Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ur-q Sport (edit: rakentamalla alusta asti) uuteen kuosiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ur-q Sport (edit: rakentamalla alusta asti) uuteen kuosiin

    Tuli ostettua Ur-quattro talliin muiden lelujen kaveriksi, jota varmaan tällä sivustollakin majaileva Audi-harrastaja on historiassa enemmänkin rakennellut (korinumero 0290).
    Tarkoituksena siistiä koko sisätila ulkokuorta (sport-pelti, rallimuovit kauttaaltaan, 2valomaski pullistetulla välijäähdyttäjäritilällä, konetta (sport-kone), jarruja (sport-jarrut) ja k&w alustaa vastaavaan kuosiin.
    Kojelauta, keskikonsoli, ovipahvit ja sivutakapahvit rallinukkapinnalle.
    Kaikki sisävarusteet (4 x kisapenkki, ratti, 2 x 6-pistevyöt jne... malli Momo Corse (ralli) lattioita myöten.
    Uutena Audi-harrastajana onkin siis jonkin verran opittavaa vanhan auton tekniikasta.
    Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 21.12.2009, 11:48.

    #2
    Ei kuvia olisi tarjolla?

    Ruffia saa kuvata myös :)

    Comment


    • #3
      kyseessä lienee siis tämä auto? jos näin, niin on ilmeisesti saanut taas pitkästä aikaa arvoisensa kodin. kuluneen vuoden aikana tuolla on ollut ilmeisen monta omistajaa. ei muuta kuin tsemppiä projektille, tulehan näyttämään autoa klubin tapahtumiin ensi vuonna!

      Ruffilla saa tulla käymään vaikka heti :)

      Comment


      • #4




        Audista kuvia (ja Porscheista) on 9xxfin.com varikolla ja porsche-club.fi sivuilla.
        Kuvia löytynee myös gallerioista x-treme.fi ja carfreaks -sivuilta.
        Jälkeesi on ollut ainakin 2 omistajaa ennen minua.
        Audi-kuvia tullee tänne Audi palstalle, kun auto vähän saa tekohengitystä nykyisestä olotilastaan.
        Varmaan sitten Heikki voinen lähestyä sinua joskus auton varusteisiin / komponentteihin liittyvillä kysymyksillä, niitä kun varmasti tulee.
        Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 9.11.2009, 07:47.

        Comment


        • #5
          Jos meinaat autoa pitää pitemmän aikaa niin suosittelen auton purkamista osiksi,siis aivan päreiksi. Ja jotten ihan pehmoisia puhuisi niin auto oli mulla aika kauan ja myin sen 1999 ja jo silloin oli tarkoitus laittaa auto osiin ja kuntoon....
          Eikä autolla ole sen jälkeen muuta kuin ajettu (ja käsittääkseni suht huolettomilla omistajilla 2kpl se on kiertänyt)
          Vähintä mitä voit tehdä on ottaa etulokarit pois ja ymmärrät yskän.....

          Comment


          • #6
            Anteeksi väärinkäsitys, ko. auto ei ole ollut minun omistuksessa. Kysymyksiisi osaa edellinen kirjoittaja vastata paljon paremmin.

            Comment


            • #7
              Pahoittelen Heikki liian suoraa johtopäätöstä. Ei tarvitse Audimies irrottaa etuloksuja, tietääkseni mitä tarkoitat: em. jutuista huolimatta ostin tämän auton eilen ja auton olen ajatellut pitää pidempäänkin, joten se tässä varmaan ensi kesänä mennee palasiksi.
              Kaksi autoa eläessäni olen myynyt (1750 Bertone Alfa-71, 164TS-92), loput ovat edelleen tallissa ja siis aktiiviajossa. Pisimpään on ollut 928, 15v arkiautona ja on edelleen huhippuiskussa.
              Nyt koottavana vielä 1 kpl rata-Porscheja Porsche Racing Club Finland-kilpatoimintaan ja pientä Nordschleife-säätöä tekeillä RUF:iin, jotta ei ole liikaa hankkeita lattialla leveillään.

              Eniten ihmetytti urq:n runsas 'välys' ohjauksessa: kuulemma kumipuslat on vaihdettu, mutta mielestäni ohjauksessa on klappia jonkin verrankin. Enkä nyt vertaa 911sen 935 ball joint säätöalustan mikroautotarkkuuteen. Samoin auton kaikki ovien lukot mennee heti vaihtoon ja sähköt tuntuvat olevan ihan miten sattuu: juuri mikään ei toimi alkaen kierroslukumittarista ja jos toimii niin väärinpäin (tyyliin: kun pitkät pois, valo palaa, kun pitkät päällä, valo ei pala).
              Historiaa sekavaan kokoelmasisustukseen en tiedä, mutta kohta se on pois ja saa nähdä mitä mattojen alta löytyy.
              Lähinnä hankinnassa minua kiinnosti asiallinen kone vermeineen, hyvät jarrut, harvinainen korisarja, kohtuullinen alusta. Korista on ehkä pelottavaakin nähdä mitä sieltä löytyy, mutta ruostetta ei meidän tallissa ole koskaan vielä nähtykään, joten kerta se on ensimmäinenkin.
              Tallissani autoilla ei onneksi ole kovaa kiirettä baanalle puolikuntoisina, joten nyt vähän alkuun ajelen, katson mitä käikkea vikaa löytyy ja sitten potilaan kimppuun. Kyllä tästä värkin saa.
              Kerro vaan mitä tiedät potentiaalisista ongelmista, ei nämä salaisuuksia ole. Varmistaa vain, että saisi värkin kerralla pääosin kuosiin. Jeesiä tulen siis tarvitsemaan tulevaisuudessa.

              Comment


                #8
                Hienoa että tuokin peli pääsi pienten harharetkien jälkeen arvostaviin käsiin!

                Comment


                  #9
                  Todellakin hienoa, että auto löysi lopulta arvonsa ymmärtävän omistajan. Tulemme kaikki varmasti kantamaan kortemme kekoon, että auto saisi uuden entistä paremman elämän!

                  Comment


                  • #10
                    Eniten ihmetytti urq:n runsas 'välys' ohjauksessa: kuulemma kumipuslat on vaihdettu, mutta mielestäni ohjauksessa on klappia jonkin verrankin. Enkä nyt vertaa 911sen 935 ball joint säätöalustan mikroautotarkkuuteen. Samoin auton kaikki ovien lukot mennee heti vaihtoon ja sähköt tuntuvat olevan ihan miten sattuu: juuri mikään ei toimi alkaen kierroslukumittarista ja jos toimii niin väärinpäin (tyyliin: kun pitkät pois, valo palaa, kun pitkät päällä, valo ei pala).
                    Historiaa sekavaan kokoelmasisustukseen en tiedä, mutta kohta se on pois ja saa nähdä mitä mattojen alta löytyy.
                    Lähinnä hankinnassa minua kiinnosti asiallinen kone vermeineen, hyvät jarrut, harvinainen korisarja, kohtuullinen alusta. Korista on ehkä pelottavaakin nähdä mitä sieltä löytyy, mutta ruostetta ei meidän tallissa ole koskaan vielä nähtykään, joten kerta se on ensimmäinenkin.
                    Tallissani autoilla ei onneksi ole kovaa kiirettä baanalle puolikuntoisina, joten nyt vähän alkuun ajelen, katson mitä käikkea vikaa löytyy ja sitten potilaan kimppuun. Kyllä tästä värkin saa.
                    Kerro vaan mitä tiedät potentiaalisista ongelmista, ei nämä salaisuuksia ole. Varmistaa vain, että saisi värkin kerralla pääosin kuosiin. Jeesiä tulen siis tarvitsemaan tulevaisuudessa
                    Elikkäs toi ohjausvälys johtuu raidetankojen sisempi kumipuslat on väljät (edellinen omistaja viritti sinne sorvaamalla kuplan puslat) .Eli auto pomppii tiellä mihin suuntaan haluaa....oikealta vasemmalle.Kannattaa ostaa koko raidetagot uudet (ehkä vähän hintavat...ainakin 10v sitten oli).Sähköt menee varmaan uusiksi,koska siinä on sekaisin uudemman ja vanhemmanmallin urkin sähköjä ja vielä omia sähköjä (aika sekasotku on).
                    Mattojen alta ei varmaan löydy "pahoja" ruoste paikkoja,mutta kyllä ne lokarit tarvii ottaa pois,usko vaan,mutta en siitä ala kiistelee kyllä ne selviää.Esimerkkinä vaan:mulla jäi joskus aikanaan konepelti auki (unohdin laittaa sokat kiinni) ja motarilla löin hanan auki ja pelti nousi pystyyn ja repi "hieman"paikkoja.
                    Jos sun tallissa "ei ole ruostetta näkynyt" niin olet todennäköisesti tarkka ja huolellinen kaveri,joten vielä paremmalla syyllä on hyvä panna auto palasiksi ja uskoisin että niin teet.
                    Rpm mittarin häikkä johtuu motronikista ja en tiedä mutta saiskohan sen kierroslukumittarin toimimaan jos ottaisi pulssin ykköspytyn puolalta miinus karvalta....(mittariin menevä johto konehuoneessa on muistaakseni vihreä ja sen jos kytkisi puolaan niin...).
                    Sisustasta: siinä on uudemman (muistaakseni -86) mallisen kojetaulu,mutta koska tuossa uudemmassa mallissa on digitaalinen näyttö niin mittaristo on kuitenkin vanhasta....toivottavasti pysyt kärryillä.Jakkarat on orkkis,mutta ne on uudelleen verhoiltu joskus -95.Pelkääjän puolen jakkarassa on joku helvetin "puukko pystyssä" selkänojassa...en tiedä kuka sen on sinne laittanut,mutta ilkee on.
                    Mun aikana siinä oli mustat nahkajakkarat,jotka myydessä otin pois (tuli pieni hintakina).muu verhous,kuten matto ja takaluukku on siitä mustasta nahkasisustasta jäänyt.
                    Äänieristeet on autosta poistettu tai vähän sieltä täältä.
                    Levikkeet on Ruattist Kristoffersonilta (tästä on paljon kiistelty ja enkä siitä enää ala väittää)itse ne siihen hommasin.
                    Konepelti on aito Sport Q tai S1 tai jonkun vastaavan,mutta tehdas tekele se on (niistä palkeista olen itse joskus ottanut paloja pois,kun koneen osat olivat tiellä eikä luukku mennyt kiinni)
                    Jarrut on S1/SQ (niissä on muistaakseni sarjanumerokin stanssattuna) ja paloja oli hieman hankala saada...ei ehkä enää tänä päivänä.
                    Laatikko on coupe quattron (edellinen omistaja "unohti" katsoa onko salkussa öljyä ja silloin se orkkis salkku leipoi kiinni)
                    Siinä on melkein kaikki mitä autosta tiedän,joten tsemppiä ja laita auto kuntoon......

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia kannustuksesta, tuleehan taas uusi automerkki tutuksi.

                      Elikkäs toi ohjausvälys johtuu raidetankojen sisempi kumipuslat on väljät (edellinen omistaja viritti sinne sorvaamalla kuplan puslat) .Eli auto pomppii tiellä mihin suuntaan haluaa....oikealta vasemmalle.Kannattaa ostaa koko raidetagot uudet (ehkä vähän hintavat...ainakin 10v sitten oli).
                      Näin veikkasin, muutoin kivan jämäkkä alusta, hyvät jarrut, mutta tosiaan loikkii kuin kani. Ajattelinkin vaihtaa koko paketin, kiitos vahvistuksesta.

                      Sähköt menee varmaan uusiksi,koska siinä on sekaisin uudemman ja vanhemmanmallin urkin sähköjä ja vielä omia sähköjä (aika sekasotku on).
                      Noita rata-autosähköhommia on tullut tehtyä, joten ihmetellään sitä jatkossa...

                      Mattojen alta ei varmaan löydy "pahoja" ruoste paikkoja,mutta kyllä ne lokarit tarvii ottaa pois,usko vaan,mutta en siitä ala kiistelee kyllä ne selviää.Esimerkkinä vaan:mulla jäi joskus aikanaan konepelti auki (unohdin laittaa sokat kiinni) ja motarilla löin hanan auki ja pelti nousi pystyyn ja repi "hieman"paikkoja.
                      Korjatakseni kyllä, näkyvät lähtevän pääsääntöisesti irti pulteilla yhtä katevästi kuin Porscheissa...
                      Juuri nyt olen rakentamassa muovikuorista rata-porsasta, peltihommat ja modifikaatiot eivät ole aivan vieraita juttuja ;)
                      Jos sun tallissa "ei ole ruostetta näkynyt" niin olet todennäköisesti tarkka ja huolellinen kaveri,joten vielä paremmalla syyllä on hyvä panna auto palasiksi ja uskoisin että niin teet.
                      Niin, olen huono myymään autoja, tämänkin ostin sillä ajatuksella, että tähän talliin se jää. Siksi sitä sitten tekee niinkuin itselleen. Kunnolla. Varmaan tässä vähän katselen tämän talven, mutta kun kesäksi saa taas noita vauhtivärkkejä ajoon, tämän voisi vaikka koota uusiksi.

                      Rpm mittarin häikkä johtuu motronikista ja en tiedä mutta saiskohan sen kierroslukumittarin toimimaan jos ottaisi pulssin ykköspytyn puolalta miinus karvalta....(mittariin menevä johto konehuoneessa on muistaakseni vihreä ja sen jos kytkisi puolaan niin...).
                      Kiitti vinkistä, tutkitaan asia, ja jos ei saada pelittämään, sen voi ohittaa vaihtovalollisella uudella mittarilla...

                      Sisustasta: siinä on uudemman (muistaakseni -86) mallisen kojetaulu,mutta koska tuossa uudemmassa mallissa on digitaalinen näyttö niin mittaristo on kuitenkin vanhasta....toivottavasti pysyt kärryillä.
                      Hyvin kärryillä. Pidän ko. neulamittareista enemmän, joten kombinaatio sopii.

                      Jakkarat on orkkis,mutta ne on uudelleen verhoiltu joskus -95.Pelkääjän puolen jakkarassa on joku helvetin "puukko pystyssä" selkänojassa...en tiedä kuka sen on sinne laittanut,mutta ilkee on.
                      Mun aikana siinä oli mustat nahkajakkarat,jotka myydessä otin pois (tuli pieni hintakina).muu verhous,kuten matto ja takaluukku on siitä mustasta nahkasisustasta jäänyt.
                      Äänieristeet on autosta poistettu tai vähän sieltä täältä.

                      Eli verhoilut varmaan kuten sanoin menee kokonaan uusiksi, kaikkia penkkejä myöten.
                      Haluaako joku ostaa näitä jakkaroita?

                      Levikkeet on Ruattist Kristoffersonilta (tästä on paljon kiistelty ja enkä siitä enää ala väittää)itse ne siihen hommasin.
                      No doubt, samasta paikasta Ruåtsin Hästbäck on niitä hankiskellut...

                      Konepelti on aito Sport Q tai S1 tai jonkun vastaavan,mutta tehdas tekele se on (niistä palkeista olen itse joskus ottanut paloja pois,kun koneen osat olivat tiellä eikä luukku mennyt kiinni).

                      Jarrut on S1/SQ (niissä on muistaakseni sarjanumerokin stanssattuna) ja paloja oli hieman hankala saada...ei ehkä enää tänä päivänä.
                      Saa noita paloja ratavärkkeihinikin, joten eiköhän tuo hommakin onnistu. ainaskin Ferodolta luulisin saavani jotain tähän sovellettavaa.

                      Laatikko on coupe quattron (edellinen omistaja "unohti" katsoa onko salkussa öljyä ja silloin se orkkis salkku leipoi kiinni)
                      Mitä eroa on c-q:n ja orkkis-q:n laatikossa? vai onko? Porsche-laatikoista enemmän tietoa, näistä ei juuri vielä ole, vaan ilmeisesti tässä vähitellen tulee...

                      Siinä on melkein kaikki mitä autosta tiedän,joten tsemppiä ja laita auto kuntoon......

                      Kiitoksia vinkeistä. Kyllä tämä tästä valmistuu niinkuin jokunen aiempikin edellisiltä omistajilta kesken jäänyt projekti. Viimeisimmästä (RUF) tuli pari pyttyä viime kesältä. Ja kulkee ;D

                      Comment


                        #12
                        Asiallinen kalusto on, ei muuta kuin tsemppiä urkin kanssa, ja tule näyttämään laitetta joskus tapahtumissa. Jos urkki ei ole ajokunnossa, niin kyllä noita muitakin kehtaa ihmetellä!

                        Comment


                        • #13
                          Mitä eroa on c-q:n ja orkkis-q:n laatikossa? vai onko?
                          Orkkis on 3.889 välitteinen ja nykyinen on 4.111 välitteinen. Jotain eroja on ainakin 5-vaihteen välityksessä...ehkä muissakin,mutta ei merittävän paljon.Ja kesvyydestä mahdoton sanoa....
                          Tuo 4.111 on ns. harrastaja ystävällisempi,koska 6-vaihteiset ovat juuri tuota välitystä omaavia.Eli voit vaihtaat ns heittämällä 6 vaihteisen (toki korvat joutuu rakentamaan) eli kardaanit ym ovat ok.

                          Ja noista jarrupaloista....joo kisapaloja ja ralliin sopivia paloja löyty jo aikoinaan,mutta siviliin ei....radalle tehdyt palat ei oikeen ollu ok kadulla....mutta uskoisin että nyt löytyis jo kadullekkin.
                          Itse otsin jotkut "lähelle" samat palat ja sit sorvailin ne käymään,mut en jaksa muistaa mitkä/mistä ne oli.

                          Comment


                            #14
                            Komea audi, ja ruf porschen näin myös kerran parkissa, todella kaunista :)

                            Comment


                            • #15
                              Kiitokset kaikille kohteliaasta kannustuksesta... onhan tätä autotautia tullut sairastettua pitkään.
                              Kyllähän tässä viikon ajossa kaikkea kivaa näkyy vanhasta kulkineesta löytyvän. Laskin nopeasti, että kun 6-8 ke laittaa kuluneisiin vaihto-osiin hammastanko-raidetanko paketista lähes täydellisenä, ovenlukoista, keskuslukosta, paremmista hälyistä, tuulilasinpyyhkijän releestä, takalasinpyyhkimen systeemeistä, mittareiden toiminnasta, monen käyttökytkimen käyttöön saattamisesta (ja siis siitä koko sisustuksesta: joku p*le on polttanut röökiä sisätiloissa= kaikki vaihtoon)... jne. alkaen ensi kesäiseen (Porsche-kaudelle sopivasti osuvaan) täydelliseen koriremonttiin rapeasti työtä, niin kyllä tästä vehkeestä saa taas oikein hienon toimivan käyttöharrasteauton. Täytyy vaan pitää eri päässä tallia kuin muut autot, ettei hieman paikoitellen vivahtava ruskea värin pilkahdus leviä. Ei taida olla sinkkiä ;)
                              Tosiaan moottori, vaihteisto, alusta ja jarrut ovat erittäin oivassa iskussa ja selkeästi tekijämiehen rakentama combo, kun vaan tuon ohjauksen saa edes kymmensenttitarkkuuteen ajettavuudeltaan. Kuoret ovat mielestäni ok, ja erittäin toimivat. Varsinkin keulassa ison välijäähdyttimen paketointi.

                              edit:
                              Kasa uusia puslia, ohjaustehostimen suojakumi, kaikki pultit kiinni (raidetankojen pultit olivat auki!!?) ja taas menee auto sinne minne ohjauspyörästä käsketään. Sisäpahvit nukattavana.
                              Helmojen sisäpuolelle ja sinne mainittujen etulokarien alle pitää jatkossa ajan kanssa paneutua, pientä näperreltävää tiedossa, mutta ei mitään mahdotonta. Paljon pahempaa odotin. Yleisesti piilossakin olevat pellit ovat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin oletin.
                              Etupään apurunko näyttää tosi tuoreelta, takapää apurunko os saanut kiveä vähän enemmän.
                              EI mitään, mitä ei saisi fiilailtua kuntoon. ;)

                              Comment


                              • #16
                                Ensi askel sähköjen ojentumiseen on otettu.
                                Autossa sisällä hälyt (lukot ja keskuslukitus peruskorjattu/osin vaihdettu), kaikki uudet pahvit (kiitti Miikka!) ja vanha kojelauta rallinukattuna mustaksi, Momo-kuppijakkarat, 6-pistevyöt.. alla OZ-Supertourismo GT:t nastoilla (sopivilla laipoilla, jotteivät olisi ihan levitettyjen pyöränkaivojen pohjalla)... Alustapuslien ja säädön lisäksi uudet vanteet ja renkaat tekivät ihmeitä ajettavuudelle. ALunperin mielikuvani urq:n ajettavuudesta oli aikas olematon. Nyt ok. Mutta vielä on matkaa Porsche-tarkkuuteen. Pitää vähän tutkia.
                                Sisältä alkaa näyttää siedettävältä uusilla pinnoilla ja kalusteilla, vettä tulee sateessa parkissa kuskin jalkatilaan matolle ja tavaratilaan. En ole vielä löytänyt lähdettä.
                                Tulossa kasa mittareita, rapsitaan vanhoja pois, kun eivät ihan pelitä.
                                Homma etenee...
                                Auton voi nähdä nykykunnossaan Hertsikan Audin avajaisissa 8.12. liikkeen edessä kentällä ;)

                                Comment


                                  #17
                                  Harvemmin audien ohjaukset mitään kunniamainintoja on saanut. Tehostusta tapaa olla roppakaupalla ja muutenkin ilmeisesti geometria vähän tunnoton.

                                  Koitapa katsoa onko urmaksessakin sulakekotelon vieressä konepellin avausvaijerin läpivientikumi. Ainakin uudemmissa ihan tyypillinen paikka, mistä sataa sisälle vanhemmiten. Uusi kumi ei maailmoja maksa (mutta kilohinta kohdallaan :), mutta tietysti vähän askartelua vaatii että saa pujotettua vaijerin mitan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Autossa sisällä hälyt (lukot ja keskuslukitus peruskorjattu/osin vaihdettu), kaikki uudet pahvit (kiitti Miikka!)
                                    Eipä kestä, pääasia että tulivat tarpeeseen.

                                    Mites, ootko ite paikalla 8.12:sta tai jonain muuna päivänä, olishan se mukava nähdä naamatustenkin :D

                                    Comment


                                    • #19
                                      en taida ehtiä olla humujuhlissa, työt kun painaa päälle. Olisihan se kivaa...
                                      katsotaan. jos löytyy muu väli tapaamiselle..

                                      Comment


                                        #20
                                        Kävin pikaseen vilkasemassa. Hyvältä näytti Urkki, oli siinä pihalla myös RS6:nen. Sama kirjain yhdistelmä löytyi myös rekkarista. Muistaa taas lotota viikonloppuna. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          onkos tälle projektille edistystä tapahtunut??

                                          Comment


                                          • #22
                                            onkos tälle projektille edistystä tapahtunut??
                                            Huollot ja perusvikakorjaukset tehty, kaikkea hassua löytynyt ja monelta osin korjattukin...
                                            no, tuohon Audi-hangaariavaustilaisuuteen mennessä oli siis uudet kunnolliset hälyt ja ajonestot asennettu, vaihdettu koko sisusta rallinukkamustattuihin pahveihin, nukattuun kojelautaan,alustavasti momon T-frame-jakkarat, jotka jo vaihtuivat lopullisiin momo-akropolis-jakkaroihin, punamusta päällystys takasohvalle, fia-6-piste-vyöt, oz-racing 17" wrc-pyörät nokia hakkis 4silla ja sopivilla spacereilla... auto siis runsaassa päivittäisajossa vikalistan kartoittamiseksi ensi kesään mennessä. Hyvin on rokannut: "kun keli pahenee niin hymy levenee ;)"
                                            Nyt ohjattavuudeltaan, ajettavuudeltaan ja tekniikaltaan vahva ja toimiva peli, kori- ja kuoripuolella pitänee tulevaisuudessa tehdä yksi ns. iso keikka. Eli kaikki irti ja kaikki kiinni.
                                            Vaan ei vielä, tallissa liian monta rataporsasta rakennettavana ensi kesäksi kasaan. Ei viitsi sotkea sinne lisää purkuauto-osaa tänä talvena. Sitä paitsi talvi on parasta quattro-aikaa, eikö ;)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tämä samainen auto lienee Spinnerin nrossa 1/06 esittelyssä?

                                              http://www.spinneri.fi/index.php?id=uusinlehti

                                              Comment


                                              • #24
                                                Juttu tehty(koottu) kun auto oli vielä edellisellä omistajalla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Petri, laittaisitkos joskus sen HOLSET turbon speksit ja mm - mitat tänne foorumille kun se on kohtuu mukava ~~400hp fööni .

                                                  Ko. auto taitaa olla yksi kuvatuimmista Audeista harrastelehdissä Suomessa ?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Auto on siis menossa syksyksi ihan osiin, heti kun 3 Porschea valmistuu ja niiden osat poistuvat tallin lattialta (tod. näk. heinäkuussa muuta valmiit ja siis URQia osiksi). Tuli keväällä ikäviä sähköhäröjä (ei lähde käyntiin), jotka alkoi harmittamaan, joten siis uusitaan kaikki sähköt täydellisesti samassa hujakassa. Ovat edellisten omistajien jäljiltä järkyttävässä kunnossa. Ihme, että auto ei ole palanut noilla virityksillä?
                                                    Kurkkaan Holsetin numerot, kun käyn seuraavan kerran tallilla. Kesä menee taas (jo kolmatta kesää) TE-Audi trimaraanin kanssa Tompen miehistönä ympäri pohjoismaita nokiaoopscupissa, ei oikein kerkiä Suomeen ;)
                                                    Vihreään Porsaaseen tuli taas paljon kaikkea kivaa tälle kesälle, pientä vaille nipussa... Ehkä jo tänä kesänä pääsee oikeasti radalle...
                                                    Audi-autosta on näemmä tehty juttua, vaikka se on kaukana näyttelykunnosta, tai ylipäätään mistään kunnosta. No, ehkä se on aiempien puhujien juttujen mukaisessa kunnossa vuodenvaihteeseen mennessä (hyvä kasa hilloa tuohonkin projektiin uppoaa).
                                                    Pitänee varmaan huvin vuoksi ostaa yhdet jääratapiikkirenkaat compomotiveille talven ratoksi. Ei tule niin ikävä kesää ja porsaslaitumia...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ite en lähtisi nelikolla tuohon piikkirengas juttuun, sen verran monta nelikkoa on mailmalla saatu kattokerhoon piikkirenkailla. Yleensä ollu kyllä vikana se että kuskilta loppuu kantti vetää loppuun tai voima loppuu kesken.

                                                      Mutta kompromissiratkaisuksi itse ottaisin erikseen nastoitettavat renkaat extra nastoilla ja vielä pakettiauton nastoilla, ne antaa pikkusen luisutellakkin ja pitää kuin tauti. Huom noilla renkaillakaan ei saa ajaa normiliikenteessä :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tai sitten autoon kaaret sisälle ja riittävästi voimaa pyörittämään niitä piikkejä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Se on kuskista kiinni, jos metsään mennään. Kyllä sitä minkä tahansa vehkeen pöpelikköön saa jos haluaa. Mikäs sen mukavampaa olisi kuin quattro, piikit ja 400+ hv. :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Niin, kuskista kiinni :))

                                                            Monelle tuttua. B-Ryhmän tarinaa 1980 luvulta.

                                                            Kun uusi turbo oli paikoillaan ja huoltomiehet olivat poistaneet
                                                            renkaiden lämmittimet, ajoin testi-EK:n lähtöviivalle. Painoin kaasun
                                                            pohjaan ja nostin kytkimen ylös. BANG! Auto irtosi viivalta niin nopeasti,
                                                            että minulta ja kakkosohjaajaltani Juha Piiroselta putosivat
                                                            puhelinkuulokkeet päästä!

                                                            - Auto suorastaan lensi mutkasta toiseen. En ollut koskaan aiemmin ajanut
                                                            sellaista kilpa-autoa, jonka sai kuivalla asfaltilla slicks-renkailla
                                                            spinnaamaan kolmosvaihteella vain kaasupoljinta painamalla!
                                                            Kankkunen myöntää, että FISAn päätös kieltää B-ryhmän autot ja myöhemmin
                                                            valjastaa moottorin imuilma kuristimella oli oikea ratkaisu, vaikkei se
                                                            aluksi siltä tuntunutkaan. Hän ei enää mistään hinnasta kilpailisi
                                                            B-ryhmän turbotykillä.

                                                            - Autot olisivat olleet niin nopeita, ettei meidän kuljettajien
                                                            reagointikyky olisi enää millään riittänyt pitämään autoja tiellä, Juha
                                                            perustelee.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X