Taidan kyllä tyytyä ihan vapaasti hönkivään :) pelimerkit (ja taidot) ei riitä ahtimen kanssa leikkimiseen... :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 4.2
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Tuntuisi että tuo jäähdytysnesteen varoitusvalon vilkutus ei johdukaan tuosta paisuntasäiliöstä. Otin tuon pistokkeen irti ja viritin hyppylangan siihen, jotta tuota vilkutusta ei tarvitsisi katsella, sillä välin kun saan ostettua tuon uuden säiliön, mutta vaikka pistoke ei ole kiinni, niin tekee kuitenkin tuota samaa vilkutusta ja sammuu kun hidastaa. Onko tuossa joku feature josta en tiedä, vai johtuuko tuo vilkutus ehkä jostain muusta anturista?
Tuon pistokkeen ja ecuboksin liittimien väliset johdot testailin, eikä katkoja ainakaan sillä välillä ollut. Pitänee noiden kahden muun vesianturin pistokkeet ja johdot käydä vielä läpi, jos vaikka jotain auttaisi.
Muuten ei tule muuta mieleen kuin ecuboksin ja mittariston väliset johdot, mutta niihin en ole kajonnut.
Tässä nyt pari tankillista ajaneena huomannut, että tuntuisi hitusen syövän öljyä tuo moottori. Äkkisältään voisi olla jopa 1l/1000km, mutta seurataan tilannetta... Mutta toisin kun V6, tämä sentään ei vuodata niitä moottorin kylkiä pitkin.
Kerran teki tasakaasulla ajaessa silleen kummallisesti, että kaasupoljin ikäänkuin lakkasi toimimasta. Yhtäkkiä vain lakkasi toimimasta, mutta hetken päästä heräsi. Toivottavasti ei ole enne mistään isommasta viasta...
Pääosin tuntuu toimivan kuitenkin mainiosti.
Comment
-
Tosta en osaa sanoa, mutta V6 anturi ainakin toimii itsellä. Onko 1.8t:n anturissa semmosta muutaman millin paksuista holkkia, mikä V6/8 antureissa on? Audizinen swappijutuissa on jotain mainintoja moisesta ollut, mutta en ole sitä niin tarkkaan sisäistänyt, kun ei ole itseä niin koskettanut...
Comment
-
Joku reilu 1000km ajettu, ja ensimmäinen kunnon vika/häiriö tuli yllättäen eilen. Paikaltaan lähtiessä alkoi kummasti pätkimään ja rykimään, ikään kuin joku pytty ei syttyisi. Hieman lievempänä tuntui tekevän alhaisilla kierroksilla vauhdissakin. Mutta kierroksilla ei tunnu olevan ongelmaa.
Ensi hätään tilasin juuri sparetolta uudet boschin tulpat, kun ei ole mitään hajua kuinka vanhat edelliset on.
Pitänee myös vilkaista puolia ja katsoa miltä nuo vanhat tulpat näyttää. Ehkä myös maffia vilkaista.
Olettaisin että joku noista voisi tuota aiheuttaa?
Aamulla ajoin motarin kautta töihin, jotta sai vähän tuuletettua tuota moottoria, ja se tuntui äkkisältään hieman auttavan.
Jostain luin että lambdatkin saattaisi jotain tuommoista aiheuttaa? Tosin halpiskapulalla ei ainakaan koodeja antanut.
Pari varapuolaa laitoin jo konttiin jos vaikka niiden takia matka katkeisi... :D
Comment
-
Mulla AHC ainakin rupes pätkimään jos se seiso vesisatees jonku aikaa. Moottoritilaan pääsi kosteutta, ehkä puoliin, en tiedä? Saattoi pätkiä noin 50km ajan, mutta kunnolla lämmettyä/kuivettua normalisoitu ja vikaa ei enää toistunut kunnes taas satoi ja auto oli seinonut jonku aikaa. Vesisateella ajallessa ei kyllä koskaan ilmennyt, että vika olisi pompannut ajon aikana päälle ainoastaan, kun oli seisonut päivän tai kaks ja sinä aikana oli satanut.
Comment
-
Ai hitto, ainakaan pikaisella puolien vaihdoilla ei muutosta tullut. Tulpat näytti siisteiltä (vaaleat), eikä uineet öljyssä koloissaan. Maffikin oli puhdas ja "kuin uusi", tosin se ei välttämättä taida toimivuutta taata...
Olisikohan jollain toimivaa maffia antaa lainaan kokeiluun, tai jopa myydä jos vika on siinä?
Itse asiassa muistin, että bank1 lambdastakin taisi vikakoodin aiemmin antaa, mutta ei ole nollauksen jälkeen uusinut. Nekin voisi kyllä olla ihan paikallaan uusia, kun vanhat ja aika reilusti ajetut kuitenkin on.
Hitto kun olisikin vähän enempi löysää, niin lähtis vcds heti ostoon, niin helpottaisi tämmöstä arvuuttelua... :/
Kummallisesti tuon ajossa ilmenevän rytkytyksen lisäksi huomasin semmoisen, että hyvän käynnistyvyyden jälkeen kierrokset laskee hetken päästä melko alas, ja kohta sitten sammuu.
Ei muuta kuin huomenna pololla duuniin ja viikonloppuna lisää testailua...
Comment
-
Syypääksi tähän häiriöön on suurella todennäköisyydellä tuo maf. Kokeilut lambdojen pistokkeet irti ei tuottaneet tulosta, mutta maffin pistoke irti toimi heti lähes normaalisti. Ei rytkytystä tai pätkintää, tosin tyhjäkäynti aika matala, eli saattaa sammua kun esim. valoihin pysähtyy.
Eikös tuo myös toimi jollain varaohjelmalla noin? Rikkaalla ainakin taitaa käydä, kun paikallaan ollessa haisee jotenkin kitkerälle. Ei kai tuosta isommin haittaa ole vaikka hieman joutunut noin ajamaan? Kateille esim?
Onneksi Kilu7 tekee visiitin Hopsikselle tänään, niin saan ehjän maffin kokeiltavaksi. Ostamisesta en ole vielä kysynyt, jos vaikka tuolla taas alkaa Kasi rokkaamaan ;)
Comment
-
Nyt taas toimii, mutta pitää varmaan jossain vaiheessa käydä hopsiksen luona käydä todentamassa tuo :D
Siinä samalla kun Kilun luona tuon vaihdoin heti paikoilleen, niin samalla hän nosti hieman tuota tyhjäkäyntiä, kun oli aika alhainen (vähän alle 700rpm).
Oli jännä huomata, miten tuo kierrosten nosto vaikutti positiivisesti vaihteiden vaihtoon. Aikaisemmin vaihdot oli jotenkin töksähteleviä, mutta nyt tuntui että vaihteet livahti vaivattomammin sisään. Tuo oli kyllä hyvä pikku muutos :)
Comment
-
Ja otetaan vähän takaisin, yllättäen... Aamulla töihin ajaessa pientä nyhtöä ja pätkintää esiintyi, mutta ei niin pahaa kuin aiemmin. Liekkö tuo kierrosten nosto hieman auttanut siihen?
Katsotaan tuleeko muutosta uusien tulppien myötä. Erikoista kuitenkin, että maffin johto irti ei mitään tuommoista esiintynyt?
Liekkö tuo käynti rikkaalla auttaa siihen, että syttyy kuitenkin paremmin paskemmallakin kipinällä?
Comment
-
Kyllä sun pitäs se VCDS hankkia. Siellä on varmasti kaikki adaptaatiot aivan päin perstä jos viallisella maffilla ollu tähän asti. Ne kestää oman aikansa korjaantua.
Voihan siellä olla jotain muutakin mutta ei se haitaksi olisi jos nollaisi ite välissä kun osia vaihtaa.
Viallinen pannukakku tekee kanssa mitä ihmeellisempiä käyntihäröjä, varsinkin alakierroksille.
Comment
-
Vieras
Mitä kanavaa on luettu?
Jos ei lambdasäätö ole päällä, ei lukemat muutu. Ja suosittelen ostamaan ihan uuden MAF:n jos toteatte siinä olevan vian.
Comment
-
Joo, vcds on kyllä hankintalistalla, kunhan sopiva taloudellinen hetki koittaa. Myös tuota pannukakkua olen pohtinut, josko se voisi noin oireilla. Varsinkin, kun tuntuisi tuo vika ilmenevän ainoastaan tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Senkin voisi lisätä korvattavien osien listalle...
Mutta ennen sitä koitan saada uudet lambdat hommattua. Toisaalta on jossain mielessä hyväkin, että on tämmöstä pientä vikaa tulee, niin silloin on "pakko" alkaa päivittää noita osia uusiin, joiden hankintaa muuten vain helposti siirtää myöhemmäksi.
(Vaimon passattiin ollut ostamassa lambdoja jo varmaan 100tkm...)
Vähän vaikuttaisi kuitenkin että maffivika tuo ei ole, tänään oireili hopsiksen lainaosalla samoin kuin omallakin.
Comment
-
Se on vähä ankeaa metästää noita vikoja yksitellen. Ite kyllästyin ja rykäisin sitten kerrasta pankin tyhjäksi. Uudet puolat, tulpat, lambdat, maffi, pannukakku ja filtterit. Sai siinä taas kuukauden tehdä töitä mutta kyllä nyt käy paremmin. Toki pelkät uudet lambdat ja maffi tekee jo paljon, sytkäviat on helpompi todentaa ja tuo puolien osto oli vähän overkill mutta laitoin kuitenkin kun ei ollut tietoa minkä ikäisiä ovat ja koneella vedetty jo 300tkm.
Comment
-
Sen verran vingutin, että laitoin sparetolta Boschin lambdat tilaukseen ja tuon pannukakun. Mitenkä paljon lienee eroa noissa pannukakuissa, kun spareton versio (topran) oli noin 10% marmorin vastaavan hinnasta?
Luulisi että kun nuo tulpat ja lambdat saa vaihdettua, niin hieman olisi viisaampi. Noiden iästä ja ajomäärästä kun ei tosiaan ole mitään hajua.
Comment
-
Toivottavasti osaa. Itse tilasin alatukivarren holkit, toinen Ruvillen ja toinen joku vielä halvempi. Säästö se on pienikin säästö, mutta toinen oli melkein puoli senttiä lyhyempi ja jostain syystä tarkoituksella halkaistu. No uteliaisuuttani minä sen oikeastaan tilasin, kun pelkääjän puolen tiesin olevan täysin valmis väärästä kiristyksestä johtuen..
Comment
Comment