Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ur-q Sport (edit: rakentamalla alusta asti) uuteen kuosiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    B ryhmäläisenä ei taida luokiteltua -> kiellettiin ja siksi ne taitavat olla FIAn kirjoissa olemattomia. ainostaan kultainen muisto tuon ajan pahimmasta/parhaimmasta kilpavarustelusta...
    onneksi on olemassa muutamia "kilpailuja" euroopassa joissa saa ajella millä vain klassikolla, jopa replicalla.
    tuonne voisi joskus itsekkin yrittää viedä vanhuksen ulkoilemaan www.slowlysideways.com

    Comment


    • #62
      Voihan tuosta ongelma tulla. Mutta quattro versio A2:sen aion siitä rakentaa, luokittui tahi ei. Onhan FIA omien sääntöjensä yli aina kävellyt entisillä säännöillä. Ajattaahan FIA Group 5 rata-autojakin, joka vastasi tuohon aikaan Group B rallisääntöä. Molemmissa lähes rajaton rakennuslupa kehitellä...eli ns. silhouette-luokiksihan noita kutsutaan.
      Satuin olemaan herkässä iässä tuolloin, joten niiltä ajoiltahan nuo unelmat jäävät ikäänkuin ikuisesti voimaan...

      Comment


      • #63
        Niin, vihreäkin tuli vihdoin 2 vuoden punnaamisen jälkeen jotensakin valmiiksi, kilometriä radalla on tullut tänä kesänä laitettua ihan kiitettävästi: Ahvenistolla, Ringillä jne...

        http://www.9xxfin.com/forum/files/t8l_1800r-lr.jpg

        http://www.9xxfin.com/forum/files/t8l_2540r-lr.jpg

        http://www.9xxfin.com/forum/files/ds...jo-crop-lr.jpg

        http://www.9xxfin.com/forum/files/ds...uhdissa-lr.jpg

        http://www.9xxfin.com/forum/files/ar...auto-02-lr.jpg

        Kuvissa poikkeuksellinen toispuoleinen pakoputkijärjestely Ahveniston heinäkuun melusäännön vuoksi. Katurenkailla meni Ahvenistolla jo jonkin verran alle 1.30... ;) joten autosta saa varsin nopean, ja kun kuskikin tässä vähän kehittyy, niin siitähän sitten voi repiä riemua.
        Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 11.8.2008, 10:20.

        Comment


        • #64
          Kuvat ei tunnu pelaavan?

          Comment


            #65
            Minä odotin Urkkia, mutta possu siellä radalla näytti olevan tai sitten on kunnolla tehty urkin raiskaus :)

            Comment


            • #66
              Harjoittelin vähän tuota nettilinkitystä. Urqistakin alkaa tulla tässä syksyn mittaan kuvia kun jotain uutta on esittää. Nyttemmin olemme purkaneet edelleen vanhaa jo nähtyä.

              Sormiharjoitteluna syksyllä talliin tullut tehtiin myös talvella pitkälti uusiksi:

              http://www.9xxfin.com/forum/files/dsc_0932-lr.jpg

              http://www.9xxfin.com/forum/files/hotellilla-lr.jpg

              http://www.9xxfin.com/forum/files/vauhdissa-lr.jpg

              Vaihdelaatikko pitää vielä tehdä (rentoutui perjantaina Alastarossa, onneksi hyllyyn tuli talvella ostettua 3 loodaa varalle ja konekin varmaan vielä kerran kootaan ja puretaan talvella.
              Eli tallissa on kesken enää 1kpl 928seja kesken Ur-quattron lisäksi, joten osiksi purettu urq onkin jo kohtuu korkealla rakennusjärjestyksessä ;)
              Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 11.8.2008, 10:29.

              Comment


              • #67
                Ja Porkke näyttää olevan tulessa. =)

                Comment


                • #68
                  Ekoauto, vihreä kun on, ja päästöjäkään ei juuri ole, kun loput palaa putkessa ;)

                  Comment


                  • #69
                    Niin, taas on kesä autoiltu rataa porsastarhan poikasilla, syksy edessä ja syyssiivouksen yhteydessä löysin tallin perältä tämänkin projektin keskeneräisenä... Noh, 911set valmistuivat viime ja toissa kesään, joten josko tänä talvena tämänkin haaveen laittaisi raamiin.
                    Tavoitteet ovat hieman tarkentuneet purkamisen yms. myötä: tarkoituksena olisi laittaa tämä FIA Group B -83 mukaiseen A2-formaattiin koko auto tekniikkoineen turvakaarineen ja pitkälti sisätiloineenkin. Silloin saattaisi tällä lähteä flandailemaan huvikseen jonkun Historic-rallin puitteisiin, jos ei muuten niin ainaskin nolla-autona...
                    Kävin Ingolstadtissa tässä taannoin katselemassa mallia Minna Muttosen vastaavasta pelistä ja otin kasan valokuvia, tässä pari muistin virkistykseksi.








                    Aiheesta lisää jatkossa ;)
                    Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 13.10.2009, 01:41.

                    Comment


                    • #70
                      Jees, taas uusi erikoinen aihe mitä seurailla, mielenkiinnolla jää tämä seuraamaan tulevaa.:)

                      Comment


                      • #71
                        Tässä kuvia autostani ajalta, kun se oli jonkun toisen.








                        Korityöt etenee hitaasti, mutta varmasti. Niin on rumaa helmoista sisältä löytynyt eri paikoista, ettei ole hirvinnyt kameraa ottaa tallille, mutta kun nyt tästä alkujärkytyksestä ja rälläköinnistä päästään, niin eiköhän se siitä vielä tokene ja kehtaa jokusen kuvankin ottaa... saattaa joutua repimään muoviset takakyljetkin irti, että saa tehtyä.
                        Hutiloiden ja kiireellä on tämä auto aikanaan tehty ja todella huonosti tuossa vuosien mittaan pidetty. Takamatkaa on huomattavasti enemmän kuin ostaessa arvasin, mutta on nämä meillä aina valmiiksi tulleet, joskus tosin vähän hitaasti.

                        Comment


                        • #72
                          Komeat vanteet tuossa alla :)

                          Comment


                          • #73
                            Niin, ilmeisesti ne ovat hyvin sinulla toimineet...

                            Tällaisia on tulossa jatkossa tähän autoon tilalle:

                            Talvipiikeille: 16" x 51/2" valkoisena

                            Piikkipyörillä tietty.

                            Hiekalle: 17" x 8" valkoisena

                            Yleishiekkapyörillä.

                            Asfaltille radalle ja kadulle: 17" x 9" valkoisena

                            Toyo Proxes R888 265-35-17 joka nurkkaan.

                            Saisitko Tupi sen uuden etupuskurin vielä teetettyä, sellaista ei minulle vielä tullut niistä 'kopiokaupoista' ;)

                            Comment


                            • #74
                              Urq:n rakentamisessa on kieltämättä haastetta. Suomen nopeinta katuautoa siitä ei saa, koska sellainen tallissa jo on:











                              Tämän kauden testailuissa katurenkailla Nordschleife useita kertoja ruuhkassa alle 7.45 btg reilulla turvamarginaalilla, Ahvenisto 1.28, Alastaro 1.25, Botniaring 1.18, Virtasalmi 1.37 Ensi kaudella kokeillaan mitä oikeasti kulkee katukumeilla ja slickseillä ;)

                              Strosek 911 RUF BTR on nyt valmis tosikoitoksiin, ensi kauteen lähinnä hienosäätöä, eli on siis aikaa rakentaa urkkia. Siitä kannattanee tehdä ralli / jäärata-auto, kun ei tosiaan ole kuivalla asfaltilla jakoa ellei ala ruuvaamaan konetta, muuttamaan välityksiä, alustaa jne... ja tavallaan pilaamaan sen loistava nykyolemus omaan elementtiinsä.

                              Comment


                                #75
                                Puskuri ei ole vielä sulanut? ;)

                                Comment


                                • #76
                                  On siitä muotti ja pari varapuskuria jemmassa... ;) Itse asiassa liekit ei sulata puskuria vaan sisäpuolella hehkuva turbo. Loimothan tulee vain yli 6-8000r/min alasvaihtamisissa tai ylösvaihtamisissa korkeilla kierroksilla hetkellisesti, turbo hehkuu koko ajan. Nuo kuvaajat vaan tuntuvat osuvan vain silloin kun leimuaa.

                                  Comment


                                    #77
                                    Alkuperäinen kirjoittaja petri-pcf-prcf-fjdc Näytä viesti
                                    Urq:n rakentamisessa on kieltämättä haastetta. Suomen nopeinta katuautoa siitä ei saa, koska sellainen tallissa jo on.
                                    Rohkea lausunto. Mitkähän SM-kisat olleet, missä tuo nopeimman katuauton titteli on tullut? Ainakin Ahvenistolla väitetään kesällä ajetun 1.27-alkuisia aikoja, ja kyseessä ei edes ollut Carrera GT, jollaisella Ringiäkin on kierretty kokonainen rundi tuon BTG-ajan alle. Yksi nopeimpia varmastikin, superlatiivit ovat vähän vaarallisia.

                                    Odotan mielenkiinnolla myös Urkki-projektin edistymistä, nuo ovat valitettavasti aikakaudelta ennen täyssinkitystä, eli peltitöitä on moni urkkiin saanut tehdä, harva urkki kun on ollut alusta asti keräilijällä, vaan ihan harrastajilla ja ajossa. Toivottavasti virta riittää tehdä siitä suunnitelmien mukaisesti hieno peli.
                                    Viimeksi muokannut jpeltopuro; 14.12.2009, 16:42. Perustelu: järjestysmuokkausta

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oletko kovasti joutunut rakentamaan tuota vihreätä 911 -menopeliä, että sen on saanut kulkemaan radalla ? Ilmeisesti alustaa ruuvattu hieman enemmän ja koneeseen hieman rajumpi stage-viritys verrattuna originaaliin ?

                                      Paljonko se painaa ajokuosissa ?

                                      Comment


                                        #79
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Tommy200rs Näytä viesti
                                        Oletko kovasti joutunut rakentamaan tuota vihreätä 911 -menopeliä, että sen on saanut kulkemaan radalla ? Ilmeisesti alustaa ruuvattu hieman enemmän ja koneeseen hieman rajumpi stage-viritys verrattuna originaaliin ?

                                        Paljonko se painaa ajokuosissa ?
                                        Tästä vihreästä Porschesta näytti olevan viiden sivun juttu tänään kotiin kannetussa PCF-Magazinessa. Kyllähän sitä on näköjään aika paljon rakennettu.. :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Rohkea lausunto. Mitkähän SM-kisat olleet, missä tuo nopeimman katuauton titteli on tullut?
                                          No, kommentti oli tarkoituksella provosoiva. Ihan oikeasti olemme yrittäneet onkia mitkä ovat parhaat todistettavissa olosuhteissa ajetut kierrosajat eri radoilla, taitaapa tuossakin threadissa olla viittaus nopeimpia aikoja tavoittelevaan Porsche-kuskiin ;)
                                          Valitettavasti aiheesta ei ole vielä Time Attack SM-sarjaa, mutta onneksi eräät puuha-Petterit eri ajotapahtumien yhteyteen sellaista kehittelevät. Säännöistä on ollut kovasti keskustelua. Kiitos linkistä, tuosta Apparalla Vette-ajasta ei ole meille tullut tietoa. Joistakin Bemareista on ollut juoruja, mutta ne ovat osoittautuneet slickseillä ajetuiksi. Mitkähän renkaat tuossa Vettessä oli? Onneksi ensi kesään on meilläkin jatkettu kehitystä ja haettu säätöjä, joten taattua parannusta on tiedossa ;)
                                          Toki Ringillä on maailman sivu ajettu eri autoilla hienoja aikoja, mutta millaisia aikoja nopeita autoja omistavat suomalaiset ovat itse ajaneet? Kautta aikojen paras kilpurilla ajettu suomalainen aika on edelleen Kekellä -83 956C:llä ajamallaan 6,37 täyskierroksella (sama kisa, jossa Bellof ajoi tuon kuuluisan 6.11). Mutta jos joku tietää suomalaisen, omalla katuautollaan katurenkailla itse ajamia hyviä kierrosaikoja Ringilla tai muualla, niistä on kiva tietää, jotta osaa laittaa omat tavoitteensa perspektiiviin. Ensi kesänä ajamme porukalla yhden päivän täyttä kierrosta (päivävuokra 30k e), niin pääsee kokeilemaan ns. "ilman ruuhkaa" ja pääsuoran kanssa.
                                          Onhan autoa rakennettu AKE:n säännön puitteissa aika paljonkin. Moottori on RUF BTR-pohjainen RUF:n tehttan tekemänä. Mutta tästäkin autosta löytyy enemmän 9xxfin / "Petrin porsastarhausta..." threadista. Alusta on 935-täyssäätöalusta metallinivelin, eli yhtään pulttia ei vanhasta alustasta ole jäänyt jäljelle. Jarrut tulevat kasvamaan nykyisistä Big Reds jarruista ensi kauteen jne...

                                          Vihreän rakentaminen tapahtui 4 vuoden aikana, URQ:n kanssa koitetaan päästä vähän nopeammin maaliin.

                                          Tietääkö kukaan mistä saisi A8-98 koriin seksikkäämpiä etu- ja takapuskureita ja helmoja?
                                          Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 18.12.2009, 08:35.

                                          Comment


                                            #81
                                            Ymmärtääkseni Vetessä on ollut Hoosierin DOT-merkityt katusliksit alla.

                                            Toivotaan, että tuo Audiclubin ja PCF:n yhteistapahtuma Ringillä saadaan aikaan. Olen varmalta lähteeltä kuullut BTG kahdeksan nolla-jotain tuollaisella B7 RS4:llä, kuskina moninkertainen rata-SM-voittaja. Ja samalla reissulla kuulemma joku toinen suomalainen kilpakuski oli kadonnut RS4:ltä maisemaan Z06 Vetellä, eli tuskin se 7.45 riittää. Itse en oikein perusta ajanotosta turistipäivillä, johtaa turhaan riskinottoon.

                                            Suomen nopein katuauto ja nopein suomalaisen ajama oma katuauto onkin sitten jo kaksi ihan eri asiaa, turha tässä topiikissa lähteä niistä vääntämään. Koitetaan pitää tuo URQ pääsisältönä, se meitä kiinnostaa vähintään siinä missä possut.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja petri-pcf-prcf-fjdc Näytä viesti

                                              Tietääkö kukaan mistä saisi A8-98 koriin seksikkäämpiä etu- ja takapuskureita ja helmoja?
                                              AVK:lta hankittu?

                                              Comment


                                              • #83
                                                Siis mikä on hankittu? AVK:lla veikkaan, että tarkoitat Autovahinkokeskusta. Mitä sitten tarkoititkaan, en ole koskaan asioinut ko. varaosaliikkeessä. Ehkä pitäisi? Ajatuksena oli lähinnä huvikseen ehostella aikanaan hankittua, Porschejen talvikäyttöä keventävää talvirautaa A/S8ia matalilla jousilla ja vähän uusilla muoviosilla ja ehkä vanteilla. Googlasin ja löysin Saksasta kaikenlaista mielenkiintoista. Ovat erittäin huokeita (pilkun paikka yksi vasempaan), kun vertaa Porsche-osiin ;) Kuitenkaan mitään A3-pystymaskia en nyt alkaisi liimaamaan sinänsä erittäin linjakkaaseen linja-autoon.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Yritetäänpä pysyä aiheessa. A8:n nuorisoparantelusta voi tehdä oman aiheensa koriosastolle.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Muutin threadin otsikkoa Petrin Auditarhausta tyyliseksi... ja lupaan pysyä pois muunmerkkisistä autoista. En jaksa skrivailla joka eri auton ripellyksestä erikseen, joten otsikon laajennus kattanee Audi-merkkisten autojeni ropletamisen tässä threadissa...

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Nopeus on aina suhteellista ja ajetaanko "kovaa vai nopeasti": Linkissä Ruf & S4 loppupeleissä. Videolla on koitoksessa erilaista urheilurelettä, mutta ei Urkkia. No jollain tavallahan sitä pitää tasoitusta antaa eli ilmanvastuskertoimella...

                                                      Pidän 20v tekniikasta, joten puolto BBO:n 20v tekniikalle 10v sijaan koska 20v koneeseen saa helposti räyhää huoletonta käyttötehoa toki unohtamatta esim. Valkeakosken 10v:tä. Äääh. Vai olisko sittenkin molempi parempi ja Petri hommaa vielä 20V-projektin talliin kun siellä tilaa ehkä riittää ? - tai minimissään teet kaksi konetta (10v ja 20v) joita voi sitten vaihtaa maun ja mieltymyksen mukaan ja molempiin mielellään sama määrä tehoa jotta hymyilyttää oikein kunnolla.

                                                      [COLOR=#800080]http://vimeo.com/2344737[/COLOR]

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Onhan noita muitakin urkkeja tullut Saksasta katseltua: esim. lisäksi vakio outlook vakio täysnahka inlook... tosin ostoslistalla on pari muuta eksoottisempaa vekotinta ennen toista urkkia...
                                                        Tosin esim. Audeista yleensä puheenollen enemmän kiinnostaisi (kun nämä ovat tallista valmiina) ultimate katu/rata-auton rakentaminen Vihreän kaveriksi tyyliin: R8 veroihin katuautona > laakereiksi > mahdollisimman vähän osia kiinni=kevyt > täydellinen FIAGT3 kisa-alusta(quattro saa jäädä edelleen autoon)/kaaret/sisusta + Razor PPi Carbonkuori maalaamattomana + 2 turboa 8-koneeseen...
                                                        Tekemistä konttorilla varmaan olisi, kuinka hyväksyttää kaikki delete-optiot (kaiken maailman airbageja varmaan tarvitsisi jättää autoon edelleen) ja turbojen hyväksyttämisessä olisi oma ongelma (tässä tapauksessa 2 moottoria olisi perusteltu: "nuhainen" vakiohko NA Suomi-motti ja ahdettu Eurooppa-motti). Eikä välttämättä niin kaukainen haave: R8sien hinnat saksassa jo ihan järkeviä ja auto on täynnä loistavaa tekniikkaa.
                                                        Tässä olisi avaimet katuautoherruuteen... ;)

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja petri-pcf-prcf-fjdc Näytä viesti
                                                          ...R8 veroihin katuautona > laakereiksi > mahdollisimman vähän osia kiinni=kevyt > täydellinen FIAGT3 kisa-alusta(quattro saa jäädä edelleen autoon)/kaaret/sisusta + Razor PPi Carbonkuori maalaamattomana + 2 turboa 8-koneeseen...
                                                          ...Tässä olisi avaimet katuautoherruuteen... ;)
                                                          Kasikoneeseen löytyisi suht valmiita settejä kompuralla Euroopasta, voisi olla helpompi kilvittää. Kai niitä on turbotettukin on. Samasta mallisarjastahan on V10, eli sen kautta ehkä voisi kilpiinkin saada, joskaan ei ihan helppo homma.

                                                          Kannatetaan, olisihan se hienoa, jos Audi olisi Suomen katuautoherra eikä jokin ameriikan muovilahna.

                                                          Comment


                                                          • #89

                                                            Jotta tilanteesta tallissa: peltiä puhtaaksi sisätiloista ja alustasta jne. ja uutta peltiä tilalle...


                                                            ... vuosi (vai kaksi?) sitten autoveli Kalskeelta tilasin uudet lattiapellit. Oma vika, etten tuolloin avannut paketteja: olivatpa kivasti kuljetuksessa taittuneet, joko matkahuollon tai sitä edeltävän parcel-firman toimesta.



                                                            Yhtäkaikki saa aloittaa uusien osien oikomisella ja hitsaamisella, mutta ovatpahan sitten yhtä skrubuista jo valmiiksi kuin muukin auto: patinaa näet (?). Ensin hion korista teräsharjalaikalla sisätilojen, koteloiden, konetilan, tavaratilan ja koko alustan pinnat puhtaiksi, leikkaan vialliset osat pois ja täppään kiinni korvaavat pellit kauttaaltaan koko alustan osalta. Saapa nähdä montako neliötä menee... Helge Snabbin maalaaman sopivan aidon oloisesti patinoituneen ulkovärityksen yritän jättää mahdollisuuksien mukaan sellaiselleen, vain valkoiset osat uusitaan ja tietty tuulilasin ikkunanpielet, kun niitä pitää korjailla.
                                                            Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 29.12.2009, 20:41.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Vanhan auton ruskeat lattiat sitten lähtivät nätisti laikalla leikkaamalla. Muutama päivä harjalaikan kanssa sisällä ja alla sohellettuani alkaa olla käsitys korjattavan määrästä. Loppujenlopuksi suurimmat pellin vaihtamista edellyttävät peltityöt rajoittuvat:
                                                              - etunurkkiin lokasuojien alla jäykistyskolmioihin, jotka poistin kokonaisuudessaan, pohjapelti täytyy kunnostaa ja rakentaa uudet jäykistyskolmiot haihtuneiden tilalle.
                                                              - helmapalkkien alapinta ja osa sisäpinnan alareunasta täytyy luoda kokonaisuudessaan uudella pellillä, jotta on paikka, johon kiinnittää uudet lattiat ulkoreunoistaan.
                                                              - ja siis ne lattiat kokonaisuudessaan mukaanlukien onneksi myös Kalskeen kautta ostamani uudet etualakulmien alajäykistäjät / tunkkauspisteet
                                                              - takaluukun lattian villien tilkkutäkkipaikkausten poistaminen ja uusiminen tehdaspellillä.

                                                              Lokasuojat ovat kohtuullisessa kunnossa, eutolokareiden yläosia lukuunottamatta.
                                                              Auton helmoja tehtäessä vuonna 1 vanhat ulkohelmat on leikattu oikeaoppisesti painosyistä pois, mutta uusi helman pohja / muut palat on ilmeisesti tehty liian ohkaisesta / pinnoittamattomasta pellistä ja/tai jätetty suojaamatta. Tämä ja todella huono auton pito viime vuosien aikana ennen muutaman vuoden kuivatusta tallissa on johtanut helmojen ja lattian haihtumiseen. Kun saan pohjat auki (saatuani uudet lattiat täpättyä paikalleen tukemaan koria) tiedän vasta paljonko helmakoteloiden sisäpinnat muuten ovat haihtuneet ja kuinka paljon täytyy vaihtaa. Näyttää siltä, kuin tätä autoa olisi seisotettu pohjaa myöten kuralävessä. En tiedä sitten onko tyypillistä quattroille ja Audi-korisille autoille.
                                                              Yhtäkaikki raju peltityö rajoittunee ko. alueille. Muualla autossa peruspellit vaikuttavat tukevilta ja ovat puhdaspintaisia lukuunottamatta vain pieniä kosmeettisia vaurioita, jotka saa korjattua paikallisesti vaihtamatta puolta autoa.

                                                              Todella kummastuttaa ruostumisien jyrkkyys ja kontrastisuus muuten ehjään ja hyväkuntoiseen peltikoriin: jotkut kohdat ovat täysin haihtuneet viereisen kohdan ollessa täysin kunnossa.

                                                              Maananantain tavoite on irrottaa moottori, tiputtaa etuapurunko ja paneutua konetilan epäsiistiyksiin...
                                                              Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 3.1.2010, 11:38.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X