Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mulla on kanssa muovimatto tallin lattialla, osoittautunut varsin hyväksi ratkaisuksi. Heittelin aikanaan kämpästä laminaatin edestä pois purettua mattoa tallin lattiaan jossa oli kans betoni joka imee sitten kaikki öljyt ja glykolit mitä aina roiskuu kun jotain tekee.

    Comment


    • #32
      a4

      Menikö poikkeusluvan kanssa kuinka pitkään trafilla?

      Comment


      • #33
        9kk siinä kaikkineen meni, olin kyllä varautunut yli vuoteen.

        Comment


        • #34
          Oho, aika pitkä prosessi! :) No toinen vuosi ny kasaaminen ja sen jälkeen voi sitä riemun rajaa, ku kasilla ajaa :D pst.. "hitsaa torseni lukkoon ja tee siitä takavetoonen niin naurattaaki sitte kaupan päälle vielä" :D

          Comment


          • #35
            Sain tänään irroteltua vetareita ja kardaanin laatikosta, sekä muitakin kohtia jotta pääsisi kohta nyppäämään paketin veks kopasta. Siinä vetareita irrotellessa mietin, että mahtaako se laatikko tulla sieltä kuinka hyvin pois, jos vaihteiston kannakkeet ja vetareiden suojapellit on paikallaan? Vähän ahtaalta näytti, mutta onnistuskohan?

            Comment


            • #36
              Musitat ottaa kytkimen työsylinterin pois ja irroitat kokonaan kolostaan sen vaihteensiirtäjän ni tulee varmasti jos olet jo etu vetarit tiputtanu lattialle.

              Comment


              • #37
                Etuvetareita en ajatellut ottaa irti muuten kuin vaan laatikosta. Siksi mietinkin, että mahtaako tuo mahtua, kun sitä vetarin niveltä ei juurikaan pääse siirtämään pois tieltä. Laatikkoa voisi EHKÄ saada nostettua niin paljon ylöspäin, että laatikon kannakkeet menis nivelten yli, mutta tiukkaa voi tehdä. Saattaa olla että ne suojapellit joutuu irrottamaan, jotta vetarit saa nostettua tarpeeksi ylös ja kannakkeet saa hivutettua sitten niiden ali. Mielellään pitäisin nuo suojapellit kuitenkin kiinni, kun varsinkin tuo oikeanpuoleinen on niin ärsyttävä laittaa laatikko paikoillaan kiinni.

                Kytkimen työsylinterikin on jo irroitettu ja muuten on kaikki irti, mutta laturin ja startin johdot vielä pitää irroittaa. Sen laatikon tukitangon irrotin siitä vaihdekepin juuresta, kun tossa B5 kopassa sen irroittamiseen on niin naurettavan vähän tilaa siinä laatikon sivussa.

                Comment


                • #38
                  oikeanpuoleinen on niin ärsyttävä laittaa laatikko paikoillaan kiinni.
                  Apurungon takapultit irti niin laatikon takapää putoaa parempaan asentoon.

                  Comment


                  • #39
                    Ei niiden vetareiden poisotto ole iso homma, säästät siinä paljon aikaa kun ei tarvitse tapella niiden kanssa kun ne on edessä.

                    Comment


                    • #40
                      Mun mielestä tollasessa prokkiksessa apurunko suosiolla lattialle, voi sen laitella kuntoon samalla ja mahtuu se aski tippumaan miten päin haluaa. Ite kun purkailin tuossa viikonloppuna vastaavasta korista 1.8 turboa irti, niin otin koneen ja askin yhtenä pakettina kun apurunko oli niin vittumaisesti niiden alimpien kiinnityspulttien edessä etten jaksanu äheltää niitä autossa paikallaan irti.

                      Nuo kylmäaineethan tulee kyllä ihan itekseen sieltä systeemistä pois heti kun avaa minkä tahansa liitoksen, että ei siitä niin huolissaan tarvi olla. :) Tosin ne alumiiniputket on joskus niin kovin hitsaantuneet kiinni, että joko siitä kiristysmutterista tai vastapelurista tulee kierteet pihalle irrottaessa.

