En tiedä koodeista, kun oma testeri ei lue noita juttuja.mittaristoon vaan tulee ilmoitus, että auto liian matala.ei tosin ole.
Boksi on joo, mutta se ei nyt ole ongelma.
En ole ajellut, kun ehkä 50 kmh pikku lenkin.täytyy testata.
Tyhmä kun olin niin rupesin ryynien vaihtoon ja onnistuin rikkomaan ehjän kompuran, älä kysy miten?.
Toimi kaikki hienosti ennen.ehjää kun ei pitäisi sorkkia prkl.
Ja nyt tuon uuden kanssa ongelmia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Ootko ajanu remontin jälkeen? A6 C6 nostaa ilmasäiliöön täyden paineen vasta ajossa. Yli 40 kmh pitää olla vauhtia...Oisko tuossa sama?
Eli jos ei ole painetta riittävästi niin ei mitään tapahdukaan.
Leave a comment:
-
Mistä vikakoodista kyse? Sinulla ilmeisesti joku tuunausboksi kiinni? Ainakin toisessa ketjussa kirjoitit siitä.
Leave a comment:
-
Terve.audi A6 2012 vaihdoin ilma alustan kompuran, releen ja suodattimen.
Ensimmäinen alustan nosto toimi hienosti, mutta siihen se jäikin.
Kompuran kyllä käynnistyy, mutta auto ei nouse.
Vaatiikorempan jälkeen vikakoodin nollauksen vai pitäisikö pelata ilmankin.?
EDIT: Lisäyksenä vielä ettei kyllä laskekaan.
Leave a comment:
-
Ilman ulospuhallus kulkee samojen ryynien läpi, kuin sisään tullessa ja sen pitäisi kuivattaa ryynejä. Toki hyvin kyllästetyissä pavuissa kama voi tosiaan jäässä. Paineistettuna ilma lämpenee, mutta riittääkö se sulattamaan ja kuivattamaan, who knows.
Jos paineilmasäiliössä on kondenssivettä, ei se kuivatus ainakaan kovasti helppoa ole. Tyhjennys ja ryynien kuivaus/vaihto on ainakin minusta siis joka tapauksessa varsin fiksu temppu.
Leave a comment:
-
Tuo pakkasilma on pelkkä myytti koska se kosteus järjestelmässä on jäässä, ei se sieltä mihinkään lähde. Ei se lähde sieltä muutenkaan "puhaltamalla" koska silica rakeet sitovat kosteuden itseensä, ainoa keino on kuivattaa rakeet huolella oikeassa lämpötilassa.
Leave a comment:
-
Jossain oli juttua ehkä täälläkin, että kovilla pakkasilla ois hyvä pumppailla alustaa ylös alas että kosteus poistuu (ja kuivaa pakkasilmaa tulee tilalle). Yritin tätä toteuttaa viime talvena itse, paha sanoa oliko hyötyä vai ei kun auto toimi hyvin.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Jos tuota oikein teknisesti ajattelee niin kannattaa käyttää ettei paikat jumetu. Itse vaihtaisin myös ajokorkeutta, pussi `kuluu` eniten siitä kohtaa missä kääntyy `itsensä sisään`.
Vaihdoin tuossa taannoin itselle takapalkeet, hölväsin jousipussin ulkopuolelta silikonisprayllä, tiedä sitten auttaako mutta ei ainakaan asiaa pahenna...
- Likes 2
Leave a comment:
-
Mikä on muuten suositus, jos ilmajousilla varustettu auto on ulkona seisonnassa talvellakin, niin kannattaako ilmajousien takia autoa käynnistää vähän väliä? Eli onko jotain haittaa, jos jousia tai kompressoria ei ole käytetty vaikka kuukausiin?Viimeksi muokannut Rik3; 5.8.2024, 09:47.
Leave a comment:
-
Huh. Minun '02 vuosimallin Allroad maksoi 2019 tammikuussa 2400 €. Siis toimiva auto.
Tuossa huoltohinnassa taisi olla useampi tunti vianetsintää tai sitten liikkeessä kompressorin katteet oli todella kohdallaan.
Tämäkään ei ole se halvin kauppa, mutta myy alkuperäisiä Wabcoja.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Srock Näytä viestiHei ryhmäläiset!
Oma A7 täräytti eilen tuollaisen vikavalon ja tänään luin vikakoodit josta löyty C104500. Onko ketään joka osaisi auttaa mikä mahtaa olla tai onko ollut kyseinen sama vika joskus?? Vika siis ilma-alustassa ja en itse ajossa huomaa mitään eroa aiempaan. Yön aikana ei mikään nurkka ollut silmin nähden painunut.
Leave a comment:
-
Aivan Itselläni tulee tuo herja juurikin motatilla ja sillo kun siskoni ajaa tätä autoa. Itselläni on tullut vain kerran kun ajoin väsyneenä motarilla ja havahduin piippaukseen. Ilmeisesti tässä nuo asentamani uudet orkkis välitangot on väljiä jolloin ne eivät liikuta anturia?
Leave a comment:
-
Yllä oleva tasoanturin toiminnan selostus oli yksinkertaistettu versio, mutta jos sen perusteella aletaan oikeastii tutkimaan signaaleja huomataan sen olevan nippelitasolla väärin.
Tasoanturilla on 2 puolta: (Lähde SSP 243)
1. analoginen puoli ohjaa ajovalojen korkeussäätöä (vasemman puolen anturit) ja
2. digitaalinen, jonka PWM-signaali ohjaa alustan korkeussäätöä.
Anturin signaali kertoo anturin kiertokulman, mistä ohjausyksikkö osaa laskea korkeuden. Mikäli vipuvarsien pituutta muutetaan, niin tämä laskettu korkeustieto on luonnollisesti väärä.
Oman vm 2002 Allroadin anturit toimivat 200 Hz taajuudella, mutta seuraava sukupolvi käyttää 800 Hz taajuutta.
Korkeusanturi on kontaktiton eli siellä ei ole mitään rikki menevää potentiometrin liukua. Siksi olenkin ihmetellyt miksi Allroadissani yksi anturi piirtää tasaisella moottoritiellä suoraa viivaa eli ei reagoi pieneen tärinään. Tämä sytyttää aika-ajoin merkkivalon mittaristoon. Suurempi töyssy sammuttaa vikavalon, koska siitä saadaan muuttunut signaali. Ominaisuus ei johdu tankojen jumittamisesta, sillä olen uusinut tangot. Ilmiötä en ole myöskän pystynyt toistamaan kuin moottoritiellä.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Tosiaan sillo n.1kk sitten vaihdoin eteen sen oikeanpuolen anturin sekä joka pyörään nuo orkkis välitangot jotka samalla voitelin.
Leave a comment:
-
Tuo viimeksi tullut herja viittaa juurikin mekaaniseen ongelmaan eli voitelua kaikkiin liikkuviin osiin kuten edellä jo neuvottiin.
Leave a comment:
-
Kyllä ne tasoanturiviat on tainneet aika yksittäisiä olla, et varmaan turhaa vaihtaa niitä loppuja varuiksi. Jos jotain ennakoivaa haluaa tehdä, niin herkistelee ja voitelee joka nurkasta ne anturien tankojen nivelet
Leave a comment:
-
Kiitos selventävästä vastauksesta. Elikkä kun vaihdoin oikean etu anturin ja meni n.1kk ja tuli tuo ns. vasemman etuanturin herja niin meneekö noi nyt kaikki lähiaikoina, että vaihdanko loput kolme tunnistinta samalla?
Leave a comment:
-
Ei kompensoida. Autolle kerrotaan vain ja ainoastaan se sen hetkinen mitattu arvo. Auto laskee itse "kompensaatiot".
Oletetaan (keksitty) tilanne missä esim vasemman etunurkan anturi antaa ohjainlatteelle tällä hetkellä 2 voltin jännitteen (arvoalue 0-5 V). Mittaat napa-kaarietäisyydeksi esim 380 mm. Nyt auto tietää, että 2 voltin jännite vastaa 380 mm napa-kaarimittaa. Jos ohjainlaitteelle on kerrottu (l. tehtaalla ohjelmoitu), että auton pitäisi olla esim 390 mm korkeudessa, niin auto osaa korjata asentoaan tämän perusteella. Ohjainlaiteelle on tehtaalla kerrottu, että 1 voltti on xx millimetriä, mistä voidaan laskea että paljonko korjausta tarvii tehdä.
Auto laskee keskiarvon vasemman ja oikean puolen kesken ja katsoo, että tämä akselikohtainen keskiarvo on sen mitä tehtaalla on kerrottu, että sen pitäisi olla.
Leave a comment:
-
Jep eli Itselläni vakio tangot. Jos auto on aivan tasaisella ja eri pyörissä on muutamia millejä eri korkeudet, nii kompensoidaanko korkeuseroja vähentämällä ja lisäämällä syötettävää korkeus arvoa?
Leave a comment:
-
Syötetään korkeudeksi mitattu tulos. Kun liitetyn kuvan tanko (3) on pituudeltaan vakio, osaa auto laskea jousituksen korkeuden tasoanturin varren kiertymän perusteella tulevan 0-5 volttia signaalin mukaan. Eli auto tallettaa syötetyn millimetrilukeman mätsäämään samanaikaista voltti-arvoa joka sekin varmaan löytyy measuring blockseista raaka-arvona.
Siihen tuo lowering linkseillä madallus perustuu että ne vääristävät tasoanturin varren kiertymää verrattuna auton todelliseen korkeuteen.2 Photos
Leave a comment:
-
Kiitoksia ja jännää että kun viimeeksi tuli tuo herja niin siinä luki tosiaan, että oikea etu ja nyt ilmoitti eri tavalla. Näköjään nuo kaikki saa vaihtaa....
https://www.ross-tech.com/vag-com/ca...elcontrol.html
Tässä tosiaan jäi epäselväksi se että syötetäänkö korkeudeksi mitattu tulos ja vai kuinka auto osaa sitten tietää että korkeus on oikea, jos vaikka jokaisessa olisi eri etäisyys lokarin alimpaan kohtaanViimeksi muokannut mjkorhonen; 22.7.2024, 12:51.
Leave a comment:
-
Tuo 455692 on vasen etu anturi ainakin 4G A6:ssa. Lähtisin sieltä etsimään vikaa.
Leave a comment:
-
Tämmönen homma audi a8 d4 autossa. Elikkäs ensin herjas oikeanpuoleista korkeuden tunnistinta, jonka vaihdoin ja tein alustalle adaptoinnin tms netti ohjeen mukaan. Nyt tuli tuo allaoleva herjaus tasaisessa ajolla hyvällä tiellä.
Address 34: Level Control Labels: 4G0-907-553.clb
Control Module Part Number: 4H0 907 553 B HW: 4H0 907 553
Component and/or Version: LUFE-DAEMPFER H16 0095
Software Coding: 008000
Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003017 (AU64)
ROD: EV_AirSuspe_003_AU64.rod
VCID: 2B5F4581426B29CEC6-807E
2 Faults Found:
455692 - Sensor for Ride-Height
C1048 07 [00001000] - Mechanical Failure
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 21
Mileage: 194868 km
Date: 2024.07.21
Time: 15:15:32
403200 - Function Shut-Off Active
C10C8 00 [00001000] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 13
Mileage: 193804 km
Date: 2024.07.03
Time: 12:20:11
Leave a comment:
-
Hei ryhmäläiset!
Oma A7 täräytti eilen tuollaisen vikavalon ja tänään luin vikakoodit josta löyty C104500. Onko ketään joka osaisi auttaa mikä mahtaa olla tai onko ollut kyseinen sama vika joskus?? Vika siis ilma-alustassa ja en itse ajossa huomaa mitään eroa aiempaan. Yön aikana ei mikään nurkka ollut silmin nähden painunut.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viestiMitä muille nurkille tapahtuu, kun nostat vasemman etunurkan tunkilla tukivarresta (kurakaaren reunasta mitattuna) oikealle korkeudelle? Voi olla, että vain se vasen etunurkka vuotaa.
Leave a comment:
-
Lähtee ulkoilman lämpötilasta tasaisesti nousemaan käydessään. Normaalisti riittää 30-40s jolloin lämpötila kerkiää nousta 180asteeseen. Jos on tasonnosto tehty niin pyörii pidempään ja yli 250astetta nousee lämmöt. Kun kompura pysähtyy niin 10ssä sekunnissa tippuu lämmöt 50-60een asteeseen. Vanhalla lämpötila-anturilla lämpötilaan reagointi oli hitaampaa eli uusi anturi on pahempi. Mutta tosiaan ei vielä häiritse eikä mittaristoon tule ilmoituksia niin homma ok. Pelkään vaan että hälyt lisääntyy ja viimein puottaa järjestelmää vialle ja TPMS hälyä ruutuun, kuin vanhalla kompuralla.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Olen C6 Allroadissa katsellut välillä OBDelevenillä ilmajousituksen livedataa ja se näyttää kahta eri lämpötila-arvoa kuutoskanavalla. Toisessa on lähtöarvona aina 80C ja toisessa suurinpiirtein ulkolämpötila. Korkeimmat arvot mitkä olen itsellä nähnyt noissa ovat noin 125C ja 65C. Kompuran ei ole kyllä tarvinnut koskaan pitkiä jaksoja olla käynnissä.
Ajattelin vaan, että voisiko nuo korkeat yli 200c lukemat johtua tuosta, että anturi näyttää lähtötilanteessa jo ihan liian korkeaa lämpötilaa?
Leave a comment:
-
Onko tässä tapauksessa IR-lämpömittarilla mitattu arvo luotettava? Onko heijastuskerroin otettu huomioon? Kuinka laajalta alueelta mittaus on tehty?
Noilla IR-mittareilla on helppo sohotella sinne sun tänne, mutta usein mittauksen luotettavuus on mitä sattuu ellei käyttäjä ole perehtynyt mittalaitteen ominaisuuksiin.
Maavikaa tässä epäilisin vaikka maaoitukset onkin käyty läpi. Luotettavan mittaustuloksen saamiseksi mittaisin kompuran käydessä jännite-eroa todelliseen maahan nähden enkä pelkkiä ohmeja. Mittausjärjestely voi olla haastava.
Leave a comment:
-
Ootko kokeillu mitä tapahtuu, jos lämpöanturin liitin on irti? Jotenki nuo lämpötilat vaikuttaa samalaisilta mitä itsellä tuossa allroadissa se toinen lämpötila arvo mitä kummastelin tuolla aikasemmin. Kuten aikasemmin mainitsit ir mittarilla mittaamistasi lämpötiloista, niin tuo 70 astetta on varmasti lähellä totuutta ja tuntuu, että jostain syystä oikea tieto ei nyt mene perille. Näyttääkö se samaa lämpötilaa, kuin missä auto on jos kompura ei ole käynyt?
Leave a comment:
Leave a comment: