Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ur-q Sport (edit: rakentamalla alusta asti) uuteen kuosiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarruista muistiinpanot kertoo tällaista
    Edessä 280 x 25,5 mm / 295 x 28 mm / 305 x 28 mm
    Takana 245 x 21,5mm
    Perusvanteena ja renkaana kun on 390mm (15"+9mm) niin tuon viimeisen kohdalla alkaa olla varsin ahdasta. Se lienee syynä 415mm (16"+9mm) vanteiden ja renkaiden tuloon.

    Comment


      mulla muistaakseni edessä ja takana 280mm,kyseessä a-ryhmän kalusto.

      15" vanteen sisään ei juuri isompia jarruja sovi.

      a-ryhmässä 280 ja 295 levyt sallittu,isompia ei luokitustodistuksesta löytynyt.
      Viimeksi muokannut kessu74; 2.2.2010, 21:11.

      Comment


      • No joo, tulihan lueskeltua luokitustodistuksia.

        Vaihtoehtoina ovatten:
        Gr.4 1.1.81 B-671
        A1 1.1.83 B-242
        A2 1.5.83 B-243, eli 10v, K-Jetronic, KKK-26/27
        SQ 1.5.84 B-264, joista tämä sallii LH-Motronic, 20v, KKK-27

        S1 1.7.85

        Jarrujen koosta ei ole ko. homologation papereissa mitään, ts. ilmeisesti kilpailusäännön määräämä vannekoko on ollut sitten sen jarruja mitoittava tekijä tuohon aikaan.

        Joka tapauksessa minun autossani on SQ/S1 kone (edit: siis luokituksen näkökulmasta, ei konkreettisesti, toim.huom.) , jarrut, looda jnejne.
        eli A2-luokitus tarkoittaisin kaiken vaihtamista.

        Edelleen, jos teen autosta SQ-luokituspaperin mukaisen, vaikka lyhytkorisenakin, sillä ei saa ajaa Historic-ralleja, koska SQ/S1 kuuluu niihin viiteen autoon, jotka on erikseen kielletty, kuten myös Lancia S4, Pugi Evo jne. Tehokkain ja rajuin Historic-urQ siis voi olla vain A2.
        Oletuksena on, että siitä tullaan sitten näkemään runsaasti replicoita historic-rallimarkkinoilla. Tämä toisaalta osaltaan hidastaa hinkuani tehdä A2 replica.

        Eli ilman kaikkien tekniikkaosien vaihtoa virallisesti lippujen väliin ei tällä autolla ole asiaa. Juuri nyt näyttää siltä, että teen tästä SQ-tekniikkaisen pitkäkorisen, niinkuin se on yrittänyt ollakin, ja siten jossakin määrin samanlaisen, kuin tosiaan se Blomqvistille tehty.
        ko yksilön A2/20v kokoonpanolla ajattamisesta missään kilpailussa en tiedä vielä mitään, on selvityksessä työn alla. Jos sitä on -84 ajatettu SQ säännön alla, ei paljon auta, mutta jos sitä olisi ajatettu A2 säännön alla, siinä olisi kiinnostava vetoamisen paikka. Stay tuned... ;)

        Jarrukeskusteluun, eli taakse todennäköisimmin tulee samat satulat kuin edessä ja todennäköisimmin 300 x 32mm levyt. Huhuja kuulin yhdestä parista kaupan olevia aitoja SQ satuloita, joten ollaan kuulolla. Ero aidoissa ja Alcon hyllytuotteissa on, paitsi mäntien materiaali, kiinnitystapa: aidot menevät bolt-on, hyllysatulat vaativat adapterin.
        Samoin tukivarsia voi tässä vielä miettiä, josko niitäkin päivittäisi SQ-suuntaan... ;)
        Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 5.2.2010, 13:41.

        Comment


          Joka tapauksessa minun autossani on SQ/S1 kone
          Miltä osin?
          Alumiinilohko? Spezial-kampura? Ratasnokat?

          Mulla on vissiin sitten myös S2:ssa S1:n kone.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja petri-pcf-prcf-fjdc Näytä viesti
            Samoin tukivarsia voi tässä vielä miettiä, josko niitäkin päivittäisi SQ-suuntaan... ;)
            jos löydät sopivasti jostain putkitukivarsia,olen myös kiinnostunut niitä ostamaan.

