vikavalokimara mittaristoon, mikä hävisi aina auton buuttaamalla. Annoin itselleni ymmärtää että vasen etuanturi, ilmeni siis kun auto kallistui vähän enempi oikelle päin. Rasvailin antureiden niveliä ja lukkopulttiteknisistä syistä piti autoa nostella ees taas nosturilla samalla, vika on nyt pysynyt poissa. Saa nähdä kuinka kauan.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja artvalk Näytä viestiOnko kellään kokemusta/tietoa, mikä kyseisen vian aiheuttaa?
Ainakin toveri Harjula sai kyseisen vian korjattua rasvaamalla ja autoa nosturilla nostelemalla. Tuo etunumero kertoo minkä kulman anturi kyseessä.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
Nyt sitten tänään vihdoin ehdin tallille. Otin ne venttiilit irti ja putsailin venttiilit ja pussin puolen sen minkä pystyin. Tallikaverilla sattui oleman kierretiivistemömmöä, jota laittelin kierteisiin. Uudella hienolla työkalulla kiristys ja nyt sit pitää toivoa että keula pysyy ylhäällä parkissa.
Leave a comment:
Leave a comment: