Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ur-q Sport (edit: rakentamalla alusta asti) uuteen kuosiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Niinhän se Toivos-vainaakin sanoi että nuppi ei pysy enää mukana auton kanssa.

    Comment


      #32
      "Levikkeet on Ruattist Kristoffersonilta (tästä on paljon kiistelty ja enkä siitä enää ala väittää)itse ne siihen hommasin.
      No doubt, samasta paikasta Ruåtsin Hästbäck on niitä hankiskellut..."


      Olisko yhteystietoja, tai linkki vinkkiä?

      Tuo korisarja olis just sopiva, muitakin saa toki suositella, ja mistä löytyisi Sportin konepeitto? Sportin maski?

      Minusta tuli puolivahingossa Coupe Audin omistaja tuossa lopputalvesta, auto on seissyt siitä lähtien tallissa ja kun tuo ei näytä halvasta hinnasta huolimatta kenellekkään kelpaavan niin tarkoitus olisi tehdä siitä itselle harrastepeli joskus tulevaisuudessa, Audeista ei ole aikaisempaa kokemusta joten vinkkejä erityisesti koripuolen osien hankintapaikoista kaivataan. Hakusessa myös peltisarja (kone 10V turbo) jos niitä joku valmiina myy??

      Comment


      • #33
        http://www.ker-innovatec.de/

        Comment


          #34
          Ker-innovatecista tuli tilattua rs2 takapuskuri. Oli kyllä vähän kiero, mutta ei mitenkään hirveesti. Halusin vaan varoittaa.

          Comment


            #35
            Kaverille tuli sieltä rs2 etupuskurikopsu ja kyllä sekin vaati kohtuuttoman paljon pohjia hintaisekseen.

            Comment


            • #36
              Enpä ole tiennyt tuota linkkiä, kiitos vinkistä. Jos sattuu esim. jääradalla tai suljetulla pätkällä liikaa yrittämään... hyvä tietää. Tosin en ole varma ovatko samoja... olivat autossa sen ostaessani, kuten moni täällä tietää. Ovat tosin pian irtoamasta korista, korikunnostussyistä.
              Saahan näköjään muovikasasta maksaa, jos vielä ottaa katon ja takaspoilerin, jotka autossani on.
              Oma konepeltini on erilainen (vaikuttaa enemmän tehtaan autojen kuvien mukaiselta), muu korisarja on tutun näköinen. Kuuluukohan hintoihin noita ritilöitä?

              Comment


              • #37
                http://www.9xxfin.com/forum/viewtopi...er=asc&start=0

                Alkaa porsaat tallissa menemään kokonaisiksi, vielä vähän muotitusta kahden auton erilaisiksi kuoriosiksi, mutta tekniikkahommat alkavat olla valmiina. Ohessa pari kuvaa tallista, siksi vilaus myös muunmerkkisistä. Musta 951 valmistui juuri, voi mennä irvistelemään Miikan kanssa samanvärisillä ;D , vihreä oikeastaan valmis ensi kesän asfaltille, rata-28sissa vielä jonkin verran puuhaa, mutta ei haitanne katuautojen rakentelua. Kissa kehrää kuten ennenkin, mutta taas vasta ensi kaudella.
                Oheisessa kunnossa siis urq ennen syyspurkua. Tarkoituksista olenkin tässä aiemmin horissut. Katuautomaiset aiemmat vanteet lensivät mäjelle, alle tuli siis OZ WRC:t. Ei historic-henkiset, mutta toimivat. Jatkossa lisää tarinoita, kun alkaa olla kerrottavaa.

                Comment


                  #38
                  Hittaasti hyvä tulee. Vai että musta 951:n, tarkoittaako tää nyt sitä, että mun pitää omaan urkkiin, kun (jos) se joskus valmistuu, laittaa korisarja ja audisport värit, niin ollaan siinäkin samanlaisia. On muuten toi vihreet aika häijy :)

                  Comment


                    #39
                    Eipä tuota 9xx:n artikkelia ole asiaa katsella ellei rekisteröidy. Saisiko tännekin pari fotoa?

                    Comment


                      #40
                      Minun silmään olis kyllä urkin vanteissa saanut olla selkeesti enemmän huulta, noi on vähän plassut muuhun ulkonäköön nähden.

                      Comment


                      • #41
                        Ehdottomasti Tepon kans samoilla linjoilla asiassa.. Mutta ei noi hassummat kuitenkaan ole;)

                        Comment


                        • #42
                          Hittaasti hyvä tulee. Vai että musta 951:n, tarkoittaako tää nyt sitä, että mun pitää omaan urkkiin, kun (jos) se joskus valmistuu, laittaa korisarja ja audisport värit, niin ollaan siinäkin samanlaisia. On muuten toi vihreet aika häijy :)
                          No, jos sellaiset kuoret aiot laittaa, eix olis siistiä... ;) Nyt se vihree on sitten ulospäinkin sitä kuin mitä on alla ja luukussa.

                          Minun silmään olis kyllä urkin vanteissa saanut olla selkeesti enemmän huulta, noi on vähän plassut muuhun ulkonäköön nähden.
                          Totta, mutta esim. asfalttiralleissa 80-luvun alussa Audien alla oli lähes levypintaisia tummia vanteita ihan ulkopintatasossa, ja kun auto kerran on asfalttialustakorkeudella, pyörät sen mukaan. Tosin täytyy katsella vielä jotain sopivampaa kesäpyöriksi jatkossa, vanteita saa. Ajattelin jatkossa ostaa ihan oikeat valkoiset tiheäreikäiset compomotivet talvivanteiksi.

                          Eipä tuota 9xx:n artikkelia ole asiaa katsella ellei rekisteröidy. Saisiko tännekin pari fotoa?
                          En ole oikein nettinero, joten jos tähän threadiin ei voi asentaa kuvia, jää ainakin tässä vaiheessa laittamatta, en oikein ole kiinnostunut fotokoreista maailmalla. Pahoittelen.

                          Comment


                          • #44
                            kiitti Miikka, tuostahan osaan siis ottaa mallia, kuinka saan kuvia tännekin näkymään, kun syyshommat tässä alkaa. ;)

                            Comment


                              #45
                              Mä yritin viime talveks ostaa valkoisia vanteita, kävin kaikki "rallivanne" firmat ja valmistajat läpi, en löytänyt mistään. Urq vaatii ET25 ja 5x112 jaolla en sellaisia löytänyt. Tilaamalla olis saanut oz:t, mutta olis pitänyt ottaa 20kpl.
                              Jos joku tietää mistä sellaisia oikeasti saa niin olen kiinnostunut ostamaan.

                              Comment


                                #46
                                Ei hitto. porschetkin raiskataan uretaanilla ja kuidulla....

                                Comment


                                  #47
                                  Paavo, Compomotivelta tietääkseni saa sopivia, ilmeisesti myös pienempiä määriä.

                                  Comment


                                    #48
                                    Paavo, braidilta saa vaikka mitä. Itselleni tuli tämmöiset: http://www.kolumbus.fi/miikka.salonen/urkki/vanne3.jpg

                                    Pitäisi saada myös valkoiseksi maalattuna


                                    Juhana, kun ratakelpoisessa kevyessä possussa on 600 heppaa, niin siinä on yleensä myös sitä siipeä. Ja voima on kaunista vaikka lasikuidulla päällystettynä.

                                    Comment


                                    • #49
                                      Aika hyvin ne kestää, jos vain eivät pääse liikkumaan paketin sisällä. Ovat sen verta kevyttä tavaraa, että eivät omalla painollaan riko itseään.
                                      Muutaman kerran on tullut nahkahousuilta ulkoisesti aika hurjassa kunnossa oleva vannelähetys, mutta yllättäen sisältö on ollut ihan ok.

                                      Comment


                                        #50
                                        Mites olis tälläinen, valkoinen pinnamalli, vähän orkkishenkeä: http://www.teamdynamics.de/produkte/...prorace12white //edit, noi tämän topiikin urkin vanteethan oli melkein identtiset, sorry. Silti varteenotettava vaihtoehto orkkishenkistä ja isoa, kevyttä vannetta urkkiin hakevalle.

                                        Comment


                                        • #51
                                          Ei hitto. porschetkin raiskataan uretaanilla ja kuidulla....
                                          Miikan kommentti pitänee paikkansa.
                                          Doh, uretaania ei tule lopputuotteisiin jäämään mihinkään vekottimeen meillä, korkeintaan taloihin ikkunantiivistykseksi (toimii ainoastaan muottien lestien valmistuksessa). Onhan totta, että moni nuhapumppu pullottaa ulospäin kuin parempikin bodari ja oikeasti tarvitsisi vähän astmalääkettä :D

                                          993 GT2 RSR Evo FIA-spekseissä ei ihan kamalasti eroa tämän Strosek-kuorisen nykytilasta mitä tulee tekniikkaan, alustaan, jarruihin, koneeseen, lauhdutukseen ja ilmanohjaukseen auton päällä ja alla, muusta ulkonäöstä kukin saa olla omaa mieltään... Kaikki toimii ja on katsastettu laillisesti, toki katutehot eivät ole ahdot ihan alhaalla mitenkään mahdottomat, täysin rekisteriotteen mukaiset. Mutta rata-asetuksissa alusta alas laskettuna, kone säädettynä etenemisen esteenä ei ole astmaongelmia.

                                          Sehän on hyvä, että kaikki tykkää niistä omista vaimoistaan, eikö? ;) Sopii tulla radalle vertailemaan omia virityksiään ;) Huhtikuussa testaillaan jollain jo sulalla radalla (ehkä Gotland Ring) ja toukokuussa suuntana taas kerran Nordschleife... Siellähän sopii hyvin ihmettelemään kulkupelinsä toimivuutta: sopii laskemaan 3sella alkavia lukuja parissa kohdassa ja sitten vastaavasti saa vähän kevennellä taitteilla ja edelleen puikkailla mutkissa. Aeropidon apu yli 160-180km/h alkaa olla ihan kivaa.
                                          Sinulla Miikka olisi sitten aikas siistit vanteet autoon, mielestäni. Täytyy vielä vähän spekuloida tuota vannejuttua, tosin tässä nyt pitäisi taas saada jotain tumpellettua kertaaseen valmiiksi. Onneksi meillä on muita Audi-merkkisiä, että voi viskellä ylimääräisiä pyöriä kiertoon.

                                          Comment


                                          • #52
                                            Auton purku lähtötekijöihinsä sitten alkoi. Hermo meni kun mikään ei oikein toimi ja kaikki rempsottaa.

                                            Opettelen tunkemaan tänne kuvia kokoonpanosta, kun päästään lähtötilanteeseen = kaikki irti ja ruskeat pois. Yritän olla näkemättä painajaisia ruskeasta raudasta ;)

                                            Comment


                                              #53
                                              Et tarvitse siihen painajaisia vaan näet sen ihan kolmiulotteisena =)
                                              esimakua

                                              Comment


                                              • #54
                                                Iteltäki löytys sellasia kanttikoppa gore kuvia et oksat pois mut en jaksa nettiin laittaa =) saa vielä jonku syytteen. :D

                                                Comment


                                                • #55
                                                  DOh, muut autot alkaa valmistua, vihreä oli korinosalesteillä ACS:ssä, viime viikolla sain lopullisia paloja ja 951 tuli kuin tulikin valmiiksi ja hyvin rokkaa. Tallikin kun valmistui, Audin aika päästä aktiivisesti työn alle alkaa olla lähellä:

                                                  http://www.9xxfin.com/forum/files/radalla-01-lr2.jpg
                                                  http://www.9xxfin.com/forum/files/radalla-02-lr.jpg

                                                  951sessä siis 347hv / 470Nm takapyörästä 1,2bar paineella ;)
                                                  968 helmat sopivat mielestäni hyvin koriin.
                                                  Ihan kiva vaimon auto...
                                                  Viimeksi muokannut petri-pcf-prcf-fjdc; 11.8.2008, 10:10.

                                                  Comment


                                                    #56
                                                    kuvat ei ainakaan näy...

                                                    e: nyt näkyy
                                                    Viimeksi muokannut Jyppe; 20.8.2007, 16:52.

                                                    Comment


                                                    • #57
                                                      Hyvin näkyy kuvat. Laitahan kuvia sporttiprojektistakin.

                                                      Comment


                                                      • #58
                                                        Noh, hieman pidemmän tauon jälkeen projekti urq vihdoin edistyy, kun pääsi happivelasta korin nykytilan paljastuttua kokonaisuudessaan.
                                                        Auto siis laitettu tässä keväällä osiksi, korissa ei ole kiinni enää montaa osaa, joten pian päästään vaihtamaan tarvittavat peltiosat tuliteriin ja hieromaan kori kauniiksi ennen rallivalkoista korimaalia ja uusittujen ja kunnostettujen osien takaisin kiinni ruuvaamista. Siinä välissä taytyy laitattaa FIA-historic kaaret sisään.
                                                        Huomasin, että FIA Historic Rally sääntö kattaa jo -81 vuosimallit, joten suunnitelmat tarkentuivat siltä osin, että tästä taitaa rakentua FIA-passillinen peli samaan syssyyn, kun nyt kerran säätämään ruvettiin.

                                                        Comment


                                                        • #59
                                                          petri, jos en nyt väärin muista niin vuosimallina kelpaa FIAlle kyllä,
                                                          mutta se miten sen saa vuoden 81 luokitustodistuksen ja sääntöjen mukaiseksi onkin sitten toinen juttu.
                                                          silloin kun käytössä ja luokitustodistuksessa oli se suorastaan kehno pierburgin polttoainejakaja

                                                          tietääkseni täällä suomen niemellä on ainakin yksi historic Quattro kisakunnossa, ja ymmärtääkseni jossain oulun seudulla ja kymenlaaksossa olisi projektit käynnissä.

                                                          edit: siviilimallin moottorilla / k-jetillä saa kuulemma ajaa kans.

                                                          Toivottavasti saat auton kuitenkin vaatimusten mukaiseksi ja jossain vaiheessa viivalle. Quattroja ei ole viivalla koskaan liikaa.
                                                          Viimeksi muokannut Vänni; 23.5.2008, 15:43.

                                                          Comment


                                                          • #60
                                                            Tuon sytytys / polttoaineensyöttöasian totesin itsekin, joten tehdään tästä tällainen kuin se on, ja jos ei kelpaa -81-luokitukseen Group 4 autona, sitten odotellaan pari vuotta ja luokitetaan B-ryhmäläisenä nykyisillä leegoilla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X