            Comment


            • Historic, GR 4 (A1) K-jetronic lisäksi Pierpurg mekaaninen ruisku.

              Tukivarret on olleet samat molemmissa A2 ja SQ>S1 Evo2, myös siviili SQ.
              CrMo putkesta, uniball nivel. Ohessa kuva.

              Mulla on selvityksen alla mistä noita saisi huokeimmin. Ainakin yksi linkki on olemassa 1500,- kierros.
              Attached Files

              Comment


              • Maksaako Aki 1400,- jos alan nuita tekemään? ;) Ei vaan totta puhuen. Eikö kannattais kimpassa tehdä tai teettää jigi nuille varsille. Omissa putkivarsissa on tuota tolpan uniballin paikkaa muutettu aika radikaalisti eteen tai taaksepäin. Apurungon pään laakerit löyytyy sitten helpoiten moponosista..

                Onko nuo kuvissa olevat varret mistä?? Näyttävät symmetrisiltä ja eikä vissiin ole reaktiotankojen paikkoja?
                Viimeksi muokannut Okkok; 4.2.2010, 11:25. Perustelu: hokasin

                Comment


                • Aidot maksaa aina. Kopiotuotanto on sitten asia erikseen. Selvittelen juuri sitä mitä maksaa kun niitä teettää jokusen sarjan originaalien mukaan tehtynä.

                  Comment


                  • Eikös ne korazewskin tukivarret ollu kopioita ja makso muistaakseni tuon 1500 ekua..
                    Oliko nuo varret mistä?

                    Comment


                    • Korazewski tekee kopioita tuohon hintaan, isomman setin saanee tietysti halvemmalla. Siihen settiin kuuluu tukivarsi, koneistettu alujalka uniballille ja alupuslat. Aitoja oli joku saanu samaan hintaan jostain päin Eurooppaa ja sieltä odottelen sieltä vastausta, josko olis jokunen vielä saatavilla.
                      Parastahan olisi että joku tekis niitä täällä kotosuomessa järkikustanteella, silloin varaosat olis helpommin hoidettavissa.

                      Comment


                      • No sehän on aivan varma että joka kylässä on seppä joka nuo pystyy tekemään..Eikä maha hintakaan nousta hirmu kalliiksi. Täältä oulun suunnaltakin löytys ottajia ainakin 3-4 sarjaan..

                        Comment


                          Liekö tuosta kannattaisi laittaa kyselyä ihan tuonne yleiselle puolelle, luulen että kiinnostusta voisi olla ja sitä kautta mahdollisesti saisi hintaa alas. Itseäkin tuollaiset kiinnostaisi sikäli että hinta olisi vähän pienempi.

                          Comment


                          • Selvitän asiaa ja laitan siitä sitten tietoa kun niitä on mahdollista saada.
                            Palataan tähän sitten omalla aiheella kun on faktaa.

                            Comment


                            • Onkos petri toi sporttiväritys toteutettu maalilla vai teipaten?

                              Comment


                              • Tarkoitin SQ-määrityksellä mihin luokitukseen moottorin voisi saada, en sitä mikä sen alkuperä on. Vastaan kysymyksiisi moottorin osien osalta kun se on palasina.

                                Auton kuoren värit on maalattu, ei teipattu.

                                Tuo tukivarsiasia ja takasatulat on joo mielenkiintoinen asia tässä vaiheessa rakentamista.

                                Silti ilmeisesti turvakaaret ja muut varustelut rakentelen vanhan luokituksen mukaan niin, että autosta voi myöhemmin moottorin, jarrut ja moottorinohjauksen vaihtamalla A2sen tehdä luokitukseenkin, ettei ala sitten harmittamaan.

                                Comment


                                • Tuli noista satuloista (harrastekielellä savipaakut) vielä mieleen että niitä saa AP:lta uutena numerot on ymmärtääkseni CP2070 ja CP2071

                                  Comment


                                    Silti ilmeisesti turvakaaret ja muut varustelut rakentelen vanhan luokituksen mukaan niin, että autosta voi myöhemmin moottorin, jarrut ja moottorinohjauksen vaihtamalla A2sen tehdä luokitukseenkin, ettei ala sitten harmittamaan.
                                    Näin ainakin itse toimisin. Ja sen tekniikankin samantien.

                                    Comment


                                      minä epäilen porkkiksen lisäksi myös näitä s1/sport quattro osien olevuutta moottorissasi?

                                      Comment


                                      • Edelleen: SQ homologation paperissa on määritelty LH-Motronic, 20v ja alulohko tietyillä iskupituuksilla ja -porauksilla. Edelleen en väitä moottorini olevan SQ tai S1 moottori, vaan että sen saisi em. syistä tekemällä todennäköisesti sopimaan SQ-luokituspaperiin edellisiltä osin, mutta ei toistaiseksi tietääkseni A2-luokituspaperiin. Edelleenkään siinä ei muita SQ / S1 osia ole eikä tarvitsekaan olla luokituspaperin mukaan. Enkä ole siinä väittänytkään muuta olevan. Jos tämä nyt tuli selväksi?

                                        Comment


                                        • Jos korazevski on se puolalainen jannu, joka noita tukivarsia mainosteli s2forumilla, suhtautuisin varauksella. Ainakin mallikappaleet oli hitsattu migillä, eikä lämpökäsittelyistä ollu tietoakaan.

                                          Teen omista tukivarsistani jigit ja lasken kopioille hinnat tämän kuun aikana. Tuote tulee olemaan aito CrMo, tigillä hitsattuna ja lämpökäsiteltynä. Ei pelkkä lookalike.

                                          Sitten voidaan palata takaisin Petrin projektiin. Kuinka moni on nähnyt oikeita alkuperäisiä luokituspapereita? Yleensä niissä on lueteltu aika paljon eri vaihtoehtoja kaikille osille, mukana todennäköisesti myös vakio-osia. Ei siis koske pelkästään Audia, vaan yleensäkin luokitustodistuksia.

                                          Näillä tehtaiden kilpailuosasto turvasi selustaa, eli jos sattui haaveri, ja varaosat loppuivat, voi hätätapauksessa ottaa mekaanikon vakioautosta osia lainaan rikkomatta sääntöjä. Tiedän, että näin on tehty. Usein.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
                                            Jos korazevski on se puolalainen jannu, joka noita tukivarsia mainosteli s2forumilla, suhtautuisin varauksella.Kuinka moni on nähnyt oikeita alkuperäisiä luokituspapereita? Yleensä niissä on lueteltu aika paljon eri vaihtoehtoja kaikille osille, mukana todennäköisesti myös vakio-osia. Ei siis koske pelkästään Audia, vaan yleensäkin luokitustodistuksia.
                                            sama jannu kyseessä.

                                            a-ryhmän luokitus todistuksia olen nähnyt ja niissä on juurikin noin.

                                            b-ryhmästä ei tietoa.

                                            Comment


                                            • Tämä luottamuksella saamani 5-sivuinen B-243 edessäni näyttää kyllä ihan oikealta F.I.S.A.:n leimaamalta paperilta, eikä esim. lohkon materiaaliksi ole tarjottu muuta kuin alumiini. Keskimäärin muutenkin hyvin yksiselitteinen paperi, jossa ei ole juurikaan vaihtoehtoja, vaan yksi määritelmä kullekin seikalle. Onko sitten joku toinen paperi tai asiakirja Appendix J:n lisäksi mikä vaikuttaisi luokitettujen osien määrittelyihin? Muuta kuin konkreettinen tieto mitä tuon ajan autossa on oikeasti ollut. Siihen kai HR katsastajat autoa vertaavat, eikö näin?

                                              Comment


                                              • A-ryhmässä on luokitusautona vakioauto johon on luokiteltu lisäyksillä kisaosia.
                                                4-ryhmässäkin luulen asian olevan näin. Mielestäni yksi suomessakin oleva 4ryhmäläinen ajelee historicissa ihan k-jetillä.

                                                tuosta petrin luokituspaperista puuttunee 20 sivua?? A:n luokkarikin on kohtuu paksu

                                                Comment


                                                • Tuo 243 on lisäyksiä/A2 luokitus.
                                                  Luokitustodistusten tarkastelu pitäis aloittaa 1.1.1981 päivätystä Gr. 4 luokitustodistuksesta numero 671 täydentäviä Gr. B 671, B229, B242 ja B243
                                                  Tuo 671 pitänee siis sisällään kaikki sarjavalmisteisen Quattron osat + tarvittavat lisukkeet ja vaihtoehdot

                                                  edit: SQ/S1 luokitus on B264
                                                  Viimeksi muokannut Vänni; 22.2.2010, 13:49.

                                                  Comment


                                                  • Kiitos tiedosta, paperin hankintaan... ;)

                                                    Comment


                                                    • Mitäs tälle projektille kuuluu?

                                                      Comment


                                                      • NOh, juotetaan muutakin kuin kuskia ;) Ts. peltitöitä, peltitöitä, peltitöitä. Kun toinen talli lämpiää kesän myötä, päästään jatkamaan pohjatöitä, kun niitä ei voi tehdä samassa tilassa muiden autojen kanssa pölysyistä. Kesää odotellessa...

                                                        Comment


                                                          Jo kuluneen kesän ja joulunkin jälkeen on hyvä kysyä uusia kuulumisia projektin suhteen. Onko mitään tapahtunut? :)

                                                          Comment


                                                          • Porsche-projektit edelleen vievät suurimman osan talliajasta, mutta onpa tämäkin edennyt: uudet lattiat ja sisähelmat on sovitettuna paikalleen, levitettyjen helmakoteloiden vaihtopellit sähkösinkitystä on hiplailtu ja väännelty paikoilleen. Ruskeat raudat on leikelty kokonaisuus kerrallaan pois ja korvattu uudella raudalla. Talliin hankin paitsi pellintaivutuspöydän, myös putkentaivutuslaitteen, joten tällä hetkellä väännellään B-group turvakaaria sisälle. Kun kaaret on täpättynä paikoilleen konetila ja sisätila on maalausvalmis ja niistä aloitetaan. Sitten leekoja vähitellen takaisinpäin.

                                                            Comment


                                                            • Kun jättää vuoden tai kaksi ajamatta kilpaa, niin alkaa useampikin auto valmistua, kun niitä ei hajota toisesta päästä. Tämänkin auton löysin taas pressun alta tallinperältä, kun tarpeeksi monen muun auton osat löysivät tiensä ko.- autoihin.
                                                              Kukaan ei sitä ollut näköjään valmiiksi tehnyt. Etujarrut irrotin kunnostusta varten, takajarrut roskista varten ja sovitin ylimääräiseksi jäänyttä 911-89 turbon takajarrusatulaa sekä kelluvaa 308mm 911-89 turbo rei'itettyä etulevyä takanurkkiin. Kohtuullisella vaivalla tehtävissä hattusovite ja satula-adapteri, joten sitten olisi kelluvat 32mm levyt joka nurkassa. Vähän vääräoppisesti Alcon-satula etunurkassa ja Brembo takanurkassa, mutta nopeasti laskien mäntien pinta-ala / jarrupalojen ala / levyjen koko suhde voisi olla aika lähellä sopivaa. Nyt miettii maalaako etusatulat punaiseksi vai takasatulat harmaaksi... Ralliautoissa ei paljon leikkipunaisia ole ollut. Toisaalta takasatulat ovat hyvässä kunnossa.
                                                              Sisälattian ja sisähelmojen pellit heftattuna paikalleen, jotain pientä täytyy vielä sähkösinkitystä paloitella ja kiinnittää ennenkuin alkaa lopullisesti liimata. Varsinkin erilaisia asennuspintoja ja kiinnikkeitä mm. jalkatilojen reikälevyille jne. Kivasti MAT.fi sivuilla on toimivat työohjeet, kun kunnostavat Mikkolan vanhaa. Saa käypät mallit helmojen uudelleen pokkailuun sekä mm. kuraläppien ja istuinten kiinnitystukien mallit... samoin kuin ne turvakaarimallitkin. Porsaiden eteneminen ei ole nyt omassa kädessä, joten tässäpä sitä taas syksyksi likaa kynsien alle...

                                                              Ajatuksissa on rakentaa tämä ensin näin, ja vähitellen hankkia ns. A-kakkossetti koko autolle: 10v kone luokitukseen + A2-pikkujarrut, A2-konepelti ja keulan osat, jotka voi sijoittaa paikalle kun haluaa ajaa Historic-luokituksen mukaan. Pitää siis huomioida nämä mm. uusia sähköjä tehdessä.
                                                              Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 8.11.2011, 08:22.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X