                      Comment


                      • #41
                        Mikon kanssa täysin samaa mieltä etuvetareista, kaveri painamaan jarrua tai sopiva tanko penkkiä vasten ja sitten napapultti irti. Kiertää pultin melkein kokonaan pois ja kevyt naputus pultin päähän niin vetari on melkein lattialla. Voi olla että joutuu olka-akselia hieman siirtämään pois tieltä, ylätukivarsista irti niin kääntyy sivuun.

                        Comment


                        • #42
                          Apurungon huollolle suositusta täältäkinpäin, alatukivarret vaan irti niin mahtuu tipahtaan tonttiin, samalla lähtee ne vetaritkin pois tietä. Nm just menossa hiomaan omaa apurunkoa.

                          Comment


                          • #43
                            Katsotaan mitä sitä viitsii nyt vielä purkaa. Olin jo niin mielessäni tämän irroituksen ajatellut, että nyt noiden muiden osien irroitus tuntuu semmoselta "ylimääräiseltä" näpräämiseltä ;)

                            Vetareissa tuo napapultti on kyllä ihan pala kakkua, mutta tukivarsien irroittamista se vaatisi jotta vetarin saisi sieltä välistä pois, joten annan niiden nyt olla. Samasta syystä taidan jättää apurungonkin toistaiseksi paikalleen. Ehkä menen vähän perse edellä puuhun, mutta mennään nyt näin...

                            Comment


                            • #44
                              Eikö se vetarin sisäpää mahdu kääntymään sieltä vaihdelaatikon laipasta sen verran sivuun että vetarin saa vedettyä sisäänpäin pois navasta?

                              Comment


                              • #45
                                Vetarit saa kyllä pois ilman tukivarsien irrottelua.

                                Comment


                                • #46
                                  Noi suojakilvet poistamalla ehkä? Ne paikallaan ollessa sitä sisäniveltä ei kyllä saa oikein mitenkään niin, että sen ulkonivelen sais booreilta pois.
                                  Jotta tämä ei menis kuitenkaan turhan vaikeaksi, niin otan tuon apurungon irroituksen uudelleen harkintaan. Voisi samalla jopa vertailla, onko romu A6:sta irroitettu vastaava V6 apurunko ottanut kipeätä aikoinaan tapahtuneesta kolarista.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eikä ne suojakilvetkään mahda olla kuin kolmella pultilla kiinni per puoli.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Apurungon irroituksessa on aina sitten kulmien säätö edessä. Minusta se on paljon työläämpi tapa. Kone nousee kyllä helposti pois ilman apurungon kanssa kikkailua.

                                      Jos ylempien tukivarsien pultin irroittaa niin tolppaa voi kallistaa niin että vetari mahtuu aika helposti pois. Toisaalta saa sen irroittamatta niitä, kunhan kääntää renkaat "tappiin" puolelta toiselle.

                                      Comment


                                        #49
                                        Tällaisessa projektissa apurungon irroitus on minusta aika mitätön asia. Sama koskee kompuran irroitusta ja putkien avaamista.

                                        Comment


                                        • #50
                                          No eihän se suhteessa ole iso, mutta miksi turhaan suurentaa sitä? On noita jokusen kerran tullut puljattua ja pieni näppituntuma siitä saattaa olla.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Timolla ei ole nosturia apuna projektissa, joten tuokin pitäisi ottaa huomioon neuvoissa/ohjeissa. Jos auton alla makaa ja yksin tekee, niin ei ole nelipilariohjeet ensin mielessä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Joo, no varsinkin silloin minun mielestä on turha pudotella apurunkoa. Mutta tehköön kukin niinkuin lystää.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Joo, koitan johonkin vetää rajan noiden suhteen mitä purkaa ja mitä ei, jottei hommat levähdä käsiin. Periaatteessa purkamista ei hirveästi vaadita, kun tuon moottorin istuttaminen on kuitenkin suht bolt-on.
                                                Ja kun ensimmäistä kertaa tekee, niin koittaa tasapainotella oman pään ja asioista enemmän tietävien ohjeiden kanssa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Eihän se apurungon irroitus liity mitenkään muuten moottorin irroittamiseen, kuin että se tuppaa hyvin useasti olemaan suhteellisen hapan osa. Mukavempi huoltaa sillon kun kone on jo pois.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Paljonko uusi apurunko maksaa? Hapanta on turha elvyttää, jos puhalluksessa häviää puolet.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                      No eihän se suhteessa ole iso, mutta miksi turhaan suurentaa sitä? On noita jokusen kerran tullut puljattua ja pieni näppituntuma siitä saattaa olla.
                                                      No en sinun kirjoituksiin kommentoinut tai sun tietämystä asiasta. Lähinnä se että ollaan tekemässä isoa muutosta kaikkiaan ja jos se apurungon tai ilmastoinnin parin putken irroitus helpottaa ja antaa tilaa, niin vähän outoa jättää tekemättä vain siksi, ettei aiheuta lisätyötä.
                                                      Mutta kuten jo sanottu, jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

                                                      Niin joo, on tullut tehtyä vaikka mitä ihan pukkien ja tunkkien avulla, ilman internetin apuja, ihan oman pään kanssa joutunut painimaan...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tässä on kuitenkin niin hieno projekti kyseessä, että voin tarjota pyöränsuuntauksen ihan sponssina niin ei tarvi sitä miettiä. :)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Saatan joutua tarttumaan tuohon Terhon tarjoukseen sitten joskus ;) tuon apurungon joudun tuosta sitten kuitenkin jossain vaiheessa irroittamaan, vaikka tuon moottoripaketin tuosta sen ollessa kiinni sainkin irroitettua.
                                                          Jossain paikoissa on ruostepeikko päässyt tuota hieman puraisemaan, joten sille pitää jotain tehdä. Joko korjata tai parempikuntoinen tilalle.
                                                          Kyllähän nuo vetarit tuolla vähän haittasivat, mutta nuo suojapellit olisi heti kannattanut irrottaa, ja tuon oikeanpuoleisen irroitinkin. Toinen niistä moottorin takana olevista vesiputkista oli myös pirun tiukassa. Ne olisi kyllä voinut sieltä kaukalonkin puolelta ottaa irti, mutta ajattelin että sen läpivientikumin takaisinlaitto on hankalampi kuin niiden vesiputkien siellä takana.

                                                          Seuraavaksi pitää tuo laatikko ottaa irti moottorista, niin saa kytkinhilppeet irroitettua ja asentamaan ne tuohon 4.2:een. Samalla vaihtelee alipaineletkut ja muutenkin siistiä sitä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ennenkuin lähden tuota moottoria enempi hiplaamaan, niin näin poikamiesviikonloppuna lähdin puljaamaan tuon apurungon kanssa. Tuossa vanhassa oli tuo kuskinpuolen taaemman kiinnityspisteen seutu hieman syöpynyt, joten tutkailin hieman tuota romu A6:sta jouten jäänyttä apurunkoa.

                                                            Ennenkuin pahemmin sitä aloin putsailemaan, niin oli pakko hieman mittailla sitä, jotta varmistuisi että on ihan suora eikä vinksallaan. Tuohonhan oli juuri keulaan tullut sivuosuma aikoinaan, ja mietin että mahtaako olla enää suora. Ristimitat kiinnityspisteiden välillä oli samat ja muutenkin näytti ehjältä, joten uskalsin jynssätä sen putsiksi. Ja kaiken shitin alla oli melko siistikuntoinen pinta. Paikoitellen oli pientä pintaruostetta, mutta paikoilleen se asentui kuitenkin nyt noin.
                                                            Kuvassa vasemmanpuoleinen apurunko on A6:sta.

                                                            Samalla vaihdoin myös tuon 4.2:n moottorinkannakkeet.

                                                            Ajatuksena oli laittaa tuohon tuosta samasta A6:sta myös sportti etuvakaaja, mutta sen sopivuus näytti pikaisella vilkaisulla olevan sen verran huono, että harkitsen ihan B5 kopan vastaavan ostamista.
                                                            Muutenhan vakaajat on samanlaiset, mutta A6:ssa ~sentin pidempi per puoli, joten istuvuus tukivarteen on suunnilleen sen verran pielessä. Pitää tuota vielä kuitenkin tarkemmin sovittaa, että menisikö kuitenkin.

                                                            Tilanne tällä hetkellä viimeisen kuvan mukainen. Positiivisena asiana tuossa apurungon vaihdossa oli myös se, että tuo uudempi on sentin matalemmalla tuosta keskeltä, mikä antaa tuolle isommalle moottorille hieman lisätilaa.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Paksumpi etuvakaaja = enemmän puskua. Ite jättäisin laittamatta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X